Het grote Reflux topic

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door smartie1980, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

Hallo allemaal,

Alinda: zou ook aan medicijnen gaan denken. Is niet super, maar maakte hier wel veel verschil. Jesse kreeg eerst Zantac, had wel een week nodig om te gaan werken. Daarna ging hij binnen 2 weken weer heel zuur ruiken. Dus over op Nexium. Dit werkt momenteel aardig goed. Hij heeft geen pijn meer, maar irriteert zich nog wel aan het terugslikken.
    Hij krijgt ook Motilium dat er voor zorgt dat de inhoud van zijn maagje sneller naar zijn darmpjes gaat en we gebruiken jbpm. Jesse heeft wel sinds enkele weken kramp tijdens het drinken van zijn fles dus voeden is hier een drama. Kan door de motilium of jbpm komen, maar wij zijn er hier nog niet achter.

@ Siepie: Beterschap voor je meisje. Hopelijk gaat ze snel beter drinken!

@ Jipper: Klinkt al een stuk beter. De snoozzz is inderdaad handig. Jesse gaat gelukkig al minder door zijn bedje omdat hij minder last heeft, maar heb daar ook nog aan zitten denken.

@ Meijke: ben benieuwd naar de nexium! Hoeveel mag jij trouwens geven? En ik las net in een ander topic dat je het een halfuur voor de voeding moet geven. Wist jij dat?? Hier doe ik het tien minuutjes van te voren, maar dan schijnt het minder goed te werken.

Hier even een paar baaldagen omdat het voeden zo dramatisch verloopt. Gisteravond gewoon krijsen tijdens het drinken en vanmorgen ook weer. Als ik dan stop is hij supervrolijk, heb dus niet het idee dat zijn reflux weer pijn doet. Maar iets irriteert hem tijdens het drinken. Je hoort zijn darmpjes gewoon werken.
    Heb geen idee hoe lang dit nog gaat duren en hoe lang ik het vol hou. Alleen door te lopen gaat hij op een gegeven moment drinken, maar voel het ontzettend in mijn rug en arm. Voorlopig verstand op nul en maar niet nadenken dat dit misschien tot een halfjaar of langer kan gaan duren.

2. Meijke

Meijke Niet meer actief

Siepie, wat vervelend dat Rilana nog ziek is! En 460 is niet zoveel inderdaad. Hoop dat het vandaag wat beter gaat!

Jipper, hoe gaat het bij jou?

Alinda, misschien toch de HA even bellen, voor de zekerheid.

Vica, heb ik ook al lang niets meer van gelezen, hopelijk gaat het goed met Vince!

Tokkel, ze heeft vanochtend haar eerste Nexium op. Een heel zakje mogen we geven, dus 10 mg. Maar ze is ook al ruim 4 maanden en bijna 7 kg, dus wat zwaarder dan Jesse? Had het met 15 ml warm water in een flesje gedaan met een papspeen, maar er bleven aardig wat korrels achter...dus vandaag dan toch maar een spuitje halen bij de apotheek. Hoe geef jij het? Ze vindt het in elk geval niet vies, ze dronk het met smaak op :).
    En wat een gevecht nog steeds met die fles bij jou. Gek hoor, aangezien je het idee hebt dat het niet de reflux is. De darmen zou zeker kunnen. Is het sinds je de Neocate gebruikt? Kindjes vinden het ook niet allemaal even lekker...aldus onze KA. Mijn hongerlap drinkt alles, gelukkig is dat hier nooit een probleem geweest.

Ik las in de bijsluiter dat je het met en zonder voeding kunt geven, volgens mij hoeft daar dan geen tijd tussen als ik het zo lees? Het enige wat er staat is oplossen in water, roeren, even laten staan enz enz.

Vanochtend werd ze om 04.30 wakker, ze is ook verkouden, ze knort er helemaal van ;). Kostte me 20 minuutjes maar toen sliep ze weer in, toch nog tot 06.20, dus dat was wel lekker! Ben benieuwd hoe ze het op de Nexium gaat doen.

3. Meijke

Meijke Niet meer actief

Agnes, bij jou loopt het lekker he? Fijn!

Jesjuh, hoe gaat het bij jou?

4. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Ik las ergens in het voorbij gaan dat het niet om een reflux zou gaan, maar om een bacterie in het maag?/darmstelsel waar Vince nu voor behandeld wordt. Weet er het fijne niet van. Vind het ook wel jammer dat ze niets meer laat horen...Wie weet leest ze dit...

5. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    @meijke
    Ja het gaat idd lekker hier.
    Heb allen vandaag per ongeluk met de auto tegen onze carport aangereden.
    Schade valt gelukkig mee alleen de bumper en het glas van de lamp.
    Heb net mijn man nog aan de telefoon gehad nam het gelukkig goed op :D

@all.
    Hoe gaat het vandaag met iedereen??

6. Meril

Meril Bekend lid

3 mei 2008
    671
    0
    0
    @Siepie, balen dat Rilana zo verkouden was, gelukkig gaat het al ietsje beter...en dat drinken is wel erg weinig idd..hmmm, hoe groeit ze verder??

@ Jipper,wat schrikken idd! Hopelijk gaat het beter met de Snoozz!!.

@ Meijke, hopen dat de Nexium goed aanslaat, is altijd lastig geven he dat soort dingen. Wij geven Losec ook met een spuitje en blijft altijd wel wat in 'hangen', dat spuit ik dan op met een beetje melk of water en geef dat dan daarna, als het meeste er maar inzit zegt de ka altijd

@Agnes, fijn dat het goed gaat en balen van de auto!!!

@allen, hier vandaag CB, lengte was wel goed op zijn lijn (+2!), maar gewicht is nu wel aan het zakken, 475gram in een maand. Kon ook niet echt anders met die slechte dagen die hij erbij had zitten...Niet zo weinig als jij Siep, maar gemiddeld tusse de 600 en 700 ofzo totaal. Vond ze ook wel weinig voor z'n gewicht maar omdat we bij de ka lopen wilde ze er niet teveel over zeggen en moeten we het met de ka bespreken.
    Tot nu toe groeide hij altijd goed en wilde ze niet aan diagnose kma, maar misschien moet ik nu toch even aandringen dat we Pepti willen proberen, vind het lastig.

Ben nu wel van 6 naar 5 flessen gegaan en dan drinkt hij wel ietsje meer, maar slapen is echt weer pet (en dat ging bij die 6 flessen, hoe weinig hij ook dronk) toch beter...Wordt echt standaard na 45min weer wakker en het kost me echt moeite hem dan weer in slaap te krijgen. Het werkt nog het beste bij de eerste 'kik' meteen weer het speentje te geven maar zo leert hij natuurlijk nog niet hoe hij zelf weer in slaap moet vallen.

lastig allemaal hoor! twijfel echt of ik niet beter weer over moet gaan op 6 flessen en kijken hoe het slapen dan gaat. Zijn ook nu 1,5 week gestopt met de Motilium dus ook dat kan er misschien mee te maken hebben, was het maar vast volgende week bij de ka!

Fijne dag verder, ga zo eens kijken of hij wil slapen want weer prikjes dus geen puckababy, grr!

7. Kwekijzer

Hoeveel gram was hij dan per week aangekomen? En hoe zit hij in de curver.

8. Kwekijzer

Zo slecht als ze een poosje terug dronk, zo zit ze nu weer te bunkeren. Ze eet echt belachelijk veel van de prakjes die ik voor haar maak. Ik heb me van de week even een flinke hoeveelheid gemaakt van courgette met broccoli en aardappelpuree, bloemkool met puree en wortelen met puree. De courgette en broccoli heb ik gebakken in zonnebloemolie. Ze vind het heerlijk allemaal, eet zo een bakje op (meer dan een klein potje olvarit). Flesjes drinkt ze ook ontzettend gulzig. Niet meer dan 150-5, maar ze laat er nu max 3 uur tussen en drinkt het flesje in minder dan 10 min. Dat is natuurlijk niet de bedoeling, maar ze heeft er niet meer last van dan anders.

Ze maakt alleen nog steed van die persgeluiden waarbij ze ook gromt. Krijgt ze een knal rood hoofd bij. Het lijkt iets nieuws van haar... Ze is verder wel vrolijk. Ze draait zich nu ook weer terug als ze op haar buik ligt, dus het slechte drinken zou toch met die ontwikkeling samen kunnen gaan denk ik??

9. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Zou idd een sprongetje geweest kunnen zijn.
    Maar wat fijn dat ze nu weer goed eet en drinkt.
    Nou hopelijk zet het lekker door zo ;)

10. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Hey hey dame's

Toch weer een vraagje tussendoor ;)
    Ik heb de hele tijdt het idee dat jack het liefste na 19 uur door wil slapen.
    We hallen hem vaak om 22 uur op voor de laatste voeding maar meestal ligt hij vast in slaap en rest hij dan veel.
    Maar als ik hem na 19 uur niet meer voedt dan komt hij snacht's omdat hij dan honger heeft.
    Nu zitten we te denken om eventueel rijstebloem toe te voegen bij zijn laatste voeding (en dan dus de laatste voeding dus om 19 uur doen)
    Maar las dat dat pas vanaf 4 maanden mag.
    Wat zouden jullie doen??
    Toch een beetje proberen (iets minder dan de aangegeven hoeveelheid) of nog 2 weekjes wachten??
    Hoor het graag van jullie en stel jullie mening zeer op prijs :D

11. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Herken het wel hoor, moet rilana om 2300 wakker maken nog voor een voeding die ze dan weeeer bijna niet drinkt maar ze mag nog niet zonder want ze krijgt al zo weinig.
    Ik geen goede ervaring met rijstebloem dus daar kan ik je niet mee helpen!

12. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Hoi meiden,
    Sorry voor de weinige reacties van mijn kant maar mijn laptop is stuk en die van mn man weigert vaak en valt soms zomaar uit... Mn tel werkt ook niet altijd mee maar ik leef/lees wel mee!

Hier nog steeds zeer slecht aan het drinken.
    heb vandaag de ka gebeld en zolang ze helder/fit/actief is en blijft plassen is er niks aan de hand.
    Wel gaf ze aan dat we diksap mogen gaan geven, nou dat vond ze wel wat!
    Alleen daarna weer spugen... Op internet gezocht en daar staat dat je nutriton gewoon erdoor kan doen, heeft iemand daar ervaring mee??
    Zit nu op 380 fles en 30 sap...
    Groei weet ik niet, had niet de mogelijkheid om naar het cb te gaan en eigen weegschaal is niet betrouwbaar.
    Ga even kijken of ik dinsdag kan wegen, moet dan smiddags werken en in de ochtend naar osteopaat en dat is bij het cb.
    Melk van een lepeltje weigert ze ook, zodra de lepel in zicht is dan gelijk protest..

Maar ja wel vrolijk/blij/energiek.

Liefs

13. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Hey siepie
    Bedankt voor je snelle reactie :D
    Jack drinkt zijn flesjes wel goed.
    Hij drinkt nu gemiddeld tussen de 700 en de 900 cc.
    Dus denk dat hij op zich wel een flesje mag laten vallen toch??
    Wel jammer dat je meisje zo slecht blijft drinken.
    Geloof het ook wel wat je ka zegt dat als helder enzo zijn dat het niet veel uit maakt.
    Maar je blijft je toch zorgen maken.
    Je ziet toch liever dat je kindje de fles leeg drinkt.

14. Meijke

Meijke Niet meer actief

Agnes, haha fijn dat je man het goed opnam, zou wat zijn zeg, je doet het vast niet met opzet ;). Gelukkig viel de schade mee! En heerlijk hoor dat het zo goed gaat met Jack.
    Wij maken ook wakker voor de laatste fles en die drinkt ze meestal niet leeg, net ook 70 laten staan. Maar dat is dan echt van vermoeidheid, the sleepy bottle noemen we het hier. Ik durf niet zo goed naar 4 flessen, want denk dat ze dan meer wil drinken en dan worden het 4 van die dikke flessen, misschien dat ze dan meer last krijgt van haar reflux? Maar dat is een eigen theorietje...dat weet ik niet zeker.

Meril, toen Nienke 's avonds nog steeds geen koorts had van de prikjes heb ik wel de puckababy gedaan hoor, maar dan met minder kleding erin... Het was dat of helemaal niet slapen, ze kon toen echt nog niet zonder. O ja en Suenne heeft een goede methode voor inbakeren als het warm is, of na prikjes (of als ze zich beginnen om te draaien. hier de link: Inbakeren bij warm weer of na inentingen.. | Baby-wens Columns

Siepie, volgens mij heb ik dat inderdaad ook wel eens gelezen, Nutriton door de diksap. Ik zou het gewoon proberen, kan geen kwaad lijkt me. Behalve dat het de smaak misschien niet helemaal ten goede komt...;).

15. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Ik wou trouwens nog even zegen:
    Dat ik onwijs blij met deze topic en met jullie dame's
    Ook al gaat het best goed hier,vindt ik het toch fijn dat we allemaal hier elke vraag kan stellen zonder vooroordeel.
    Dus voor alle dame's hier dank jullie wel voor al jullie steun/herkenbaarheid/aandacht en nog meer.

16. Meijke

Meijke Niet meer actief

Agnes, ja als je het zo bekijkt, drinkt Jack inderdaad genoeg (fijn trouwens :)). Maar ik vraag me af of dat dan niet de hoeveelheid is die ze gewend zijn en dat ze die dan over minder flessen zullen willen.

17. Meijke

Meijke Niet meer actief

Me too! Word zo onzeker ervan en dan is het fijn een klankbord te hebben :D!

18. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Ja dat vraag ik me soms ook af.
    Maar eerlijk gezegd denk ik als ik hem nog grotere flessen biedt hij deze (nog) niet wilt.
    Vindt het soms zo moeilijk ;)
    Heb het gevoel dat 22 uur te laat voor hem wordt maar weet dat hij het niet volhoudt om al vanaf 19 uur niks meer te drinken te krijgen.
    Denk dat ik morgen het toch 1 keertje probeer met de rijstemeel.
    Kijken hoe hij reageert en wat hij dan met zijn slaap doet.

19. Jitske1

Jitske1 Lid

6 aug 2011
    68
    0
    0
    Goedemorgeb Dames!

Ik ben een tijdje afwezeig geweest. Geen desinteresse maar een kwestie van ff loslaten! Maak mezelf af en toe zo gek!!

Ik heb wel alles gelezen en zie, helaas, een paar nieuwe namen! Ook zie ik dat het bij iedereen nog steeds niet zo gaat als het zou moeten! Wat is het toch naar de stomme reflux. Ze zouden er meer onderzoek naar moeten doen. Er zijn zoveel kindjes die hier last van hebben en niks helpt echt!! Het blijft pappen en nat houden.
    Hier ook nog steeds tobben. De ene keer gaat het erg goed en de volgende dag is het weer drama.
    Ik wordt er echt heel erg verdrietig van om mijn meisje zo te zien ploeteren. Iedere keer hoop je weer dat het over is als het een paar dagen Gied gaat, maar moet dat echt afleren. Want het is iedere keer weer een teleurstelling!

Ondanks het feit dat ik niet altijd reageer, leef ik echt met iedereen mee en ben ik ook blij met dit topic. Het geeft toch een beetje steun.

Hier weer vanaf 5 uur een onrustig kindje. Ze heeft dan zoveel last dat ze niet meer kan slapen. Het is zo zielig. En natuurlijk vermoeiend.
    Is er niet iemand die kan toveren!!!:p

Nou. Iedereen weer een fijne dag en sterkte met de moppies. Ik zal snel weer eens op iedereen reageren! Liefs,
    Jits

20. Kwekijzer

Je komt er alleen achter door het uit te proberen. Veerle huilde rond de leeftijd van jou kindje heel veel. Iedere verandering gaf weer verdriet. Rijstebloem heeft ze keiharde poep van gehad, dus je kan denk ik wel invullen hoe ze zich gevoeld heeft. Rijstebloem was trouwens alleen om te proberen of het ook kon als indikker voor Veerle omdat ze op de jbpm ook altijd gevoelig heeft gereageerd. Maar jbpm ging hier beter en dat is zeker zo zwaar in de fles wat ik ervan begrepen heb.

Als je gevoel echt zegt dat je het graag wil proberen, dan zou ik het wel doen. Want het kan bij jou heel anders gaan dan bij ons. Maar als ik voor mezelf spreek en alles opnieuw zou mogen doen, dan zou ik sowieso met alle bijvoeding een maand later begonnen zijn. Ik denk dat Veerle het dan makkelijker had genomen en er minder last van had gehad.

Deel Deze Pagina