Hihi goed hè , ze heeft de pony van der oma en opa gehad en wij delen de kosten ook met oma en opa. De lessen ( ze heeft 1x per week springles met een meisje van de manege van een goede spring ruiter en 1x privé les dressuur en 1 keer per week met der vriendinnetjes les van alles wat spring , dressuur , plezier , buitenrit (doet alleen stiefdochter nog niet aan mee vanaf dit voorjaar zou het wel kunnen) betaald haar moeder. Even in kort stiefdochter woont bij ons maar wij vonden een eigen pony niet nodig ze reed al 3x per week. De ene week is ze 2 dagen bij haar moeder de andere 1 en soms een hele week. Het is heel flexibel maar officieel woont ze bij ons. Haar opa en oma vonden het wel leuk en in overleg zo opgelost. Het zijn de ouders van haar moeder. Zo kost het ons 50 euro meer per maand als dat ze normaal op de manege reed. En staat ze ook nog eens volpension. En ik vind het ook niet erg , heerlijk zeg !
Hier nog eentje! Hij is nu alleen een oude brombeer van 27, in ons bezit vanaf zijn 5e. Hij is nu met een welverdiende pensioen, heeft lichte tour gelopen en z gesprongen. Ook een enkele samengestelde wedstrijd meegereden, maar daar was ik te scheiterig voor toen de parcousen moeilijker werden. Sinds zijn pensioen niet meer gereden, ik mis het eigenlijk ook niet meer. De bolleboos staat nu samen met onze oude pony en kom elke dag even kroelen!
Ook een ex-paardenmeisje hier. Ruim 10 jaar gereden, wel altijd op een manege maar altijd leuk, veel verschillende paarden. Mijn favoriet was een stronteigenwijze maar superlieve haflinger. Heb gereden tot ik zwanger werd van de oudste. Nu hoef ik niet echt meer, weet ook niet of ik nog wel op een vreemd paard zou stappen. Maar het was super. In mijn dromen rijd ik nog heeeeel vaak, gewoon bizar hoe vaak ik erover droom.
Ik heb met mijn vorige paardje echt afgezien. Beiden de groen dus de rest spreekt voor zich haha. Wel leren zitten, helaas in moeten laten slapen wegens een blessure zonde zicht op verbetering of zonder pijn te leven in de wei. Daarna mijn huidige paardje gekregen. Deze heb ik zelf opgeleid het zz springen. Met mijn zwangerschap besloten om te stoppen met de wedstrijden maar zit er weer aan te denken om te gaan beginnen dit jaar. Wat een energie heeft ze....
Hier ook een ex-paardenmeisje. Ik kreeg mijn eerste pony tosn ik 1 jaar was.....mijn ouders reden zelf ook paard en ik kreeg een shet voor in dd wei. Met 5 jaar begonnen met rijden...of ja erop zitten maar dat shetje was behoorlijk eigenwijs dus veel zat ik er niet op. Daarna met een a pony wedstrijden gereden, springen en dressuur. Vanaf mijn 9e naar een d pony en daarmee l dressuur en m springen. Toen kreeg ik een paard, of ja het paard dat mijn ouders altijd hadden gereden. Een 11 jarige ruin. Dit paard van b tot z1 dressuur gereden en het eerste jaar gesprongen maar dat is echt niet mijn ding. Toen dit paard 15 was gestopt omdat hij het zwaardere werk, z niveau niet meer lichamelijk aankon. Toen naar een clublid verkocht en die is er nu nog altijd gelukkig mee, hij is inmiddels 24 jaar. Daarna een 3 jarige ruin ingereden en doorgereden tot de z1. Toen raakte ik zwanger en had veel bloedingen waardoor ik voor mijn16e week moest stoppen op aanraden van de arts. Sinds de geboorte van mijn dochter pas 4 x gereden. Paard staat bij mijn ouders en mijn moeder is he gaan trainen toen ik dat niet meer kon. Ze rijdt er nu ook z1 mee op wedstrijden. Ik mis hem wel maar ik woon ver van mijn ouders vandaan dus even gaam rijden is vaak al een halce dab weg en met een kleine is dat erg lastig.
Ik zou best graag af en toe nog eens rijden, maar wel lekker recreatief. Dus bos, duinen en/of strand. Helaas waar ik woon alleen maar polder en asfalt. Niks aan.
Mag mij hier ook melden. Heb een eigen weide met stal met twee paardjes. Een kwpn'er van 1,68 en een nrps'er van 1,64. Beide (nacht)merrie's haha. Nee zijn schatten van dieren. De nrps heb ik niet zo lang. Vriendin uit de brand geholpen door haar over te nemen. Ze heeft voornamelijk dressuur gereden. Met de kwpn, welke ik al 11 jaar heb, rijd ik endurance.
Hier ook een paardenmeisje! Na 10 jaar manege lessen en veel rondhangen op de manege recreatief gaan rijden tussendoor 3 jaar dressuurmatig maar sinds verkoop van het paard wat ik toen reed nu weer 8 jaar recreatief. Sinds 5 jaar rij ik n friesxkwpn wel wat lessen gehad en dressuurmatig gereden maar de bossen vind ik toch t fijnst. Ook mennen vind ik heerlijk, 2 span! Sinds ik moeder ben is t rijden wel n heel stuk minder maar morgenvroeg weer heerlijk mennen!
Endurance leek me vroeger ook altijd zo gaaf. Alhoewel ik er eigenlijk heel weinig van weet, behalve dat het om lange(re) afstanden gaat. Is het "doel" om z.s.m. aan te komen, of zijn er andere dingen die belangrijk(er) zijn?
Hier mijn paard een half jaar geleden verkocht Een 6 jarige Lusitano ruin. Nog steeds een paardenmeisje, en zodra ik de tijd heb zit ik er boven op. Vriendin heeft veel paarden, dus dan pluk ik er even 1 tussenuit en ga ik naar het strand.
Hier ook gereden, freestyle shows gedaan. Net voor de zwangerschap ben ik er mee gestopt en tegenwoordig rijd ik niet meer. Zou het ook niet meer durven nu met alle lichamelijke klachten.
hier ook een paardenmeisje rij sinds mn 10e (vanaf mn 11e les) en heb vanaf mn 20e een tinkerruin gehad. Vanaf veulentje tot zn 10e jaar. En een groningermerrie daarna. (die leaste ik al van mijn stalhouder, tinker verkocht, groninger gekocht) Groninger heb ik afgelopen jaar verkocht. Rij nu nog op de haflinger van de kinderboerderij hier in de buurt. Morgen weer rondje boscrossen met hem, staat tijdelijk "op vakantie" bij het bos. Eventjes rust van de kinderboerderij (plus vanwege oud en nieuw staan ze altijd bij t bos, kinderboerderij ligt in drukke wijk waar veel geknald wordt met oud en nieuw altijd)
ook ben ik elk jaar normaal te vinden voor het grp stamboek op paard en koets. Helaas is P&K afgelopen jaar niet doorgegaan..
Ik heb van mijn 4e tot mijn 10e aan voltige gedaan bij een manege. Daarna verhuisd en gewoon lessen gehad op een andere manege. Toen een paar jaar een verzorgpony gehad en toen een eigen pony.. Drama.. Ik te bangig en pony te jong en groen. Ben altijd wat onzeker geweest en reed op de manege ook het liefst op niet te pittige pony's. Na die teleurstelling het rijden nooit weer opgepakt. Maarrrr.. sinds een poosje is mijn dochter begonnen met voltige en ze is dol op paarden. Ik sta weer heerlijk elke zaterdag in de manege en een schoolvriendin van vroeger die hier in de buurt woont heeft paardjes en daar zijn we vandaag toevallig geweest. Dochter op een shetje gereden en ik ga binnenkort met die vriendin een buitenrit maken. Ze heeft een heel lief en verkeersmak welsh cobje staan waar ik op ga, nu al zin in. Ben ook al stiekem aan het nadenken om over een jaar of 5 een pony aan te schaffen waar dochter en ik op kunnen rijden. Ik ben niet zo groot en pas makkelijk op een D pony. We kunnen wellicht een stukje grond kopen/huren van de boer achter ons of de pony bij die vriendin stallen. Paardje bij huis is super maar paardje stallen geeft meer vrijheid. Nouja, tijd genoeg om erover na te denken
Hier ook een paardenmeisje! Ik heb een haflingerruin van 9 jaar. Gekocht toen hij 1,5 was. Overigens ben ik nog op zoek naar een bijrijdster/verzorgster omgeving Delft/Westland. Als jullie iemand weten??
Oh leuk een haflinger..! Daar heb ik echt een zwak voor en zou over een jaar of 5/6 dolgraag een haflinger willen aanschaffen voor mij en mijn dochter.. Ik hoor alleen aan alle kanten dat Haflingers niet heel geschikt zijn voor kinderen en enigszins 'bange' ruiters doordat ze nogal eigenwijs en sterk zijn.. Uitzonderingen aanwezig uiteraard Wat zou een leuke pony zijn denken jullie? Ik zat zelf nog aan een new forest of welsh (cob) te denken.
Ik had een schat van een haflinger, wat juist extra lief en voorzichtig met kinderen. Ik had zo'n uitzonderings geval maar af en toe was het wel zo dat wat ze in de kop had , dat had ze niet in de kont zitten
Hier nog een "paardenmeisje"! Helaas mijn lieve merrie in mei moeten verkopen.. 1 maand later is m'n meisje overleden aan zware koliek. Sinds dien is het rustig op paardengebied.. Daarvoor 17 jaar gereden. Waarvan 3/4 jaar de hele dagen op een manege geholpen met alle voorkomende werkzaamheden, en na die manege nog 1,5 jaar op een andere stal in de buurt. Foto hieronder was m'n lieve merrie..
Wat leuk daar kom ik ook vrij vaak , tijdje niet geweest geen tijd. Lekker rijde kun je daar hea en onbegeleid. . Hier ook in hart en nieren laatste eigen paard overleden toen ik zwanger was nu geen eigen meer vanwege de financiële plaatje. . Hoop ooit weer te gaan verzorgen als kids ouder zijn. .
Hier ook een paardenmeisje,helaas mijn haflinger verkocht toen ik hoogzwanger was van mijn eerste. Nu geen tijd en geld voor om een eigen paard aan te schaffen. Ik groom nog wel steeds bij een tweespan witte welshjes. Zo blijf ik toch af en toe de paardenlucht inademen Later,als de kids groter zijn komt mijn tijd weer,en dit keer pakt niemand die meer van mij af. Ik verheug me er nu al op