Het grote Reflux topic

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door smartie1980, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meijke

Meijke Niet meer actief

Ja gelukkig wel! Van 23.45-6.00. Begon om 5 uur met kreunen, maar werd er niet wakker van. Vind dit altijd wel een lastige tijd. Leg haar dan na max een uurtje terug, maar ze gaat dan niet zo gauw slapen. Logisch, zij is wakker na de nacht ;). Maar ze slaapt dus nog niet heel lang achter elkaar, ben benieuwd wanneer dit langer wordt :). Dit is al heel goed natuurlijk, maar bij veel meimamma 's is het rond 20.30 uiterlijk echt de laatste fles. Ach, dat komt voor ons ook nog wel :)

2. heide

heide Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.043
    0
    0
    begeleidster gehandicaptenzorg
    noord-limburg
    Siepie: fijn dat de nacht nu wel goed is verlopen!!

Tokkel: Lotte heeft dat ook altijd 's morgens meestal tussen 6:00 en 8:00.veel woelen en kreunen. Dan denk ik steeds dat ze zo wel wakker wordt en sta dan alvast op, terwijl zij dan gewoon doorslaapt ;).

Gisteren om 18:00 een fles gehad en om 23:30 sliep ze nog... dus haar maar wakker gemaakt en een fles gegeven (180 cc op :$:D).
    Je verwacht dat ze dan wel doorslaapt, maar om 5:00 meldde ze zich weer.. 150 cc OP!
    Lijkt wel alsof ze alle voeding die ze overdag laat staan 's nachts inhaalt.....
    Ben benieuwd hoe het vandaag overdag gaat. Ze slaapt nu nog.

3. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Dat denk ik ook hoor, dat ieder kind anders is en wat anders nodig heeft. Ik kijk ook altijd waar Veerle zich happy bij voelt. Veerle heeft best wel veel slaap nodig om happy te blijven. Ze blijft ongeveer anderhalf uur gezellig en dan gaat ze weer naar bed en slaapt dan meestal nog tot de volgende voeding.

4. Kwekijzer

Ik werkte met theelepeltjes rijstebloem en je moet de fles niet te lang laten staan. Of met een lepeltje geven. Maar ik heb het maar even gegeven, Veerle kreeg daar hele harde poep van.

5. Kwekijzer

Jullie ook sterkte vandaag! Hopelijk zijn de onderzoeken niet voor niets!

6. Kwekijzer

Sterkte vandaag Siep! Ook voor jullie, hopelijk komt er iets uit waar jullie iets mee kunnen!

7. Kwekijzer

Dat doet Veerle ook nog maar pas sinds deze week...en die is 5 maanden. Ik geef nu de laatste fles om 21:30 uur en nu wordt ze dus ook een paar keer wakker. Maar ze raakt er nu wel meer aan gewend heb ik het idee. Ze heeft al die tijd van mij nog een fles om 23:00 uur gehad en volgens de ka hier was dat ook beter. Volgens mijn zussen, ze vinden het zelfs gek dat Veerle al lang geen nachtfles meer heeft, hun kinderen hebben die nog heeeeel lang gehad (hoor ik dan iedere keer bijna op het irritante af:p)

8. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    Er werd mij verteld dat reflux niet over gaat, maar alleen maar minder wordt omdat kindjes beweeglijker worden en ook andere dingen gaan eten ipv alleen maar melk. Dus ons kindje zit de komende maanden nog aan de medicijnen? En hoe snel werken die eigenlijk? De HA zei dat dat een week duurde... Maar nog een week zulke nachten trek ik niet hoor!

9. Meijke

Meijke Niet meer actief

Hoi Rianne, dat kan zeker wel een week duren...maar kan ook sneller. Welke medicijnen heb je? En baker je ook in?

Ja, hoe meer rechtop ze gaan leven (zitten/staan) en hoe meer vast voedsel, hoe beter het wordt. Maar het maagje wordt ook sterker, dus in die zin gaat het wel over, die spier tussen maag en slokdarm ontwikkelt zich.

Dik je je voeding ook in?

Sterkte!!!

10. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Bedankt iedereen voor de antwoorden over rijstebloem.

Gisteren zijn we gestopt met de nexium, volgens de KA konden we het gerust proberen. Nou we hebben het geweten. Gillen en krijsen bij de laatste flessen gister, en vanmorgen een huilend en overstrekkend kindje. Dus direct weer gegeven. Wist niet dat het zo snel resultaat zou geven. Maar wat zielig zeg, je kindje weer zo te zien.

11. Meijke

Meijke Niet meer actief

Dat is zeker zielig! Dan nog maar weer ff verder met de meds. Je zoon is 4 1/2 maand nu zie ik? Misschien met 6 maanden weer proberen. Hoop dat hij zich straks meteen weer beter voelt!

Ik ga hier geen rijstebloem gebruiken denk ik. Ze heeft Lactulose ivm dat ze anders verstopt raakt, dus dat lijkt me niet handig, aangezien ik van meer dames hoor dat hun kindjes er van verstoppen.

12. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    Goedemorgen dames,

Hier slaapt de kleine snachts gemiddeld 5 uur door. Soms ook nog wat langer. Maar als ze die avond ervoor goed heeft geslapen is het snachts vaak iets korter haha. Daarna wordt ze normaal gesproken 3 uur later weer wakker voor de volgende fles, maar vanmorgen heb ik haar na ruim 4 uur wakker moeten maken :D

ooh en inderdaad dat kreunen, dan denk je dat ze wakker begint te worden en dan heb ik dus al een fles gemaakt, kom ik weer boven slaapt ze gewoon..

Mijn oudste dochter kreeg met 2 maanden een eetschema van het ziekenhuis toen ze daar een paar dagen had gelegen i.v.m reflux. Toen waren dit de tijden: tussen 7 en 8, 10 & 11, 1 & 2, 4 & 5, 7 & 8 en dan de laatste fles tussen 10 en 11. Dat ging super goed.

gisteren toch zo iets engs, is ze onderhand 2 keer gestikt in de voeding die omhoog kwam. Ik maakte haar wakker voor de fles (dus 3uur later) en toen kwam er dus weer voeding omhoog maar dit keer kwam het er niet uit, ze kon het niet kwijt en liep helemaal rood aan en grote ogen. Heb haar naar voren gehouden en toen ging het gelukkig weer. schrok me echt kapot.

13. Meijke

Meijke Niet meer actief

Ga trouwens later vandaag even oefenen met de inbakertechniek bij "warm weer, omdraaien en na inentingen" Suenne. Ik merk nu aan Nienke dat ze er nog steeds baat bij heeft, vooral met inslapen. Maar ze past bijna niet meer in haar Swaddle me... Die is tot 7 kg en zij is 6300 ofzo, maar ze krijgt hem goed los nu, omdat ze met haar benen de onderkant loswurmt, vervolgens haar handjes een beetje vrijer heeft en nu vind ik haar af en toe met armpjes er weer uit ;).

Ess, dat is schrikken als je dochter er zo in verslikt...zielig zeg! Dus jouw beide dochters hadden er last van, wat een pech. hoe lang duurde het voor je oudste dochter er overheen is gegroeid?

14. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    De oudste had verborgen reflux, die stikte er ook bijna in en werd toen opgenomen. Kreeg toen dat schema en moesten haar voeding indikken met nutriton en toen was het over. vanaf dat ze 1 was kreeg ze gewone melk (zonder rijstebloem ofzo want dit vond ze vies) en heb het nooit meer in hoeven dikken. Dus kan best zijn dat ze er al eerder overheen was maar ben totdat ze 1 werd doorgegaan met nutriton.

De jongste heeft een hevige vorm van reflux, die heeft niet genoeg aan het indikken van de voeding en ze krijgt dan ook medicijnen. Maar kan toch nooit goed zijn als ze die nog een jaar moet slikken lijkt me? Zijn best zware medicijnen als ik het zo lees.

Ik heb voor het inbakeren de snug & tug, die kunnen wat strakker en zijn voor sterke kindjes. heb eerst de puckababy geprobeerd maar die was echt niet strak genoeg.

15. Meijke

Meijke Niet meer actief

Tja, het zijn idd best zware medicijnen. Maar zonder kunnen ze ook niet... Dus kiezen tussen 2 kwaden denk ik dan maar en dan is dit het beste. Zodra wij merken dat er minder voeding terug gaat komen, zullen we de meds proberen af te bouwen. Voor nu...vind ik het wel prima zo.

Welke medicijnen heb je?

16. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    wat verschrikkelijk herkenbaar en wat gek dat ze dat allemala hebben, of zouden alle kindjes (niet alleen reflux) dat hebben??..hier eerst meer maar nu tussen 6:30 en 8:00, dan wordt ze wakker maar vaak maak ik haar wakker. Ze is dan ook moielijk wakker te krijgen. Maar ze is dan ook veel met haar hoofd heen weer bewegen enzo. heb ook het idde dat ze wat aan het persen is...maar dat is echt al 9 uur na de laatste fles :(

daar ben ik dus bang voor, wij moeten 6-9 heen en ik denk dat het advies stoppen/afbouwen is maar ze is nog zo kleine, ze groeien er toch niet "zomaar" overheen. ZTuurlijk wil ik mijn kindje niet nexium geven als ze het niet nodig heeft maar het gaat nu eindelijk goed. En moesten jullie van 10mg naar niks??

Hier hetzelfde dus ik denk dat ik als ze 4,5 maand, ik een beetje dikke pap aan ga bieden met een lepeltje. soort van activiteit. dus om 12:00 60cc pap en daarna 120 cc melk, hoeft denk niet veel rijstebloem in omdat we friso comfort gebruiken.

Tokkel..succes en strekte met de kleine kerel

jeetje ess dat is behoorlijk schrikken ja. We hebben dat 1 keer gehad voordat ik wist dat het felux was, dag erna stond ik bij de HA

Meijeke; ik heb nog een pacco als je wil.

kan ik hier niemand en plezier meer doen met enfamil??

17. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Stefanie: wij geven nog 5 ml in de ochtend, maar blijkbaar heeft N. het gewoon nog heel hard nodig. Mijn dochter had reflux, en daar heb ik ook alles ingedikt tot ongeveer een jaar. Zelfs haar eerste hapjes werden ingedikt, want de groente en fruit kwam ook weeromhoog anders.

18. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    Wij hebben eerst zantac gekregen maar dat maakte het eerder erger als beter. Hebben nu nexium en motilium. Het spugen is wel minder maar komt nog steeds uren na de fles omhoog en ze moet heel veel wegslikken.

Stefanie, wat is dat precies enfamil?

19. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Goedemiddag,
    Rilana vandaag naar kdv en ik thuis, ben pas net wakker... Erg he..
    Apotheek belde want er was onduidelijkheid over de medicijnen en wat blijkt, ik geef nu veel te weinig..
    Heel irritant.
    Verkeerd verteld door iemand uit dr apotheek..
    Ze moet 3x3.6 krijgen en ik geef 3*2
    Bij een andere samenstelling zou het 3*1,8 zijn..
    Handig he..
    Ook gevraagd van dr.ery.... Wat de bijwerkingen zijn : buikkrampen.
    Vergelijkbaar met Motilium.
    Gezellig.
    Ze krijst echt enorm de laatste dagen dus blijkbaar daarvan.
    Valt ook onder antibiotica dus tja..
    Ben het echt zo zat nu.. en dan zo naar het sofia, Blegh

Dat lucht op ;) x

20. Meijke

Meijke Niet meer actief

Siepie, wat goed dat je even bijgeslapen hebt! Vannacht dus een goede nacht en vanochtend ook fijn. Maar die dosering, is dat van de eryhuppelepup? Dat je 3 x 3,6 moest maar 3 x 2 had doorgekregen? Wat irritant zeg! Maar moet je het wel blijven geven ondanks dat ze zo'n last krijgt?

Ja, waarschijnlijk zorgen al die maagledigingsmeds wel voor buikkrampen bij kindjes die daar gevoelig voor zijn. Ik ga het even aankijken komende dagen hier. Als ze de motilium niet nodig heeft, danliever niet.

Ze heeft vandaag tussen de eerste en de tweede fles 2 uur geslapen, dus dat is heel mooi! En nu net na de tweede fles 1 uurtje. Ze was echt klaar wakker, dus ja haar er toch maar uitgehaald. Nu ligt ze dus in de box, maar fles is echt op zijn vroegst 13.00 (dan zit er 3 1/2 uur tussen) benieuwd of ze dat vol houdt...en of ze dan niet te moe is om te drinken... We zien wel.

Succes bij het zkh zo Siepie.

Deel Deze Pagina