frustratie... dochter werkt in ALLES tegen!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door pinguin, 25 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    hallo allemaal!

even een korte uitleg;

mijn dochter heeft een lichte ontwikkelingsachterstand
    ze kan sinds een maand ongeveer zelf gaan zitten, kruipt niet, schuift wel op haar billen door de kamer, achteruit heel soms vooruit
    optrekken doet ze niet, staan niet etc
    vorig jaar heeft ze een paar manden fysio gehad voor een sterke voorkeurshouding en haar hoofd niet goed optillen
    dit ging na veeeeel oefenen beter en we hebben gelukkig geen helmpje of iets hoeven gebruiken (had wel flinke afplatting maar is redelijk bijgetrokken)
    nu hebben we dus alweer een poos fysio omdat ze achter ligt op lichamelijk gebied
    maar ze werkt in ALLES tegen, bij de fysio begint ze al te gillen als we de wachtkamer binnen lopen, ook tijdens de oefeningen bij de fysio gilt ze alleen maar en werkt tegen..
    en het is geen pijn, we hebben haar lichamelijk laten onderzoeken in het ziekenhuis, er mankeert haar niets! ze wil gewoon niet!
    vorig jaar, ze was ong 3 maanden, zei de fysiotherapeut al dat ze een dame was met flink wat karakter. nou, dat weten we!
    ben het soms zoooo zat! ook thuis tijdens het oefenen doet ze niet mee, schreeuwt hard en als we daar nou wel of niet op reageren, maakt niet uit! ze heeft er gewoon geen zin in!
    en nu lees ik net weer op facebook dat een dochter van een vriendin kruipt... het meisje is 6 maanden jong! en alle andere kindjes die jonger zijn dan Chloe, kruipen, lopen etc... ik snap echt goed dat alle kindjes anders zijn en ieder op zn eigen tempo ontwikkeld maar ik wil zo graag dat ze een beetje meekomt met de rest.. en niet dat kindjes die zoveel jonger zijn verder zijn dan haar!
    baal er af en toe stevig van!

even voor de duidelijkheid; ik ben erg blij met mn meisje hoor:)
    niet dat jullie anders denken.. :)
    heb het al geprobeerd los te laten maar dat kan ik niet!
    ze hoeft van mij echt niet de snelste/ beste te zijn, als ze maar een beetje meekomt...

moest het ff kwijt!
    in mn omgeving kan ik hier niet altijd over praten want dan krijg ik te horen dat ik blij moet zijn dat ze verder gezond is, alle kindjes ontwikkelen zich op hun eigen tempo etc, dat snap ik maar daar kan ik niets mee! ben soms gewoon gefrustreerd!
    kind heeft moeilijke karakter natuurlijk wel van iemand geërfd;)

2. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Kan me voorstellen dat het af en toe frustrerend is!

Maar hoe rot ook ik denk dat je je er ook het beste bij kan neerleggen.. Dan wordt het vaak voor jezelf ook een stuk makkelijker.

Weet het, makkelijker gezegd dan gedaan!

3. kvinna

kvinna Niet meer actief

Lastig! Oefenen moet gewoon. Zou het misschien uitmaken als jij de oefeningen eerst doet? Hier ook zo'n pittige tante, maar wel een die alles wil wat papa en mama doen.

4. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Kan me idd ook voorstellen dat dat heel frustrerend is!

Het dochtertje van een vriendin van me staakte haar ontwikkeling toen ze kon zitten; ze is tot ze 2,5 was blijven zitten: niet kruipen, lopen, niet eens op haar billen schuiven oid, alleen maar op dezelfde plek zittend wat spelen. Oefeningen vertikte ze volledig. Gaf ook ongelooflijk veel frustratie; fysiek was er niets mis, ze had geen pijn, heupjes waren goed etc. Uiteindelijk hebben haar ouders het losgelaten; bij de fysio werden de oefingen gedaan, thuis ook zo goed mogelijk (maar echt amper, kindje werd telkens zo stijf als een plank en was met niks te verleiden tot iets anders dan zitten), nu is ze bijna 4 en loopt, rent en springt ze rond. Op een dag was ze het zitten zat en ging ze gewoon ineens lopen, kruipen heeft ze overgeslagen...

5. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    we hebben al vanalles geprobeerd!
    voordoen, liedjes zingen om het leuker te maken..
    soms lukt het zonder gillen maar vaker werkt ze tegen

6. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Bij mijn vriendin werkte oefenen in het zwembad trouwens vaak wel, misschien een tip?

7. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    in het water is Chloe ook veel vrijer
    miss idd een tip..

8. misa

misa Niet meer actief

Ja Lijkt me ook heel frustrerend. Maar veel meer dan mee doen, voor doen, zingen, feestje van maken, belonen kan ik ook niet bedenken.

Of je zou het eens een paar weekjes moeten laten voor wat het is. Even geen oefeningen en wat rust voor jullie beiden creëren. Misschien dat ze het daarna op een subtiele manier wel leuk gaat vinden?

Zwembad vind ik ooken goede tip!

9. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    zou t kunnen dat ze heel erge druk ervan ervaart?

bereid je haar ooke cht voro voordat je bijv naar de fysio gaat...en dan minstens een dag vantevoren...
    Is er een bepaald liedje dat ze echt erorm leuk vind, of kan je er zelf 1 verzinnen in combi met oefningen...als een dansje ervan maken?

helpt het als je vraagt, kan jij.....dit of dat?? en dat ze zo'n oefning dan kan laten zien? ( en dus zich trots voelt als ze het doet?)

daarbij, die leeftijd kan ook een lastige fase zijn, juist die eigen wil is sterk in ontwikkeling...is ze verbaal al goed? mijn zoontje practisch 2 praat nu pas een btj verstaanbaar...en had met 17 mnd wel een groeispurt in ontwikkeling van woorden...
    mss kan ze zich nog niet goed uiten?

10. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Hier ook een pittig dametje die ook wel wat achterloopt door omstandigheden...
    Dus ik snap de frustratie :)
    Wat ik sinds kort doe is dat ik haar zelf laat "meehelpen".
    Ze wilde niet meer op haar rug liggen bij het verschonen bijvoorbeeld.
    Nu laat ik haar zelf op het verschoonkleed kruipen, zelf doekjes voor mamma pakken etc.
    Misschien door haar zelf meer de regie te geven, dat het daardoor makkelijker gaat ook bij jullie?!

Sterkte!

11. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Heel vervelend je mag dat best uiten hoor kan me er wel wat bij voorstellen als je dat hoort en leest van andere kindjes. Ons meisje gaat als een speer in zo'n swimtrainer in een babybadje ze gaat dan het hele badje door en kan dan ook een beetje 'lopen'.
    Misschien een idee en dan ongedwongen wie weet wat ze doet.... De fysio is natuurlijk een moeten en dat voelt ze natuurlijk.

Deel Deze Pagina