hoi hier even een zwaai van de oprichter van deze topic. klets hier niet zo vaak mee, ivm meelezers en weinig tijd. L is sinds een week aan het afbouwen met meds. Ze kreeg 2x 10 mg Losec, gaan nu proberen 1x 10 mg. Met vlagen gaat het goed / niet goed. Vica, wat heerlijk dat het zo veel beter gaat!!
Hoi, Nou hopen dat het goed mag gaan smartie! Vanmorgen weer naar de osteopaat geweest. De darmen zijn nu goed, had hij niet verwacht dus mag toch wel weer proberen om iets van fruit of iets te geven. Hij heeft nu haar maag/slokdarm behandeld, ben benieuwd! Was ook even wezen wegen met dr, ze weegt nu precies 7kg. Niet zo goed gegroeid dus in vergelijking met ruim 3 weken geleden maar zo'n 200 gram. Moet zo gaan werken maar heb er helemaal nog geen zin in.. het is maar van 1400 tot 1830 en daarna weekend maar toch..
Hai Siepie, nog een uur en kwartier en je hebt weekend! Beetje rare timing voor weekend. L weegt nu ook zoiets, 7100 gram maar is iets ouder. De stats zijn niet verkeerd toch? Maar je had meer groei gehoopt denk ik.
@ Smartie: Ha de oprichster van het forum! Fijn dat jullie aan het afbouwen zijn en aan de goede kant van het jaar zitten. Denk je nog vaak terug aan de eerste maanden??? @ Siepie: Is inderdaad wat aan de lage kant. Misschien dat bijvoeden nu wat beter gaat en ze daar wat meer van gaat genieten. En lekker weekend @ Agnes: Gaat het nog goed??? Of nog steeds rommelen op de dag? @ Meril: Ben benieuwd of je op 5 of 6 flessen zit en of het nieuwe ritme een beetje lukt??? @ Meijke: Nog steeds Hoera voor de Nexium!?? Heb trouwens hier het reflux boek van stefanie nogiets, als Nienke goed op de medicijnen reageert is het weer een kwestie van het slapen "aanleren". Er staan wel wat goede tips in. Als ze overdag wat rommelig is met slapen, kun je op haar slaaptijd gaan wandelen, zo gaat ze snappen dat dat haar rust moment is. Geen idee of het werkt??? Ik doe het nu met Jesse tussen half 7 en half 8 'savonds. Hij is dan wakker, maar straks wordt 7 uur zijn bedtijd. Hopelijk werkt het..... @ Suenne: Hoe gaat het?? @ Jesjuh: Gaat het al iets beter? Of nog drama??? @ voor diegene die ik nu vergeet: Hoe gaat het bij jullie??? @ Hier: Zeer gezellige knul in huis gisteren. Ben even op de dag aan het checken wat hij aankan qua meer activiteiten. Mijn dochter wordt nu heel lief door familie opgehaald van school, maar dat kan niet eeuwig duren. Jesse vindt het allemaal reuze gezellig dat wandelen. Kijkt zijn ogen uit. Slaapt wel wat minder, maar lijkt het te trekken. Eet sinds een paar dagen weer minder, maar we zitten waarschijnlijk in een sprong, dus maar weer even afwachten hoe het volgende week gaat. Krijst het in ieder geval niet meer uit tijdens het drinken, maar drinkt nog steeds niet........ hele grote zucht...... Ach zaterdag 12 weken oud, dus nog ongeveer 4,5 week en dan eens kijken wat hij doet met een lepel in zijn mond. Fijne dag allemaal!
Hey tokkel wat fijn zeg z'n gezellige knul Hier wilt jack gaan rollen,zowel van buik op rug als rug op buik. Als we hier mee oefenen dan slaapt hij daarna wel goed,dus veel oefenen hier Maar snap nu dus wel waarom hij zo shagarijnig was/is hij wil gewoon rollen Vannacht heeft hij het wederom goed gedaan heb er dit keer zelfs niet uitgehoeven voor de speen. Half 8 laatste fles en vannochtend de eerste om 7 uur.
@Agnes, wat fijn dat het zo goed gaat met de flessen! Rijstebloem lijkt dus wel te werken? Twijfel heel erg of we dat hier al moeten proberen, hij heeft toch wel gevoelige darmpjes denk ik...aan de andere kant lijkt het of hij steeds vroeger wakker wordt (eerder rond 5-6uur, nu rond 4-5uur) en moet over 1,5 week weer werken dus zou super zijn als hij het wat kon rekken...hmmm, twijfel twijfel, hoeveel schepjes doe jij? @Tokkel, we zijn wel zo goed als over op 5 flessen maar vind het wel lastig, hij moet zo lang slapen voor mn gevoel. Moet zeggen dat er goede en mindere dagen zijn, maar komen meestal wel redelijk uit of doen dan de fles rond etenstijd wat eerder. Het lijkt wel een beetje dat des te meer hij drinkt des te slechter hij slaapt (en meer exceem krijgt). Moeten vrijdag naar ka dus zal het nog eens aankaarten en anders maar eens op eigen initiatief toch pepti proberen. Wat fijn dat je knul zo gezellig is!! En dat drinken is erg naar ja, onze man had gisteren weer een fles dat hij liep te klooien en raak dan helemaal opgefokt, pffff, en dat is maar 1 fles die na een hele reeks niet goed gaat dus begrijp je heel goed!! @iedereen verder, fijne dag en sterkte met de kleintjes, meneer zit even heel erg te piepen dus even aandacht geven weer!
Tokkel, leuk zo'n gezelligerd! Ga je met de wandelwagen of buikdrager? L houdt ook erg van wandelen. Met de buikdrager ook omdat ze dan niet plat ligt. Ja, het is echt een heel verschil met het eerste half jaar, maar echt goed gaat het ook nog niet hoor. Ze heeft nog steeds dagelijks last (wil jullie niet ontmoedigen), maar de extreme pijn zoals eerst lijkt niet zo erg meer aanwezig. Ze is wel nog erg onrustig en soms voel/hoor je het omhoog komen. Met hapjes scheelt veel hoor! Ze trekt nu ook een heel vies gezicht als het omhoog komt. Afgelopen weekend was het weer even heel erg met L, was heel zielig. We wilden eerst naar 1x per dag, maar nu willen we het 2x per week toch nog even 2x geven. Die stap lijkt nl toch nog te groot. Maar ze is geen huilbaby meer (dat was ze echt!), nu een lieve vrolijke baby met af en toe een huildagje. Agnes leuk he dat rollen. Hier de hele dag door. Zojuist heb ik haar op haar buik in bed gevonden (slapen). Ze begint nu ook met buikschuiven. Het is nog echt geen kruipen hoor. Ze duwt zich af met haar armen en gaat daardoor naar achter. Hier een dekbed op de grond gelegd, anders stoot ze met rollen haar koppie zo hard. Meril, ik heb goede ervaring met rijstebloem. Voor de darmen lijkt me fruit en groente veel meer omschakeling dan rijstebloem, maar goed, ik weet natuurlijk niet hoe het met jou kindje is. Succes ermee!
Hoi Lieve mensen, Ik lees het allemaal nog wel hoor, maar mijn programma is momenteel goed gevuld. En verder ben ik gewoon moe, dan ga ik alleen nog reageren op dingen waar ik wat makkelijker iets op zeggen kan of niet zo diep over hoef na te denken. Veerle haar 'slikgedrag' is vastgelegd door haar gastouder. Ze dacht dat het van een mango kwam, maar het maakt gewoon niet uit wat je haar geeft, met tijden en wijlen heeft ze het weer wat heftiger. Waar hem dat in zit weet ik niet. Ze kan dan ook weer meer last hebben van 100 boertjes die ze steeds laat... Over het algemeen is ze een supervrolijk meisje wat springerig in haar vel zit. Volgens mij wordt dat springerige steeds meer. Over een tijdje loop ik met haar kinderboerderijen af (doe ik natuurlijk nu al met onze eigen kippen, die vind ze erg leuk). Rapley gaat hier wel goed, maar ik vind het inderdaad spannender worden na mate zij er steeds fanatieker in wordt om iets naar binnen te werken. Broodkorst hebben we nu een paar geprobeerd en dat gaat goed. Ze kauwt, zuigt, hapt, lebberd zo goed als ze kan om er een stuk vanaf te werken om vervolgens HEEL HARD te gaan kokhalzen omdat het dan aan haar gehemelte zit of achter op haar tong ligt. Met peer hetzelfde. Ik heb mijn beheers momentjes wel gehad zeg maar. Toch maar weer proberen vanavond, het is voor haar echt een activiteit waar ze zich op uit leeft
@Seunne Wat fijn zeg dat het met het vaste eten toch weer lekker gaat. Zal wel een leuk gezicht zijn als veerle zo met haar broodkorst bezig is @Meril Wij zijn begonnen met 1 eetlepel rijstebloem (verpakking adviseerd 2/3 eetlepels) Toen dit goed bleek te gaan (darmpjes) hebben we de dag daarna 1,5 eetlepel toegevoegd en de dag daarna 2 eetlepels. Nu moet ik wel zeggen dat Jack gelukkig nooit zo heel veel last van zijn darmpjes heeft gehad. Maar meschien zou je dan een halve eetlepel kunnen proberen?? @All Het is Jack vandaag eindelijk dan toch gelukt. Meneer is vandaag van zijn buik op zijn rug gerold Hij was al een paar dagen actief aan het proberen,en gefrustreerd dat hij dan was dat het niet lukte Maar vandaag is het hem dan toch gelukt
Ja ik had wel iets meer gehoopt ja maar ach.. Fijn dat het bij jullie al zoveel vooruit is gegaan!!!!
Oke, ik had een heel verhaal maar dat is nu weg.... @agnes, knapperd met het rollen! @suenne, logisch dat je dan f minder reageert! Lijkt me geweldig om te zien met een broodkorst en alles! Wel spannend maar goed dat ze het snapt! @hier, vandaag bij een vriendin geweest die ook een kleine heeft. Lekker de stad in geweest, kunnen winkelen, op een terrasje gezeten en dat zonder krijsende rilana Toch wel fijn dat het ook ontspannend kan zijn. Ben nu toch wel trots al vind ik het op het moment moeilijk om te genieten. Zit dan toch wel een beetje op hete kolen haha. Zal ooit vast wel over gaan. Ga eind okt. beginnen met een training mindfullnes, misschien helpt dit nog. Vandaag peer gegeven, uit een potje ( waar ik niet zo'n voorstander van ben maar goed) maar ze weigert een lepel echt. Ze draait dr hoofd weg en begint te huilen. Heb het toen met mn vinger geprobeerd, dat ging redelijk, ze keek wel boos van wat doe je nou toch?! maar zat daarna wel echt te smakken en mmm dus denk dat ze het misschien toch wel lekker vind (stiekem ) Laten we het hopen. Wel kreeg ze een rood plekje boven dr lip, ga het straks nog een klein beetje proberen en kijken of het er dan weer komt. Vandaag ook vrij veel gepoept maar dat kan ook van de osteopaat komen. Hoop er maar het beste van!!! @boek, dat is van Stephanie Lampe, ik vind het echt een fijn boek. Wil dat ook aanhouden qua voeding als dat lukt! Liefs
Hoi, Goede nacht gehad? Hier niet zo, ze is erg veel wakker geweest. Waar het door komt? Even afkloppen maar het drinken lijkt beter te gaan! Gister 2 flessen op en van 1 20 over dus ook wel op en vanmorgen de eerste ook leeg! Gister avond wel last van zuur weer. Fijne dag vandaag!
@ Agnes: Joehoe voor Jack!!! En heerlijk dat hij zo goed slaapt joh! @ Meril: Wij hebben het ook gehad hoor, een goede eetdag staat gelijk aan slecht slapen. En ik zou het absoluut gaan bespreken met de arts. Misschien is het geen KMA, maar refluxkindjes hebben vaak hele gevoelige darmen en een gevoelig maagje. Dus licht verteerbare voeding is altijd beter. Je zou evt. nog HA voeding kunnen proberen, dat is ook wat licht verteerbaarder. Jesse zit inmiddels aan de Neocate en heeft minder last van kramp daardoor en zijn huidje ziet er supergoed uit. En hier inderdaad precies andersom. Als ik één of twee rustige voedingen heb per week is dat veel. Wij blijven daarom nu nog even op de 6 voedingen. Ben nu al een halfuur bezig en we mogen van de arts niet langer over een fles doen, omdat Jesse dan uitgeput raakt. Ons dagritme loopt eigenlijk lekker zo, dus we houden het maar zo totdat hij echt gaat aangeven een fles minder te willen. @ Smartie: Jesse ligt inmiddels weer lekker in zijn kinderwagen (wel matrasje schuin), nu zijn reflux goed wordt behandeld. We kunnen dus ook weer zonder de draagdoeken. Wel vindt hij het heerlijk om rechtop tegen mij aan te liggen, dan valt hij meteen in slaap. @ Suenne: leuk dat Veerle geniet van de activiteit! Maar kan me voorstellen dat het wel spannend is hoor. @ Siepie: Misschien is de peer de boosdoener van het zuur??? Ik ga straks beginnen met worteltjes, omdat groente wat zachter is voor de maag. Wel fijn dat ze haar flessen beter drinkt. Hier een prima nacht gehad. Jesse at eergisteren dramatisch, dus we hadden gisteren een inhaaldag. Ook gisteren zo waar 2 voedingen voor een deel op de bank kunnen geven. Hij moet echt na elke 30 cc bijtanken, boeren en het eten even laten zakken en dan gaat het weer. We doen nu ongeveer een half uur over 100 cc..... maar goed doordat er extra calorieen inzit groeit hij wel prima. En hij is nog steeds bere gezellig. Kijkt zijn ogen werkelijk uit en is helemaal verliefd op zijn grote zus. Hij volgt haar vanuit de box in alles wat ze doet en moet dan zo om haar lachen. Echt dan smelt ik enorm. Het hele gedoe met schooltijden enzo gaat ook goed. Drie weken terug zag ik het als een enorme beer op de weg, maar gaat nu echt heel goed. En Jesse vindt ook dat enorm gezellig. Heeft daarna wat meer moeite met in slaap komen, maar eigenlijk gaat het hartstikke goed! Zaterdag is hij al 12 weken, dus we gaan de goede kant langzaam op!
@tokkel, wel fijn dat hij goed groeit en zo gezellig is. 12 weken, gaat snel dan he! Ik was een tijd terug ook begonnen met wortels, was ze de eerste dag erg enthousiast van maar toen kreeg ze krampen.. sindsdien is ze niet meer zo enthousiast over eten.
Hey meiden, ben effe wat minder aanwezig geweest. ben afgelopen week geopereerd aan mijn knie. Lekker handig met een meisje van 4 maand maar stond vorig jaar al gepland en toen wa sik ineens zwanger Tokkel; fijn dat het ritme nu lekker gaat, zou inderdaad niet teveel willen veranderen...wij zijn net naar 4 flessen gegaan maar heb ook heeeeel lang getwijveld. en wat lief dat hij zo naar zijn zusje kijkt, daarom alleen zou ik al graag een tweede willen. Maar lastig hoor dat het eten steeds zo'n gedoe is. Siepie; hoop dat het drinken lekker blijft gaan. Nog steeds op verzoek? Wij zitten hier zo in ritme dat ik niet eens zou weten hoe een verzoek eruit ziet Bevalt de cd van woezel en pip een beetje? Agnes; jeetje dat hij al rolt...Elise maakt nog niet eens aanstalte om op haar zij te liggen (zal de fysio volgende week vast wel weer wat van vinden ) Suenne; hoop dat je zelf snel je energie weer gaat vinden.. Hier zijn we afgelopen week overgegaan naar 4 flessen van 180/6 en 2 keer 60cc pap. Scheelt omdat we friso comfort gebruiken wat al ingedikt is gebruiken we 2 voedingsschepjes rijstebloem per 60/2. Maar ze raakt meteen weer meer verstopt..vanmorgen voor het eerst in 3 dagen gepoept en was niet hard maar wel erg droog..snappen jullie me? Misschien ook omdat ze natuurlijk ook minder wat krijgt. Toch maar wat extra water aan de flessen toevoegen. Maar het van eeb lepeltje eten vindt ze wel leuk, het is weer wat nieuws. Als de darmen weer gekalmeerd zijn willen we 1 groentehapje toevoegen. Maar hoeveel hapjes geef je dan? 2 keer pap en 1 keer groente of 1 pap en 1 groente...hoe doen jullie dat? Verder is het even zoeken met het ritme, ik was bang dat ze op 1 fles minder 's nachts ineens zou komen ofzo maar ze zit echt goed in haar vel want ze gaat nu eerder naar bed en slaapt nog steeds goed door. Ze slaap nu van 20:00 tot 8:00 Nog steeds veel kreunen en mauwen waardoor mama minder slaapt maar ze slaapt door
Niet om je aan te vallen, want ik stel het een beetje direct, maar ik weet even niet hoe ik het subtieler aan moet kleden. Het schiet mij als eerste binnen, jij niet of zij niet? Vraag ik me af, want Veerle is ook heel gevoelig, maar ik heb niet het idee dat zij wat ze voelt direct aan eten linkt. Ik daarin tegen, heb bijna een fobie opgebouwd voor wat het met Veerle kan doen als ik haar iets geef waar ze misschien wel eens gevoelig op zou kunnen reageren.
@Tokkel, wat fijn dat hij zo gezellig is! En lief is dat he, die 'interactie' die er nu al tussen die kleintjes is?? Ook al vind ik het superzwaar, als ze naar elkaar zitten te lachen weet ik dat we er even doorheen moeten en het alleen maar beter kan worden... Als je ritme zo goed is met die 6 flessen zou ik het lekker zo laten hoor...ik had er geen problemen mee maar omdat hij op een gegeven moment zo slecht dronk zijn we meer uit noodzaak op 5 overgegaan. Denk niet dat dat vandaag gaat lukken trouwens want hij werd al om 230 (!!) wakker! Grrr, het lijkt wel of het steeds vroeger wordt en we doen echt niets anders...Laatste fles is om 23H 50/50 standaard en Omneo en wat er nu is? Soms lijkt het kramp want dan zit hij maar scheetjes te laten, is in ieder geval erg onrustig en houd de speen dan amper vast...Gerekt tot 4u maar toen was ik echt op dus maar fles gegeven... Zuchtttt, dit gaat hem echt niet worden als ik moet werken, waarom hij nu opeens steeds eerder wakker wordt. Wil eigenlijk die rijstebloem proberen maar zal het bespreken met ka morgen, benieuwd of hij nog gegroeid is want vorige keer 450gr in een maand (met die slechte eetdagen erbij) dus beetje te weinig eigenlijk.
Hier heeft jack vandaag absoluut zijn dag niet. Zo ligt hij rustig te slapen om daarna uit het niets uit te krijssen. Hij heeft geen pijn ofzo want hij kan dan ook ineens na 5min weer doodstil zijn. Ik hou het maar op z'n sprongetje
@ Stefanie: Sterkte met je knie. Lekker moment inderdaad zo met zo'n kleinte.... Aan de andere kant, over een paar maanden gaat ze de hele kamer door en dan is het ook niet zo handig. Jee, jij zit dus ook zo met haar darmpjes. WEl lekker dat ze al zo goed slaapt joh! Hahaha, respect dat je nu al over een tweede praat terwijl je een refluxkindje hebt! Vind het best pittig zo met 2 kleintjes, ook al is het bere gezellig. En mijn man en ik zijn het over 1 ding eens, een derde komt er bij ons niet! @ Meril: Ja wat een gedoe met die flessen hè! Bij mijn eerste ging het allemaal zo makkelijk. Die regelde dat zelf. Jesse heeft nog nooit een honger signaal gegeven. Maar het loopt goed nu, dus we houden het maar even zo. Hij eet ook slecht, maar ik heb er geen vertrouwen in dat het beter gaat als er meer tijd tussen zit. Slecht groeien hoort trouwens ook bij KMA, dus absoluut bespreken morgen! En misschien is zijn medicatie toch niet voldoende en heeft hij de neiging om 'snachts weer de pijn weg te drinken???? @ Agnes: Oh balen joh! Hoe gaat het met poepen nu hij aan de rijstebloem zit??? Als Jesse namelijk een krampje heeft, dan kan hij ook een gil geven en daarna weer door slapen. Verder geen nieuws hier! Prima dagje tot nu toe.
Nou mevrouw heeft effe ingehaald en vandaag voor de tweede keer gepoept (normaal echt maar 1 keer per dag max) en dat zag er weer ok uit. misschien scheeld ehet dat ik twee flessen 15 cc water extra toevoeg. En ach een tweede, wij zijn met wat hulp van het ziekenhuis zwanger geworden en ik ben 33 dus we gaan niet heel lang wachten voor we weer het traject ingaan...ach het is niet anders. ga er niet vanuit dat Elise snel een broertje of zusje krijgt Moet eerts weer effe gaan afvallen. Ben al vrij stevig en ben na de bevalling gewoon 10 kilo aangekomen. Ben echt een emotie eter en toen het zo slecht ging met Elise ging ik dus weer heel veel snoepen. Er moet zeker 13 kilo af voor ik weer naar de fertiliteitsarts ga