wauwwwww, wat fijn meis! dit soort verhalen lezen doet me goed, geeft me goede hoop ook met aaron weer . wat herlijk het als t eindelijk een beetje zonder worstelen lijkt te gaan, geniet ervan!
Ha meiden, ik las net ergens dat friso comfort lichter verteerbaar zou moeten zijn dan voeding waarbij je jbpm toevoegt. Maar hoe kan dat dan? Friso comfort zit toch ook gewoon jbpm in?
Het is lichtelijk hypo allergeen. De eiwitten zijn wat verknipt om o.a. krampjes te voorkomen. Dit zorgt ervoor dat het lichter verteerbaar is. De voeding die Vince krijgt is heeel licht verteerbaar omdat dit andere eiwitten zijn en ook nog een heeeel erg verknipt. Hij zit ook al sinds die tijd echt aan de max van 1000cc per dag wat hij drinkt. Gewone voeding is wat zwaarder, de jbpm veranderd daar niks aan. Dus het heeft puur te maken met de eiwitten.
Ja, heb ik dan eindelijk wat goed nieuws te delen: na bijna een maand van bijna totale stagnatie (120gram groei in totaal) was mijn zoontje vandaag bij de ka ineens 260 gram aangekomen (sinds vorige week vrijdag). Ben zooooooo opgelucht. Het betere drinken helpt dus echt
mcm wat goed zeg!!! Klopt als ze goed drinken komen ze ineens ook goed bij, logisch van een kant natuurlijk. Ons ventje was op 2,5 week laatst ook 1 kg bijgekomen
Lynn drinkt ook sinds kort veel beter. Nog niet alle dagen hoor. Ze is in 4 weken niet in lengte gegroeid (nog steeds 62 cm), maar wel van 5155 naar 5700 gram!
Goed meiden dat jullie kids het zo goed doen ineens!!!!!!! Wat een knapperds Mijn kleine gaat ook echt super Hebben een strak schema en moet me daar ook echt aan houden (valt niet altijd mee) En maar 1 uitje per dag en max 1 keer visite bij ons, dat is meer als genoeg voor dr. Toen het nog drama was had ze geen ritme dus gingen we gewoon op pad en nu wil ik echt de RRR dus even aanpassen maar het gaat super!
wat ontzettend fijn al die goeie verhalen!!! hier jammer genoeg nog niet, al 2 dagen niet eens 400 voeding kunnen geven.. morgen nieuwe voeding proberen, enfamil, hopen dat dat werkt want wil echt niet weer met m naar t ziekenhuis voor opname .. maandag weer een afspraak bij de ka, dinsdag de kinderpsych en dietiste.
Hoop dat het werkt en dat er net als hier met een paar dagen flink gedronken wordt! Als ik je alvast een advies mag geven (ik wacht ff niet op je toestemming), deze voeding geeft bij mij wel snel klonten. Ik heb geprobeerd op afgekookt warm water, ging niet, dus ook op koud water (ging veel beter), maar bleven kleine klontjes inzitten. Veerle krijgt dan de voeding niet door de speen, dus ik zeef nu alles voordat het de fles in gaat. In ieder geval vond ik dat het met koud water nog het beste te mengen was. Succes
Sinds woensdag doen we 1 1/2 schepje Nutriton op 90/3 Nutrilon HA. Maar het lijkt alsof ze veel meer last van kramp heeft nu. En sinds begin gisteravond is ze aan de diarree. Als het zo nog zo is, ga ik de HAP bellen. Kan dit van de Nutriton komen? Ik wil ook niet te snel overstappen op andere voeding, aangezien ze dan misschien ook last van haar darmen krijgt?
bij ons kwam t wel door de nutriton. wij zijn intussen over op de rijstebloem ipv nutriton. geen diaree meer maar wel nog slecht drinken, geen idee waarom.
Dank je voor je reactie Trishka! Hoop dat bij jou de Enfamil aanslaat en dat hij gauw meer voeding dan 400 cc gaat drinken!
HAP gebeld en die wil graag dat we langskomen met haar. Zeker aangezien ze nog zo jong is (en klein 2770 gram), heeft ze niet veel reserves. Ze drinkt gelukkig wel, maar diarree kan kleintjes snel uitdrogen begrijp ik. Tot later!
@Meijke: ik gebruik precies hetzelfde als jij, maar mijn zoon kon dat met 3 weken ook nog niet verdragen. Hij reageerde ontzettend op de jbpm met kramp. Met 5 weken nog een keer geprobeerd en toen ging het eigenlijk super! Alsof z'n darmen er nog niet helemaal klaar voor waren.. tja, hij heeft wel dunne luiers, maar net zo dun als borstvoedingspoep dus neem aan dat het wel best is. hij heeft er verder geen last van.
Ik vind het dikker dan gewone Friso. Eerst was daarom een beetje sceptisch dacht dat het weinig verschil zou maken, maar Veerle drinkt deze flessen goed leeg. Ben heel benieuwd hoe jij het gaat ervaren.
nou net gehaald, maar hij is zo moe dat ie alsnog weinig heeft gedronken, ben benieuwd hoe t morgen gaat.. ff beetje offtopic... heb vanmorgen(nou ja gistermiddag al maar dat was echt superlicht) posi getest , ben zwanger, whahaa beetje van slag want was gewoon aan de nuvaring.. over 2 daagjes mn man vertellen als de testen donkerder blijven worden.
Thriska! Gefeliciteerd zeg ! kan me voorstellen dat je beetje van slag bent Hebben voor Nienke receptje voor ORS meegekregen. Ze was sinds woensdag al weer aangekomen dus de KA maakt zich vooralsnog geen zorgen. Doorgaan met de Nutriton 1 1/2 schepje was prima!