Het grote Reflux topic

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door smartie1980, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meijke

Meijke Niet meer actief

Mijn KA is op zich heel relaxed daar in. Zij zei de laatste keer dat ik haar zag, probeer maar af te bouwen met 6 maanden voor het eerst een keer. Eerst rust in de tent, haar lekker laten groeien en blij laten zijn. Als je het echt niet wilt, gewoon op je strepen staan toch? En anders...zeg je dat je het geprobeerd hebt, maar niet ging...foei Meijke dat is liegen en dat mag niet...;)

Zou ze daar nog in passen in een Pacco? Ze zit al in kledingmaatje 62 en weegt dus al bijna 6,5 kg.

2. heide

heide Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.043
    0
    0
    begeleidster gehandicaptenzorg
    noord-limburg
    melisa: dan toch nog maar even doorgaan met de medicatie he.. doet dus wel goed zijn werk die nexium.

Rijstebloem: ze hoeven het ook niet persee te krijgen toch? Tenminste mijn oudste dochter vond het vies en dus heeft zij het ook niet gehad.

Ess: dat is zeker schrikken! alletwee reflux dus, dat is wel minder he.. ja ik heb me dat ook wel eens afgevraagd met die medicijnen, maar zonder kunnen ze ook niet, dus zal wel niet zo heel veel kwaad kunnen lijkt me.

Schema's: is lees wel vaker over schema's. Lijkt me op zich wel handig, maar wat als je kleintje nou eerder honger heeft? Of ineens toch wel een nachtfles wil?

Siepie: lekker toch even bijslapen, moet je zeker doen als de mogelijkheid zich voordoet! :)

3. heide

heide Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.043
    0
    0
    begeleidster gehandicaptenzorg
    noord-limburg
    onrustige morgen hier tot nu toe..pfff!
    Om 9:30 150 cc gehad, met wandelen om 10:30 heel even geslapen.
    Dus ik wil haar op bed leggen vanmiddag , krijsen, huilen... dan niet..
    later nog eens geprobeerd, weer krijsen. Ze was keimoe, maar ook wel honger leek het??
    Dus toen maar om 12:30 een fles gemaakt dronk en viel als een blok in slaap... had dus echt wel honger.. maar was dus pas 3 uur geleden. Een strak schema gaat het hiet dus nog niet worden helaas.
    Hopen dat ze nu even doorslaapt, want ik geloof dat we een "ik wil bij mama" dag hebben ;):)

4. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    Ik heb Zantac gekregen, moet 3x daags 1 ml geven. Inbakeren hebben we de eerste week na de bevalling geprobeerd, toen wisten we alleen nog niet dat hij Reflux heeft. Maar dat vond hij toen helemaal niks. Op wat voor manier kan inbakeren eigenlijk helpen?
    De huisarts heeft niks gezegd over de voeding dikker maken. Kan ik dit zo op eigen houtje doen of moet ik dan weer naar de ha?

5. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Stefanie: wij gerbuiken maar 5 ml, alleen 's morgens. En dat gaat dus heel goed.

Heide: nee rijstebloem hoeft niet, maar mijn manneke heeft honger :). Heeft aan een volle fles niet meer genoeg, dus dan maar wat bijvoeding gaan geven. Gelukkig vind hij rijstebloem wel heel lekker.

6. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

Hoi meiden,

Nou wat een K*T ochtend zeg!!!
    Eerst een uur onderweg naar het VU om daar van de KNO arts te horen dat hij het onderzoek niet nu gaat doen, maar als Jesse onder narcose is.
    Of we meteen even naar de pre-screening wilden om de kijkoperatie te palnnen. Daar een superlange wachttijd. Jesse moest eten, waren we net aan de beurt.
    Daarna eten en medicijnen gegeven, alles kwam er weer uit, dus een zwaar vermoeid kind mee naar huis.

Straks maar weer even bellen met het VU, want we begrepen vanmorgen dat ze gaan onderzoeken of zijn luchtpijp te soepel is, waar door Jesse zo moeilijk en snel ademt. Schijnt vaker voor te komen bij kindjes met een hartafwijking. Alleen als ze het hebben geconstateerd dan doen ze er i.p. niets aan. Jesse moet er overheen groeien.
    Dus straks maar even bellen waarom ze dan bij zo'n kleintje willen gaan kijken. Ze willen het binnen drie weken doen, dus ben bang dat het kleine beetje reserve die we misschien net hebben opgebouwd weer verdwijnt......

Wel heel veel duidelijk over waarom hij ook reflux heeft. Door zijn snelle ademhaling duwt zijn middenrif lucht en voeding weer terug omhoog. Alle klachten die Jesse heeft hebben zo toch weer uiteindelijk met zijn hartje te maken (behalve de KMA dan)

Nou hier dus verder een schemaloze dag! Kwamen net thuis met een oververmoeid kind die toch honger had. Iets erin kunnen krijgen en net naar bed gebracht. Hopelijk slaapt hij zo even.......

Grappig dat meerdere kindjes zo eind van de nacht/ begin van de ochtend onrustiger zijn. Hier lig ik ook vaak al met een half oor vanaf 5 uur te luisteren, maar hij kreunt en slaapt rustig door.

Echt als Jesse straks 1 jaar is gaat er hier een hele grote vlag uit!!!

Ga straks even rustig alles lezen. Nu zelf ook even op tuk nu het nog kan!

7. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Zou het kunnen dat Veerle een sprongetje heeft? Heeft iemand zo'n sprongetjesboek? Ik kan het nooit vinden hoe dat nou zit op die site van 'oei ik groei'.

Ze gooit écht alles om, drinkt amper, slaapt bijna niet of maar heel even. Voordeel is wel, ze doet redelijk gezellig, vooral als je de strijd weer opgeeft en haar maar uit bed haalt. Ze lacht zich helemaal in het rond van plezier als ze weer bij je aan de tafel zit.

Zit hier wel met knoerdharde poep, dus ik heb haar rond 12:00 toch maar 3 cc lactulose gegeven. Ik geef dat liever niet omdat het ook weer nadelige bijwerkingen heeft, maar die harde kogels, het lijkt me dat ze daarmee ook "gegeten en gedronken heeft". Ze heeft er net al een beetje resultaat op gehad. Dus ik doe het morgenochtend weer. Gisteren heeft ze wel een heel potje bonen met appel op gegeten, vandaag dus een halve en drinkt ze ook minder.

Ik denk dat Veerle een combinatie heeft van een gevoelig maag/darm stelsel en daarmee lijkt ze op haar moeder... Wel jammer vind ik. Dat maakt ook dat ik dus niet zo 'romantisch' kan denken dat je een kind 'alles' kan leren eten. Ik ben allang blij dat zij eet, volgens mij als ik haar dus perse dingen wil leren eten, eet ze gewoon niet....

8. Kwekijzer

Hey wat balen zeg.... hadden ze jullie verkeerd geïnformeerd? Ik krijg af en toe door je verhalen het gevoel dat ze jullie met toch een behoorlijk ziek kindje wel een beetje aan jullie lot over laten? Of begrijp ik dat verkeerd? Lukt het jullie wel om tegen de welbespraakte artsen op te kunnen? Ik vind dat vaak moeilijk om voor Veerle op te komen, het lukt me pas als ik pisneidig ben...dat schiet vaak niet echt op ofzo. Al hebben we nu gelukkig wel een hele lieve kinderarts, dat maakt het makkelijker.

Ik ga zo ook een dutje doen, als ons kind tenminste MOE wordt....maar ik besef dat wij mazzel hebben vergeleken bij jullie...We wensen de tijd vooruit, op na ons 1 jarige kind;)

9. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Tokkel: heeft die luchtpijp te maken met een hartafwijking? Want N. heeft ook kleine afwijking aan zijn luchtpijp, waardoor zijn ademhaling met 4 weken haperde, in combinatie met zijn reflux (hij had pijn waardoor zijn luchtpijp dichtklapte).

10. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Heb zo'n boek thuis.
    Heb net even gekeken voor je en het zou best een sprong kunnen zijn.
    Je hebt er namelijk een rond de 26 weken (6 maanden)
    Dus dat kan dan wel kloppen.

Hier voor de rest ook een onrustige dag.
    Hij heeft geen zin om te slapen maar raakt ook gefrustreerd omdat alles na een paar minuten niks meer aan is.
    Daarbij ook nog eens vandaag ongi geworden en heb ik zelf buikpijn :(

11. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Dat is speciale voeding die dun blijft als je het geeft maar indikt in de maag. speciale AR voeding, wat hier als optie aangeraden en ik zou over maar zijn toch eerst van meds gewisseld en dat was de oplossing bij ons

motilium was hier een ramp, ze had er zo'n pijn van dat het niet opwoog tegen de voordelen

meijke werkt het niet om nienke na een slaapje even bendenen te laten zijn en dan weer naar bed brengen. Elise valt soms tijdens de fles in slaap en is dan na 45 min wakker, dan effe 45 spelen en weer naar bed. Elise is nu 6,9 kg en zit in 68 ( ik weet het, de reflux remt haar groei niet hier :)) en ze past nog in de pacco., heb niet het idde dat ze hem nu niet meer aan zou kunnen maar Elise maar idd het zal niet heeeel lang duren voordat ze er uit groeien.
    Ik denk elke keer nu zal ze toch wel wat minder snel gaan groeien...kind schiet haar door haar kleding heen. vraag voor die van mijn 20 incl verzending, dus kijk maar effe.

Misschien is iets minderen dan een optie..we zullen zien;)

Tokkel jeetje wat een heftige ochtend zeg, hoop dat jullie allebei effe wat rust kunnen terug pakken

ik heb een sprongetjes boek..er is er een rond 26 weken..weet niet of veerle te laat of te vroeg was maar dat moet je ermee verrekenen. dus als veerle 2 weken te vroeg is moet je 2 weken van het aantal weken af trekken dat ze nu oud is... maar zou wel onegveer kunnen nu dus. in het boek staat dat ze rond 23 weken hangeriger worden en rond 26 nieuwe vaardigheden hebben maar alles kan ook wat eerder of later gebeuren

Hier hoorde ik een kreunen door de babyfoon...dus poepen maar nu is ze weer muisstil. misschien wat oefenkreuntjes 9heeft ze wel vaker nu ze verstopt zit..)

12. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    haha agnes..we hadden beide ons boek erbij ;)

13. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Ja handig zo'n ding he :D

14. Meril

Meril Bekend lid

3 mei 2008
    671
    0
    0
    @Tokkel, jeetje wat een dag meid...pffff, word je ook moe van zo!

@Siepie, suc6 vandaag he, we horen vast wel hoe de slikfoto ging...

@allen, meneertje hield het vanochtend zowaar tot 630 vol, joepie! Wel gekreun 's nachts want werd er een paar keer wakker van maar huilen deed hij niet dus laat hem maar liggen....wil hem eigenlijk naar zn eigen kamertje hebben maar omdat peutermeisje daarnaast slaapt durf ik nog niet...ook wel makkelijk dat hij 's ochtends na de fles soms nog even bij ons in bed kan, want gekreund wordt er hier veel 's ochtends, raar he inderdaad!

Verder redelijke dag, ben wel beetje ontregeld met die voeding om 630, moet nu wel om de 3 uur de fles doen anders wordt het te laat vanavond, en 4 uur achter elkaar slapen red hij nooooooiittt..

Wat was ook alweer de link naar die site over het inbakenen? Meende die hier voorbij te zien komen maar kan hem niet meer terugvinden...*snik*

15. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    Ja neem ook wel aan dat ze weten wat ze doen in het ziekenhuis haha, maar toch baal ik ervan dat die kleintjes zoveel rotzooi moeten slikken.

Weet ook niet meer hoe ik dat schema er bij mijn dochter in heb gekregen, is alweer ruim 3 jaar geleden haha. Denk dat een schema alleen werkt als je kindje eraan toe is en de nacht doorslaapt. Zal zo eens kijken of ik er toevallig iets van heb opgeschreven in haar babyboek.

Vandaag naar het cb geweest om extra te wegen (moest van de ka, daar heb ik vanmiddag een telefonische afspraak mee i.v.m onze verdenkingen op kma) Ze komt wel netjes aan ondanks al dat spugen.

Hoe lang duurt het eigenlijk voordat de medicijnen echt aan moeten slaan en hoeveel spugen jullie kindjes nog?
    Hier spuugt ze soms uren niet, en dan opeens weer hele golven. Ook 3uur na de fles komen er soms nog golven uit.

16. Kwekijzer

Ik schaam me diep, ik ben echt helemaal de tel van de weken kwijt bij Veerle. Maar volgens mij zit ze nu op 23 weken. Ze is 11 dagen te vroeg geboren, dat wel.

17. Meijke

Meijke Niet meer actief

Ess, hier spuugt ze eigenlijk nooit, ze slikt alleen altijd...dus verborgen. De medicijnen sloegen hier binnen een paar dagen aan, de dosering is alleen wel heel belangrijk. 2x dgs en we gingen van 0,6 naar 0,8 naar 1 naar nu 1,5 ml. Ze groeit met meer dan een kilo per maand...:), dus das niet bij te houden.

Stefanie, ook hier zorgt de reflux gelukkig niet voor groeiproblemen.

Vanmiddag wat onrustig. Inbakeren wordt ze woest van, omdat ze zich al zo bewust is van haar armpjes...maar ze heeft er nog net niet genoeg controle over. Daardoor duurt het in slaap vallen lang. Haha ik had net die methode geprobeerd die je na de inentingen kunt doen. Werkt super echt...alleen madame gilde werkelijk de hele boel bij elkaar...om niet op te houden. Eigen willetje deze ;). Dus nu dan toch maar weer los... Over een paar weken zullen die armpjes vast wat "rustiger" zijn...

Het lukt allemaal niet echt hier dus sinds 12.00...daarvoor ging het prima. Zo ff speentje terugstoppen maar weer...

Suenne, sprongetje zou goed kunnen of misschien een tandje? Lastig als ze de boel ineens weer zo op de kop zet!

Jitske en Siepie, hoe gingen de slikfoto's?

18. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Suenne zie in mijn boek dat je kindje al rond week 23 hageriger kan gaan worden dit loopt dan ong. door tot week 26 (sprongweek)
    Hoop voor je dat alleen die sprong niet zolang bij jullie duurt.
    Het is eigenlijk ook wat met die sprongetjes ;)

19. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

@ Melissa: Hebben ze daarna wat gedaan om de luchtpijp beter te maken?? Het heeft met het hartje te maken waarschijnlijk. Meerdere plekken in het lijfje zijn daardoor wat zwakker in de aanleg en dat wordt beter als Jesse ouder wordt.

@ Suenne: We beginnen mondiger te worden, door ervaring inmiddels. In het ziekenhuis wilden ook een heel peleton aan artsen en co-assistenten het hartje van Jesse horen. We begonnen het een beetje een atractie te vinden, dus daar zijn we toen ook wat van gaan zeggen.
    We zaten net terug in de auto en mijn man en ik hadden beiden zoiets van, waarom moeten ze dan nu perse kijken?? Alleen om voor de artsen een antwoord te vinden waar een aantal van zijn klachten vandaan komen? We weten al dat hij bij een verkoudheid meteen naar de KA moet, dus daar hoeft het niet voor gedaan te worden.
    We hebben net het VU gebeld en de KNO arts belt morgen terug. We waren inderdaad een beetje overrompelt dat hij in ene onder narcose moet, dat hadden ze niet verteld. Als de KNO arts morgen meldt dat ze verder niets kunnen doen als zijn luchtpijp te soepel blijkt te zijn, dan weer overleg met de KA. Als het even niet hoeft, dan niet. Hij is nog zo klein en moet onder volledige narcose.

@ Meijke: het blijft aan rommelen zo joh! Maar wel leuk (en vermoeiend) een meisje met een eigen willetje. Dat belooft wat voor later ;)

@ Siepie: Lekker joh even bijslapen, doe je helemaal goed! Ben benieuwd hoe jouw ziekenhuisavontuur is verlopen.

Jesse heeft vanmorgen belabberd gedronken, dus weinig last van zijn reflux. Ligt nu heerlijk lang te slapen.
    Zielig hoor, als hij goed eet is het slapen dramatisch, eet hij weinig, dan slaapt hij ontzettend rustig en lang.

Deel Deze Pagina