Het grote Reflux topic

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door smartie1980, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Nou daar ben ik weer.
    Gisteravond had jack zijn laatste fles om 20 uur gehad.
    We hebben er 1 eetlepel rijstmeel doorheen gedaan (op de verpakking staat 2-3 eetlepels maar dacht probeer eerst dit)
    Vanacht is hij 1 keer wakker geworden maar hij accepteerde de speen,als hij dat doet dan heeft hij iig geen honger want anders blijft hij gewoon door huillen ;)
    vannochtend heeft mijn man hem uiteindelijk om 7 uur wakker gemaakt.
    Dus hier gaan we s'avonds lekker mee door :D

2. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    @tokkel. herkenbaar! gewoon blij zijn met ieder dingetje wat goed gaat! al is het misschien maar voor even.

@hier, Vandaag maar besloten dat zij zelf maar gaat bepalen wat/wanneer zij drinkt.
    Vanmorgen heeft ze tot 745 geslapen en was toen nog heel gezellig dus gespeeld.
    Om 830 begon ze te jengelen dus toen een fles gegeven: OP!!!
    Toen om 9.00 was ze moe dus naar bed en toen tot half 12 geslapen!
    12.15 wat sap op en nu is ze met papa aan het spelen, ga op zn laatst 1330 nog een flesje geven en dan mag ze weer naar bed.
    sap heeft ze 50cc gedronken en daarvan een paar slokjes uit een tuitbeker!
    Ze is helemaal happy, waarom zouden we het dan niet zo gaan proberen?
    Dan maar een fles minder en kijken of ze dat vocht dan via sap kan krijgen.

We zullen zien,, hoop dat ik niet te vroeg juich.
    Dinsdag weer naar de osteopaat kijken wat hij zegt nu.

Liefs

3. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Fijn zeg Agnes!!!!

4. Meijke

Meijke Niet meer actief

Jipper, volgens mij maakt BV of FV geen verschil bij Reflux. Geef je JBPM op een lepeltje vooraf?

Jitske, naar om te zien is dat he? Krijgt Jip 10 mg?

Siepie, 120 over is nog wel veel ja, maar ze heeft gelukkig nog wel iets gedronken dus gisteravond laat. Ik hoop dat het helpt als jullie haar volgen, dat ze dan meer gaat drinken! Eet ze veel bijvoeding al?

Suenne, Rapleymethode zal wel even wennen zijn, maar wat je zegt, wellicht werkt het voor haar goed als ze het zelf mag aangeven. Lijkt me wel een beetje spannend, om stukjes te geven :).

Hier gaat het wel goed! Ik denk dat de Nexium werkt! Ze heeft vandaag nog niet zuur geroken en ik kan me niet meer herinneren wanneer dat voor het laatst was! Ze werd om 06.30 wakker en heeft sindsdien 3 slaapjes van 45 minuten gedaan. Okee, nog niet zoveel als goed zou zijn wellicht, maar ze slaapt! Ze slikt nu nog wel veel, maar vies zal het niet zijn, dus ik hoop dat ze nu leert door te slapen, als het niet meer vies is.

Verder heeft ze gisteren sperziebonen op, die gingen er net zo smakelijk in als wortel! Ik had de wortel van AH Puur & Eerlijk en nu de sperziebonen van Olvarit. Maar Olvarit is veel dunner viel me op. Ach, het is nog altijd dikker dan melk en zo kan ze rustig wennen. Binnenkort ga ik het zelf maken, zodat het een wat dikkere substantie wordt. Eerst gewoon even proberen hoe ze reageert en wat ze wel of niet lekker vindt! Heb ook peer in huis, nog een paar dagen de boontjes en dat wordt dan de volgende poging!

5. Meijke

Meijke Niet meer actief

Agnes, dat klinkt goed zeg! Over een paar dagen ga ik dat hier ook proberen. Ze is best slaperig met die laatste fles dus een grotere fles werkt dan niet, maar een lepel rijstebloem wellicht wel. Maar ik wil nog even wachten. Net begonnen met andere medicijnen ( Nexium ipv Zantac) en sperziebonen en anders is het teveel tegelijk denk ik.

Ik ga de andere 4 wel grotere flessen aanbieden, aangezien ze ze altijd leegdrinkt nu (behalve de sleepy bottle). Ik kreeg van Charlie (thanks :D) die tip, dat ze dan misschien ook langer gaat slapen, als ze een wat voller buikie heeft.

6. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hoi dames,

Sorry dat ik een tijd niks van mij heb laten horen. Ik had niet echt behoefte om overal mee te schrijven.:)

Ik zal even een update houden.

Vince heeft op een gegeven moment besloten de nexium te weigeren. Resultaat was bloedsliertjes bij het terugspugen van voeding. Dus opname in het ziekenhuis. Toen is hij de nexium weer gaan nemen en mochten we na een paar dagen naar huis.

Er zijn toen best veel onderzoeken ingezet ook voor zijn ontlastingproblemen. Hij poepte nauwelijks (elke dag een minibeetje) en als hij poepte was het slijm of soms schuim.

Ook heeft hij een dubbelblinde provocatietest gehad voor KMA. Dit blijkt hij dus NIET te hebben.

Wel ontstekingswaardes in de ontlasting. Dit weer opnieuw laten testen.

Ondertussen is er gevonden dat hij in ieder geval een bacterie in de darmen heeft (of had) die de klachten kan veroorzaken. Dit kan zelfs leiden tot uitvallen van de darmfuncties. Het is een ziekenhuisbacterie die hij opgelopen kan hebben bij de bevalling (in het ziekenhuis) maar ook via mijn schoonmoeder (was destijds terminaal en door de chemo waarschijnlijk drager van de bacterie).

Afijn, hij heeft een antibioticakuur gehad en ook mocht hij over op de normale voeding. Hier gaat het erg goed op. Ook zit hij inmiddels aan de bijvoeding (waar hij echt enorm aan toe was). Dit gaat ook super.

Hij blijft onrustig, maar lijkt geen last te hebben.

Donderdag moeten we weer naar de KA geloof ik. Dan horen we ook de andere uitslagen.

Hij is wel wat afgevallen de afgelopen week. Maar omdat Vince allergisch is voor johannesbroodpitmeel konden we de fles alleen indikken met rijstebloem. Daar zijn we nu mee gestopt want hij spuugt niet meer met de normale voeding.
    En zijn flessen zijn minder geworden. Hij zat bij de Neocate op 4 keer 240+8 (en nog redde hij het geen 4 uur met die fles) en nu op 4 keer 180+6. Dus het afvallen was goed te verklaren en het was ook maar 45 gram.

Tja en wat kan ik verder zeggen. Hij is inmiddels 8,5 kilo en ruim 70 cm.
    Gaat prima dus ;)

7. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Fijn zeg vica dat het goed gaat ookal zijn er nog veel onderzoeken e.d.!
    Leuk ook om even wat van je te horen!

@Meijke, fijn zeg dat het goed gaat bij jullie.
    Vond ze de boontjes lekker?
    Rilana krijgt nog niks qua bijvoeding, alleen sap en fles.

@hier, best een goede dag vandaag!
    1 fles op, 2 flessen 60 over, 180 cc aan sap op en nu nog 1 te gaan.
    Dus wat dat betreft heeft ze vandaag dr beste dag sinds 3 weken :D
    Maar vandaag echt haar gevolgd en dat is wel fijn ook om te doen!

Slaap lekker

8. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Siepie: het klinkt als een goeie aanpak! Maar idd, krijgt ze al andere dingen behalve sap en flessen? Fruit of groente bijvoorbeeld?

9. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Suenne: wederom wilden wij eerst ook voor Rapley gaan, maar ik blijk daar dus te neurotisch voor want, ze beginnen nu nog heel gauw te kokken op vaste structuren omdat hun kokhalsreflex nog heel erg vooraan ligt in hun mond, en dan gaat ze dus over hun nek als je het niet gauw wegvist uit hun keel. Nou, ik krijg daar echt de zenuwen van! Het is wel zeker een betere manier van leren eten, maar ja, al dat AP wat ik wilde doen, ik ben er kennelijk niet voor in de wieg gelegd *bloost* Nou ja, hou me op de hoogte want het zou stoer zijn als het lukt. Maar dan moet ze wel weer alle voedingsstoffen in eerste instantie uit de flessen gaan halen. Meeste Rapley-ers geven bv namelijk, dus dan maakt het niet uit als je kind tot een jaar nog amper vast voedsel eet, want daar zitten zoveel voedingsstoffen in. Ben erg benieuwd en vind het moedig!

10. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    @jessmin, nee dat kan ze niet verdragen nog....
    donderdag over een week naar de ka/logo/cb dus even kijken wat ze dan zeggen.
    dinsdag naar de osteopaat.
    De keren dat ik het heb gegeven waren niet echt een succes dus durf het ook niet meer zo goed te geven nu.
    Ze vind een lepel ook helemaal niks..
    Maar sap gaat goed.

11. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Siepie: doe hier ook alleen avondetencombo's hoor, fruit nog niet. Dus ik zit op 4 flessen en 200 gram avondeten uit een potje en dat was het. Fruit gaat ie van waterig klinken (opkotsen noem ik dat, haha).

12. jesjuh

jesjuh Actief lid

29 mei 2007
    429
    0
    0
    Nijmegen
    Hallo dames,

Ik heb helaas niet eerder kunnen reageren. Ook nu is het eigenlijk ff tussendoor. Hier is het de laatste dagen ook drama!! En niet alleen met Yuna en haar reflux. Maar ook mijn zoontje van 20 maanden. Was altijd een enorme slaapkop, om 20:00 naar bed en om 9:00 wakker moeten maken elke dag. Maar nu wil hij niet eens gaan slapen. Van de week heeft hij het zelfs gepresteerd om tot 2:30 af en aan te huilen dan weer gezellig kletsen in bed tegen zijn knuffels. Maar slapen ho maar!! Gister heeft het tot 0:00 geduurd. Vandaag geprobeerd hem in bed te leggen maar hij begon meteen te krijsen, dus tegen mijn principe in mee genomen naar ons bed, daar in slaap laten vallen en in zijn eigen bed gelegd. Hij was al vanaf 9:00 vanmorgen wakker en niets meer geslapen tussendoor!!! Dus moest iets. En daarbij komt dat hij erg verkouden is inmiddels met verhoging. En wat nou precies de oorzaak is......geen idee!!!
    En ja tussendoor is Yuna ook steeds aan het rommelen in de avonden. Vanaf een uur of 18:00 begint ze tot en met haar laatste voeding van 0:00 uur. Veel huilen, protesteren tijdens het eten, steeds niet willen slapen. Ben inmiddels bijna een week bezig met jbpm, het spugen is iig van 2x per dag ruim een halve fles naar 2x 4 a 5 mondjes in de afgelopen week. Maar heb toch het idee dat ze in de avonden veel last heeft van haar reflux. Kan het zo zijn dat ze er op een bepaald moment van de dag meer of minder last van hebben??
    Ik ben iig doooooooooooooooooooodmoe inmiddels. Kan om het minste of geringste wel janken. Voel me op vele momenten zo machteloos. Weet gewoon niet meer wat te doen. Dus sorry dames dat ik WEER niet echt op jullie reageer maar ik kom er niet echt aan toe. Ik heb wel wat gelezen dat er veel ukkies moeite hebben met eten. Hoop dat het snel beter gaat bij iedereen!!!! Een dezer dagen zal ik ff uitgebreid op jullie regaren. Ik ga zo maar weer ff naar mijn zoontje, die is alweer bijna 20 min aan het huilen/jengelen in bed. ppfff word eenlange nacht weer:(

13. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    He meid wat vervelend zeg.
    Zou toch als ik jou was opnieuw contact opnemen met de ha over medicatie (die gebruik je nog niet toch??)
    Klinkt alsof jbpm niet voldoende meer is voor je kleintje.
    Kan me helemaal voorstellen dat je doodop bent,vooral als je 2 kinderen hebt die nu niet lekker in hun vel zitten en slecht slapen.
    Kan er meschien iemand een dagje op je kindjes passen??
    Zodat jij even kunt bijkomen??
    Heel veel sterkte hoop voor je dat dit alles snel voorbij is.

14. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

#2374 Kwekijzer, 19 sep 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 sep 2011
    @ jessmin, Ik heb de fles sowieso nog als hoofdzakelijke voedingsbron en ik denk ook dat dat prima is voorlopig. Gisteren hebben we toch weer iets met granen geprobeerd, ze heeft een stukje geroosterd brood met boter gehad. Ging erin als koek:D Gebakken aardappel vind ze ook lekker, alleen ze kan er nog niet heel veel mee. En de banaan doet ze vreselijk haar best op, ze peuzeld er dus ook echt wel een stukje van op. De rest heb ik geprakt en dan pakt ze het geprakt in haar hand om het op te eten en de rest geef ik haar ernaast met een lepeltje. Dat prakken is alleen omdat ze nog niet weet hoe ze het zelf zo kan krijgen. Ik ben niet bang voor verslikken. Ze verslikken zich eerder in de kleine korrels die ze op een gegeven moment in zo'n potje stoppen dan van dat stuk banaan waar ze zelf aan gaat zitten likken/sabbelen/happen.

Wij hanteren de regel, zolang ze nog niet blauw kleurt lekker laten gaan hahaha:D

Ik vind het echt superleuk om te zien! Ik vind dit nog veel leuker dan wanneer ik haar een prakkie probeer op te laten eten. Echt lachen dat ze dit zo zelf wil en doet. Ik ga nu het voedingsschema van Stevan Kleintjes aanhouden, dus voorlopig ook nog geen vlees en alles stuk voor stuk. Voor Veerle denk ik beter, ze is gezegend met een maag/darmstelsel dat net zo gevoelig is als van dr moeder. Maar dat komt uiteindelijk wel helemaal goed:)

15. Kwekijzer

Balen is dat he... Drinkt ze trouwens niet sap ipv melk? Ik heb dat met Veerle wel eens geprobeerd, maar die ging vervolgens nog meer melk laten staan *grom*. Wel fijn dat ze in ieder geval wat meer vocht binnen heeft nu, wie weet gaat ze zich daar sowieso wel beter op voelen. Ik duim voor je Siep!

16. Kwekijzer

Nou dat weet ik niet hoor of dat perse beter is. Wat is beter. Ik vind beter als je gewoon een gezond blij kindje hebt wat lekker in zijn vel komt te zitten, lekker boeiuh hoor hoe je dat bereikt. Er zijn meer wegen naar Rome;) Ik zou er maar niet tegen op kijken als ik jou was en gewoon lekker van je kroost genieten, hoe ze ook smullen:p En knap vind ik het al helemaal niet, ben jij dan minder knap, nee hoor Jess, ben het niet met je eens!:) Er is niets in het bijzonder knap aan een manier om je kind met eten kennis te leren maken hoor, vind ik niet.:)

17. Meijke

Meijke Niet meer actief

Jesjuh, wat heftig zeg! Geen sorry dat je niet kunt reageren, is heel logisch! Die dagen hebben we zelf ook allemaal gehad en hebben we nog...!

Hier lijkt de Nexium goed te werken, ze ruikt helemaal niet meer zuur :D!!!! Wel hebben we nu iets anders aan de hand, haha naast de Reflux zou ik bijna vergeten dat het ook nog een "gewone" baby is die tandjes krijgt en verkouden wordt en sprongetjes doet...;)

Er komt een tandje door, ze blijft op haar hand kauwen aan de rechterkant en ik voel een puntje. Geen koorts, maar wel verkouden (verlaagde weerstand door tandje kan geloof ik he?). Het is trouwens geen voortandje, maar die daarnaast, dus lijkt een hoektandje te zijn, grappig! En daarnaast is ze haar 19 weken sprongetje in aan t gaan volgens mij. Nu is ze ook na een half uurtje al weer wakker geworden. Nog drie kwartier lagen liggen (wishfull thinking, misschien valt ze nog wel weer in slaap ;)) en nu maar in de box.

18. Meijke

Meijke Niet meer actief

*zwaait naar Tokkel* alles goed?

19. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

@ Agnes: Super zeg! Ben benieuwd hoe het vannacht is verlopen!

@ Meijke: Oh, wat fijn zeg. Viel ons bij Jesse ook meteen op. Weg die zure geur. Hoe is het vannacht gegaan?

@ Vica: Jee, jij hebt toch ook al wat mee gemaakt met je mannetje. Fijn dat het in ieder geval geen KMA is. Wij zitten ook aan de Neocate, maar ook hier nog twijfel.....
    Hoe reageerde Vince op de rijstebloem?

@ Siepie: Digitale high five voor de beste dag in 3 weken!

@ Jesjuh: Oh wat vermoeiend! Dat van je zoontje klinkt als een fase/ sprongetje. Mijn dochter is ook een slaper en heeft rond die tijd ook even een dip gehad. En in combi met de verkoudheid is hij misschien erg onrustig.Maar niet fijn om nu die strijd aan te moeten gaan. Wij zijn Eva in die tijd wel gewoon blijven troosten zoals we dat altijd deden. Vond ze wel niet leuk, maar toen was het wel sneller over. Maar zij was toen alleen hoor, had niet nog een baby erbij.
    Je dochter kan ook nog haar huiluurtjes hebben rond die tijd. Mijn kinderen waren ook op hun slechts op die tijden. Dat ging met een week of 8 tot 10 vanzelf over. Ruikt ze zurig? Want als ze niet spuugt kan ze nog steeds last hebben van omhoog komend zuur. Mijn ervaring is wel dat ze op andere momenten van de dag ook dan wel onrustiger moeten zijn. Misschien dat je haar rond die tijden in een draagzak kunt dragen, dan heb je in ieder geval je handen vrij.
    Sterkte meid. En het is niet erg om even over jezelf te praten hoor. Hebben we allemaal wel eens gehad hier ;)

@ Suenne: klinkt goed, Veerle heeft er plezier in en dat is het belangrijkste!

@ Hier: Ook beetje rommelig nachtje (niets vergeleken met andere hoor), maar had een mega-moeie dochter van een weekendje weg terug die naar zwembad, pretpark en noem maar op is geweest. Die was vannacht erg onrustig.
    Toen zij eenmaal sliep begon vrolijke Frans tegen 4 uur met krampjes. Heeft 20 minuutjes geduurd en toen sliep hij weer verder. Vanmorgen om half 8 maar wakker gemaakt.

Verder in Hoe-helpen-we-Jesse-de-winter-door lijkt het spuitje voor nu even de oplossing. De helft van de fles doet hij zelf. Even flink boeren en de rest met een spuitje. Ben evengoed een klein halfuurtje bezig, maar ik heb een lachende baby (ipv krijsen), dus we hebben er samen meer plezier in.
    Bijkomend voordeel. Hij krijgt het in zijn mond en slikt het zelf door. Denk dus dat we straks met pap eten geen problemen zullen krijgen, want hij vindt het allemaal hartstikke leuk.

Fijne dag allemaal!

20. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

@ Meijke: We waren tegelijk aan het typen, hahaha. Zie nu pas jouw verhaal!
    Ja gaat beter hoor. Vorige week even een dipweek voor moeders, maar gaat weer beter. Hij is inmiddels ruim 11 weken, dus we gaan de goede kant op!

Deel Deze Pagina