ohh echt een geweldige fles...maar dat is mijn ervaring ermee hè. Buikkrampen worden hier minimaal en ze drinkt wat langzamer. Te krijgen via bol.com en ander sites hoor.
Dan bescherm ik je Spruitemoeder...want hier zorgen medicatie volgens mij ook al voor verandering. Of ze moet nog onder invloed van vaccinatie zijn grinnik
Ja bij grote zus was het ook echt nodig! Die had losec mups. Kennen jullie dat? Ik hoor heel vaak nexium. Die fles zorgt dat alleen voor langzamer drinken? Of sowieso tegen spugen? Want kleine zus drinkt al heel langzaam. Hihi, ja die wanhoop aankopen, je probeert wat he! Zo hebben wij hier de stokke bounce 'n sleep gekocht, maar die bevalt dus wel heel goed! Zeker icm reflux. Hebben jullie een draagdoek of zak? Wij hebben een lodger shelter en een babybjorn. De babybjorn is fijn rechtop, en fijn voor je rug, maar kleine zus wil er niet in.... Grote zus vond het wel fijn. De shelter vindt kleine zus wél fijn (hadden we nog) maar wordt nu te warm (is van fleece). Ik hoop stiekem een byky te winnen. Dan zitten ze ook overeind he, en dan heb je toch je handen vrij.
Wij hebben omelrazol, volgens mij is de merknaam losec. Van dat witte spul wat je goed moet schudden? Heb een draagdoek van bykay. Hij vindt het heerlijk zolang ik loop. Op mijn rug vindt ie echt helemaal geweldig, maar dat lukt niet zonder hulp... en die doek is juist zo handig als er niemand is om even te helpen... Die dr Brown fles zorgt ervoor dat de fles niet vacuüm trekt. Difrax doet hetzelfde. De gaten in de spenen daarvan zijn alleen net wat groter.
Mijn fles trekt toch ook niet vacuüm? Op de rug dragen doe je denk ik als ze wat broer zijn? Nee dat lijkt me inderdaad niet dat je dat zelf kan Maken jullie baby's ook piepgeluiden bij drinken?
Nee, ik was uitgerekend in januari, hij is juist 9 dagen langer gebleven hihihi, maar ik ben niet de enige met deze naam
Ik merkte het doordat hij niet recht ging liggen, hij lag dus meestal in een komma vorm. En door het vele overstrekken wat hij deed, en elke keer als hij in bad was geweest dan was de reflix verminderd. Door het warme water kon hij lekker ontspannen en ja dan is een plus een twee. Dus fysio ingeschakeld en zij zag het ook, zij zag ook dat hij een voorkeurshouding had en dat hielp ook niet echt dus ook daar wordt aan gewerkt.
Hier ook een refluxkindje. Tegen mijn zin in geven we hem Nexium. En dat helpt erg goed. De pijn is een stuk minder. Nu wordt alleen de wasmachine wat meerbelast Afbouwen met Nexium zorgde ervoor dat alle klachten snel weer terug kwamen. Nu zitten we wel op een half zakje per dag. Een poging om johannes broodpitmeel te geven was ook geen succes. Hij begon nu dikke prut te spugen. Nog vervelender. Verder vooral veel dragen! De bondolino is mijn beste vriend en binnenkort ga ik met een draagconsult een draagdoek op mijn rug leren knopen. Nooit geweten dat het (ergonomisch) dragen van mijn kindje zo goed bij me past. Jullie ook succes met het vinden van de weg in 'refluxland'. Die hysterische afschuwelijke eerste weken zal ik nooit vergeten. Arm schaapje..
Hallo, Graag wil ik ook meelezen en schrijven. Ons zoontje heeft wat refluxachtige klachten. De kinderarts gaf steeds aan dat hij geen reflux had en tijdens het laatste gesprek gaf hij toe dat wat ik beschreef toch reflux was. Joris spuugt niet heel veel, maar regelmatig een mondje. Ook 2 a 3 uur na de voeding. Wel slikt hij veel, heeft hij regelmatig de hik, maakt hij hele bijzondere geluiden, schraapt regelmatig zijn keel, niest en hoest. Sinds kort gebruiken we biologische Johannes broodpitmeel (Tammi) en hebben we zijn bedje schuin gezet. Om te voorkomen dat hij onder de dekens glipt gebruiken we snoozzz. Als fles gebruiken we de dr brown fles. Gelukkig huilt hij niet na iedere voeding en hoeven we nog geen medicatie te gaan gebruiken.
We weten nog niet of hij er erg veel last van heeft. Hij heeft sinds kort al deze klachten. Ook houdt ons medicatie een beetje tegen omdat verschillende (kinder)artsen aangeven dat het nog niet duidelijk is wat medicatie op langere termijn doet. Wel zouden we medicatie gaan geven als we echt merken dat hij pijn heeft.
Er ging wat fout zie ik hij heeft het bericht twee keer geplaatst, sorry! We weten nog niet of hij er erg veel last van heeft. Hij heeft sinds kort al deze klachten. Ook houdt ons medicatie een beetje tegen omdat verschillende (kinder)artsen aangeven dat het nog niet duidelijk is wat medicatie op langere termijn doet. Wel zouden we medicatie gaan geven als we echt merken dat hij pijn heeft.
Ik kom ook graag meelezen en schrijven! Onze oudste zoon had ook verborgen reflux maar dat was eigenlijk zo opgelost omdat het samenhing met de koemelkallergie en we dus naar Nutramigen AA gingen. Daarnaast hebben we het ingedikt met Nutriton en dat was succesvol. Bij onze dochter, 9 weken oud, is het een ander verhaal. Ze is zelfs een week opgenomen geweest omdat ze enorme pijn had van de reflux en de medicijnen niet aansloegen. Het gaat op dit moment iets beter wat betreft de reflux. We houden, uiteraard, alle leefregels aan en gebruiken Losec. Ook krijgt zij, in verband met haar koemelkallergie waarbij ze benauwd werd en galbulten kreeg van melk, Nutramigen AA. We hebben een tijdje ingedikt met jbpm en Nutriton maar hiervan kreeg ze enorme krampen. Op dit moment gaat het qua reflux beter met haar maar ze huilt nog minimaal 6 uur op een dag en slaapt alleen 's nachts door de krampen die waarschijnlijk worden veroorzaakt door de Losec....
Hoi allemaal, Onze kleine meid heeft ook reflux, de verborgen variant. De eerste 10 weken na haar geboorte waren echt een ramp, minimaal 10 uur per dag huilen en vrijwel niet slapen. Ze is opgenomen geweest in het ziekenhuis omdat alle leefregels van reflux niet voldoende deden. Ze kreeg nexium en ondanks kleine verbetering, nog steeds niet geweldig.. Op eigen houtje overgestapt op pepti en eindelijk, een aantal weken verder, gaat het nu super! We dikken voeding in met pure jbpm (soms proberen we zonder maar dan zie je meteen weer dat ze meer gaat spugen) en we geven nog steeds veel kleine flessen (7x120). Dat betekent wel dat we haar steeds wakker moeten maken om te eten maar wanneer we haar grotere flessen geven, is het weer continu huilen geblazen. De tip die ik nog kan geven, tenminste dat hielp hier erg goed, is haar op haar buik laten slapen. Ze slaapt werkelijk nooit op haar rug, dan blijft ze huilen. En voor ieder slaapje, huilt ze zo'n minuut tot 15 minuten. Moeilijk om te horen maar heeft ze echt nodig blijkbaar om in slaap te komen. Inmiddels gaat het dus super en ben ik weer een happy mom, maar wat een ellende wanneer je kindje zoveel huilt omdat ze last heeft. Heel veel succes aan alle mama's en papa's die er middenin zitten, het is soms enorm zwaar...
Hier nog steeds een refluxbaby . Sinds ze 2 maanden oud is krijgt ze Zantac en is ze overgegaan op Nutramigen en sindsdien is het huilen zo goed als verdwenen. Maar het blijft er nog steeds vlotjes uitkomen . Zelfs nu ze vaste voeding krijgt blijft het er allemaal uitkomen... Puur door de melk. De vaste voeding komt er niet uit, totdat ze een flesje krijgt, dan komt zowel de melk als nog een beetje vaste voeding terug. Ze heeft er gelukkig niet teveel last van (overstrekt soms wel als het omhoog komt) en zit zelfs te lachen na dat het er uit is . Al zijn er nog steeds wel wat dagen dat ze het lastiger heeft. Tegen ons is verteld dat het pas zal overgaan als ze zo goed als van haar flessen af is... Tja dan draaien we maar meer wasjes en maken we er het beste van . Zolang ze er geen/weinig last van heeft zullen we wel zien !
Wat zijn er toch veel kindjes met ( verborgen) reflux heh. Hier zoon , nu 3, ook zware verborgen reflux en heel wat gedoe voordat we de goede voeding hadden. Want medicatie hielp niet. Nu voor zusje op komst al 2 soorten voedingen gehaald voor als het weer zover zou zijn ook bij haar. Trouwens las iets over de difrax en dr brown's flessen. Ik gebruikte bij Seyhan de spenen van de difrax op de dr brown's flessen. Heel veel succes meiden!!!
Ik meld me ook graag aan . Ik heb drie kindjes. De middelste heeft heel erg last van reflux gehad, is inmiddels al 4 hoor. Lang aan de Zantac gezeten, een half jaar in een anti-refluxbedje geslapen en ik vond het heeeeel heftig! Mijn 3e kindje is inmiddels bijna 4 maanden en ook helaas weer reflux. Wel minder erg dan de vorige x, maar dat komt misschien ook omdat ik relaxter ben... Ik weet nu wat goed helpt en wat niet, geen zoektocht dit x naar wat hij heeft en het gaat over he... Ik lees en praat graag mee!