Hier ook geen groeiproblemen hij groeit als kool. Wij hebben zzantac als medicatie gekregen. De ha was begonnen met 2x daags 1 ml De ka had dit meteen verhoogd naar 2x daags 2ml Dit deden ze bewust zeiden ze zodat waarschijnlijk de medicatie niet tussentijds verhoogd hoeft te worden.
Ja is een beetje lastig, ze spuugt ook weer meer, echt van dat zuur. Half verteerde maaginhoud. Gelukkig nog wel medicijnen hier, want anders weet ik het niet... Veerle wordt er ook pissig van hoor. Ik stop haar dan haar speen in haar mond en dan hoor je haar al sabbelend brommen "hhmmmm hhmmm". Ze weet nu hoe het werkt, ze geeft het op... ik heb haar geconditioneerd daarin, met andere woorden, ik geef hierin niet toe aan haar behoefte en negeer die (ik voel me dan wel een beetje zo'n onaardige en ongevoelige mama). Dat doe ik omdat ik in dit geval beter weet wat goed voor haar is, dan zijzelf, vind ik. Ik kan het ook doorzetten omdat ik zie dat het goed met haar gaat hoor, anders zou ik dat niet doen. Ik moet er stiekum ook wel een beetje om lachen als ze zo doet, jij ook volgens mij
tokkkel: wat vervelend dat ze jullie niet beter geinformeerd hebben! En dan inderdaad met zo'n kleine die dan helemaal over de zeik is... Dat dan de klachten dan uiteindelijk allemaal zo samen blijken te hangen he. Suenne: vervelend zijn zulke dagen dan he.. ik heb het oei ik groei boek toen weer snel doorverkocht, dus geen meer hier. Meijke: een kilo per maand, tjee dat klinkt echt veel zo eigenlijk he Volgens mij hangt er vandaag gewoon wat in de lucht, lees erg veel onrustige kindjes hier .
Hoi, wat veel geschreven weer zeg! Ik heb ook het sprongenboek, rilana is een week te laat en heeft een week eerder *last ervan. Slikfoto, ten eerste was het niet zo gegaan op kdv, veel huilen.. Toen parkeren bij Sofia, rampenplan. Toen stond ze verkeerd in de computer, gelukkig hadden we een nummertje anders hadden we niet eens kunnen gaan! Er moest een sonde ingebracht worden, eerst pap, toen contrastvloeistof, toen water. Ondertussen foto s maken. Wij moesten ook van die grote pakken aan. Toen werd alles er weer uitgezogen. Rilana heeft al die tijd gekrijst en ik moest haar armen langs haar hoofd houden. Onderzoek werd gedaan door een professor met twee anderen. Wel fijn, die man was al best oud en daar heb jr toch wel fijn gevoel bij. Uitslag; gren afwijkingen aan maag en darmen!!! Het is puur de.reflux, tijd en geduld.... Wel fijn dat we het nu gelijk weten. Op de terugweg zag ik dat ik gebeld was door mn werk. Dus even terug gebeld. Lm(er wil dat ik volg week lanhskom voor een plan te maken, ze snapte het niet zo goed. Ik gezegd dat ik eerst naar de arbo ga, maandag afspraak en dat we dan wel f kijken hoe of wat. Ook vroeg zr of ik al gedacht had aan ouderschapsverlof, ik aangegeven dat ik wel even genoeg had om over na te denken, krijg ik als reactie; nou woe je nog een gaatje kan vinden?! Kan ik zo boos om worden he!!!! Dat onderzoek was k*t maar je weet dat het moet maar zo n reactie, dat doet echt zeer, was weer.net f de druppel! Iemand nog tips voor als ik naar de arbo moet? Rilana was net helemaal total loss, hoop dat zr nu even gaat slapen en ik snel ook weer op jullie kan reageren. Liefs
Mijn ervaring met de Arbo arts was niet echt positief. Hij zei het niet met zoveel woorden, maar vond dat ik me niet zo aan moest stellen. Dat er ergere dingen op de wereld waren. Uiteindelijk heeft hij me nog 1 1/2 maand in de ziektewet gedaan, maar niet omdat ik er bijna doorheen zat, maar omdat mijn dochter bij niemand anders haar fles wou drinken dan bij mij... Vervelend he die slikfoto? Zelf heb je inderdaad van die schorten aan en je dochter ligt daar maar 'onbeschermd'. Heeft er bij mij flink in gehakt. Fijn dat er niets 'ergs' aan de hand is. En dan nu inderdaad wachten wachten en wachten, het de tijd geven. Succes! Oja, schiet me nu te binnen. Maatschappelijk werk van het ziekenhuis wou wel een brief voor mij schrijven, mocht ik problemen krijgen met de Arbo arts of met mijn baas. Misschien is dat iets voor je, mocht het gesprekje niet echt soepel verlopen?
Dank je. Ja heel rot dat onderzoek. Psycholoog heeft ook gezegd.dat er contact opgenomen mag worden met haar. Toen had ik ook contact met maatschappelijk werk en zij wilde ook wel helpen toen al dus kan ik ook nog in mn achterhoofd houden. Dank je, was dat alweer vergeten
Is geen echte arts.. Staat onder je huisarts en is er alleen voor je werkgever. Dus laat je niet onder de tafel lullen als het een ongevoelig persoon is Verder lees ik alleen even mee
Ik heb alleen maar positieve ervaringen met arbo arts. met de 20 weken echo werden wat onregelmatigheden gezien bij Elise, ik wil;de wat minder werken om stress te vermidneren de arbo arts heeft me naar huis gestuurd tot einde zwangerschap, hoefde daarna alleen nog maar te bellen en hij wilde vooral weten of het goed ging...Hij ze je moet later altijd kunnen zeggen ik heb er alles aan gedaan om een gezond kindje te krijgen en wat is 20 weken op een heel leven werken....dus ik hoop dat je ook zo'n fijne treft
Siepie: klinkt inderdaad erg heftig! Lijkt me afschuwelijk om je kindje zo te zien, hopelijk is ze die nare ervaring snel weer vergeten! Wel fijn dat er niks ernstigs verder aan de hand is met haar, niet dat de reflux niets is hoor. Daar heeft ze al last genoeg van.. Dat de tijd maar snel gaat en ze er snel vanaf is dan! Stefanie: wauw super zo'n arbo arts inderdaad!
Even kort, we gaan van pc wisselen, dus miss ben ik weer een paar dagen uit de lucht. Mijn ervaring met de arbo zijn wel positief. Gewoon eerlijk zijn en duidelijk aangeven dat je het gewoon echt ff niet aan kan. Dat je rust nodig hebt totdat alles wat stabieler is, zodat je ook weer 'normaal' aan het werk kan. Dat je verwacht dat het met enkele weken wel beter zal gaan enz... Ik heb (helaas) heel wat bedrijfsartsen gezien in mijn leven, eerlijkheid heeft altijd nog het beste gewerkt.
Ik heb even een vraagje. Onze eerste dochter (van nu 3 jaar oud)had reflux, heeft hiervoor ook in het ziekenhuis gelegen en medicatie gekregen. Ik kan me het niet helemaal meer goed herinneren, maar volgens mij begonnen haar klachten zo rond de 2e of 3e week. Nu is onze tweede dochter ruim een week oud. Soms vermoed ik dat zij ook reflux heeft. Ik zie bepaalde dingen die ik herken van de oudste. Mijn vraag is nu: hadden jullie kindjes vanaf dag 1 last hiervan, of begon het een aantal weken na de geboorte? Groeten sravia
Onze dochter vanaf dag 1 last. Bedankt.voor alle reacties weer! Rilana is echt uitgeput!!! Geen ritme meer.. half 5 fles 100 over, tegen 9u wakker gemaakt, fles op. Zit nu te twijfelen wat te dien, laten slapen of nog om 12u wat aanbieden. Na de fles van 9u viel zr.gelijk weer in slaap, zo.moe! Hopen op weer een betere dag! Liefs
Nou onze nieuwe pc is binnen. Waarschijnlijk heeft half nederland al zo'n luxe ding en zijn wij weer lekker mosterd, maar oooooooo wat vind ik hem gaaf! En hij is snel!! Joepie Ja sorry jongens, even heel wat anders dan reflux, dit topic heb ik al zoveel gedeeld, daar kunnen dit soort dingen ook wel even bij, toch? Veerle heeft gisteren 4 dikke kleiluiers gehad, ze zat dus helemaal vol (wat een heerlijk praatje bij het kopje koffie). Vanmorgen weer lactulose gegeven, ze moet maar even weer op regel komen en dan bouw ik het weer af. Ze heeft gisteren om 20:00 uur haar laatste fles gehad en door geslapen tot vanmorgen 6:30 uur. Dat is prima, straks als ik weer aan het werk ga moet ze nog een half uur eerder eruit. Dus ze zal toch wel een vroeg ritme gaan krijgen. Wie geven er hier nog meer lactulose trouwens? Wanneer geven jullie het? Hoeveel en hoevaak? Vanmorgen heeft ze weer maar 120cc gedronken. Maar ze is nog vrolijk en heeft nog steeds flinke plasluiers, het zal dus echt wel bij haar horen...
Ja, ik zat dat ook al te denken 'zou het aan de maan liggen'.... Ik maak me inderdaad dan wel een beetje zorgen of Veerle dan over het geheel wel genoeg binnen krijgt. Ze geeft af en toe het beeld dat ze zeker niet één druppel te veel drinkt zeg maar... Maandag wegen als ik uit mijn werk kom, aan het einde van de dag belt de ka. Ik hoop niet dat we medicijnen af moeten gaan bouwen. Daar is ze mi nog niet aan toe..
Jullie hebben ook echt met zo'n 'fabriek' te maken. Dat maakt het volgens mij nog lastiger... Alles gaat snel in zo'n ziekenhuis, volgens mij kijken ze niet meer echt naar mensen... Je hebt gelijk hoor, als een narcose en iets weten geen enkel verschil maakt, dan zou ik dat ook niet willen. Iedere narcose brengt risico met zich mee. Voor zoiets dat ze jullie zo slecht informeren, zeg je daar nog wat van? Ik vind dat eigenlijk best kwalijk. Je haalt voor zo'n dagje wel een kindje wat al zwak is, nog verder overhoop. Als dat nodig is, dan moet dat, maar als dat eigenlijk helemaal niet zo nodig is, dan vind ik persoonlijk dat die artsen wel even moeten weten wat ze nou eigenlijk aan het doen zijn. Sterkte met het telefoongesprek vandaag, zet hem op he
Hoi! Moet kunnen hoor van je pc Die van mij weigert steeds te doen wat ik wil dus ik zit hier veel met mn telefoon.. Lactulose geven wij niet meer, wij waren toen over gegaan op importal, toen gaven we 3cc bij de 2e fles. Zit nu ook te twijfelen dat weer te geven want ze poept op het moment erg weinig. Waar is de vlag? Dan hang ik m f uit Ze heeft geslapen van 1800-0700!!!!!!!!! 2100 fles helemaal op en gelijk door gegaan. Om 0700 100 cc over maar ach zal wel goed zijn. Hoeveel slapen jullie kindjes van zeg 5maanden? Rilana houd zich niet meer aan haar schema. Had ped med gemaild en zij gaf aan dat ze al naar 2xslapen zou mogen. Waarschijnlijk krijgen we morgen een nieuw schema van haar. Ben benieuwd. Nou ik ga eens even een boek lezen, rilana is al bij mn moeder. Vanavond lekker naar de sauna met een vriendin heerlijk! Liefs
Siepie, wat heftig die slikfoto zeg!!! Zielig. Maar fijn te weten dat er geen afwijkingen zijn...en ze er dus echt overheen gaat groeien. Weer iets om aan vast te houden. En goed geslapen dus, top! Agnes, gaat het goed met 2 2ml Zantac? Merk je verschil? Sara, hier vanaf de eerste week al last ook, dus kan best.
Ik geef in de ochtend 5 ml Lactulose. Ze doet het daar nu prima op, elke dag en ze zit niet meer zo te persen. Dus ik ga binnenkort afbouwen. Nienke heeft geslapen van....21.15-7.00!!!!!!!!!!!!! Dat is nog nooit gebeurd, we moesten haar wakker maken . Ik hoorde haar wel eerder wat kreunen af en toe, maar veel minder als normaal en het was in haar slaap. Wauw!! En...ik hoop dat ik hier iets heb ontdekt...Nienke krijgt al sinds de kraamweek Nutriton, dit op advies van de kraamverzorgster, aangezien ze toen in 4 minuten 70 cc wegtikte . Dus om haar minder gulzig te laten drinken. Ik heb al wel eens gevraagd aan de KA en tijdens de opname ook aan de verpleegkundigen of ze misschien ook allergisch kon reageren op Nutriton, maar daar zijn ze niet mee bekend. Wel qua ontlasting, maar niet qua onrust e.d. Mijn vriend en ik vinden het rotspul, maar ze had het nodig voor haar Reflux. En ze bleef maar bultjes in haar gezicht houden, ook nu we al 2 maanden aan de KMA vrije Neocate zitten. Dus heb ik op aanraden van Stefanie JBPM van Natufood gehaald. Dat is zonder toevoegingen en op zich zijn wij wel van het principe, hoe natuurlijker hoe beter... (homeopathische middelen bijvoorbeeld). Zondag heeft ze de JBPM van Natufood in alle flessen gehad en zondagavond werd ze hysterisch...om 0.00 is ze toen in slaap gevallen om om 4.00 weer huilend wakker te worden. Ik wist het niet zeker...maar to be sure toch maandag maar weer de gewone Nutriton en nu achteraf gezien, werd ze meteen rustiger. De KA zei maandag dat ik moest ophogen naar 2 scheppen per fles, als ze zo blijft slikken. Zo gezegd zo gedaan. En...meer bultjes en meer onrust weer gisteren! Ik de verpakking van Nutriton erbij gezocht, daar zit 30% JBPM in (Natufood 100%). Dus je zou bijna denken....dat onze dochter allergisch is voor Nutriton :x. JBPM komt van een peulvrucht. Mijn man is allergisch voor pinda's...wat ook een peulvrucht is. Misschien wat vergezocht hoor meiden. Maar ik heb gisteravond in de laatste fles bij wijze van experiment maar een half schepje gedaan...en ze heeft dus geslapen als een roosje. Om 7 uur weer maar een half schepje en om 8.00 weer slapen... Misschien maak ik mezelf blij met een dode mus... en is het straks al weer mis, maar het zet me wel aan het denken wat er de afgelopen dagen hier gebeurt...