@ Jitske: wordt de melk met rijstebloem nog wel dik genoeg? En hoeveel doe jij dan in een flesje? En doe je het in elk flesje? Ik neem aan dat je nutramigen gebruikt ivm KMA. Ze reageert er dus goed op? Geen last van kramp? Heb namelijk al vaker gelezen dat je met reflux ook wat eerder met rijstebloem mag beginnen, dus misschien dat wij volgende maand een poging gaan wagen. @ Ess: in het geval van Jesse is het even een apart verhaal. Hij mag meer drinken maar had daar, ivm de reflux en zijn hartafwijking, de afgelopen weken niet de energie voor. Wij mogen dus nu op 100cc water 4,5 schepje voeding doen (wat ongeveer vergelijkbaar is met 130 cc gewone voeding). Toen we dat gingen doen sliep hij eigenlijk meteen de nachten door. Op de dag krijgt hij elke drie uur nog voeding. Maar hij begint nu echt beter te drinken, dus ik denk dat wij straks naar 5 mogen gaan. Nu redt hij het echter nog niet om om de 4 uur te krijgen. Bij mijn dochter ging er eerst op de dag 4 uur tussen zitten en zaten we op 6 inclusief nachtvoeding en daarna ging de nacht er eigenlijk ook snel af en zaten we op 5. Bij haar boden we een grotere ochtendfles en late avondfles aan. En toen kwam ze in een ander ritme waarna we alle flessen konden ophogen. Volgens mij moet je het gewicht 4 kilo x 150/180 cc doen en dan delen door het aantal voedingen. Bij jouw dochtertje kom je dan op ongeveer 100cc per fles uit als je naar 6 voedingen gaat. Moet zeggen dat zowel bij mijn docher als bij Jesse we pas rond de 8 weken die stappen gingen maken. @ Meijke: Jee, je treft het wel zo 'snachts zeg! Kan me voorstellen dat je echt super moe raakt van al die gebroken nachten. Kan je op de dag af en toe bijslapen of slaapt Nienke dan ook slecht?? Hier een krampjesdag! Hij is wel goed te troosten en laat enorme dikke scheten. Gaat er wel makkelijker uit dan een paar dagen terug. Ook gaat het boeren na het voeden ontzettend goed. Ben ik niet van hem gewend.
Hoi, Helaas reageerde ze erg op de.rijstebloem dus zijn we daar weer snel mee gestopt. Kdv heeft een protocol medicijn gebruik. Hier zit een formulier bij wat ingevuld moet worden. Bij ons moet het volgende erop staan; Naam medicijn Houdbaarheid Hoe te bewaren Hoeveelheid Hoe toe te dienen Hoe vaak Tijdstip Datum evaluatie Door wie voorgeschreven Waarvoor Tel nr ka / ha / apotheek Wie geeft het Je eigen gegevens Vaak willen ze het etiket ook zien van het medicijn of willen ze er een kopie van voor de ggd. Ik neem.het al mee in een spuitje. Als het maar 1x p d hoeft dan liever.zelf thuis geven. Voor inbakeren en buikslapen móet er ook een formulier ingevuld worden. Ik werk zelf ook op kdv dus formulier is snel gedaan maar vaak voor ouders veel werk.
@weinig drinken, hier ook! Typisch is dat...ik bied 150+5 aan (6x) maar hij laat meestal tussen de 50-80 staan...tot nu toe groeide hij goed (dronk toen wel beter) en was 6kg bij 2maanden dus heeft nog wel wat reserve maar vreemd vind ik het wel... Onder dwang drinken werkt niet dus geef maar gewoon wat hij wil en kijk dan over 2 weken bij Cb wel weer wat de 'schade' is...misschien heeft hij niet meer nodig? Gisteren goede dag, high tea gedaan 's middags met zn viertjes en meneertje sliep nog even lekker in de wagen terwijl mevrouwtje los ging in de speeltuin...vannacht 5u dus tja, hoop wel dat hij de hele nacht doorslaapt als ik weer aan het werk moet (countdown = 4 weekjes...brrrr)
Meiden ik wilde jullie nog even bedanken voor de tips mbt JBPM en het bedje omhoog zetten. Het lijkt wel iets te doen, maar ik vind het heel wisselend... Wij geven de JBPM nu voor en na de laatste voeding (bij de gekolfde melk met de fles) en dan slaapt madame inderdaad prima (en ook langer). Vanmorgen zonder JBPM is ze tussen de ochtendvoeding en de volgende voeding wakker geweest en heeft ze alleen maar hard liggen huilen in haar eigen bedje. Op de arm werd ze stil. Kan dit iets met reflux te maken hebben of is het moeite met inslapen in eigen bedje... Ik vind het zo moeilijk... Nu slaapt ze wel weer na een voeding, al ligt ze erg te kreunen en te steunen... Ik ga in ieder geval maar de JBPM ook proberen te geven bij de andere voedingen. Hoe doen andere BV moeders dat? sorry voor mij vele vragen, ik word hier behoorlijk onzeker van...
Meiden, vraagje uit pure nieuwsgierigheid. Met hoeveel weken/ maanden merkten jullie dat het dieptepunt van de reflux was bereikt?? Wanneer hadden jullie kindjes er het meeste last van?? @Liesl: Geef dan wel geen BV, maar volgens mij werkt JBPM het beste als je het bij elke voeding toepast. Je moet maar even googlen, maar volgens mij kan je het met een theelepeltje na de voeding geven.
Piek vd reflux bij ons maand 3 en maand 4. Bv en jbpm weet.ik niet. Moeilijk slapen, baker je al in?? Liefs
@tokkel, Maar 100cc water (eigenlijk 90) is toch normaal gesproken 3 schepjes? of is dat bij die voeding van Jesse weer anders? Bij mijn oudste gingen we al vrij snel naar 6 voedingen omdat ze met 3 weken de nacht al doorsliep. Ben vandaag begonnen met 100cc te geven en dan om de 3,5 uur. Dan kom ik op 6 flessen totaal 600 cc per dag en dat is precies wat ze mag hebben. Kijken of ze zo meer voldaan is.
@ Ess: Nee, normaal ook maar drie schepjes. De dietiste van Jesse heeft dit bepaald. Er wordt dan niet van hem verwacht om een grotere fles te drinken, maar zo krijgt hij toch genoeg calorieen binnen. Hij groeide namelijk niet meer en kon ook niet meer drinken.
Yep, dat is het zeker! Dat is nog steeds het eten dat omhoog komt, alleen nu dus door de nutriton niet meer letterlijk naar buiten, en zeer doet het ook niet meer door de meds, maar je gaat er natuurlijk nog wel van rochelen en schrapen. En idd, de hik krijg je er ook van... Maar volgens mij kunnen ze daar niet in blijven; het klinkt vooral heel eng.
Gisteren ondankd dat hij goed uitgeslapen had toch nog een rommelige dag gehad. Wou de hele dag amper slapen terwijl hij dit keer wel moe was. Gevolg heel veel resten. Had in totaal maar 560 cc op zo weinig heeft hij al zeker een maand niet meer gedronken. De nacht is wel weer goed gegaan half 9 laatste fles en kwam net pas om half 6. Lees hier dat bij jullie de piek op 3/4 maanden lag. Gebruikten jullie toen ook al medicijnen?? En hoe merken jullie dat ze in die piek zaten?? Vanmiddag om 4 uur weer na het cb. Ben wel benieuwd hoe zwaar hij is geworden. Hij is volgens mij flink gegroeid. Ook krijgt hij weer prikjes vandaag.
@ Siepie en Suenne: Zaten jullie toen in de piek omdat er eerder nog niets gedaan was?? Was namelijk stiekem aan het hopen dat we hier het ergste gehad hadden, hahahaha. Zo voor het eerst mijn dochter naar school brengen. Spannend! Natuurlijk spuugde Jesse net een deel van zijn fles terug. Verder lekker nachtje gehad hier.
Tokkel, SPANNEND!!! Piek; wij zijn al sinds haar geboorte bezig en gebruiken medicijnen sinds zij anderhalve week is... Met 8 weken opname gehad, dachten toen ook klaar te zijn maar helaas.. In piek veel spugen ineens, heel veel hard en lang huilen, niet slapen niet drinken, diarree van een ander medicijn...amper groeien. Veel slikken hikken bellen blazen etc... Hier, goede nacht gehad, de fles van 23 en 7u gingen helemaal op!!! Toch ben ik nog steeds moe... Snap het niet want ik slaap nu ook lekker. Zo naar arbo.. Jullie goede dag en nacht gehad?
De piek van de reflux lag hier met 4 weken, incl ziekenhuisopname van 3 dagen. Teon kregen we medicatie en is het probleem een stuk minder geworden voor N. Maar nu met 4 maanden kan hij nog steeds niet zonder behoorlijk wat nutriton in zijn fles en zijn medicatie.
Goedemorgen allemaal, Hier een drama nacht gehad! Ze heeft vannacht de hele boel bij elkaar gegild!! Elk uur was het raak. Erg vermoeiend en erg zielig. Volgens mij had ze dit keer erg last van krampjes. Misschien toch door de rijstebloem. Vind het wel gek want gisteren en eergisteren ging het echt super goed. Ze heeft overdag heel goed geslapen, goed gedronken en was super vrolijk. Maar vanachter was drama. E heeft vanochtend ook gelijk gepoept, maar dit was niet dik ofzo! Gewoon net zoals normaal. Het werd gisteren slechter nadat we de nexium gegeven hadden. Zou het kunnen zijn dat de nexium ervoor zorgt dat er minder maagzuur wordt aangemaakt en dat hierdoor de rijstebloem niet goed wordt verteerd?!? Misschien vandaag proberen minder nexium te geven, want ze heeft minder last van het omhoog komen van haar voeding! Tokkel: wat spannend zo'n eerste schooldag. Wat worden ze dan groot hè! Ik heb tranen met tuiten gehuild die eerste dag. Ik was zo trots op mijn meid. Toen was ik ook net zwanger dus misschien waren het ook wel de hormonen hoor Jip is nu 3 maanden en 3 weken en wij zijn helaas ook nog niet klaar met die stomme reflux!! Ik heb ook regelmatig gedacht, en nu is het over, maar helaas! Maar we blijven goede hoop houden! Fijne dag allemaal!
De ellende is dat steeds als je denkt dat het beter gaat... Het niet zo is... Wie ging er deze week nou voor het eerst weer werken??? Veel succes en plezier!
Jitske: ik zou niet de nexium verlagen hoor. Rijstebloem kan zorgen voor wat krampjes maar de KA heeft mij verteld dat het geen kwaad kan te gaan bijvoeden en nexium te gebruiken. Als je en rijstebloem gaat geven en nexium gaat afbouwen, is dat misschien te veel van het goede. En nexium hoef je niet af te bouwen. Iets minder geven betekend niet iets meer maagzuur. Zodra er maagzuur is, kan je kindje er last van hebben!
Nou, dochter op school achter gelaten, wat een mijlpaal. En Jesse besluit spontaan dat slapen er nu even niet in zit. Heb alleen het idee dat het bij hem nu vooral krampjes zijn. Mijn schoonmoeder is vandaag in huis zodat ik mijn dochter toch zelf kan halen. Wel ga ik langzaam aan kijken of ik Jesse toch niet telkens mee kan nemen. Hij zal toch ook even in ons ritme mee moeten gaan.....
Hier gaat het nog steeds best goed, het hoogtepunt was rond 2 maand maar het gaat nu goed met de nexium en verdikte voeding. We worstelne nog wel een beetje met 4 of 5 flessen. Ze krijgt nu 5 maar echt om de drie uur omdat haar slaapritme het nog niet toestaat om naar 4 te gaan maar dat is wel af en toe prutsen maar zoalng ze de flessen leegdrinkt is er niet an de hand denk ik. Morgen naar de KA, vind het wel spannend. Wil eigenlijk zo doorgaan. Meisje dacht vanmorgen ik heb maar zin om 45 te slapen dus ligt hier naast me wat te spelen. Zo nog maar effe eens proberen, kan ze nog een keer 45 tot 11:30