Goedemorgen!!! Ik ben ook heel blij met dit topic! Rilana werd om half vijf wakker...pf vanaf tegen half zes maar in ons bed, op mijn plekje en kussen haha dus heerlijk geslapen... zij wel, werd half acht wakker! Fles 110 over dus nu aan sap met Nutriton, heerlijk vind ze het! Fijne dag vandaag! X
Hoi meiden, Sluit me helemaal aan bij Agnes hoor. Fijn om met jullie te kletsen en dingen te delen! @ Meril: Hier ook het 6 of 5 flessen dilemma! Elke fles is hier stijd, dus CB zei snel afbouwen. Alleen dietiste heeft nieuwe hoeveelheden gemaild en Jesse moet dan echt flink meer gaan drinken per fles. Denk dat hij dat niet gaat halen. Verder zit hij overdag best in een lekker ritme. Hij is nog niet heel lang wakker, tussen een uur en 5 kwartier. Dus als hij een keer vroeg wakker is, dan hoef ik niet te schipperen naar de volgende fles. Kortom, gevoelsmatig blijf ik even op 6. Kijk het ook tegen de 3 maanden weer aan, tenzij hij eerder iets anders aan geef en desnoods wacht ik tot 4 maanden als hij een paar hapjes mag eten. Dan zijn ze op de dag ook weer langer wakker. @ Agnes: Dietiste gaf hier aan dat rijstebloem ook voor de 4 maanden mag. We mogen het ook eerder bij Jesse proberen om te kijken of hij daar beter op reageert dan op de jbpm, maar wacht nog even omdat hij super gevoelige dampjes heeft. Maar het gaat ontzettend goed met Jack en als hij geen last van zijn darmpjes heeft, zou ik het proberen. Misschien eerst eens in een ochtendfles? Als hij er dan niet lekker op reageert zit je niet 'snachts met de ellende, maar kan je het op de dag opvangen. @ Siepie: Lekker dat je ook iets anders dan melk kunt gaan proberen! Ik hoop dat het met de groei goed blijft gaan! @ Suenne: Lekker dat ze aan het bunkeren is! Mijn oudste dochter kreeg trouwens wel met vast voedsel weer even wat meer last van haar darmpjes. Hoop dat het met Veerle goed gaat. @ Meijke: Ben benieuwd hoe de komende dagen gaan lopen! @ Jitske: Geeft niet hoor! Even afstand nemen is altijd goed. En ik herken het gevoel. Als hier een dag met voeden super loopt dan hoop ik elke keer dat we er doorheen zijn. En vervolgens weer drama..... En het is zo zielig voor die kleintjes. Hier een goede nacht gehad. Meneer lag om half 8 lekker om zich heen te kijken toen ik binnen kwam. Hij is gelukkig goed aan het groeien en is heerlijk aan het ontwikkelen. Eten nog een drama. Mijn man loopt met hem rond in de kamer en krijgt het er zo in. Ik heb nu een aankleedkussen in de kamer liggen die schuin staat. Bij protest kan ik hem zo verder voeden. We zijn er achter gekomen dat hij liggend het lekkerst eet. Hij heeft ook last van zijn luchtpijp, dus misschien dat hij zo makkelijker ademt. Gisteren wat gelezen over al Jesse's klachten en wat ons mogelijk nog te wachten staat. Ik hoop dat het allemaal mee gaat vallen. Het onderzoek voor zijn luchtpijp gaat gelukkig niet door. Ik heb de KNO arts gesproken en omdat Jesse in 2 weken tijd harder is gaan huilen en hij geen geluid meer maakt bij het ademhalen vermoed hij dat zijn luchtpijp en stembanden door de reflux ontstoken zijn geweest. We moeten het de komende weken wel goed in de gaten houden en bij een verkoudheid meteen aan de bel trekken. Hoop echt dat we niet meer in het ziekenhuis belanden! Nou, mijn man is met mijn dochter mee op familieweekend. Ik heb er voor gekozen om met Jesse thuis te blijven. Hij kan wat meer prikkels hebben, maar ze gaan twee dagen lang de hort op en dat vind ik voor Jesse te druk. Daarnaast ben ik bang dat Jesse daar ziek wordt en dan zijn we verder van huis. Sta er dus even alleen voor dit weekend, wat ik erg ongezellig vind! Fijne dag meiden!
Hey allemaal bedankt voor jullie reactie's. We hebben net rijstebloem gekocht. Heb alles wat jullie ervaringen hier mee zijn tegen mijn man gezegd en ook de tip die tokkel gaf. Ik moet morgen werken (en mag dan snacht's blijven liggen ) dus heb de keuze aan mijn man gelaten. Hij wil het vanavond bij de laatste fles gaan proberen. Heb hem wel gewaarschuwd dat als het niet goed gaat hij uit bed mag vannacht. (wij hebben samen een regel,hij werkt door de weeks en mag dan snachts blijven liggen en ik werk in het weekend en dan mag ik blijven liggen ) Ben benieuwd wat jack van die rijstebloem vindt en of hij dan langer slaapt. Laat het jullie morgen middag wel even weten.\ Iedereen nog een fijn weekend.
Hier Jip het een poosje heel goed op de rijstebloem. Maar hier is het sinds een paar dagen weer pet. Waar dart nou weer ban komt! Ik zou het inderdaad gewoon proberen. Je merkt het snel genoeg als het weer moeilijk gaat. Ik zit hier te dubben om te gaan starten met bijvoeding. Wil zo graag dat het over gaat. Ben er de laatste tijd erg down van! Vindt het zo naar. Elke ochten om 5 uur begint de ellende tot dat ze 's avonds rond 8 uur in slaap valt! Als we mazzel hebben. En iedere keer weer die hoop....... Succes met de rijstebloem. Ik hoopbdat het gaat werken. Hier weer een huilend kind, 3 kwartier geslapen, dus moet weer in actie komen! Kom gauw weer terug!!
Balen is dat he, dan kun je zeker net als ik die fles ook wel van het menu af kijken.... Je kunt het altijd een keer proberen hoor, hoe bijvoeden zou bevallen. Olvaritpotjes zijn wel dun, ik heb alles vers gedaan en dan door een Passe-vite om die reden. Maar het gaat ook op en af hoor. Dat is hier ook al die tijd zo geweest. Vanaf 4 maanden ging het wel beter, maar nog steeds heeft Veerle goede en minder goede periodes. Ik zeg dan altijd maar weer tegen mezelf "dit gaat vanzelf weer voorbij".
Ik heb Jip van de week een paar keer banaan gegeven. Maar daarna leek het slechter te gaan. Kreeg ook wat uitslag. Dit kan natuurlijk toeval zijn maar ga dan gelijk twijfelen. Nu alweer een paar dagen gestopt maar ze heeft nog net zoveel last maar de pukkeltjes zijn wel minder. Waar ben jij mee begonnen? Wat ik ook lastig vindt is om het in haar schema te krijgen want die is nogal wisselend. Dit is helemaal afhankelijk van hoe ze slaapt. Op haar goede dag slaapt ze zomaar 2 uur tussen elke voeding. Op een slechte dag maar 3 kwartier en is dan niet te genieten. Hoe ziet jou dag eruit? Hopelijk heeft Veerle steeds meer goede dagen dan slechte. Dan kan je de mindere dagen ook war beter hebben. Het zijn tenslotte ook "gewone" baby's. En die zijn ook niet elke dag gezellig!
Nou, ja weetje, mijn ervaring is, dat bijvoeden pas een succes wordt als ze eraan toe zijn. Ik heb natuurlijk alleen Veerle als ervaring, maar ik had al ergens neer gezet dat ik me de frustratie had kunnen besparen (en haar ook). Pas toen ze ging volgen als ik wat at en ging smakken, ging ze ook wat beter eten. Je zou nog groente kunnen proberen. Ergens heb ik zelf het gevoel dat groente veel vriendelijker is dan fruit om mee te starten. Veerle deed het ook heel wisselend, maar bijvoeden is niet meer dan er een beetje 'bij' geven. Dat waren in het begin niet meer dan een paar theelepeltjes. Ik heb nooit iets afgedwongen daarin. Het duurt echt lang (in ons geval) voordat het echt een beetje eten wordt. En dat vind ik ook goed. Ze heeft alle tijd denk ik dan. Dus ik heb haar gewoon gevolgd en de ene keer kwam dat beter uit op het ene moment en de andere keer op het andere moment. Nu heeft ze daar wel veel meer lijn in, maar ze is dan ook al een stuk ouder. Hier zijn de dagen heel goed te doen nu hoor. Het wordt echt wel beter
Hoi meiden, Hier weer een drama dag qua flessen! Ze drinkt echt zo zo slecht!!! 2 flessen gewoon geen slok op, 1 daarvan gaf ik, toen wilde ze ook geen sap en is ze heerlijk gaan slapen. andere fles had mn man gegeven. Ik was vanmiddag/vanavond weg en mn man had 3 keer gebeld en ik niet gehoord Ging al met een niet zo'n lekker gevoel weg maar ze was onwijs aan het krijsen maar wilde niet eten. Toen ik thuis kwam werd zij gelijk wakker, fles gegeven en die ging wel helemaal op. Toeval dat ze wakker werd toen ik thuis kwam of zal ze me gemist hebben? Vandaag zit er denk 300 cc in, ga rond 23.45 nog maar een fles aanbieden. Ze is wel echt super gezellig verder, vanmorgen een winterjas voor dr gekocht en f gepast en dat ging prima, geen probleem, helemaal leuk. We verdikken 70cc sap met 2xnutriton anders komt het omhoog. donderdag over een week naar de ka...duurt nog erg lang voor mn gevoel.. Slaap lekker!
Hoi Siep, heeft ze die laatste fles op? Wat lastig allemaal, snap dat je je zorgen maakt. Fijn dat ze wel gezellig is. en zich redelijk voelt denk ik dan dus? Lust ze ook pap?
Hoi Siepie, Wat vervelend dat de kleine zo slecht drinkt. Kan me echt heel erg goed voorstellen dat je je hierover zorgen maakt. Hopelijk kan de KA je weer een beetje verder helpen. Als ze maar goed blijft groeien en zich blijft ontwikkelen. En gelukkig is ze wel gezellig. Maar je vraagt je af wat het is hè! Wat betreft de medicijnen, ze zit al aan de maximale dosis. En het is volgens mij ook geen pijn maar vooral heel erg veel ongemak. Ze blijft maar boeren, spugen en omhoog halen. Daast wordt ze iedere keer wakker van. Ook overdag is ze daar alleen maar mee bezig. Het is zo'n naar gezicht. Wil zooooooooo graag dat mijn moppie zich gewoon lekker voelt.
Misschien dan eerst maar met groente proberen. Ik realiseer me dat het eerst maar een paar hapjes per keer zijn. Ik verwacht niet dat ze gelijk een heel potje leeg eet Maar hoe eerder ze er aan gewend raakt des te eerder eet ze misschien wel gewoon met de pot mee! Met mijn eerste dochter ben ik ook gestart met 3,5 maand. Maar die had niet zo'n vervelend probleem. Dat ging allemaal veel soepeler. Die at op een gegeven moment gewoon mee! Kan niet wachten tot ze gewoon gezellig bij ons aan tafel zit en een boterham mee eet! Maar ja, Geduld is een schone zaak zeggen ze toch altijd!!! bedankt voor je reactie! En een hele fijne dag vandaag! Liefs Jits!
@ Jitske: Oh zo'n herkenbaar gevoel. Ik kan de tijd wel een maand of 7 vooruit denken..... Dan zit hij voor op de fiets (als we mazzel hebben). Heb je weer een ritme met 2 slaapjes en lekker gezellig aan tafel mee-eten. Mijn dochter at ook na ruim 3 maanden al potjes. Echt die bunkerde er op los. Elke keer denk ik wat zijn nou 7 maanden, maar de afgelopen 2,5 maanden waren slopend, dus dan lijkt het zo lang. Hopelijk ga je de komende weken wel verbetering zien. Het blijft gewoon ontzettend zielig. Wat dat betreft zijn de verhalen van Suenne al erg hoopvol! Daar hou ik me een beetje aan vast en hopelijk geven wij over een maand of 3-4 ook tips aan alle nieuwe moeders die zich aanmelden @ Siepie: Gelukkig is je kleine meid wel gezellig vrolijk, maar snap je zorgen hoor! Eet ze al wat fruit?? Want daar zit natuurlijk ook vocht in. Hier ook weer drama met drinken. Ik hoor het gewoon meteen weer omhoog komen. Het is dus ook het nationale slik-hik en niet kunnen boeren festival hier! Zo raar toch hoor. Hij heeft dagen dat ik hem op til en de ene na de andere boer volgt en dan heeft hij ook veel minder last. Gisteren en vanmorgen zit het hem zo dwars. Dan ben ik wel 10 minuten bezig om een boertje eruit te krijgen. En ik doe zelf echt niets anders qua voeden. Ik ga binnenkort wel alvast lepeltjes aanschaffen zodat hij "droog" kan oefenen. Ga kijken of ik het spelende wijs een beetje kan aanleren. Dan hopelijk vanaf 4 maanden langzaam aan wat hapjes, want die fles gaat het denk niet meer worden. Hij begint trouwens ook nieuwe trucjes te leren. Vorige week continue tong voor de speen, daar kon ik hem nog wel mee afleiden. Nu bijt hij er gewoon op en houdt op met sabbelen! Wel slim bedacht natuurlijk, maar het wordt bijna onmogelijk om hem te voeden. Ik kijk het deze week nog aan en anders maar weer KA bellen.
Ik had me zo voorgenomen om bij te lezen en te reageren. Maar het komt er gewoon niet van... Het is hier nogal druk met 2 peuters van 3 en een baby... Wel lees ik allemaal bezorgde berichten over kindjes die niet (goed) willen drinken. Vervelend allemaal... Hopelijk is het een 'faasuhhh' en gaat het snel beter. Sterkte in ieder geval! Hier gaat het gelukkig beter. De medicijnen slaan aan en hij lijkt minder last te hebben van het zuur. 's Nachts slaapt hij als een os, maar overdag wil hij nog steeds niet echt slapen. Sja, wat hazenslaapjes op de arm of in de draagdoek. Allemaal heel knus en gezellig, maar er lopen nog 2 jongens rond die graag aandacht willen van mama... Lastig dus. Hopelijk wordt dat met de tijd ook beter. Weet iemand hier misschien ook of het verschil maakt bij reflux of je flesvoeding of borstvoeding geeft? Ik geef nog steeds borstvoeding, maar wil eigenlijk niet gaan kolven. Dat betekent dat ik de bv moet gaan afbouwen voordat ik weer ga werken (begin november). Kan het overstappen op andere voeding en het drinken uit de fles de klachten (weer) verergeren? Of weten jullie dat ook niet?
@ tokkel, toch zit ik hier ook nog wel te dubben hoor. Ik had Veerle van het inbakeren af, maar ze sliep vervolgens elke keer maar 3 kwartier en was daarna echt ontzettend vervelend steeds. Dus nu toch weer inbakeren en dat vind ik dan best wel jammer. Alsof ik haar beperk in haar ontwikkelingen, zo voelt het dan een beetje. We hebben trouwens besloten dat we toch helemaal op de rapleymethodetoer gaan. Dat betekend voor ons/mij 100 stappen terug doen, maar in de hoop dat het goed uitpakt als we Veerle zelf de controle geven. Ik heb haar zo vaak gepust (omdat ik ook niet anders kon) en in het ziekenhuis is ze helemaal ergens in geduwd (wat ook goed was op dat moment). Maar ik heb altijd het meeste gevoeld voor Rapley dus ik wil dat alsnog gaan doorzetten op die manier. Samen met het voedingsintroductieschema van mr Kleintjes, omdat het dan echt rustig aan gaat. Hopelijk hebben we dan niet meer wat we hier de afgelopen week hebben gehad in al het enthousiasme...
@ Jipper: RESPECT, 2 peuters en dan een refluxbaby. Heb zelf nog een kleine dame rondlopen, maar is inmiddels 4 jaar. Wil ook natuurlijk aandacht, maar snapt het als mama even uitlegt dat ze geen tijd heeft. @ Suenne: Hè wat balen zeg! Niet schuldig voelen over het inbakeren hoor! Ik weet uit ervaring met mijn dochter dat het haar juist hielp in de ontwikkeling. Goed slapen zorgt er voor dat ze als ze wakker zijn ze de rust hebben voor de ontwikkeling. Merk het nu ook bij Jesse. Hij worstelt nog erg met zichzelf, maar de momenten die hij heeft in de box benut hij optimaal. Hij is dus ook zijn handjes en voetjes nu aan het ontdekken en probeert te grijpen naar speelgoed. Ben benieuwd naar je nieuwe bevindingen! Vind het wel erg vervelend voor je dat je zo zoekende blijft. @ hier: Net uit pure wanhoop laatste deel van de fles maar via medicijnspuitje van 10 cc gegeven. Aankleedkussen op tafel, meneer lag er schuin op en hij vond het helemaal geweldig. Hij keek me met een grote lach aan als of hij wilde zeggen hè hè mama, ga je me nu eindelijk een beetje helpen. Zo uiteindelijk nog 40 cc gegeven en fles dus nagenoeg op. Daarna in de box in slaap gevallen, dat heeft hij dus nog nooit gedaan! Nu weet ik uit ervaring dat ik niet te enthousiast moet worden. Volgende ronde zal misschien weer drama zijn, maar goed het zit er weer in!
Nee, 120 over. Van pap krijst ze heel de boel bij elkaar... schiet ook niet echt op dus... Verder voelt ze zich oke, toont gelukkig iig