Het grote Reflux topic

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door smartie1980, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Ik heb het er ook met mijn over gehad gisterenavond. Hij zegt dat het normaal is dat kleine kinderen een voorkeur voor zoet hebben en dat ik me daar niet zo druk om moet maken. Daarbij geloof ik eigenlijk niet zo in het verhaal dat je kinderen 'alles kunt leren eten'. Ik vind het zelfs lariekoek. Want als je een kind hebt wat slecht eet tot zelfs bijna niet, dan lijkt het me dat je niet een machtsspelletje gaat zitten voeren over een stuk wortel (noem maar wat). En ik denk dat het enige wat invloed kan hebben, hoe je zelf met eten bent. Wat je ze voorleeft en eigenlijk denk ik dat dat voor alles zo geld. Je kunt nog zulke mooie ideeën hebben over hoe kinderen zich moeten gedragen, eten of doen, ze kijken af wat je zelf doet. Ik geloof dat dat de grootste opvoedkundige factor in het geheel is. Dus ik laat het voorlopig los, want ik ben allang blij dat ik iets gevonden heb wat ze wel graag lust. Eten is voor haar toch al niet echt geweldig geweest in de eerste maanden.

Hier gingen de flessen gisteren vrij redelijk. Ik ben benieuwd hoe ze het vandaag gaat doen.

2. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Helemaal mee eens hoor suenne.
    Als je kijkt naar bijv het taalgebruik van kinderen dan hoor je ook vaak van wie ze dat hebben.
    Ze kopiëren het gedrag van hun omgeving.
    En wat eten betreft denk ik dat je, zeker als eten al moeizaam is geweest, je blij móet zijn met wat ze eten en ze daar blij mee zijn dan is het toch goed?
    Als ze wat groter zijn vind ik wel dat ze nieuwe dingen kunnen proeven en proberen.
    Mijn moeder lust geen vis, ik had, op vissticks na, nog nooit vis gegeten.
    Mn man eet wel heel graag vis en nu heb ik dat ook leren eten.i
    Wat dat betreft wil ik ze wel alles aanbieden maar dan meer in de leeftijd gesproken vanaf 2/3 jaar.

Hier vannacht heerlijk geslapen!
    Fles 80 over en gespuugd, in een golfje want dr shirt was nog droog!

Man is rilana naar kdv brengen, is medicijnen vergeten dus ik heb zo ook weer een ritje..

Groetjes

3. Jitske1

Jitske1 Lid

6 aug 2011
    68
    0
    0
    Goedemorgen allemaal,

Hier redelijk goede nacht gehad! Maar kan iemand mij toch uitleggen wat er om 5 uur 's ochtends gebeurd?!?! Waarom wordt ze dan toch wakker met zoveel last en kost het me zoveel moeite om haar tot ongeveer 7 te laten slapen? Ze is echt nog moe maar is maar aan het piepen. Valt iedere keer weer ff in slaap en begint weer! Snap er niks van?

Wat betreft het eten, je moet doen wat je denkt dat goed is en past bij je kindje! De regels veranderen iedere maand!!!!:)
    Met mijn eerste dochter moest ik al vanaf 3 maanden fruit gaan geven en nu zou dat opeens niet meer goed zijn?!? En brood kan volgens mij ook geen kwaad! Gewoon kijken hoe je kind er op reageerd. En met onze kindjes is het al helemaal een ander verhaal. Dus lekker geven wat ze lekker vinden en waar ze het goed op doen! Ik heb Jip ook de rijstebloem gegeven met vanille smaak. Als zij het lekker vindt en het er goed op doet..... Waarom niet. Als ze straks wat groter zijn dan gaan we wel weer beginnen met wat strikter zijn!

Hier is alles nu rustig. Guusje is naar school en Jip ligt lekker te slapen. Ik lekker een bakkie koffie in mijn pyama! Iedereen een fijne dag!

Gr. Jitske

4. Jitske1

Jitske1 Lid

6 aug 2011
    68
    0
    0
    O,ja! Nu vergeet ik helemaal haar mijlpaal te vertellen: onze kleine meid draait zichzelf van haar rug naar haar buik!!!!
    En ze vindt het helemaal geweldig!!
    Doei!

5. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

@ Jitske: Wat super! Leuk hè als ze nieuwe dingen ontdekken. Jesse is sinds kort helemaal weg van zijn voeten, hahaha. Zo leuk om al die fases weer te zien.
    Het 5 uur drama, hier ook hoor! Ik heb begrepen dat het lichaam dan weer nieuw maagzuur aanmaakt. Vaak is dat ook het moment dat ze iets minder diep gaan slapen.
    Zelf hoor ik Jesse de laatste dagen minder, het begint nu vaak rond half 7 en dan is hij nog goed te troosten met een speen en dan ga ik hem rond kwart over 7 voeden.

@ Suenne: zou nu ook niet te kritisch kijken naar het eten hoor. Het is denk al een verademing om je kleine meid lekker te zien genieten van eten.
    Onze oudste dochter is inmiddels 4 jaar en het klopt dat het eten rond 2/3 jaar wat meer een uitdaging wordt. Wij merken dat het het beste werkt als ze gewoon met ons mee-eet. We laten haar bepalen hoeveel ze wil eten en verwachten dan wel dat haar bordje leeg gaat. Beter nog een keer extra opscheppen dan strijd. En we letten er inderdaad op dat wij dan ook netjes ons bord leeg eten, hahaha. Ander geven we weer het verkeerde voorbeeld.

@ Siepie: dus veel van de flesjes over, maar wel goed slapen?! Dat heeft Jesse dus ook! Als hij een slechte eetdag heeft, dan slaapt hij als een malle. Eet hij ontzettend goed, dan slaapt hij weer slechter.

Zo naar de KA. Jesse heeft sinds een paar dagen weer uitslag op zijn huidje. Uitslag wordt vuurrood tijdens en na het drinken en trekt daarna weer langzaam weg. Dit had hij ook toen hij nog aan de gewone nutrilon zat. Ben dus een beetje bang dat de pepti niet voldoende voor hem werkt. Zou ook die afschuwelijke krampen tijdens het drinken kunnen verklaren.

Net dochter naar school gebracht met Jesse. Voor zijn doen lang wakker geweest (1,5 uur) dus was na de wandeling echt moe. Hopelijk slaapt hij nu wel lekker tot zijn volgende voeding.

6. Jitske1

Jitske1 Lid

6 aug 2011
    68
    0
    0
    Bedankt voor je antwoord. Dan zal dat het wel zijn. Hopelijk gaat dat snel over want is wel jammer! 5 uur vindt ik echt nog te vroeg!!

Wat gek dat hij zo reageerd op de voeding. Zou toch proberen over te stappen op nutramigen of neocate. Onze dochter doet het daar goed op. Ff overleggen met de KA! Hopelijk slaapt hij zo lekker en heb jij ook ff rust! Ik ga nu maar eens ff douchen! Fijne dag!

7. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Dat gevoel had je al eerder he, dat de pepti niet genoeg was....moeders gevoel heeft (bijna) altijd gelijk... Kom maar goed voor Jesse op hoor.

Ik zit er zelf even helemaal door. Ik ben moe door het werken erbij en Veerle gooit ook nog steeds alles door elkaar. Vanmorgen was ze om 11 uur nog haar eerste fles aan het terug geven. Dan snap ik ook zo goed waarom zij geen zin heeft in grote flessen, als dat je beloning is. Zegt mijn moeder 'ach ja, kindjes spugen wel vaker'... Mijn moeder is een apart verhaal. Ik kan me daar zo boos over maken, hoe kan ze zoiets zeggen. Al wordt het onder de neuzen van mensen bewezen dat dit niet 'gewoon' is, dan nog staan ze je sceptisch aan te staren of je zelf niet perongeluk een draadje los hebt en je kind daarom zo doet:(

8. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

Terug van de KA en meteen Neocate mee gekregen. Ongelovelijk hoe dat per arts kan verschillen zeg. We hoefden het niet eens zelf voor te stellen. Ik meldde zijn klachten en toen was het goed. Zijn insteek was, we kunnen kijken of het hier beter mee gaat. Zo niet, weten we in ieder geval dat het niet aan de pepti ligt. Hij wil het zo makkelijk mogelijk voor Jesse maken, dus al Jesse het zo nog makkelijker krijgt is dat prima.

Zo flesje 1 testen, ben benieuwd.

@ Suenne: wat vervelend allemaal zeg. Weet je dat veel vrouwen ook bepaalde dingen vergeten bij hun eigen kinderen. Ik merk dat veel mensen in mijn omgeving in ene herinnert worden aan hun eerste jaar met hun kinderen en dat ze zo iets hebben van o ja, wij hebben ook zo aangerommeld. Vaak vergeten mensen het weer en kijken dan toch weer door een roze zonnebril op die tijd terug. Wat ook weer goed nieuws voor ons is ;)
    Maar kan me voorstellen dat je niet zit te wachten op zo'n reactie van je eigen moeder en al helemaal geen zin hebt om daar in discussie over te gaan.

@ Jitske: Uurtje rust gehad, dus dat was lekker. Moest mezelf wel even afremmen, want wilde eerst in volle vaart het huis door gaan, maar bedacht toen dat een kopje koffie op de bank ook erg lekker is!
    Heb uiteraard voor het laatste gekozen! Dan maar een ontaarde moeder!
    En 5 uur is natuurlijk vééééél te vroeg! Hopelijk gaan wij dat niet krijgen hoor. Hij slaapt nu nog door, maar lees dat het bij de kindjes die iets ouder zijn 'snachts toch vaker moeizamer gaat.

Hoe loopt de dag bij de andere dames??? Hier echt herfstachtig met flinke storm, dus kan niet naar buiten vluchten helaas.

9. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    hey meiden,

Tokkel wat fijn dat de KA zo meegaand is en idd kijkt naar hoe het leven van het kind zo aangenaam mogenlijk te maken. Hoop dat je verschil merkt en dit het is.

Suenne wat jammer dat er niet wat meer begrip komt. En qua voeding zolang alles vlekkeloos gaat gaan we proberen eerst rijstebloem dan groenten en dan fruit te doen maar bij ons is het eten nooit een probleem gewest. kan me voorstellen dat als je zo'n tenger meisje hebt je allang blij bent dat er dingen zijn die in de smaak vallen en onze KA zei vandaga nog at het allemaal wel mee viel. Al dat gedoe met het eten..zei zegt kijk naar je kind en doe wat goed voelt :D

Ik ben nu wel alvast fruit aan het kopen en pureren zodat ze ook wat lekker fruit heeft later want tegen de tijd dat wij met fruit beginnen houd har keuze op ij peer banaan en appel omdat de rest uit seizoen is. Weet iemand of je nog verse abrokozen kan kopen of zijn die al helemaal uit seizoen?

Ka bezoek vanmorgen was prima. We gaan nog een maandje met de nexium door en dan eens stoppen. Ze zei dat als ze last van het zuur krijgt we geoon weer mogen beginnen. KA zei dat omdat Elise toch best ernstige reflux heeft ze toch tot haar eerste verjaardag ingedikte flesvoeding moet hebben. Ook was Elise wat zwaar maar ze krijgt al voor haar gewicht zeker niet te veel. Ze weegt 7 kg en krijgt 900 cc, ze doet het gewoon erg goed op de friso :D Ach ze is ook 64 cm dus dat is mooi in balans. In december hoeven we pas weer en we gaan eerst naar vier flessen en pap en daarna pas stoppen met nexium. oja en ik wil ook eerst het 19 weken sprongetje gehad hebben ;)

10. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Puur uit nieuwsgierigheid, hoeveel woog elise bij dr geboorte?
    Rilana was pas 64,5 cm en 6770 gram, denk twee weken geleden.

Vandaag heeft mevrouw weer aardig gegeten, wel met moeite en veel spugen.

Zal vd week weer meer proberen te reageren.

11. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Ze was ook flink bij de geboorte hoor. geboren met 41 weken, 4045 gram en 53 cm

Ga nu snel werken..fijne dag :)

12. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    JA dat scheelt.
    Rilana is met 40+5 geboren en was 49 cm.

Iedereen goede nacht gehad?

13. Meijke

Meijke Niet meer actief

Ze heeft geslapen tot 6:48 :D!!! Wauw! Het was al weer een week 4:30, dus errug fijn!

Ben nog steeds niet zo lekker, dus niet veel op ZP. Eerste 2 werkdagen gingen goed. Bij opa en oma en op het KDV wel minder geslapen dan thuis en ook wel wat verdrietig, maar dat went vast gauw.

14. Meijke

Meijke Niet meer actief

Zaterdag gaan we peer of wortel geven, zo leuk!

15. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Suenne: heb je een gewoon Danoontje gegeven? Op hun site vond ik dat dat pas mag vanaf 12 maanden? Echt raar, want ik weet van vroeger dat ze ook Danoontje voor jongere kinderen hadden.

Ik heb dus vier dagen achtereen Toetje van Olvarit gegeven (die is vanaf 6 maanden). Maar ja, daar zit natuurlijk wel koemelk in. En nou na vijf dagen krijg mijn mannetje dus overal uitslag. Dus denk toch koemelkallergie. Of het zou op de aarappelen moeten zijn die hij al een week kreeg, en laatste twee dagen kalkoen in het potje van Olvarit. Overigens zit in die toetjes van babymerken (nestle enzo) wél suiker hè. Misschien reageert hij daarop? Hij sliep ook ineens brak in de nacht... Wat dit nu weer is... Denk KMA. Ze zeggen wel dat je koemelk pas met 9 maanden moet geven om de kans op een allergie daarvoor zo klein mogelijk te maken. Maar daar kwam ik zonet pas achter...

Mijn cb raadt trouwens die toetjes af voor kindjes van 6 maanden, omdat het nog niet goed voor de niertjes is vanwege de verhoogde hoeveelheid eiwitten erin.

16. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Wauw meijke wat goed!

Ik heb nog geen ervaring met de toetjes.

Rilana is bij mn moeder, heb nog even lekker kunnen slapen.
    Heb alleen het gevoel dat ik alleen maar moeier wordt.

17. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

@ Meijke: Lekker joh!
    Hier ook pas om 7 uur vanmorgen wakker. Mijn man vertelde dat er gisteravond laat keiharde onweer was hier. Niets gehoord..... Ik ga er maar vanuit dat Jesse gewoon lekker geslapen heeft, heb namelijk als een blok geslapen.

@ Siepie: herkenbaar! Ik word ook erg moe wakker 'smorgens, terwijl ik beste nachten maak. Als je lichaam weken (en in jouw geval maanden) lang veel te verduren heeft gehad is dit volgens mij de eerste reactie die je krijgt als je eens goed bij kan slapen. Geeft volgens mij alleen maar aan dat je echt moe bent!

@ Jessmin: Jee zeg, dat wist ik ook niet. Ben jij wel gewoon met 4 maanden gaan bijvoeden ondanks mogelijke KMA???

Hier nu een aantal voedingen Neocate. Zie eigenlijk nog geen enkel verschil, maar kan een paar dagen duren. Gisteren weer zo veel kramp tijdens het drinken. De arts zei ook dat de kramp/ pijn tijdens het drinken een reactie van het maagje kan zijn die gevoelig is door de reflux. Zal het dan toch alleen de reflux zijn waar hij last van heeft.

Verder de ochtend wel ok. Hij moet nu mee om mijn dochter weg te brengen en trekt dat aardig. Daarna slaapt hij nog een uurtje en dan moet hij even wachten tot zijn volgende voeding. LIjkt hij aan te kunnen, want de fles van net is gewoon weer op (wel trouwens bijna zonder kramp besef ik me net). Normaal stort hij dan helemaal in, maar hij zit nu heerlijk in het wippertje naar zijn mobiel te kijken.

18. Meril

Meril Bekend lid

3 mei 2008
    671
    0
    0
    Hier weer mindere drinkdagen, normaal zit hij rond de 750cc totaal maar gisteren net geen 600cc?!? Maak me er wel een beetje zorgen over want soms zit er echt 4 uur na de laatste fles en drinkt hij 30cc om dan heel boos te worden en krijg de speen er dan met geen mogelijkheid meer in...
    Je zou toch denken dat zn maagje dan leeg moet zijn?!?

Maar ja, tot nu toe groeide hij goed maar ik denk dan als hij al 6kg geweest is zou hij toch behoefte moeten hebben aan meer? Over 1,5 week naar CB, anders weeg ik hem hier wel even op de weegschaal voor de zekerheid..

Wanneer was bij jullie het hoogtepunt van de krampen? Hij is nu 12weken en het lijkt opeens weer erger te zijn, slapen is ook weer minder dus de regelmaat is even moeilijk te handhaven zo...
    Vandaag ook gestopt met de Motilium, benieuwd hoe dat gaat...

Fijne dag allemaal!
    X

19. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Tokkel: Ja ik vrees van wel :( Dom, ik weet het... Maar ik had het idee dat hij niet meer genoeg aan z'n flessen had. Hij kreeg 4x 210/7 en meer dan 7 schepjes per fles vind ik ook niet echt verantwoord, althans, dat leek me... Maar goed, achteraf had hij volgens mij gewoon een sprongetje ofzo...

20. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

@ Jessmin: Was meer uit nieuwsgierigheid hoor. Weet dat ze ivm reflux adviseren om eerder te starten met bijvoeden en ivm KMA zeggen stel uit. Vind het dus straks ook moeilijk. Jesse drinkt heel moeizaam, dus kan mij voorstellen dat bijvoeden hier straks erg prettig is. Reageerde je zoontje er wel goed op???
    Ga rond de 4 maanden ook met de dietiste overleggen wat wijsheid is.

Deel Deze Pagina