Herkenbaar van het huilen. Ben er ook altijd bang voor ook als we bij iemand op bezoek zijn. Draagdoek vindt ik zelf niet zo fijn. Maar ga wel eens wandelen met dit weer. Jack in de kinderwagen met z'n regenhoes erom heen. En ik zelf met een paraplu erachter. Ziet er wel niet uit maar ja
Graag gedaan haha. De irritatie zit hoog Hele punt is gewoon dat ik zo vaak met een krijsend kind heb gelopen... Pf, wou dat ik er gewoon niet meer zo aan zou moeten denken steeds..
@ Jitske: Hier ook een hoofddraaier. Dat doet hij vooral als hem nog iets dwars zit, dus boer of de reflux. @ Siepie: Begrijp het dilemma. Het is ook weer vertrouwen krijgen in je eigen kindje en telkens weer hopen dat het goed gaat. @ Agnes: Wij kregen ook in het ziekenhuis het advies om een straks schema aan te houden. Wordt veel geadviseerd bij refluxkindjes. Bij Jesse voedde ik op verzoek, maar hij heeft eigenlijk nooit een hongersignaal afgegeven in al die weken. Als hij huilde was het daarom onduidelijk waarom hij huilde. Wij zitten nu een paar weken in een schema en dat werkt prima. Hij krijgt op vaste tijden eten (met halfuurtje speling als hij lekker slaapt) en dat geeft hem en ook mij veel rust. Hij zit nu op 6 flessen en die krijgt hij tussen 7.15 en 23.15 uur en eigenlijk elke 3 uur. Bij ons is het nu zo dat hij incl. voeden ca. 1 tot 1,5 uur wakker is en daartussen 1,5 tot 2 uurtjes slaapt. Hij heeft wel regelmatig hulp nodig om weer verder te slapen. Ik doe ook het badje op hetzelfde moment enzo, zodat daar de regelmaat in zit. Elke dag werken we een bepaald programma af. Duurde bij ons een paar dagen, maar daarna liep het prima. Hier de ochtend wel ok. Heeft net 3 golven terug gegeven. Was mijn eigen schuld. Ik had hem wat snel schuin in de box gezet en hij werd erg enthousiast van zijn mobiel en daarna kwam het terug. Nou ja, alles beter dan terug slikken. Hij was vanmorgen ook al flink aan het poepen, dus zijn lijfje is erg hard aan het werk. Fijne (regenachtige) dag allemaal!
In ons schema zit zelfs geen speling. Moeten s ochtends ook echt de wekker zetten anders komen we niet uit. Ik naar de ka gebeld, wordt nog teruggebeld maar waarschijnlijk kan er niks gedaan worden want ik heb geen recent gewicht en het is nog maar twee.weken.geleden aangepast. Heb de.verwarming maar aangezet, koud zeg!!!
Hey, ik ben net thuis pff wat een dag. Elise zit op de verzekering van papa maar dat omdat hij hoofdverzekerde is omdat het via zijn werk is geregeld. Hier ook een heel strak schema hoor.Voedingstijden staan vast, hoelnag daarna ze naar bed gaat en hoeveel ze minimaal moet slapen om van bed af te mogen. Ze gaat elke avond in bad, daarna massage en laatste fles. maar ik neem ook aan dat er afspraken gemaakt zijn over laten huilen enzo. Ach onze kindjes (en ik denk alle) hebben gewoon behoefte aan structuur
Zo even wat anders maar ben me net echt dood geschrokken door de aardbeving. Wist niet hoe snel ik jack van bed moest halen en na buiten moest komen En jack die grapjas overdag's haast niet willen slapen en huilen omdat hij eruit wil en dan tijdens de aardbeving gewoon doorslapen
Schrikken zeg Agnes! Zul je altijd zien, slaaptie dan wel haha Figuurtje Ka belde nog terug maar ze zit echt aan de max qua medicijnen dus daar kan niets mee. Maar mee leren leven, het is niet anders dan dat ze nu spuugt. Fysio heeft nog niet teruggebeld helaas. Vandaag wel een hele goede dag gehad verder. Vanmiddag voor het eerst ook echt echt van dr genoten. Had de woezel en pip cd aan Ze zat heerlijk te spelen maar was wel heel stilletjes. Dus ik eens oei ik groei gaan lezen en herken dan al veel dingen van de 26 weken sprong. Dus denk dat ze weer gaat/aan het springen is. Even met dr op de grond gespeeld en een torentje gemaakt wat ze om ging gooien, rollen, spelen, lachen. Helemaal leuk. Was zo blij! Net f ingepakt voor weekendje weg, heb maar wat extra shirts voor mevrouw ingepakt met dr gespuug Slaap lekker!!!
Hier nu 2 lekkere nachten gehad. Beide avonden laatste fles om half 10 en om half 7 is hij wel wakker maar moppert nog eens niet Sieppie ga je lekker een weekendje weg?? Dan geniet er maar lekker van
Hoi meiden, ff wat afwezig.. Ben weer aan het werk, grieperig en moe.... Ze komt nog steeds zo rond 4.30, last van de reflux. Qua fles kunnen we het meestal wel rekken tot 6.30, maar wij slapen niet of nauwelijks. En het breekt elke keer mijn hart, nu ook..ze is zo moe, maar na een uurtje slapen (van 8 tot 9) al weer wakker van die kutreflux. Ik heb het zo gehad...
@ Agnes: hier helemaal niets van de aardbeving gemerkt! Je kunt 'snachts bij Jesse ook een bom laten ontploffen, hij slaapt gewoon door. Overdag is hij bij het meest lullige geluidje weer wakker, zucht! @ Siepie: Lekker meid! Zo hoort het ook hè, genieten van je kleintje. En het wordt alleen maar leuker hoor. Ze gaan steeds meer hun plekje in het gezin zoeken. Zo gezellig is dat. @ Meijke: Aan welke medicijnen zit Nienke op dit moment? Zantac of Nexium?? Wij merken namelijk dat het met Jesse echt beter gaat qua slapen nu hij Nexium krijgt. Vind het allemaal erg voor je hoor. Het sloopt je gewoon, die nachten wakker zijn! Gisteren hier ook een rommeldagje. Jesse had de voeding van half 11 voor een groot deel terug gegeven en was de rest van de dag erg onrustig. Later besefde ik me dat dat ook de voeding is waar hij voor de fles nexium krijgt. Kan hij er dan al zo snel weer last krijgen van het zuur? Dag 2 met Neocate en ik zie bijna nog geen verschil. Plekjes in gezicht worden wel iets minder, maar de krampen blijven en het niet willen eten ook. Ik denk dat het dus voornamelijk de klachten zijn die bij de reflux horen. Verder krijgt Jesse nog extra schepjes door zijn voeding, maar krijg langzaam aan het idee dat hij gewoon een erg vol gevoel heeft. Vanmorgen moest ik hem wakker maken voor de voeding en dan komt hij niet hongerig over. Gaf net ook weer 2 golfjes terug... Als we hem 'savonds laat gaan voeden wordt hij ook boos. Wanneer gingen jullie van 6 naar 5 flessen?? En wie van jullie kindjes krijgt ook neocate?? Merkten jullie snel verschil??
@Tokkel, hier nog zo'n boze baby als we de fles geven...pfff, ben erg benieuwd of hij wel gegroeid is, volgende week pas naar CB! Wij zaten nu ook op 6 flessen maar hij heeft na 3 uur gewoon echt nog geen honger, gisteren ook 2 flessen dat er maar 40-50cc in ging, erg frusti! Zijn nu de Omneo maar aan het mengen met standaard en een normale speen omdat hij die als laatste fles altijd wel goed drinkt, nu hopen dat hij niet meer kramp krijgt... @mama's die puckababy gebruiken, geven jullie die mee aan kdv (of hebben jullie er 2) of slapen jullie kindjes daar alleen thuis in en op kdv in slaapzak? Mag volgens mij wel op kdv als je er iets voor tekent? Heb nu de grotere van mijn werk gekregen dus kan evt de kleinere nog meegeven aan kdv (past nog net denk ik...) over 2 weken moet ie wennen, pffff, spannend! En betekent dat ik ook bijna weer moet werken, raar idee! Hoe gaat het op jouw werk Meijke, kan je de draad weer oppakken?
Hallo hallo Allemaal, Veerle gaat weer ietsie pietsie de betere kant op met drinken maar volgens de cb-arts is het toch beter om een fles minder te geven. Ik moet me niet zo druk maken zegt ze. Als Veerle minder drinkt dan kan ik proberen of ze wel wat fruit wil na zo'n 'slechte fles'. Verder vond ze dat Veerle genoeg dronk. Ik mag nu ipv het flesje om 7 haar fruit met liga en een soepstengel gaan geven. En dan in de avondfles wat pap, maar dat kreeg Veerle al. Volgens haar zal ze dan ook wel weer iets beter gaan drinken. Ze zit in ieder geval perfect op het gemiddelde, niet er boven en niet eronder, behalve op 1 grafiek, daar zit ze er net een beetje onder. Eergisteren toen had Veerle weer een paar echt kreunende en zeurende uren zoals ze had toen ze nog heel veel last had van haar reflux. Uiteindelijk heeft ze toen na 2 uur kreunen flink gespuugd en toen ging het iets beter. Echt keizielig. Ze heeft nog wel haar momenten... Gelukkig niet meer structureel. Ik verdenk haar er ook nog steeds van dat ze met één of andere ontwikkeling bezig is... Liefs
@ Meril: Erg he. Zit ook telkens tegen de voedingen op te hikken. Daar gaan we weer denk ik dan. Mocht hij nou niet voldoende zijn aangekomen, dan zou je kunnen vragen naar een dietiste. Jesse hoeft bij ons geen grotere flessen te drinken, maar krijgt extra schepjes voeding in zijn flessen. Als hij dan 80 of 90 cc drinkt is dat vergelijkbaar met 130 - 140 cc voeding. We hoeven dan alleen maar te letten op zijn vochtbalans. Hij moet ongeveer 500 cc per dag drinken en komt daar prima op aan. En hij slaapt er ook prima op. Net belde het CB om te vragen hoe het ging. Ook aangekaart dat Jesse echt niet staat te springen om een fles elke drie uur. Zij adviseerde ons om met de dietiste te overleggen hoe de verhoudingen moeten zijn om naar 5 voedingen te gaan. Ik zal eens een topic openen om van meer moeders te horen wanneer het protest tijdens het drinken minder werd. Misschien kunnen we ons daar een beetje aan vast houden @ Suenne: Ben benieuwd of ze met een ontwikkeling bezig is. Meestal merk je dat dan een paar dagen later hè. Dan denk je in ene verrek dat is nieuw! Lekker dat ze in ieder geval wel gewoon op de lijntjes zit. Dat is dan een gerust gevoel. Heeft Veerle al een keer liga gehad??? Toen mijn dochter dat kreeg heeft ze alleen maar gelachen tijdens het eten. Ze vond het heerlijk!
Suenne, wat een goede berichten ! Fijn dat ze het zo doet! En dat ze er niet meer elke dag last van heeft, wat een heerlijkheid! Ik zie dat ze 6 maanden en 1 dag is, een mijlpaal gisteren! Tokkel, ja ik ga idd achter Nexium aan, KA vindt het niet nodig, maar ik ga haar maandag weer bellen... Hier ook Neocate en ze ging het er zeker beter op doen. Maar ik weet niet of dat door KMA komt, het is ook licht verteerbaar, dus het werkte beter voor haar darmen. Duurde wel een paar weken! Meril, hier slaapt ze niet meer ingebakerd, dus in een slaapzak en die gaat mee naar het KDV. Maar volgens mij kan het wel in een Puckababy en inbakeren doen ze evt ook, als je tekent inderdaad. Siepie, bij jou klinkt het ook fijn, mooi
@ Suenne: Wat een plaatje!! @ Meijke: enkele weken.... zucht..... Ben weer te ongeduldig! Bij Jesse wordt de Neocate begin oktober geevalueerd. Zei al tegen de KA, dan is hij ook 3 maanden en hebben we misschien de piek van de krampjes gehad. Dus dan is het ook moeilijk in te schatten waar het precies aan ligt... We zullen zien. Wat is dat spul trouwens duur!!!! Net 4 blikken gekregen (ongeveer 280 en daar doet hij nog geen 2 weken mee). Gelukkig wordt het allemaal vergoed. Mijn lieve dochter van 4 jaar komt net melden dat ze trek heeft! Wat een heerlijkheid!
Ik voel met je mee! Het is soms echt slopend! Bij ons ook standaard om 5 uur. Krijg haar daarna vaak niet meer in slaap. Moet boeren maar krijgt ze er niet uit! Is er niet iets wat we op zo' n moment kunnen geven? Iets van Gaviscon ofzo? Of misschien wat diksap op de speentje? ze wil nog zo graag slapen! Zielig is et toch voor die kleintjes! Hang in there! Het gaat een tijd komen dat het beter gaat! Bij ons is er echt wel verbetering. Ze is overdag een stuk gezelliger, slaapt een stuk beter. Maar het is nog niet over!! Liefs Jits!
@ meijke, Sorry ik lees net dat je er helemaal door zit. Ik ben zelf ook echt vreselijk moe en er is hier behoorlijk herrie (ruzie) in de tent. Merk dat ik niet zo veel oog voor anderen kan hebben op het moment. In ieder geval herken ik je gevoel en hoop ik voor jullie dat het over een poosje ook echt tot het verleden hoort. Dan kan je gaan genieten. Hou je taai hoor!