Het grote Paardenmeisjes-topic

Discussie in 'De lounge' gestart door Partyrocker, 4 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Hier nog een! Al 18 jaar :D

Waarvan 9-tal jaar met boerenpaarden shows gereden (in een 8-tal, basisdressuur) Heel leuk, maar na onrespectvolle behandeld te zijn geweest, er in november jammer genoeg mee gestopt.

Hierdoor rij ik nog weinig. M'n papa heeft 2 paarden, waar ik dan zo vaak als gaat, ga rijden. Hij heeft een piste buiten, en km's bos binnen bereik, dus altijd aangenaam :) Gaan meestal gewoon samen het bos in voor paar uur of 2 gewoonlijk. Héérlijk !!

Nooit wedstrijden gereden, vind ik helemaal niet erg :) Vind recreatief zalig. Misschien ooit als de kleine wat ouder is, proberen via via mijn dressuurniveau op te krikken en voor iemand eens een wedstrijd te rijden, we zien wel.

Zoontje is er ook gek van, heeft afgelopen zomer zijn eerste lessen gehad op een minishetlander, vond ie helemaal geweldig ! :D Bitloos, gedraafd heeft ie, in het bos geweest (wel aan touw mee natuurlijk, maar sturen kan ie zelf wel, gewoon voor de veiligheid :) )

2. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Kwam wat tegen over wel/niet haflinger.

Ik ben opgegroeid met een haflinger :) Allereerste paard waar ik mee reed, allereerste paard dat ik zag (hij was 1 jaar jonger dan ik :) ) weet niet meer precies hoe oud ie was toen papa hem kocht, maar was nog een veulen geloof ik.

Heb er mee leren rijden, heb er mee in het bos gereden toen ik jaar of 9 was. Sterk, ja. Maar lief, helemaal !! Heerlijke jongen was het. Zal em noooooit vergeten. Hij is weggegaan toen ik 14 was, heb er jaren van afgezien. Was echt mijn vriendje, als ik ziek was of verdrietig kon ik er naar toe, de paarden (intussen was er al een D-pony bij voor mij, zodat we met 2 het bos in konden) konden alles genezen.

Ook hier het oude type haflinger, geblokt, fors gebouwd, brede borstkas. Heerlijk paard was ie !! Heel braaf, zowel onder zadel, als voor de koets, voor de huifkar (hebben er ooit huwelijken en communies mee gereden, veel volk, veel lawaai, veel kinderen dus) Bleef altijd heel mooi wachten, ook als ie los stond, als ie ingespannen was. Heeeeeerlijk!!!

3. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    marlies, die van jou heeft mooie voorpluk zeg!

vivvv leuke paarden! en leuk dat endurance. kennisje van mij reed dat met een tinker altijd (nu nog met een ander paard). Helaas is haar tinkertje overleden. Ook voor het nederlands team heef tze gereden in oa portugal enzo. zij heeft ook aantal keren voor de endurance met een stand op paard en koets gestaan.

4. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

Hier ook een echte paardenmeid/vrouw :p

20 jaar dressuur en jumping gereden tot ik er helemaal genoeg van had. Daarna enkele jaren geen paard meer aangeraakt. 2 jaar geleden mijn huidige vriend leren kennen en is trainer/jockey van renpaarden (Franse dravers). Er staan er hier een stuk of 30. Hij heeft ook enkele kweekmerries dus elk jaar hebben we veulentjes. Héél leuk om elke dag paarden om me heen te hebben al rij ik ze wel niet zoveel. Het zijn renpaarden en die zijn niet altijd zo braaf als gewone manègepaarden ;).

5. vivvv

vivvv Actief lid

14 jun 2013
    162
    0
    16
    NULL
    NULL
    Thanks!
    Endurance leek mij ook altijd wel leuk om te doen. Misschien dat ik de kennismakingsklasse nog eens ga rijden. Die is aardig te doen met een paard in normale goede conditie geloof ik. Ik rijd zelf trouwens western.
    Mis het bos rijden zo erg! Toen ik 6 maand geleden net zwanger was ben ik nog de heide op geweest. Heerlijk. Maarja nu eerst kindje baren hihi :D

6. Magickwings

Magickwings Bekend lid

22 aug 2006
    714
    0
    0
    Vivv, wat een leuke foto's! Ik reed ook western, nu af en toe nog op de Paint van mijn moeder en zus.
    Voor de 30 km endurance heb je een paard nodig die gewoon in goede conditie is en dan kan je de wedstrijd waarschijnlijk gewoon uitrijden. Heb ik ook weleens gedaan, was hartstikke leuk!
    Niet hoog geplaatst natuurlijk, maar het ging mij om het uitrijden binnen de tijd.

Maar hier nog een paardenmeisje dus :). Alhoewel ik al jaren niet meer op regelmatige basis rijd, blijven de paarden altijd in je bloed zitten he?
    Op mijn 6e begon ik op de manege met ponyrijlessen en 10 jaar later had ik mijn eigen pony bij elkaar gespaard. Samen met mijn beste vriendin hadden we een shetlander en een kruising Haflinger / Ijslander. Daar kwam onverwacht een veulentje uit een paar maanden na aankoop en toen hadden we er drie.
    Men, wat een lol hebben we gehad en achteraf gezien waren we helemaal gestoord.

Zonder zadel in rengalop over een zandpad dat een oprit naar een snelweg moest worden. Met een hele groep meiden te paard door de MacDrive, ,s nachts om drie uur een nachtbuitenrit maken... heerlijke tijden.
    Later werd ik wat verstandiger en ging ik western rijden.

Toen ik zwanger was heb ik mijn paardje naar een heel goed adres verkocht. Eerlijk gezegd staat ze daar beter beter dan bij mij, in een hit actief stal met heel veel aandacht.
    Financieel werd het gewoon ook moeilijk, naast de aandacht die ik niet meer kon geven zoals ik graag wilde.

Maar mijn zus en moeder hebben een geweldige Paint en een heel leuke jonge Quarter. Dus als ik wil kan ik mijn paardenhart ophalen.
    Maar mensen, wat een spierpijn als mijn strenge zus me weer eens heeft afgebeuld zeg! :D

7. MvM1984

MvM1984 Bekend lid

27 jan 2011
    810
    1
    18
    Leuk topic! Hier ook een peerdenmeisje, al bijna 24 jaar! Ik ben begonnen op de manege, vanaf mijn 12e heb ik via een advertentie in de supermarkt een verzorgpony gevonden bij een fokker. Deze pony hebben mijn ouders gekocht toen ik 14 werd en verkocht toen ik 17 was, helaas door omstandigheden. Met haar heb ik veel wedstrijden gereden tm Z dressuur en B springen. Daarna verschillende bijrijdpaarden gehad, tijdje eruit geweest ivm studie en stage buitenland. Nu woon ik al weer 8 jaar in Almere en heb ik hier een leuk bijrijdpaard gevonden. Daarmee veel dressuur gereden tot ik zwanger werd. Toen ben ik met hem gestopt omdat ik de bijdrage niet meer wilde en kon betalen. In februari 2013 heb ik een leuk paardje gevonden van mensen die een ervaren bijrijder zochten die hun paard op niveau kon houden, en waarvoor ik dus alleen les betaal! Heerlijk en ik rijd nu al weer zeker een half jaar dressuurwedstrijden. Ook ga ik graag naar buiten!
    Afgelopen zondag mijn zoontje voor het eerst erbij op gehad, bij een wedstrijd, hij vond het eindelijk leuk! Daarvoor was hij echt nog te klein...

Bijgevoegde bestanden:

8. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    nog gereden de laatste dagen dames (voor degene die nog rijden dan ;)

Ik vanmorgen lekker een buitenritje gemaakt. wel frisjes maar heerlijk genieten bij het bos

Bijgevoegde bestanden:

9. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    oops foto's gedraaid sorry.. even je hoofd naar links kantelen ;)

10. PBA

PBA Bekend lid

22 feb 2010
    711
    0
    16
    Ik heb de endurance traing weer opgeschroefd met twee paarden dus ben wel weer flink bezig. Vanmorgen was heerlijk, en met mijn lange neopreen chaps geen last van de kou gehad.

11. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    Heerlijk zo'n bosritje :) Tazzie!

En jij al flink getraind zo te horen PBA

Ik zit weer warm bij de kachel, beestjes zijn weer van de wei naar de warme stal..... Rijden komt over n jaartje of 2 pas weer gok ik zo

12. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Ik ben jaren lang een paardenmensje geweest, maar helaas 4,5 jaar geleden moeten stoppen om financiele redenen.
    Ik verlang er enorm na en ben dan ook al een poos op zoek naar een bijrijdpaard, maar dat valt niet mee hier in de omgeving.

Deel Deze Pagina