Ik hoop het Spruitemoeder!!! Ik laat het zeker nog even weten. Nog een vraagje: sinds ze begon met bloed spugen, drinkt ze haar flessen ook ineens heel slecht. Ze begint krachtig en daarna begint ze met haar hoofd te schudden om de fles te ontwijken. Heeft dit ook met de reflux te maken?
Mijn dochter spuugt net een flinke lading en het is rozig. Komt dit Door de nexium of zal het toch weer bloed zijn? De nexium heeft ze 4 uur geleden gehad en is natuurlijk ook oranje/rozig...
Stephanie anders eens naar de hap gaan? Kan best zijn dat haar slokdarm zo ontstoken is dat het gaat bloeden.
Het gaat allemaal nog niet fantastisch. De nexium heeft ze er bijna alle dagen uitgespuugd. De ene keer binnen een uur, de andere keer 4 uur later, maar het komt er aan de spuug te zien (oranje/rozig met korrels) wel steeds uit. Ik vraag me af of het dan wel de kans heeft gehad om zijn werking te doen? Verder is ze nog steeds erg ontevreden, maar er speelt op dit moment ook meer: ze is namelijk heel verkouden en er komen tandjes door. Dus moeilijk te zeggen waar ze nou last van heeft... Ik geef de Nexium nu overigens steeds als 1e op de dag (dus op een nuchtere maag) en dan een kwartier later haar eerste fles. Of zou ik dit anders moeten doen?
Ik denk inderdaad dat het zijn werk niet goed kan doen als het er steeds uitkomt... Het is daarnaast wel zo dat door ziekte en/of ongemak de refluxklachten verergeren. Geef je de nexium 1x daags? Anders misschien verdelen in 2x? Persoonlijk geef ik de medicatie pas na de eerste fles, maar ik heb geen nexium. Wat staat er in de bijsluiter? Als er niks over staat dan zou ik het er eens na geven. Kijken of dat beter gaat. Oh ja! Nog een tip die ik kreeg van de apothekersassistente! Zorg dat het niet te koud is, dat valt ook niet lekker op het maagje. Maar ook hier weer, ik heb andere medicatie en die komt uit de koelkast... Nexium maak je aan met water toch? Is dat met koud water?
Bij ons krijgt hij het na de eerste en voor de laatste fles. Dan zijn we eigenlijk altijd thuis. De paar uitzonderingen heb ik het in het spuitje meegenomen en dan daar in de koelkast gelegd. Kan dat niet... tja dan niet hoor. Denk niet dat het slecht wordt van een paar uur buiten de kk.
Eventueel spuitjes in koeltasje meenemen? Hoe gaat het verder bij jullie? Bij mij staat het spuitje ook vaak even buiten de koelkast. Volgens mij kan dat geen kwaad, anders zou ik de apotheek gewoon even bellen! Hier was afbouwen een ramp en godzijdank weer mogen starten met ranitidine. Helaas vanmiddag een slechte middag, maagzuur blijft maar boven komen. Ook huilt/krijst hij na de fles, is dit herkenbaar? Dit doet hij alleen bij de 11.00/15.00 voedingen. Hij wil ook niet slapen, moedeloos word ik ervan. Het raakt me zo enorm, zo'n lief klein ventje met rode oogjes die maar niet kan slapen. Jullie nog tips? Terwijl ik dit type valt hij op mijn benen (staan omhoog) in slaap, arm kind. Nog even en ik moet gaan werken.... Hij gaat 2 dagen naar de crèche en mijn hart breekt nu al... Ze zijn wel heel lief op het kdv. Dus hopelijk zijn ze dat ook omtrent de verborgen reflux. En ik mag 0,7 tot 1 ml geven, 2x per dag. Hij weegt ongeveer 4,8/5 kilo. Hoeveel ranitidine mogen jullie geven? En dan nog een vraagje, mijn zoontje drinkt 150cc voeding standaard X 5 Ik overweeg om friso extra te geven omdat hij zij fles altijd opdrinkt. En volgens mij niet verzadigt is. Echter dit kan ook door de verborgen reflux komen. Iemand goede ervaring met friso comfort of het toevoegen van jbpm? Ik heb het 1x geprobeerd met jbpm en toen krijste hij 1,5 uur na de voeding. Hij was toen natuurlijk nog maar 5 weekjes en nu inmiddels 11 dus mss kunnen zijn darmpjes het aan nu? Ik ga vrijdag ook even langs het cb maar voor mijn gevoel weten jullie, de moeders hier meer over dan het cb....
Hoi Mira, Als je kindje niet in slaap kan komen kun je de 'houdgreep' proberen. Je legt je kindje dan in wieg of bed en houdt de armpjes en beentjes tegen zodat ze zichzelf niet wakker houden. Eventueel kun je het wangetje zachtjes strelen. Niet aankijken. Ondertussen jouw hoofd goed leeg. Dus niet denken aan de aardappelen die echt op moeten. Alle tijd nemen en diep en rustig ademen, Hielp hier altijd goed. Ik had hier ergens de formule van ranitidine gezet, even paar pagina's terug kijken, dan kun je zelf even kijken. Persoonlijk ben ik wel fan van jbpm. Scheelde een heleboel met het omhoog komen. Wij zijn nu heel voorzichtig aan het afbouwen omdat het nu vreselijk goed gaat. Normaal als ik zoiets zeg gaat het weer snel fout, maar ik typ het nu en zwijg. Misschien kan dat wel Wij hadden vandaag fysio om 12.00 en meneer moest eten om 12.00... Dus half 12 flesje gegeven en ik denk dat wordt natuurlijk drama met al dat rollen en keren dat hij dan moet doen, zonder half uur rechtop ook nog eens... Hij heeft 1x een klein beetje gespuugd... that's it! Het kan gewoon natuurlijk dat het maagklepje opeens werkt... ik durf het nog niet te hopen. Ik reken op 1 jaar, maar oh wat zou het heerlijk voor hem zijn als het eerder over is... Hij krijgt nu ook groenten met een aardappeltje en af en toe wat banaan. Misschien dat het ook wel daardoor komt... dat is natuurlijk een stuk vaster in zijn maag. Ook hebben we nu de dr Brown fles. Misschien is die het wel die het verschil maakt... Ga nu eerst langzaam aan de jbpm afbouwen, daarna kijken of ik de medicatie kan gaan afbouwen. Het half uur na de voeding vind ik zelf heel gezellig dus die hou ik er gewoon lekker in
Oh wat zou dat fijn zijn spruitenmoeder ! Hopelijk gaat het klepje inderdaad beter werken. Goed om te horen dat er ook positieve jbpm ervaringen zijn. Ik ga het inderdaad volgende week proberen. Ik heb dan nog verlof dus kan ik het makkelijker uitproberen en opvangen. Hoeveel schepjes geef je van de jbpm? En doe je het in elke fles? Hopelijk gaat het afbouwen goed bij jullie! Dat geeft weer hoop voor de rest van de kleintjes hier. Ik heb ook de dr brown fles, erg fijn. Goede tip van het vasthouden, dat doe ik inderdaad wel eens als hij op mijn benen ligt. Speentje vasthouden en armpjes, en vooral geen oogcontact maken. Ik ben inderdaad nog onzeker over het wegleggen. Vandaag wel gedaan en na een tijdje jengelen en huilen de speen erin gedaan en meneer sliep.... Wel maar voor 45 minuten maar dat is al heel wat. Ik ga hem nu ook snachts op zijn buik leggen, ik heb een nanny care en aerosleep in het bedje (vooral voor mijn vertrouwen ). Vannacht al 2 slaapjes gedaan en hij draaide goed met zijn hoofdje. Zodra ik hem (ingebakerd) op zijn rug leg komt het continue omhoog, met kreunen etc. Dus ik heb het inbakeren toch gestopt. Nu maar goed instoppen als hij op zijn rug ligt en op zijn buik kan hij sowieso niet zwaaien met zijn armen. Wat goed dat je al gestart bent met groente, lees veel dat dat kan helpen bij reflux. Hoe gaat het bij de anderen? Gaat het beter Stephanie? Fijn feestweekend , Mira
Nexium maak je inderdaad aan met een beetje water. Ik doe het wel met lauw water. Vandaag voor het eerst bij de 2e fles gedaan ipv op nuchtere maag. Nu hield ze het wel binnen!
Ik ga inderdaad het spuitje maar meenemen in een doosje en dan met een koelelement ofzo. Mira wat balen dat het afbouwen niet goed ging, maar het zou ook wel snel zijn als het nu al niet meer nodig is... Ik zit even te kijken naar je voeding. Hier staat op het pak vanaf 5 kg mogen ze 5x 180. Dus misschien heeft ie wel honger en kan je gewoon meer in de fles geven? Kleine zus weegt ook zoiets en mag 2x 1,3 ml. Over jhbpm: hier bij kleine zus ook geprobeerd. Ze heeft bijna een week diarree gehad en vreselijke krampjes. Ik denk als je het een keer probeert het nog niet kan zeggen, maar ga ook geen week door zoals wij deden. Het maakt het wel dikker en die week spuugde ze wel echt minder. Dus wat dát betreft was ik positief. Straks kan je ook gaan indikken met rijstebloem. Ik zit nu dus te wachten tot ze oud genoeg is, dat zal ook wel gaan uitmaken. Over het slapen, hier wil ze graag pinken. Een speen is dan toch minder favoriet. Ook rondlopen en wiegen helpt hier. Maar meestal probeer ik d'r toch wakker weg te leggen zodat ze zelf in slaap valt. Wat hier soms ook helpt: als ik ze in bed leg, geef ik vaak nog even een pink en leg dan een hydrofiel washandje over d'r oogjes. Dan geeft ze er aan toe. Vaak hoeft dat dan maar een paar minuten en dan haal ik het washandje weg. Ik ben zelf geen voorstander voor bijslapen, maar weet ook dat heel veel moeders er blij mee zijn. Aerosleep vind ik echt wel heeeeel fijn en geeft ook inderdaad vertrouwen. Probeer het maar eens uit om je gezicht in een aerosleep te drukken en te ademen, of in een gewoon matras. Maar ook fijn in de zomer, dat het niet zweet etc. En als ze spugen (en je hebt het niet meteen in de gaten) dat ze dan niet in het nat liggen. Ik ben echt fan. Spruitemoeder wat ontzettend fijn dat dat het zo goed gaat. Bij grote zus ging het ook een stuk beter toen ze begon met bijvoeding. Die hapjes maken het toch een stuk vaster in de maag. Hopen dat het zo door blijft zetten Hier gaat het ook wel goed. De medicijnen helpen goed, duurde wel even een paar dagen. En natuurlijk is het niet zo dat ze geen klachten meer heeft maar ze heeft in ieder geval minder last en pijn. Zoooo fijn. Wel nog onrustig door omhoog komende voeding, en meteen na de fles als ze moet boeren huilt ze vaak ook en je ziet gewoon dat ze er hinder van heeft,
Ik ben net terug vh cb, hij drinkt volgens hem al veel voor zijn lengte dus. Ik houd dit nog even aan. Hij woog 4,75, en hij is nu 54cm. Ze adviseerde geen jbpm, dat werkt bij haar vooral bij spugende baby's en niet bij verborgen reflux. Wel adviseerde ze comfort omdat hij dan mogelijk beter (vaker) kam poepen. Wat fijn liefsvanmama dat de medicatie werkt, heerlijk hè om een blijer kind te zien. Hier gaat het ook beter, hij ligt zelfs nu te slapen . Ik geef nu 0,9 en hoog het over 2 weken weer op naar 1,0 mits het goed blijft gaan. Hier komt het nog wel naar boven maar minder vaak en minder heftig. Het buikslapen is ook een topper, ik hoor hem veel minder hiepen en kreunen en ik hoef hem niet meer uit bed te redden als hij zich verslikt in het maagzuur. Fijn Stephanie dat je dochtertje de nexium binnen houdt, hopelijk ga je nu gauw effecten zien. Fijn weekend
Mira... Ik vindt het raar van het cb... Comfortvoeding is in feite voeding met jhbpm. Alleen in grotere hoeveelheid. Dus als jhbpm niet werkt, dan de comfort ook niet. Het klopt dat van jhbpm ze vaak beter kunnen poepen. Hier kreeg kleine zus diarree er van. En de voeding is ingedikt dus komt minder makkelijk omhoog. Dat kan werken voor gewone en verborgen. Natuurlijk kan het ook niet werken maar dat weet je toch niet vooraf? Verder is de comfortvoedkng moeilijker bereiden, dus waarom dan niet zelf toevoegen? En het geeft meteen een voller gevoel, want hij was hongerig toch?
En als ie 4,7 is dan mág ie gewoon 5x150 hoor... En de medicijnen zorgen niet dat het minder omhoog komt, maar wel dat het minder zuur is. Sus minder pijnlijk aan de slokdarm