Het grote Paardenmeisjes-topic

Discussie in 'De lounge' gestart door Partyrocker, 4 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    De haflinger van mijn moeder is ook ultralief, kids kunnen er mee lezen en schrijven, heerlijk om relaxed buitenritjes maken en superbraaf voor de kar. Is dan wel een 'ouderwets' type, niet zo'n mooie slanke, maar echt een knol :D

2. Aszz

Aszz Niet meer actief

Afgelopen zomer, mis 'm echt verschrikkelijk als ik zulke foto's zie.
    Ik probeer er gewoon nooit niet aan te denken.

3. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Hier een paardenvrouw haha, ik ben niet meer zo jong. Ik heb vanaf mijn 9e gereden totdat ik mijn oudste kreeg. We hebben wel altijd een paard/pony in de wei gehad. Als we dat niet hadden dan was het paardrijden helemaal overgegaan. Ik ben niet iemand die naar een manege gaat rijden.
    Vier jaar geleden een friese ruin gekocht en was weer begonnen met recreatief rijden maar mijn man is gaan leren paardrijden wat hij nu goed onder de knie heeft. Hij heeft dus mijn paard afgepakt ;).
    Ik rijd dus bijna niet. Tussen kerst en nieuw zijn wij (man en ik) samen gaan rijden in Engeland, zo leuk! Later als de kinderen ouder zijn dan gaan we samen lekker erop uit met onze paarden....hoop ik.
    Onze middelste dochter heeft de smaak ook te pakken en heeft sinds een half jaartje een eigen pony. En dat vind ik erg leuk! Ik help en stimuleer haar maar ooh het is ook eng. Ze wilt het liefst springen en crossen (doodeng). We zien wel hoe gaat.

4. tess2013

tess2013 Niet meer actief

Hier ook paardenmeisje. Helaas nooit eigen paard gehad, maar denk dat het me toch teveel zou zijn.

Ben 3,5 jaar geleden weer begonnen na 8 jaar niet gereden te hebben. Vind het echt heerlijk! Nu gestopt ivm zwangerschap. Hoop het van de zomer weer op te kunnen pakken.

5. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ja heerlijk, die man is een beetje een rare vogel maar dat neem ik wel voor lief 2 uur rijden in het bos zonder begeleiding :D

6. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Geen eigen paard, heb wel jaren paarden getraind.
    Vooral paarden met gebruiksaanwijzing of een vervelend verleden.
    Maar dat gaat door gezondheid niet meer helaas :'(

7. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Die ouderwetse types vind ik juist de leukste:)
    Hier in de buurt rijdt ook een meisje op zo'n ouderwetse, superleuk beestje.
    Misschien gewoon erg goed zoeken en kritisch zijn als het zover is;)

8. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Wat een prachtpaardje! Mooi koppel ook.
    Waarom heb je hem verkocht? Kan me voorstellen dat je hem erg mist, het is toch je paardje..

9. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Haha, dat laatste bedoel ik dus:D
    En wat doet ze dan?

10. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Maja, die van ons is echt toevallig op ons pad gekomen. Haar baasje ging naar n verzorgingstehuis. Het was een oude vrijgezelle man die haar zelf had beleerd, elke dag kwam hij buiten op de weg met haar, was echt zijn vriendinnetje. Soms bracht zijn dochter hem naar ons bij de wei en dan leefden die 2 helemaal op, zo mooi! Wij hebben er dus echt een geweldig paard aan overgehouden en dat terwijl we eigenlijk niet bewust zochten....

11. marlies85

marlies85 Niet meer actief

Niks spannends gelukkig. Als ze geen zin had in balkjes lopen/kruisje springen dan ging ze er gewoon om heen...maar dat deden we toch al niet vaak...ben meer een dressuurmuts ;)
    Had zelf trouwens ook het ouderwets type...zoals een haf bedoeld is.

Er gaan best wel wat 'spookverhalen' de ronde over haflingers, maar het zijn paardjes met gevoel voor humor en als je eenmaal maatjes bent, gaan ze voor je door het vuur.

12. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Haflinger van een vriendin van mij is een eigenwijze drol tot en met! Heb haar 8 maanden verzorgd toen ze in Australïe zat.
    Maar raar genoeg, met kinderen is de geweldig. Gewoon heel rustig, lief en geduldig.

Ik vind een haflinger juist leuk voor een kind. Vroeger was ik helemaal wild van Haflingers trouwens.

13. vivvv

vivvv Actief lid

14 jun 2013
    162
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hey wat leuk dit! Mag ik me melden?
    Wij hebben 2 paarden, een quarter en een haflinger, ik rijd er western mee.
    Nu al even geen les of wedstrijd gehad aangezien ik 34 weken zwanger ben.

14. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    Net even met mn bolle buikje naar mn knuffel geweest...maar de volgende keer toch zonder rijbroek, ding wordt me echt te strak :D en ik rij toch niet, dus eigenlijk n beetje onzin.... Heb ook al nieuwe stalschoenen moeten kopen, want kom mn Dubarry's ook niet meer in :D. Even heerlijk geteut met mn mannetje en nu staat hij weer lekker op de wei met zn vriendjes. O wat waaide het hard zeg! Ben blij dat ik toch weer binnen zit nu....

15. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

16. vivvv

vivvv Actief lid

14 jun 2013
    162
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ga zo ook naar stal, het weer ziet er goed uit maar het waait dus hard?
    Wat veel haffies hier trouwens!
    Mijn haf is echt een schat. Zo lief en vriendelijk :)

17. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Partyrocker, die is inderdaad wel gaaf! Zag vorige week ook zon mooie van BR. En wat lief van je man :)
    Wow, al 3 jaar liggen!? Draag mn Dubarry's normaal iedere dag, maar nu red ik het gewoon niet meer met mn bekken....wel jammer :(. Ben benieuwd wanneer ik er weer bovenop ga kruipen, zal nog wel heeeel lang duren.

@ Vivv, ik weet niet waar je woont, maar ik waaide zowat weg op de open plak. Het ziet er ook n stuk grimmiger uit dan vanochtend, toen hadden we tenminste n lekker zonnetje.
    Veel plezier op stal!

18. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Vanmorgen is mijn kleine meisje voor het eerst mee op de kar geweest, een smile van oor tot oor! Ze is nog te klein om echt mee te gaan maar n paar honderd meter over de verharde weg kan wel 😉

image.jpg

Het tweespan is van mijn vriendin, rijden ook onder de man met ze.

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.309
    36.175
    113
    Vandaag voor het eerst sinds 10 jaar weer op een paard gezeten, ik vond het best even spannend, maar voelde weer erg goed. Het is het paard van mijn zusje, dus lekker vertrouwd.

20. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    Gezellig Jedine!!

O Suus, dat is fijn zeg :), morgen spierpijn denk je? ;)

Deel Deze Pagina