Het grote Reflux topic

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door smartie1980, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi,

sorry dat ik even kom binnenspringen. ik heb een aantal reacties in het begin gelezen, maar het lijkt me onmogelijk alles te lezen, dus even kort mijn verhaal en vragen

dochter is nu 10 w oud en weegt een 4kg 700
    eerste 4 w bv gegeven, krijsen , niets slapen, overgeven. van arts tot arts tot ik iem had die me geloofde. ze heeft mijn dochter laten opnemen. eerst getest op koemelkallergie dit was het niet. en inderdaad wel reflux wat ik dus zelf ook dacht. ik ben gestopt men bv en ze kreeg sindsdien nutrilon omneo. en savonds één pilleke omeprazole. daarna een zalige meid. ok door slapen doet ze niet, maar dat vind ik geen ramp. ze sliep overdag al eens voor de rest rustig, lief lachen....
    8 w: de eerste spuitjes, sindsdien een ramp. net terug zo als voor de 4 w. in de dag slaapt ze niets meer. ze is vaak op van 7 u tot 20u. neerliggen in bed of park gaat niet. ze blijft krijsen. ook al zit ik naast haar en sus ik haar. zowel bed as park staan hoger. nu ze is moe haar oogjes draaien weg en soms krijg ik ze even in slaap maar direct is ze weer wakker. dacht eert ok komt van de spuitjes, maar dit is nu al 2 w geleden. smorgen om 7 u neem ik ze bij mij in bed en dan komt er terug melk uit haar mondje ( dit dus 2 u na de fles). ik zit weer hele dagen met haar op, naast me in zetel, dan op de arm rechtop, dan liggend op de arm, ... ze is alles snel moe.

nu dinsdag heb ik terug afspraak bij KA.

ze drinkt nog 6 flessen. normaal moet ze 5 flessen van 150/5. de tijdstippen zijn ong
    5u
    9u
    12u30
    15u45
    19u
    22u30
    hoeveel ze drinkt varieert van 90 cc tot 150 cc.
    een fles van 150 wil ze niet, dus ik maak 120 en als deze helemaal leg is maak ik 30 bij zo wil ze het soms wel. bied ik eentje van 150 aan drinkt ze max 90 van. tussen door laten boeren of even stoppen, maakt geen verschil

iem tips??? of dingen dat ik zeker moet vragen aan de arts??? of..... alles is welkom.

alvast bedankt om te lezen

gr

2. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Hoihoi,

Zo te lezen heb je eigenlijk alles al gedaan en doe je er al aan wat je kunt. Wat vaak opvallend schijnt te zijn aan refluxkindjes is dat ze meer willen dan dat ze kunnen. Bij Veerle merkte ik ook echt dat ze als ze wakker was actie wilde. Ik ging vaak wandelen of soms bewust in haar onrustige uren naar de supermarkt. Dan zette ik de maxicosi over dwars in het zitje van de winkelwagen en zij maar lampjes kijken. Vind ze nog steeds heel leuk. Verder heb ik ook veel gedragen, was ze vaak ook wel goed mee te troosten (in een goede draagzak, ik ben wel voor dragers met een breed zitvlak waarin een kindje de kikkerhouding aan neemt als ze erin zitten, beter voor de heupjes en de rest van de ontwikkelingen).

Ik vind dat je kindje wel door slaapt hoor. Ze is nog maar 10 weken en dan al van savonds 23:00 uur tot smorgens 5:00, dat is heel knap hoor! Kindjes hebben dat zeker in het begin echt nog nodig, hun hersentjes en alles groeien heel snel. Dat kost veel energie.

Misschien hebben de anderen nog tips voor je waar ik nu niet aan denk. Heb je zelf het gevoel dat het toch weer de reflux is die opspeelt? Of denk je dat het wat anders is?

3. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    dank je voor je reactie

ik vind dat ze wat hetzelfde doet als voor de ziekenhuisopname. mij lijkt ze niet echt gelukkig te zijn. ze is moe dat zie ik , maar slapen lukt haar niet.
    nu ja qua doorslapen ik vergeleek even met twee collega's die kindjes zijn 8 en 7 w en die slapen al 9 a 10 u dan fles en slapen ze weer tot 11u dan denk ik ja mijn slaapt op 24 uur nog niet de helft van wat die hun kindjes slapen.
    draagzak heb ik niet. welk merk raad je dan aan ken er niets van en tot welke leeftijd kunne ze daarin??? heeft dat nog nut dak me dat aanschaf???

ik kom niet te veel buiten met haar alleen wandelen. de KA wou nietd at ikd rukke dingen met haar deed , omdat ze niet te veel prikkels aan kan en moet zeggen 2w terug ben ik dus wel met haar naar familiefeest geweest. toen ging alles nog goed, ze heeft ook door het feest geslapen eig, en sinds dan was alles weg he vanaf die nacht al en dan de dag erop de eerste spuitjes. dus ja aan wat het ligt geen idee.
    had ik niet naar dat feest gemogen? waren het de spuitjes? is het reflux terug? ik weet het eig niet

gr

4. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Ja, heel soms zijn er kindjes die al heel snel veel uren maken achter elkaar. Echt heel goed is het opzich niet hoor. Het zal misschien niet direct slecht zijn voor die kindjes, maar er is toch wel bewezen dat kindjes voor een goede groei zo aan het begin met regelmaat lekker melk nodig hebben.

Als ik het zo lees heb je toch wel heel voorzichtig gedaan. Waarom je kindje nu weer zo reageert is de vraag. Misschien zijn de medicijnen toch niet helemaal goed of misschien zijn het boertjes, misschien zijn het krampjes. Het is soms lastig om te achterhalen waardoor je kindje zo reageert. Je kan er dan heel druk mee zijn. Kan je kindje wel goed poepen? Trappelt het heel gespannen met haar beentjes? Heb je misschien iets van een oesteopaat overwogen? Is er al eens gekeken door een fysiotherapeut ivm kiss syndroom ofzo? Misschien heeft je kindje wel last van haar spiertjes? Zo moet je proberen één voor één dingetjes te bekijken. Het is wel fijn dat je een goede ka hebt. Ik zou als ik jou was eens precies bij houden wat ze doet (Wat doet ze op welke tijd en wanneer heb je een fles gegeven, hoeveel heeft ze dan gedronken, hoe snel ze het flesje heeft gedronken) Alles opschrijven en dat aan de ka overhandigen.

Het advies om je kindje niet te overprikkelen is wel verstandig. Je kan wel kijken om haar te vermaken met dingetjes als ze wakker is wat bij haar leeftijd past. Veerle vond op die leeftijd de tiny love heel erg leuk en daar kon en kan ze heel zoet mee zijn. Dat kan je best even doen als ze wakker is. Als je maar niet daarnaast hele heftige dingen gaat doen.

Wat een goede drager betreft, via deze site kan je advies vragen en kan je ook eerst een drager uit proberen: Babybij, Draagdoeken Ik heb zelf een bondolino, ben ik helemaal fan van (ongeveer algemeen bekend denk ik:p) Die mag je vanaf het begin gebruiken, maar er zijn meer goede dragers. Ik heb ontzettend veel gedragen en ik draag nu nog. Als ik naar de winkel moet en in en uit de auto (woon achteraf) dan pak ik 10000x makkelijker even de draagzak dan de wagen. Dat is qua prikkels dan ook gelijk een stuk rustiger omdat je kindje dicht bij je zit. Verder gebruik ik de draagzak nog steeds veel als Veerle onrustig is en last heeft van boertjes. Daar kan ze echt helemaal overstuur door raken. Rechtop bij mij in de zak dan ontspant ze zich beter en ik ga dan meestal was vouwen, beetje opruimen, was ophangen, ramen wassen lukt ook enz. Zo blijf ik bezig en zij vind dat heerlijk. Nu kijkt ze heel leuk mee over het randje, dat is ook grappig.

Sterkte met je zoektocht. Ik hoop dat je snel iets vind waardoor het wat beter te doen is voor jullie.

5. Meijke

Meijke Niet meer actief

Jente, ik zou inderdaad een paar dagen een logboekje bijhouden! Wanneer en hoeveel fles, wanneer en hoe lang slapen, wanneer ontlasting, krampjes, hoe lang na de fles geeft ze nog melk terug enz. Hoeveelheid en soort medicatie zou ik ook bespreken met de KA, als de dosis klopt voor haar gewicht, kan het zijn dat ze meer gebaat is bij andere medicijnen, alle kindjes reageren weer anders.

Ik denk niet dat het van de prikjes kan komen en ik weet zeker dat het niet van dat feest komt. Tuurlijk is het niet goed onze kinderen vaak te (over)prikkelen, maar als je af en toe toch ergens heen gaat, zul je de volgende dag (of het volgende flesje) het ritme gewoon weer op kunnen pakken.

Sterkte!

6. jesjuh

jesjuh Actief lid

29 mei 2007
    429
    0
    0
    Nijmegen
    @meijke: Wat goed zeg dat je pas over 2 maanden terug hoeft!! En een sprongetje te pakken lees ik. Hmmzz altijd lastig die sprongetjes, maar hopen dat ze er snel overheen is! Gaat het nog steeds goed met de nexium?

@suenne: Wat fijn dat het beter gaat met vast voedsel! Ik vond dat bij mijn zoontje een leuke fase om doorheen te gaan. Vooral nu ze het beter gaat doen kun je er meer van gaan genieten lijkt me.

@tokkel: Wat fijn dat het langzaam aan wat beter gaat met jesse.Voelt altijd zogoed he als het allemaal wat lekkerder loopt! Heb je een leuke dag gehad in Amsterdam?

@agnes: Mooi dat Jack inmiddels zijn schema goed heeft opgepakt en wat beter slaapt. Heeft hij nog veel last van zijn sprongetje?

@siepie: Zo zie je maar dat soms een hele kleine aanpassing iets net veel beter kan gaan! Maar ja je moet er maar net op komen om de lepel zo aan te bieden he;)

@stefanie78: Gaat alles goed met je knie? Altijd prettig als ze beter slapen he snachts!! Dat geeft je als moeder zoveel rust vind ik.

@jente2010: Ik heb helaas geen tips voor je. Ben zelf ook nog te onervaren met reflux. Heb een zoontje van ruim 20 maanden en een dochter van 6 weken. Bij kenji ging alles van begin af aan echt heel soepel. Deed steeds precies wat hij moest doen op het juiste moment zeg maar. Dat is bij yuna wel anders helaas.

Hier gaat het slapen van Kenji sinds 2 dagen beter. Nadat ik uiteindelijk het CB maar gebeld heb voor wat tips.(hier gelukkig een hele fijne CB) Waarschijnlijk heeft hij last van verlatingsangst!! Wat extra is aangewakkerd doordat ik in de week voor de geboorte en met de geboorte van yuna in het ziekenhuis heb gelegen. Nu brengen we hem naar bed zoals we altijd al deden, maar zodra hij in bed ligt drijgt hij al te beginnen. Ik laat dan zijn slaapkamer deur open staan en ga op onze kamer de was staan doen of iets dergelijks. Steeds als hij mama zei antwoorde ik met mama is hier, ga maar lekker slapen Kenji. Dat heb ik de eerste avond wel een paar keer moeten herhalen maar na 1,5 uur sliep hij zo vast dat de deur dicht kon en ik naar beneden. En niet meer gehoord tot de volgende ochtend!! Gister ging het nog beter, maar 2x moeten zeggen en hij sliep al na een half uur!!! Ben zo opgelucht!!!
    Met Yuna gaat het de laatste dagen weer wat minder. Veel aan het rommelen met de voedingen. Kwa tijden en ook dat ze zo af en toe tijdens het drinken gaat huilen. Ook de laatste 3 dagen weer iedere dag gespuugd. Per keer zo'n 30 a 40 cc. Ondanks dat ik niets veranderd heb aan de verhoudingen van voeding en jbpm. Ook heeft ze meer onrustige momenten. Af en toe voel/hoor ik ook dat de melk omhoog komt heb ik het idee. Ze slikt het uiteindelijk weer weg, maar gaat daarna behoorlijk huilen en is het ook heel moeilijk om haar rustig te krijgen. En de avonden is dat het meest erge eigenlijk. Lijkt ook wel of ze weer vaker wilt eten. Ik denk dat dat is om het zuur te blussen. Vind het echt heel moeilijk om haar af te lezen zeg maar. Bij Kenji lukte me dat veel beter. Overigens zuur ruiken kan ik niet echt zeggen dat ze doet. Ruik vaak alleen een melk luchtje zeg maar. Maandag of dinsdag bellen ze terug van het CB. Ga dit weer aangeven dat het zo gaat nu. Maar denken jullie dat ik misschien toch voorzichtig aan medicijnen moet denken?

7. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

@ Jente: Suenne heeft al veel tips gegeven en Meijke had ook een mooie aanvulling, dus hier even een aanvulling van mij.
    -Je zou ook inbakeren kunnen proberen. Veel van onze kindjes liggen nog ingebakerd of hebben dit een periode gedaan. Dit kan soms net dat extra stukje rust brengen. De eerste dagen kunnen ze zich verzetten, maar daarna moet je resultaat kunnen zien.
    - Verder inderdaad goed de rust en regelmaat aanhouden. Bij ons lukte het standaard wakker worden en dan voeden niet, omdat Jesse ook heel rommelig sliep. Wij hebben daarom een hele voorspelbare dag voor hem, dit lijkt hij te snappen.
    - Even de standaard check, maar bedje staat al schuin??
    - Misschien is de Omneo niet dik genoeg voor je dochter. Wij gebruiken hier JBPM en dan kan je zelf de dikte een beetje bepalen.
    - Misschien is de medicatie niet voldoende voor je dochter of zou een ander middel helpen. Hier persoonlijk erg blij met Nexium.
    - Wij zijn met Jesse naar een ostheopaat geweest en die haalde heel veel spanning uit zijn lijfje. Hij werd hier duidelijk rustiger van en huilde veel minder.
    - Ik zou iig controleren hoe ze na de volgende prik weer zo onrustig wordt. Denk zelf ook dat het meer de reflux is hoor die weer meer is gaan opspelen.
    - Sterkte meid! Het is wat hè met die kleintjes en zooooooo vermoeiend voor haar en voor jou.

@jesjuh: Jee lastig hoor. Ze ruikt niet zuur??? Want dan irriteert haar misschien meer het opkomende eten. Misschien overleggen met de arts of je Zantac kunt proberen. Dat is de meest milde medicijn. Eigenlijk zou ik hetzelfde doen als Meijke net voor Jente adviseerde. Even een logboekje bijhouden, zodat je weet wanneer het mis is. Is ook handig als je met de arts gaat overleggen. Dan kun je precies na vertellen wat er allemaal precies gebeurd.
    @ Meijke: Spannend 6 oktober! Ben erg benieuwd wat er bij Nienke uit gaat komen. Vind je het spannend??? Ben bij Jesse zo bang voor een terugval. Maar bij ons wordt er gelukkig niet over gesproken.

@hier: Amsterdam was HEERLIJK! Zo dat moest er even uit. Wat een goedmakertje voor de laatste weken. Zat met mooi weer of in het ziekenhuis of binnen thuis.
    Jesse heeft zich voorbeeldig gedragen bij mijn man. Goed gegeten, goed geslapen en hem nog een primeur gegeven (voetjes vast pakken), dus voor herhaling vatbaar. Huis is één bende, maar dat kan de pret niet drukken.

En hij lijkt langzaam aan te gaan geven meer tijd tussen zijn voedingen te willen. We komen steeds meer aan het eind van de dag in de knoei, omdat hij overdag langer wakker is en daarna toch ook even goed wil tukken (gelukkig).
    Kijk het nu even aan wat hij vandaag doet en hoe laat hij wakker wordt. Vind het wel spannend, want hij moet dan wel meer gaan drinken.

8. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi

dank jullie voor de reacties.

tussen ziekenhuisopname en controle heb ik toen heel logboek bijgehouden, toen ging het ook goed.
    sinds 15 aug hou ik bij wanneer ze een fles krijgt en hoeveel ze drinkt dus die papieren heb ik liggen.

osteo heb ik er al 2 gedaan. deze zeggen dat er niets vast zit en daar krijst ze ook het kot bij elkaar.

de omneo indikken al geprobeerd, één schapje, een klein beetje.... wil ze niet meer drinken

inbakkeren wil ze niet ze wil met armen naast hoofd liggen

stoelgang: wel die lijkt me anders, niet meer vaster, maar meer wateriger en stinkt enorm erg.

wat ze ook doet is zo haar lichaam opspannen en buikje naar boven, dat ik mijn hele hand onder haar rug krijg.

ik heb al veel opzoekingen gedaan, en ik probeer veel dingen uit alleen jammer dat er niet echt iets wil werken.

ik hoop dat de KA raad weet.

succes

9. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

Hoi Jente,
    Weet je zeker dat het geen KMA is. Jesse hebben ze ook eerst weer op de standaard nutrilon gezet en dat ging even goed, maar hij kreeg toch later klachten.
    En anders zou het er toch op kunnen duiden (waterige stinkpoep) dat het maagzuur misschien nog te zuur is en zij er nog te veel last van heeft. DAn zouden de medicijnen niet voldoende zijn.

Jesse wil trouwens ook met zijn armpjes naast zijn hoofd liggen, maar als hij last heeft maait hij zichzelf wakker. Het inbakeren gaf bij hem dus toch meer rust dan hem zonder doeken in bed te leggen.

10. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    koemelkallergie is het niet, die test heeft ze al gehad.

ik denk dak al redelijk geprobeerd heb :) jammer genoeg.

die puckababy was het toch niet bij haar.

hoe doe jij inbakkeren???

gr

11. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

Ik baker in een paccodoek. Die zijn erg stevig en strak. Vaak is dat voor refluxkindjes prettig, omdat ze heel sterk zijn door de spanning in hun lijfje.
    Hier zorgde het in het begin er voor dat hij rustig in slaap viel, maar wel na drie kwartier weer wakker werd.
    Nu hij de juiste medicatie krijgt wordt hij meestal wel even wakker, maar kunnen we hem goed troosten met een speentje en valt hij zo weer in slaap.

12. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Hoi allemaal

@jente
    Eigenlijk heeft iedereen al alles gezegd waar ik aan zou denken ,dus kan helaas niks voor je toevoegen.
    Maar wil je bij deze wel veel sterkte wensen en hoop dat je er snel achterkomt wat het is.

@tokkel
    Wat fijn dat je gisteren zo genoten hebt,moet ook af en toe kunnen;)
    wat fijn ook Jesse het zelf ook al wat langer vol houdt tussen de voedingen door.

@jesjuh
    Het zou kunnen dat jbpm niet meer voldoende werkt.
    Zou het ook zeker aan geven op het cb en eventueel vragen wat hen denken over medicatie.
    Jack heeft eigenlijk ook nooit overduidelijk zuur geroken.
    Wij gebruiken ook zantac en dat werkt hier gelukkig goed.

@all
    Vannacht zijn we dit keer niet wakker gemaakt door gehuil maar gelach.
    We werden allebei wakker en dachten wat horen we nu dan.
    Mijn ging kijken.
    Lag Jack klaar wakker met zijn armpjes te zwaaien en volop te lachen :D
    Na 5 min is hij weer in een diepe slaap gevallen en heeft mijn man hem om 7 uur weer wakker moeten maken.
    Wat het sprongetje betreft de ene keer is hij shagarijniger dan de andere keer.
    Het is gelukkig ook alleen overdag's dat hij zo is.
    Savonds en snachts gaat het goed.
    Als je hem savonds na bed brengt en sochtends wakker maakt krijg je een stralende glimlach haha.

13. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    Hoi meiden....hier misschien iemand verstand van reflux? Zoon is ondertussen al weer 8 maanden oud. Spuugde al sinds zijn geboorte. Dat hij nog heel klein was viel het mee maar huilde hij 's nachts wel heel veel en rook zuur. Toen we zijn bedje iets schuin zette ging het beter.
    Naar mate hij ouder wordt is het spugen steeds erger geworden. Hij kreeg tot 6m bv en nu kv. Dit heeft voor het spugen geen verschil, blijft hetzelfde. Hij spuugt ons en zichzelf de hele dag onder. De laatste tijd is het op zijn ergst omdat hij nu kruipt en gaat ondernemen. Vloerkleed vies, kleren vies etc.

Iemand tips? Wanneer hoort zoiets over te gaan? Want ik kan mijn kind niet de hele dag in een wippertje of kinderstoel zetten om het spugen te beperken.

14. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

Hoi Marise,

Het kan tot een jaar duren, soms zelfs langer.
    Zolang je zoontje vrolijk is en goed groeit is er niks verder aan de hand. Dat noemen ze dan een gelukkige spuger (ondanks dat je zelf en de wasmachine er wat minder vrolijk van wordt)
    Een paar collega's van mij hebben dat ook gehad. Betekende veel wassen en altijd foto's van hun kindjes met een slabbetje om ;)

Doe je al johannesbroodpitmeel door zijn voeding?? Misschien dat het dan wat minder snel naar boven komen???

15. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

@ Agnes: :) :) :) hahaha, leuk dat lachen 'snachts (en gelukkig slaapt hij daarna weer vrolijk verder)

16. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    @tokkel: ik heb daar 1 pakje van gekocht en geprobeerd. Het haalde niets uit. Dus ben daar mee gestopt. Inderdaad kilo's was. Op sommige foto's spuugt hij zelfs ;) Heel vervelend, ook lastig als we ergens op visite gaan. Altijd van die spuugdoeken mee en vieze shirtjes uiteindelijk. Maar goed die kleine kan er ook niets aan doen.

17. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    @agnes, geweldig zeg, lachen in de nacht! Heerlijk om dat eens te horen!
    @tokkel, fijn zeg dat je zo genoten hebt in de nacht!!!
    @jente, wij deden ook inbakeren met een pacco. Dit werkte hier heel erg goed.
    @marise, hoeveel schepjes jbpm deed je er toen in? Er mag best wat in namelijk...

@hier, Gister nog een behandeling van de osteopaat gehad, ze is toen wel wat aan het rommelen geweest met dr flessen en was vanmorgen vroeg wakker.
    Ik gister een workshop taarten maken gedaan, erg leuk en f wat anders!
    Vandaag dus vroeg wakker, al om 6 uur, was wel f wennen ;)
    We hebben geen idee wat de osteopaat nou precies heeft gedaan maar we hebben een compleet ander kind!!!!
    6.30 fles op :)
    toen weer heerlijk geslapen tot half 10 en wij dus ook :p
    Volgende fles weer helemaal op en een paar hapjes peer maar veel zin had ze er niet in, wel leuk met de lepel gespeeld.
    Toen hebben we een heel stuk gewandeld en heerlijk op een terrasje gezeten met het lekkere weer (hadden eigenlijk een verj. van mn zn oma maar afgebeld, gaan nu volgende week, zij heeft R. ook nog niet gezien).
    Daar weer een fles op!
    Heerlijk geslapen ondertussen.
    Toen weeer een fles op :$:D had er 1 schepje rijstebloem in gedaan maar ze dronk het zo leeg.
    Daarna zat ze nog te smakken en op dr vingers te soppen.
    Dacht nou dan probeer ik nog wat peer, anders alleen al voor de smaak... Nou wagenwijd he die mond open en hap hap hap zo alles op.
    Weet niet wat me overkomt!
    :D:D:D:D:D:D:D
    Lachend eten, lachend slapen, lachend spelen, lachend kroelen.
    Hopen zo hard dat het nu zo door mag zetten!!!

Liefs

18. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

@ Siepie: :):):):):):):)
    JEEEEEEEE Ik juich met je mee! Fantastisch joh!

@ hier: Vandaag op 5 flessen uit gekomen, omdat Jesse het zelf zo regelde. Overdag wel iets langer om er meer in te krijgen, maar vanavond een prima fles om half 8, die is normaal drama.
    Verder kon hij nu tussen de flessen door heerlijk lang slapen. Dat heeft hij dus ook gedaan. Twee keer ruim 2 uur.
    En ook hier, om half 5 richting verjaardag gegaan, lopend. Jesse viel onderweg in slaap, heeft daar in de wagen (niet-ingebakerd) anderhalf uur liggen tukken!!!!! Dat is dus ook hier nog nooit gebeurd!
    Dus bij ons ook dit weekend zonneschijn!

19. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Tnx tokkel!
    Juich ik met jou mee!!!!

20. jesjuh

jesjuh Actief lid

29 mei 2007
    429
    0
    0
    Nijmegen
    Pff meiden ik moet ff van me af schrijven. het is weer drama hier vanavond. Kenji wilde weer niet slapen dus ben weer boven aan het rommelen gegaan. hij slaapt alleen nu nog niet!!! Heb al 3x geprobeerd naar beneden te gaan. maar mooi niet dus. direct krijsen !!! en yuna heeft zich en mij 3x onder gespuugt! En heeeeeeel veel huilen/krijsen. maar zij ligt nu eindelijk te slapen!! alleen moet ik haar rond 0:00u waarschijnlijk weer wakker maken voor fles! hopen dat kenji dan eindelijk slaapt!! ppfffff ben kapot!!!!

Sorry voor het geklaag, maar moest het ff kwijt. gelukkig komt manlief zo thuis!!

Deel Deze Pagina