Het grote Reflux topic

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door smartie1980, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Geeft niet hoor, begrijp het wel.
    Zij is niet meer enthousiast, de eerste keer wortels ging dr mond wagenwijd open voor die lepel!
    Nu ziet ze de lepel en krijst ze.
    Maar in het ziekenhuis is er bijv niks aan de hand als de ka aan haar zit als ze.gewoon dr handen.heeft gewassen, doet ze dat met desinfectie dan huilt ze.
    Met zwemmen liedje met onder water zwemmen, eerst leuk, toen een keer niet helemaal lekker gegaan en ging ze al huilen bij het liedje.

Ik zelf wel.enthousiast hoor, blijf het aanbieden en aanprijzen.

2. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Hey tokkel.
    Daat kan best kloppen wat je zegt.
    vanaf zondag tot woensdag had hij niet gepoept,dus hadden we gisteren een theelepen olijfolie bij zijn voeding gedaan.
    Toen kwam er wel wat uit maar nog niet wat we van hem gewend zijn.
    Vandaag heeft hij weer niet gepoept (meestal poept hij elke dag btw)
    Dus denk dat ik straks maar weer wat olijfolie bij zijn voeding doe.
    Wel lekker he als je zelf niks te melden omdat je dag lekker verloopt:D
    Houden zo ;)

3. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    @stefanie
    Heel veel sterkte en beterschap met je knie.

@meril
    Wat vervelend zeg hij steeds vroeger komt snacht's.
    Hoop voor je dat hij dit weer een beetje rechttrekt voordat je weer moet werken.

@siepie
    Zou het kunnen zijn dat als ze een keer eventjes een minder prettige ervaring met iets heeft gehad dat ze daarna dan nog zo fel blijft reageren??
    Hoop iig dat met jou enthousiasme je dochtertje ook weer snel enthousiast wordt.

4. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    @agnes, ja dat idee heb ik wel.
    Moet zeggen dat ik dat zelf ook heel sterk heb bij veel dingen.
    Herinneringen aan bepaalde geurtjes / muziek.

Fijne avond!

5. Meijke

Meijke Niet meer actief

Agnes, wat snel al dat rollen! Goed hoor! Haha hier heeft Nienke echt nog geen idee...omrollen...waarom :D? Heeft Jack nog last van de verstopping?

Tokkel, Jesse nog steeds zo gezellig?

Siepie, Rilana dus wat beter gedronken gisteren? Fijn hoor! Hoop dat voor jullie de goede tijden snel komen!

Meril, klinkt toch wel als allergie verschijnselen inderdaad, succes bij de KA vandaag!

Suenne, wat leuk een broodkorst! Ik kan niet wachten tot het zover is :)!

Hier is het meisje erg verkouden, verstopt en hoesten/niezen enz. Neusspray heb ik gisteravond gebruikt en toen kwam het wel los, snotter snotter...

Maarrrr, ik ga gauw douchen, want dit eerste ochtendslaapje na de nacht, duurt nooit lang, max een uurtje, maar ook vaak 30/45 minuten.

6. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

@ Siepie: Jee lastig hoor. Als ik het zo lees is je dochtertje erg gevoelig voor slechte prikkels. Misschien dat je via het ziekenhuis daar ook tips voor kunt krijgen??? Of heb je dat al gehad??? Wel goed hoor dat je zo enthousiast blijft. Het zal op een keer beloond worden, maar je moet denk een lange adem hebben bij je meisje. En het is ook lastig hoor. Bij Jesse probeer ik voor elke voeding rustig te worden en lekker met hem te gaan zitten. Hij vindt het allemaal prachtig de eerste 50 cc en daarna zie je zijn gezichtje betrekken en dan denk ik.... zucht daar gaan we weer.......

@ Agnes: Heerlijk die poeppraat hè! Hopelijk is het er inmiddels uit ;) Lucht zo lekker op voor die kleintjes!

7. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

@ Meijke: Volgens mij loopt onze ochtend hetzelfde, hahaha. Zijn we weer bijna tegelijk aan het reageren. Toen ik begon met schrijven zag ik jouw stukje niet staan en nu in ene sta je er tussen.
    Sterkte met de verkoudheid! Kan er ook nog wel bij toch!

Jesse nog steeds gezellig. Wil van alles vertellen en is reuze nieuwsgierig. Kijkt zijn ogen uit. Denk dus dat we de 12 weken sprong min of meer gehad hebben.

8. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    @meijke
    Ja je leert zo wel snel douchen he ;)
    Voorheen ging ik altijd uitgebreid scheren enzo en nu is het even afspoelen en er weer uit onderhand.
    Hopelijk is je arme meid wel snel van dr verkoudheid af.

@tokkel
    Ja hij heeft gepoept haha.
    Heerlijk toch de enigste keren dat we over poep mogen praten :p
    Leuk is dat he als ze uit hun sprongetje zijn.
    De verhalen die ze je dan proberen te vertellen :D

9. Meijke

Meijke Niet meer actief

Goed nieuws! Kom net bij de fysio vandaan en we hoeven pas over 2 maanden terug te komen. Ze doet het heel goed en loopt qua ontwikkeling nu gelijk met andere kindjes van haar leeftijd. En dat met 2x manuele therapie en 2x fysio, helemaal fijn :D.

10. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Meijke wat een goed nieuws zeg.
    Zal wel als een opluchting voellen.
    Trouwens is dat jou dochtertje op jou profielfoto??
    Kei leuke foto :D

11. Meijke

Meijke Niet meer actief

Fijn dat de sprong voorbij is Tokkel!

Agnes, heeft Jack nog last van de rijstebloem? Vandaag wel gelukt dus lees ik...;), maar heeft hij ook meer krampjes? Dat is inderdaad onze dochter ja, gek op badderen! Deze foto is al weer van een maand geleden, wat gaat het hard!

Hier hebben we een 19 weken sprong te pakken, ze kan zich wat slechter zelf vermaken en is MOE, haha ze blijft oogjes wrijven en geeuwen. Maar daar hebben we gelukkig een ledikantje voor...:). Dus hop hop naar bed. Wat wel leuk is, ze zet zich nu ineens sinds vandaag met 1 been af als ze op haar rug ligt en krijgt dan haar ene bil een halve cm omhoog...volgens de kinderfysio is dit de voorbode van omrollen, maar duurt het nog wel even ;).

Verder gebeld door de arts assistent, 6 oktober is de provocatie van KMA. Ik denk zelf dat ze toch geen KMA heeft, omdat de reflux verbeterde door de Zantac en nu door de Nexium, ik weet niet of de Neocate nou verschil heeft gemaakt. Maakt niet uit, het was licht verteerbaar dus in elk geval fijn voor haar supergevoelige maag/darmstelsel! De machtiging voor de voeding loopt tot 6 oktober, dus ik zal ervoor nog wel een paar blikken bestellen zodat we kunnen mengen als we inderdaad over mogen op andere voeding. In 1x wordt krampjes waarschijnlijk.

12. Meijke

Meijke Niet meer actief

Siep, hoe gaat het bij jou vandaag?

13. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

@ Agnes: Je zou bij een natuurwinkel rijstebloem van Biobim kunnen halen (even googlen), dat schijnt makkelijker verteerbaar te zijn voor de darmpjes.

14. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    @tokkel.
    Ik heb net zitten googelen op biobim,en wat een toeval dat produckt ken ik :D
    Heb voor een paar jaar terug in een biologisch bedrijf gewerkt waar ze dit via hun webshop verkochten haha toevallig.
    Hou dit zeker in mijn gedachte mocht het nog steeds niet gaan.

@meijke
    Volgens mij heeft jack geen last van krampjes.
    Denk dat het een combinatie van en en is.
    Nieuwe schema,even slecht gepoept (gelukkig geen harde),en volgens mij is hij ook al bezig met de 19 weken sprong.
    Stondt iets in de oei ik groei boek dat dit al met week 14 kan beginnen,en ik herken veel in hem tijdens de andere sprongen.
    Gaat idd allemaal hard he ;)
    Nou iedereen alvast een fijne avond.
    Lig er vanaaf vroeg in morgen en zondag weer om 6 uur werken :)

15. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

@ Siep,

Wat ik nog zat te denken, is het misschien een idee om haar het lepeltje gewoon zelf in de handen te geven. Aan het begin stoppen ze dat ook te ver in hun mond, maar als je haar voorzichtig laat ervaren wat er dan gebeurd en daarmee een beetje geduld hebt, dan kan het zijn dat ze het zo door heeft. Je hebt volgens mij echt een heel erg pienter meisje, ze heeft dat zo in de gaten. Als ze zelf 'baas' is en je geeft haar de controle, kan het best zijn dat ze weer wat meer vertrouwen gaat krijgen en het zelfs leuk gaat vinden. Je hoeft het niet op ze rapleys te doen daarvoor hoor. Je kan als zij het lepeltje wat meer vertrouwd er zelf met een ander lepeltje daarnaast proberen te geven. Zat ik gewoon zo even aan te denken, misschien is het wel wat.:)

16. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    @suenne, super bedankt voor het meedenken!
    Heb het ook wel s geprobeerd haha toen zat het nog net niet aan het plafond hihi maar dat vind ik ook wel.heel leuk weer dat ontdekken.

Vandaag een goede dag!
    Lekker wezen zwemmen vanmorgen.
    Naar de.fysio geweest, over twee maanden terug, hij verwacht dat ze dan al kruipt, ben benieuwd.
    Ontwikkeling gaat nog steeds wel heel erg hard.
    Ze wil ook niks missen.

Vanmiddag weer peer geprobeerd en opeens had ze haar mond open en nam ze een hap!!!!
    Doe nu de.lepel ipv recht vooruit, overdwars, dat ging nu goed.
    Ze geeft wel heel duidelijk aan wanneer ze wel of niet wilde.
    Hoop dat het zo blijft gaan en.dat ze niet teveel last gaat krijgen ervan.
    Was.en ben zo trots!

Zijn jullie kindjes ook zo eenkennig en last van verlatingsangst?

Ow en weten jullie of er ook potjes te koop zijn met alleen wortels? Móet volgende week een potje meenemen.
    Doe liever vers dus zit er nu een beetje mee wat nu te doen...

Slaap lekker!
    Wij morgen weer vroeg op pad voor de osteopaat..

17. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Leuk he dat oei ik groei boek?!
    Echt zo herkenbaar!

18. Meijke

Meijke Niet meer actief

Siepie, fijn dat je zo'n goede dag had! AH heeft potjes met alleen wortel, van die biologische lijn "Puur en Eerlijk". Hier viel die goed in de smaak! Niet zo glad als Olvarit, vond het er daardoor verser uitzien :)

19. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Tnx meijke!
    Hier een dorp verder ah dus kan er s.kijken, kom
    er eigenlijk nooit ;)

20. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

Hoi meiden,
    Even een kort berichtje.
    Ga zo voor het eerst in 12 weken lekker alleen op pad naar mijn zusje in Amsterdam. Heb er helemaal zin in. Even een paar uur "vrij"!

Fijn hè die sprongetjes! Was het al weer een beetje vergeten, inmiddels is het opvoeden van de oudste één grote sprong, hahaha.
    Moet zeggen dat Jesse er tot nu toe minder last van heeft dan mijn dochter 4 jaar terug. Die was echt dagen van slag. Nu meen ik het te herkennen aan minder eten en iets meer gemopper, maar het valt allemaal nog mee (sprak zij hoopvol ;)

Fijne dag allemaal, het is hier super mooi weer, dus dat wordt lekker op een terras zitten!

Deel Deze Pagina