Ja ik denk dat dat wel is wat ik bedoel inderdaad! Lijkt me duidelijk dan hoor, hoewel het natuurlijk moeilijk blijft op afstand. Je meisje heeft gewoon medicatie nodig! Behalve het bedje is het ook verstandig om de box en het aankleedkussen wat op te hogen. Eigenlijk zorgen dat ze nooit plat ligt. Misschien een vreemde vraag, maar is een gevoel wat mee bekruipt... Heeft ze last van een voorkeurshouding?
Een voorkeurshouding heeft ze! Hoezo? Ze is daarvoor al onder behandeling bij fysio en ik zie zeker verbetering wat dat betreft! Wat betreft de medicatie: kun je dat afdwingen? Volgens het CB en eigen HA zijn de kinderartsen tegenwoordig niet meer zo scheutig met medicatie...
Ja geen idee haha... Heb dat wel vaker dat ik bij een post een 'gevoel' krijg... vaak zeg ik dan niks omdat ik zelf niet weet waar ik het vandaan haal Misschien dat ik het tussen de regels door lees ofzo Afdwingen kan natuurlijk niet, maar je kunt wel net zo lang doorgaan tot je een arts hebt die het wil geven. Probeer eerst maar de huisarts met het verhaal van bloed spugen en je mag het best wat overdrijven hoor! Dat is vaak nodig. Als hij het niet wil geven kun je aangeven dat er toch duidelijk iets niet in orde is met je kindje en dat je graag een verwijzing voor ka wilt. Als dat ook niet werkt heb ik nog wel een paar trucjes in mijn mouw Laten we hopen dat het niet nodig is!
Je huisarts van de week bellen Je baby hoest bloed op en huilt de hele dag. Ze krabt van ellende haar hoofd kapot en ze loopt paars en blauw aan. Bel nu een arts en laat je verwijzen. Mocht je een huisarts hebben die niet meewerkt, een andere zoeken. Verwijzing vragen naar een kinderarts. Film jet gedrag van je kind, het extreme huilen, spugen en krabben. Leg het vast en laat het zien. Daar gaat een arts niet aan voorbij. Heel veel sterkte en laat je niet afschepen door een huisarts die niet gelooft in medicatie. Ik word hier zo boos van, mocht het je niet lukken dan kom ik wel met je mee. Bellen!
Ho, ho, rustig maar! Ik had het niet helemaal helder geformuleerd, maar de huisarts is al gebeld dus geen paniek Hij gaat overleggen met de kinderarts en daarna krijgen we uitsluitsel of de KA hem eerst wil zien of dat we op basis van ons verhaal medicatie krijgen. Verder heb ik inderdaad al een filmpje gemaakt van haar 'aanvallen', want als we bij het CB of HA zijn gaat ze altijd vriendelijk lachen alsof er niks aan het handje is...
gisteren heb ik een middagje ziekenhuis gehad met ons zoontje van 7,5 week oud ivm overmatig huilen en heel veel spanning in zijn lijfje. Hij had 1ml ranitidine per dag en dit is opgehoogd naar 2ml per dag. Wanneer ga ik merken dat het helpt? kan het zijn dat ik het nu al merk aan hem? Hij huilt vandaag een stuk minder, drinkt beter en hij lijkt meer ontspannen. in de box ligt hij op een voedingskussen gebruiken jullie dat ook en hoe doen jullie dat als ze meer gaan bewegen want dan beperkt het hun lijkt mij. tot hoe lang moeten jullie medicijnen blijven geven?
Kan zeker dat je dat nu al merkt! Zeker als zijn keeltje niet heel erg ontstoken was. Bij ons werkte dat spul ook fantastisch! Op een gegeven moment was dat ineens over en deed het niet meer genoeg, dus nu beetje zwaarder medicijn. Maar hoeft bij jullie nooit te gebeuren hoor. Wel hoeveelheid aan de hand van gewicht in de gaten houden. Heb beneden ergens de rekenformule liggen. Zal hem morgen opzoeken en posten. Dat meer bewegen is inderdaad lastig! Wij hebben gewoon heel de box opgehoogd maar moet hem nu regelmatig vanonder tegen de spijlen gaan zoeken Voordeel is dat je tegen die tijd al in een aardig ritme zit en de medicatie zijn werk doet en ze dus ook wel wat meer kunnen hebben. Het is lastig maar ze moeten daar doorheen om zo snel mogelijk rechtop te kunnen gaan leven. En dat is het beste medicijn tegen reflux. Dus ik stimuleer het toch zo veel mogelijk. Medicijnen is afhankelijk van het kindje, maar je kunt het beste rekenen op ongeveer tot ze1 jaar zijn. Dat is gemiddeld. Fijn dat het alweer zoveel beter gaat!
Formule voor Ranitidine 15mg/ml Dit is de maximale dosering. (Kg×10)/15=dagelijkse dosering. Deze deel je dus door 2. voorbeeld: Kindje weegt 4,5 Kg 4,5×10=45 45/15 =3 Je mag dan 2×1,5 ml geven. Edit: dit geldt voor kindjes ouder dan 1 maand
Stel dat jullie kindje spuugt... Kleed je ze dan meteen om? Ik kleed kleine zus altijd meteen om, deed ik met grote zus ook. En ik kreeg hier laatst kritiek op...?! Je laat je kind toch niet vies liggen? Ik was inderdaad ook veel, maar ja. Ben anders ook bang dat ze ziek wordt, omdat het ook nat en koud is. Soms heb ik dan inderdaad dat ik in een uur 2-3 x verschoon, andere dagen gewoon maar 1x.
Ik zou nog even terugkomen op de situatie van mijn dochter, dus bij deze. Ze heeft een spoedafspraak bij de kinderarts gehad en is inmiddels aan de Nexium. Hopen dat het helpt!
Liefsvanmama wat doe jij s nachts met verkleden. Ik vind het soms zo lastig want het is zo sneu om de kleine om te kleden als hij net lekker slaapt.
Ja dat is ook sneu... Maar ik doe dat toch. Hier is ze wakker als ze spuugt. Bij grote zus wel ooit gehad dat ze sliep. Als het dan alleen maar bedje was en niet kleertjes, dan legde ik een flanellen luier onder d'r hoofdje dat ze droog lag, en verschoonde ik alles later.
Heel erg fijn! Over een paar dagen waarschijnlijk al een groot verschil! Laat je dat ook nog even weten?