Beugelslotje los, kan het kwaad?

Discussie in 'De lounge' gestart door RoGiJuLi, 29 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.948
    15.595
    113
    Nabij Utrecht
    Zojuist komt mijn zoon naar mij toe en laat zien dat een slotje van zijn beugel los is van zijn snijtand (naast zijn voortand).
    Het slotje bungelt nu dus aan het ijzerdraadje.
    Het draadje zit dus nog wel vast aan alle andere slotjes.

Ik heb net de ortho gebeld, maar die zijn dicht met de feestdagen en pas weer op woensdag 3 januari open.
    Voor pijn klachten mag je de pijnlijn bellen, maar er wordt gelijk bij gezegd: niet voor losse slotjes of draadjes.

Kan het kwaad als hij nu blijft doorlopen met dit losse slotje tot aan minimaal 3 januari?? (dus ongeveer een week).
    Of zal het hooguit ongemakkelijk zijn voor hem, dat bungelende slotje.

2. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Kan geen kwaad, maar inderdaad wel vervelend zo'n los slotje!

3. Juffrouwminoes

Juffrouwminoes Fanatiek lid

21 jan 2016
    1.417
    770
    113
    Buiten het feit dat het erg irritant is ... weet ik niet wat het dan met de rest doet ..
    Kun je niet je tandarts bellen dat die tijdelijke plaksel er tussen doet ?
    Onze tandarts en ortho werken veel samen

4. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Hangt van de spanning van zijn tanden af, bij mij stond het na 1 dag een weer een beetje scheef!
    Ik zou dus inderdaad de tandarts bellen

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik zou zeker bellen. Na een week met een los slotje kan er vanalles verschoven zijn. Ligt een beetje aan je gebit, maar bij mij verschoof en verschuift het zelfs nog steeds als er iets niet goed zit (ik heb al jaren onder en boven een draadje achter mijn tanden). Dus ja, wel bellen.

6. Ons is altijd verteld dat je de spoedlijn hiervoor mag bellen of de vervanger.

7. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Oh echt joh? Dat was vroeger echt niet bij mij!

8. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Nou dat lijkt mij erg ongemakkelijk met zo'n los ding in je mond. Doet het geen pijn? Haalt het zijn mond niet open? Ik vind een week erg lang. Zou idd even de tandarts bellen en om advies vragen.

9. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Kan de tandarts het niet tijdelijk vastzetten? Kan me herinneren dat mijn tandarts dat eens bij mij gedaan had. Het is mega irritant om er een week zo mee te lopen...

10. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.948
    15.595
    113
    Nabij Utrecht
    Heb de tandarts gebeld en die zegt ook dat het geen kwaad kan en hij niks kan doen dus wachten op de ortho.

Me zoon geeft aan dat het geen pijn doet, niet irritant is en ook niet anders aanvoelt dan normaal dus we wachten het af.

11. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik heb ook wel eens een week met een los slotje rondgelopen, met eten voelt dat soms irritant, en het kan idd een beetje verschuiven, maar zodra het weer vast zit, is het ook zo weer gecorrigeerd. Bij mij iig.

12. Juffrouwminoes

Juffrouwminoes Fanatiek lid

21 jan 2016
    1.417
    770
    113
    Misschien een gek idee..

Heeft hij niet van die wax gekregen... kan hij het daarmee niet tijdelijk vast zetten ? ..

13. Kaatje87

Kaatje87 Fanatiek lid

2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Heeft hij de beugel net? Dan zit hij in de begindraden, je zou dan het draad nog door kunnen knippen met een nagelknipper. Je kunt dan het draad eruit halen (is misschien niet de bedoeling maar dan heeft hij geen last van een bungelend blokje in zijn mond.
    Zit hij in de dikkere draden dan zul je helaas toch moeten wachten tot 3 januari, een los blokje is idd geen spoed.
    En wat Fuddey zegt als het blokje 3 januari weer vast zit is het ook zo weer gecorrigeerd.

Mocht hij er nou geen last van hebben zou ik hem laten bungelen..

14. Roanchie

Roanchie Actief lid

24 apr 2016
    495
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb dat ook eens gehad, hing ook lekker te bungelen, ik weet niet hoe het bij je zoon vastzit maar de mijna zaten vast met elastiekjes. De elastiek heb ik kapot gemaakt en het slotje kon er zo af. Die heb ik bewaard en is later er weer opgezet

15. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.948
    15.595
    113
    Nabij Utrecht
    Hij heeft hem al bijna een jaar dus niet in de beginfase. En dus idd de dikkere draden al.
    We wachten gewoon 3 jan ff af :)

Deel Deze Pagina