Het grote Reflux topic

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door smartie1980, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jitske1

Jitske1 Lid

6 aug 2011
    68
    0
    0
    Wat vervelend dat het drinken zo slecht gaat. Ik kan me voorstellen dat je daar iedere keer tegenop ziet. Hopelijk gaat het gauw wat beter. Ik heb helaas geen tips voor je. Mijn meisje heeft gelukkig altijd aardig goed gedronken. Ook niet wat ze officieel mag, maar ze goed dus....

2. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    hallo moeders,

mijn meisje heeft de laatste tijd veel last van dr buikje. Ze laat de hele dag windjes (echt heel veel) en perst ook veel. Ze heeft dus duidelijk moeite met dr ontlasting, tegenwoordig heeft ze ook maar 1 volle luier. Voorheen had ze er meer. Het is geen harde ontlasting maar ze heeft er dus wel echt last van. Kan dit door de nutriton komen, of misschien door friso extra? En nog belangrijker, wat kan ik eraan doen? Dit is zo zielig. Ze kan er ook niet door slapen.

3. Jitske1

Jitske1 Lid

6 aug 2011
    68
    0
    0
    Goedemorgen allemaal,

Hier weer een k*t nacht achter de rug. Om 12 uur flesje en vanaf 3 uur last. Zo ongeveer elk half uur huilen. Heb haar net flesje gegeven en is nu aan het muiten. Ze is natuurlijk bek af! En moeders ook! Begin er nu toch echt wel een beetje genoeg van te krijgen. Daarnaast is het ook echt zielig!
    Maar mijn wallen hangen nu ergens op mijn knieën. Wil zo graag dat het over gaat. Maar ja, wie niet! Hoop dat jullie wel lekker geslapen hebben en misschien zelfs wel nog lekker slapen!

Gr. Jitske

4. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

@ Jitske: oh wat balen meid! Ze zeggen dat de piek meestal rond de 4 maanden is, je bent er hopelijk bijna! Maar blijft gewoon ontzettend rot zo.

@ Ess: Jesse begon ook rond de 8 weken ontzettende kramp te krijgen. Moest er toen in het ziekenhuis nog om lachen. Hij heeft de eerste 8 weken namelijk nauwelijks last gehad van kramp en nu is het hier ook een drama. Veel scheten laten, soms een dag niet poepen waardoor hij veel onrustiger is de hele dag. Bij ons is de ontlasting ook niet dik.
    Wat ik van de KA heb begrepen is dat de maagjes en darmpjes van refluxkindjes super gevoelig zijn. Hoe ouder ze worden, hoe meer ze gaan eten, hoe meer pijn het gaat doen. En je zou kunnen overleggen of het geen KMA is. Wij zijn ook op voeding tegen koemelkallergie gezet, omdat het vaak samen gaat.

@ Suenne: Bedacht me net, misschien een tandje in aankomst?? Mijn dochter had hele zure poep als een tandje zich aandiende. Misschien heeft Veerle ook last??

Hier me net helemaal kapot geschrokken. Jesse was het niet eens met het feit dat het slaaptijd was. Is inmiddels zo sterk dat hij zich in zijn woede omgedraaid heeft naar zijn buik toe. Hij ligt dus ingebakerd! hoorde hem op een andere manier mopperen, dus ben meteen gaan kijken. Gelukkig hield hij zijn hoofdje omhoog, maar vond het zo erg!
    En nu??????? Ben net al tien keer gaan kijken, hij slaapt nu. Hij is vandaag 10 weken, dus het echte draaien lijkt mij nog een beetje vroeg.

5. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    @tokkel, kma hebben we het inderdaad over gehad bij de kinderarts. Maar dit leek haar heel onwaarschijnlijk omdat ze soms ook een hele dag niet spuugt en het nu ook sinds 2 weken een stuk minder is geworden. Af en toe een mondje maar dat heeft elke baby weleens.
    Vandaar dat ze het echt bij de reflux houdt.

Ze krijgt snachts ook een ander ritme, normaal werd ze rond 5uur wakker voor een flesje. Nu komt ze tussen 6 en half 7. Dat is wel lekker, kunnen we iets langer doorslapen haha.

Maar zeker schrikken zeg dat hij zich opeens heeft omgedraaid! Mijn oudste deed dat rond de 14/15 weken.
    Maar 10 weken is wel heel erg jong. Had je hem ook strak ingestopt onder de dekens of ligt hij zonder dekens als hij is ingebakerd?

6. Jitske1

Jitske1 Lid

6 aug 2011
    68
    0
    0
    Jeetje! Dan is hij echt boos geweest. Want om je ingebakerd en al om te draaien! Goed dat je op je moeder gevoel vertrouwde en direct bent gaan kijken! Maar even goed in de gaten houden! Sterkte!

7. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

De power die je omschrijft was volgens de zusters in het ziekenhuis kenmerkend voor refluxkindjes. Dat zijn vaak hele pittige kindjes die zich snel ontwikkelen. Misschien kan je beter gaan inbakeren zoals hier een tijdje terug is voor gesteld? Als hij zich dan omdraaid, dan kan hij zijn armen los krijgen.

Kan me voorstellen dat je geschrokken bent...Je weet ook echt niet wat je ziet lijkt me:)

8. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

@ Suenne: Daar was toch een site over?? Ben al aan het terug lezen, maar kan het niet zo snel vinden.

Nou, ben bang dat hij snel gaat draaien hoor. De hele dag in de box ook pogingen. Hij zet zijn beentjes tegen de kant, gooit zijn kont omhoog, hoofd naar achter en zet zich dan af en probeert op zij te gaan. Wat een figuur niet!
    Maar even aankijken en anders toch een poging tot afbouwen gaan doen, want dit vind ik erg eng.

9. Kwekijzer

hier is ie weer. Je kan het vinden door te zoeken in dit onderwerp onder inbakeren

10. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

Dank je! Meteen onder favorieten opgeslagen!

11. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Zo daar ben ik weer.
    Vandaag mijn eerste werkdag achter de rug.
    Moet eerlijk zeggen dat ik het wel lekker vondt om even met iets anders bezig te zijn :)
    Moest vanacht wel stiekem lachen.
    Net zijn we nog even met zijn drietjes na de kermis geweest.
    Zo mooi gezicht om zijn kopje te zien.
    Grote ogen na al die lichtjes te kijken,geweldig haha.
    De strakke plan begingt hier langzaam steeds beter te gaan.
    Ipv de hele tijd krijssen dat hij uit bed wil ligt hij nu alleen te mopperen om vervolgens weer in slaap te vallen.

@tokkel
    Dat is best schrikken idd.
    Hopelijk krijg je je kleine snel uitgebakkerd.

12. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

Hoi Agnes, wat fijn dat het allemaal beter gaat! Lijkt mij ook heerlijk om straks weer aan het werk te gaan. Mijn baas geeft mij nu alle ruimte om thuis alles op orde te krijgen, dus hoef voorlopig nog niet aan de slag, maar mis het wel hoor! Even geen mama maar weer gewoon mezelf zijn!

13. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Hoi meiden,
    Wij zijn een weekend weg en had me voorgenomen het hele.weekend.niet op zp te komen.haha.
    Mn boek is niet leuk ;) vandaar..
    Gaan straks weer.naar huis.
    We.zijn met vrienden die ook een kleine.hebben.maar.dan van.anderhalf.
    Merk wel dat ze daar veel van schrikt qua geluiden.

Vd week oei ik groei gelezen en zou ze.in een sprong kunnen zitten, heel irritant want ik herken ook mn eigen gedrag.
    Ze drinkt namelijk heel erg slecht en.dat irriteert me zo!
    Ze drinkt nu denk max 400cc.

Gister wezen zwemmen, zo leuk, ze had.het zo naar haar zin! Hadden haar in zo een bandje gedaan.
    Geweldig vond ze.het, golf slag bad, leuk joh, lachen, gillen van plezier!!!

Nou ik ga de auto inpakken en zo zwemmen, schema klopt niet meer..

Tikkeltje, ik zou kijken of je af zou kunnen bouwen want algemeen gaan reflux kids snel.qua ontwikkeling.

Dikke Knuf

14. Meijke

Meijke Niet meer actief

Suenne, wat een leuke foto! Lachebek :). Ik lees dat je ruzie/herrie in de tent had/hebt. Wat naar, al genoeg aan je hoofd :(. Gaat het nu weer wat beter?

Tokkel, heeft Jesse nog weer aanstalten gemaakt om om te draaien? Idd anders misschien die methode van Suenne, of uitbakeren. Hier duurde uitbakeren wel een weekje, dus dan is het weer even onrustig, maar nu gaat het prima.

Jitske, ik weet niet of we ze dan iets te drinken mogen geven om 5.00, heb ik ook al over na zitten denken. Misschien avond ervoor thee zetten en in een flesje doen en dan paar slokjes thee op kamertemperatuur? Doet niets aan zuur, maar wellicht even weer een fijner smaakje in de mond? Kabouterthee (de Tuinen) schijnen ze altijd lekker te vinden. Of zou dat vies worden, als je het een nacht laat staan. Hmm...waarschijnlijk wel...
    Eergisteren had je dus een zware nacht, hoe was het afgelopen nacht?

Ess85, heel naar van haar buikje!!! Nee heb niet echt tips, hier moesten we er echt doorheen... Gelukkig is ze er sinds een paar weken vanaf. Dat scheelt alweer. Ontlasting gaat soepel, zonder moeite en windjes zorgen ook niet meer voor huilbuien.

Agnes, wat fijn dat jullie strakke schema werkt!

Siepie, leuk zeg dat zwemmen! Geniet nog van de laatste uurtjes van je weekendje weg :). 400 cc dat is idd niet veel. Wat zegt de KA daarvan? Moet je binnenkort terug?

Hier gaat het wel aardig eigenlijk. Ik merk dat ze er steeds (slechte dagen tel ik dan even niet mee) beter mee kan dealen zelf. Zo flink van haar. Ik hoor haar vaak slikken, kuchen, hoesten, piepen enz. Ze wordt er standaard wakker van, maar gaat er niet meer altijd van huilen. Ik doe nu ook qua ritme wat soepeler. Als ze veel te vroeg wakker wordt, dan laat ik haar liggen en blijf met speentjes nog even heen en weer lopen. Maar is het bijvoorbeeld 45 minuten te vroeg, dan haal ik haar er ook wel eens uit als het echt niet meer lukt om te slapen en dan gaat ze in de box. Ik let er gewoon op dat ze totaal niet langer dan 1 1/2 uur uit bed is, want langer houdt ze nog niet vol. Behalve als we gaan wandelen, want dan valt ze altijd wel even in slaap in de buggy. Morgen ga ik wel om Nexium vragen, want ze wil wel graag slapen en het blijft zielig dat het dan niet lukt! En ik hoop dat ze met de Nexium later dan 4.30/5.00 wakker gaat worden...ook fijn voor papa en mama :)

15. Meijke

Meijke Niet meer actief

Oh en gisteren heeft ze haar eerste paar theelepels wortel op! Ze vond het geweldig! Toch maar gestopt, want wil niet teveel ineens geven. Vanavond weer een paar theelepels!

Maken jullie dat trouwens zelf Suenne en Siepie, fruit en groentehap? En zo niet (ik had gisteren een potje), bewaren jullie het dan voor de dag erna? Ik las ergens dat je het potje niet open een dag mag bewaren, maar 1 dag kan toch wel?

Met de wortel nog op haar lip ;) :

16. Kwekijzer

ooooh jongens het is hier weer echt drama hoor... En nou moet ik gaan zoeken wat het is. Want van de cb-arts mocht ik die verkruimelliga door haar fruithap doen, haar zo'n speciaal koekje geven en een granenpapje voor het slapen gaan (op basis van opvolgmelk). Ze wekt de indruk dat ze weer heel veel last heeft van reflux, maar ze laat ook de hele dag scheetjes en boertjes. Ik ben dus bang dat ze ergens op reageerd. Dus nu ga ik alles weer van het menu halen en dan kijken of ze weer beter gaat om het één voor één weer terug te brengen zodat ik erachter kom wat het is.

Dat ontroostbare gekrijgs en niet willen/kunnen slapen terwijl ze dood moe is.... Ik was het bijna vergeten hoe naar het was. Nou ik weet het weer hoor.

17. Kwekijzer

Zij heeft ook al zo'n heerlijk bekkie en zo'n allerte blik! Volgens mij ook een meisje wat alles bij wil houden.

Ik maak fruit vers en groente doe ik afwisselend. Bloemkool uit potje vind ik werkelijk te goor om aan te zien. Veerle vind het ook echt heel smerig, dus ik ga het morgen eens vers proberen. Ik doe altijd 2 dagen met een potje als ik potjes gebruik. Voor de structuur en het daaraan laten wennen is vers beter, olvarit zit nog geen klontje in. Dat is dan wel weer prettiger als je ze eerst aan de smaak wil laten wennen, tenminste, dat vind ik. Veerle eet nu graag wortels, terwijl ik daar eerst echt niet mee aan hoefde te komen, ze vond ze vers helemaal niet te pruimen:p

18. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Hoi,
    He Suenne wat een drama weer!!!
    Wel veel denk ook om in 1 keer toe te voegen.
    De liga 1e stap zit niks in dus dat zou moeten kunnen.
    Je kan deze in stukken breken en ddan wat water op laten lopen, even wachten,roeren en dan is het een papje.
    Kruimels gaan vaak lastig.
    Dikke knuf!

Mooie foto's van de kids!!!

De wortels die ik 2x geprobeerd heb zijn ook vers ;)
    Potje kan je 1 dag bewaren in de koelkast.

Ik heb de ka niet gebeld over het weinige drinken. Het komt overeen mee een sprongetje maar toch maak ik me zorgen.
    Ze is wel heel alert en actief.
    Misschien is het toch een andere omgeving / andere mensen / ander kindje dat ze daardoor van slag is.
    Maar wel weer lastig.
    Ze heeft wel duidelijk last van reflux, spugen, etc.
    Ook in dr nek heeft ze nu zo'n smet plek... ik droog dr goed af maar het blijft gaan...

Nou ik ga nog een fles proberen..
    Goede nacht allemaal!

19. jesjuh

jesjuh Actief lid

29 mei 2007
    429
    0
    0
    Nijmegen
    hallo dames, ik wilde toch ff mijn vraag/verhaal kwijt. Ik heb een zoon van ruim 1,5 en een dochter van 4 weken. Mijn dochter drinkt vanaf dag 1 al heeeeeel erg gulzig. 100 cc krijgt ze ineen difrax fles binnen 5 minuten weg. Ze ging ook ineens sinds de afgelopen week behoorlijk veel voeding terug geven. En ik dacht dat dat kwam doordat ze zo gulzig dronk. Met een dr brown fles leek het ff wat beter te gaan maar ook dat gaat nu het zelfde. Verder slaapt ze heel erg onrustig en niet veel. De enigste manier waarop ze iets rustiger slaapt is op haar buikje. maar ja ik vind het eng om haar zo in bed te leggen en dus ligt ze veel in de box. Maar ja das niet echt de bedoeling en ook niet echt goed voor haar rust met een dreumes van 1,5 die gewoon lekker speelt en af en toe best herrie maakt. Na wat gegoogled te hebben kwam ik toch uit bij reflux. Ze is tijdens het voeden erggg onrustig ( blijft maaien met d'r armpjes, huilen terwijl ze drinkt), dagelijks behoorlijk voeding terug geven, steeds kleine beetjes voeding bij blijven vragen, vooral rustig op haar buikje. Wat denken jullie zal ik toch de huisarts bellen morgen??

ik voel me zo machteloos doordat ze zo onrustig blijft en ik niets voor haar lijk te kunnen doen!!! En ieder uur a 1,5 uur voeden in combi met een dreumes van 1,5 is best pittig!! Begin een beetje op te raken eerlijk gezegd:) Waarschijnlijk vooral door de onzekerheid.

20. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Meijke en suenne wat hebben jullie toch mooie foto van jullie kleintjes.

Suenne wat naar zeg dat het weer minder gaat.
    wel een slim idee om alles er weer af te halen.
    Hoop dat je de oorzaak zo snel vindt.

Durf het niet zo goed hard op te zeggen,maar het lijkt hier steeds beter te gaan.
    Sinds het weekend slaapt hij overdag's steeds beter hij is snacht's wel weer gekomen maar vermoed een sprongetje.
    Want gister begon hij weer meer te brabelen en te lachen.
    En vandaag rolde hij al soepel van rug op zijn zij.
    Ook denk ik dat zijn laatste fles aan het vervallen is.
    Jack laat de hele week al steeds meer van z'n laatste fles (21:30) staan en slaapt steeds vaster.
    Vandaag heb ik hem dus laten uitslapen om te kijken of nieuwe tijden wat prettiger voor hem zijn.
    Zat te denken om zijn nieuwe fles om 20:30 te geven.
    Hij heeft vanacht goed geslapen van ong. 21:30 tot 07:30 :$

Ik hoop wel heel erg dat het zo blijft goed gaan.
    Ben er nog best wel huiverig voor.
    Hoop ook echt dat het bij juliie allemaal snel goed gaat en blijft gaan.

Oja had nog een vraagje.
    Waneer zijn jullie begonnen met vast voeding te laten proeven.
    Op de potjes lees ik dat het al vanaf 4 maanden mag en mijn man lijkt het ook heel leuk om jack te laten proeven.
    Maar ik lees ook heel vaak dat het beter is om pas met 5/6 maanden te gaan beginnen ivm de darmpjes.
    Wat zouden jullie adviezeren??

Deel Deze Pagina