Het grote Reflux topic

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door smartie1980, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meijke

Meijke Niet meer actief

...

2. Meijke

Meijke Niet meer actief

Hoe was het bij de kinderarts?

3. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    Ze is weer helemaal nagekeken en de nexium is nu verhoogd. Er is met 3 artsen overlegd en ze hebben al wat dingen uit kunnen sluiten waar ik de namen al niet meer van weet haha.

Ze blijven erbij dat het echt reflux is en geen kma. Dit omdat ze soms uren niet spuugt. Ze zeiden ook als het echt kma is dan zou ze bij elke voeding last moeten hebben. Nu moeten we kijken hoe het deze week gaat en hebben we volgende week weer een afspraak.

Sinds gisteren lijkt het beter te gaan, ze heeft gisteren geen druppel gespuugt en heerlijk geslapen. (behalve de nacht haha) Vandaag heeft ze alleen een mondje terug gegeven en meer niet. Hoop echt zo dat het goed blijft gaan.
    mocht het nu deze week weer erger worden dan kunnen we volgende week beginnen met andere voeding.

4. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

Even off topic, maar nog een leuke afsluiter zo voor de nacht:

Na 8 weken lang alleen maar met mijn zoontje in de weer te zijn geweest, van de ene dokter na de ander, wist de anesthesist van gisteren DE opmerking te maken!
    Ik ben door alle stress al 17 kilo kwijt van de 20 die ik was aangekomen. Best trots op moet ik zeggen.
    Hij keek naar mijn buik (is inderdaad nog niet plat!) en zei: Goh, schiet nog niet erg op hè!

Echt ik kon die man wel schieten!!!! Later natuurlijk met mijn man helemaal in een deuk gelegen van het lachen. Mijn man dacht dat ik die goede man ter plekke zou aanvallen.

Nou meiden, succes vanavond en vannacht weer!

5. Meijke

Meijke Niet meer actief

Fijn dat ze zaken kunnen uitsluiten Ess!

Hier, sinds ze thuis is, slaapt ze vooral. Haha ze heeft de afgelopen 7 uur 5 uur geslapen ;). Maar wel onrustig en huilen tijdens de fles. Hmm, ik weet het nog niet. Ze reageert duidelijk op de JBPM maar kan misschien ook niet zonder. Maar er zijn KA die bij verborgen reflux juist indikken niet adviseren. Dikkere voeding komt nog steeds omhoog en moet dan 2 x die slokdarm langs. In ons geval kwam het ook met 2 scheppen nog omhoog, dus geldt dat misschien voor ons ook. Maar waarom ze nu dan bij een paar flessen vandaag huilt tijdens de fles is me een raadsel. Nu zonder JBPM hoor ik haar ook slikken en kreunen.

Dussss ik weet het nog niet. Morgen nog even aankijken en anders gaan we starten met de Motilium. We gaan denk ik de JBPM niet ophogen. Lijkt zo tegenstrijdig, maag sneller leeg maken met Motilium maar moeilijker verteerbare voeding erin?? Onze KA zegt Nutriton, dus daar heeft overleg nu even niet zoveel zin.

6. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

Ess & Stefanie: hoeveel nexium krijgen jullie kleintjes nu?

Jesse krijgt 1 x daags 7,5 ml nexium. Hij zit net tussen jullie kleintjes in, dus ben even benieuwd.

7. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    ze krijgt nu 1x daags 10ml
    vanaf 4 kilo mogen ze 10 ml zei de kinderarts.
    mijn dochtertje is nu 3,8 kilo

8. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Elise krijgt een zakje van 10 mg nexium, dat moet je dan oplossen in 15 ml water. maar deze hoeveelheid kreeg ze altijd al, toen we ermee begonnen woog ze ongeveer 5,5 kg (8 weken oud) en nu 7,2 kg (15 weken) maar merk niet dat de dosis minder goed werkt

9. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    hebben jullie het vloeibaar dan??

10. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    Nee wij moeten het ook oplossen in water, even roeren en dan even in laten dikken dan geven we dat met een spuitje.
    Hoe geven jullie het?

11. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    ooh snap al waarom je dat vraagt, ik zei 10ml hahaha bedoelde natuurlijk mg.. sorry slaap tekort ;)

12. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

Wij lossen ook 10 mg op in 15 cc water en geven het dan met een spuitje. Wij mogen maar 7,5 ml geven, onze arts zei dat Jesse niet meer mocht, terwijl hij ook al ruim 5 kilo is.
    Toch dinsdag maar even aankaarten!

Dus jullie kindjes krijgen het volledige zakje!
    Jesse heeft namelijk ontzettend veel last tijdens het drinken en is nog erg onrustig.

13. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

En geven jullie het 1 keer op de dag?
    Wij 'smorgens.

14. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Goedemorgen, goede nacht gehad?
    Wij wel gelukkig!
    Rilana heeft gister wel heel erg gehuild na dr med.toen ik er niet was
    Vandaag is ze naar kdv, ga straks bellen of ze weer zo gehuild heeft, anders ga ik ka bellen..
    X

15. Meijke

Meijke Niet meer actief

Hoi! Fijn Siepie! En was het lekker relaxen in het Elysium?

Vanaf 5.00 begon ze te kreunen en te huilen, maar viel wel steeds ff weer in slaap :(, om 6.30 de fles. Om 8.00 viel ze weer in slaap, maar nu huilt ze al weer. Tja, het is weer 2 uur na de start van de voeding :x. Ik had gehoopt dat het zonder de Nutriton beter zou gaan, maar het maakt geen donder uit.

Merkte jij dat het echt beter ging toen je maagledigingsmeds ging gebruiken? De eryhuppelepup?

16. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Heerlijk was het!

Ja merkte direct verschil, vrolijker en rustiger kind.
    Apotheek zegt dat het geen lediger is maar puur antibiotica.
    Enige is dat het wel krampen kan geven...

17. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Meijke: ik zal het misschien gemist hebben maar jij moest toch naar KA voor een onderzoek naar hypotonie? Is dat al gebeurd of duurt dat nog even?

@Siepie: fijn dat het vannacht beter ging!

18. Meijke

Meijke Niet meer actief

@Jessmin, klopt inderdaad! Maar de kinderfysio/manueel therapeut geeft aan dat het met een blokkade in haar nek te maken heeft dat ze zich wat minder snel ontwikkelt, dus daar is ze nu mee aan de slag. Morgen voor de 2e keer!

@all, hoe krijgen jullie je kindjes in slaap?? Ze is zo wild en druk als ik haar neer leg...met haar hoofd, met haar armen...zo kan ik ook niet in slaap vallen ;). Ik leg vaak een klein doekje (hydrofiel washandje) op haar oogjes, dat helpt nog wel eens... Nu in de wieg kan ze zich eigenlijk niet omrollen qua ruimte, maar ze gaat zaterdag over naar een ledikantje dus dan kan het wel. Al maakt ze nog geen aanstalten daar toe hoor.

Wie heeft de "gouden tip"?

19. Meijke

Meijke Niet meer actief

Oh meiden, ik weet gewoon echt niet meer wat ik moet doen...

Zal ik dan toch de komende 4 dagen de Motilium doen? Ze is zo gruwelijk onrustig en ik moet maandag weer werken... Geven, ff 4 dagen doorbijten en kijken of het helpt?

20. Meril

Meril Bekend lid

3 mei 2008
    671
    0
    0
    @ Meijke, had je nu al eerder Motilium gegeven of wat is de reden dat je niet zeker weet of je het moet geven of niet? (ben het verhaal ff btje kwijt...sorry...)

Wij geven ook Motilium (en Losec mups) en mogen over een week het eens weglaten, kijken hoe hij het erop doet. Onze ka zei dat van Losec wel 'bewezen' was dat het effectief was en dat dat van Motilium niet het geval is, het is daarmee een beetje gokken en het zou aan kunnen slaan, volgens haar...

Je zou het altijd kunnen proberen om te kijken of ze er rustiger van wordt maar het kan wel weer even duren voordat het kan gaan werken, dus weet niet of dat al in 4 dagen zou zijn...

Als ik de kleine man op bed leg geef ik de speen, en een hand op zn voorhoofd en probeer dan zachtjes zn oogleden een beetje dicht te drukken, niet op de oogleden maar daarboven zeg maar..haha, werkt meestal wel alleen als ik mn hand weghaal gaan de oogjes soms meteen weer over. Als ik het een tijdje volhoudt met mn hand op zn hoofd wordt hij wel iets rustiger zo lijkt...

Net boodschappen gedaan, een uur na de fles dus in zijn 'slaaptijd', vind het zo moeilijk wanneer ik weg moet gaan! Toen we thuiskwamen was hij natuurlijk meteen wakker dus op bed gelegd en zat eerst beetje te mopperen maar nu wel weer echt te huilen, grrrrr...schiet niet op zo! Ivm de regelmaat wil ik hem meteen als hij uit bed is de fles geven en dat is nu eigenlijk nog te vroeg (9u laatste), hoe doen jullie dat?
    Wel even uit bed voor de tijd als het echt niet gaat? Ben zo bang dat ik het 'schema'of de voorspelbaarheid daarmee aantast..

Drinken is hier de laatste week echt pet, geen idee wat ie heeft...laat soms echt wel 100 staan en drinkt dus dan maar 50 a 60 en de volgende fles gewoon weer dus echt inhalen is er niet bij...Dacht eerst dat het aan de speen of de melk lag maar laatste fles en nachtfles drinkt hij wel goed dus misschien heeft hij gewoon echt nog geen trek als er 3 uur tussen de fles zit?

Lastig hoor, want rekken tot langer lukt echt niet als je al een uur heen en weer aan het lopen bent...daarom ook mijn dilemma van eerder uit bed halen en later de fles geven, maar ook bang dat hij dan weer te moe is om de fles te drinken op een gegeven moment..

Deel Deze Pagina