@fee, hier kan ik je niet mee helpen, mn dochter is nog wat jonger. Misschien is ze meer aan het bewegen waardoor het weer terug komt? @tokkel, ah nee!!!! Je was juist zo positief! Arme jesse.. hopelijk kunnen ze wel iets vinden waar jullie dan vervolgens weer wat mee kunnen. Zo is het ook geen doen. Heel veel sterkte en succes met je mannetje!!! Liefs
Hey Tokkel, wat ontzettend rottig zeg... He, zou willen dat ik een toverwoord voor je had, echt. Sterkte voor jullie! Liefs
hey tokkel. Heel veel sccs en sterkte. Hoop voor jullie dat er wat meer duidelijk wordt tijdens de opname en dat ze met goede ideeen komen.
Hoi, Tokkel, bedankt voor je antwoorden! EN wat naar voor jouw en je zoontje, dat hij (opnieuw?) in het ziekenhuis ligt. Ik kan me voorstellen, dat je er effe helemaal doorheen zit. Met mijn zoontje gaat het op en neer. Thuis (met regelmaat) gaat het het beste. Ik geef nog 3x borstvoeding en 2x flesvoeding. De flessen drinken met nutriton lijken goed te gaan, maar geeft wel weer meer krampjes (en dus weer snel wakker, ook `s nachts-> sliep wel weer door met de speen). Op advies van CB nu beginnen met lactulose, en doorgaan met nutriton. Heeft 1 van jullie hier ervaring mee? En is doorgaan met borstvoeding verstandig bij reflux, of beter over op de flesvoeding? Wat is jullie ervaring met bijvoeding, en vanaf wanneer? Het cb gaf aan om evt ook met pruimenmoes te gaan beginnen... maar wat is verstandig....? Mn zoontje is nu bijna 4 mnd. Weet af en toe ook niet meer wat het best is... Ik wil zo graag DE oplossing hebben....
Hè verdarrie tokkel wat erg zeg!!! ik hoop echt voor jesse en het gezinnetje dat er snel een oplossing komt!!!! heeeeeeel veel succes en sterkte va n deze kant.
Thanks meiden. Bah wat een domper weer. Ze gaan nu zijn drinkgedrag observeren en kijken waarom hij zo in de weerstand gaat tijdens een fles. Is het medisch? Of toch een nare prikkel de afgelopen weken geweest waardoor hij vriendelijk bedankt..... Vorige keren waren de opnames erger hoor. Toen was er echt even lichte paniek. Nu is het meer dat wij aangeven dat voeden zo bijna niet meer te doen is en zij objectief gaan kijken wat nou goed is om te doen voor ons en Jesse. Ze hebben net een goed voorbeeld gezien van de half 8 voeding. Ze gaan nu de avondvoeding en ochtendvoeding zelf doen en dan gaan ze weer kijken hoe ik hem morgen voed. Ben benieuwd. Erger dan dit kan het bijna niet worden, dus hopelijk gaat het iets opleveren. Ze kwamen wel meteen weer met allerlei ideeen, dus heb wel aangegeven dat dat de vorige keer ook zo was en dat iedereen iets riep, maar dat ons kindje er niet beter van is gaan eten.
Tokkel: wat vreselijk om je kindje weer in het ziekenhuis te hebben liggen.... Wat doet hij dan tijdens het drinken? Of drinkt hij niet?
@ Heide: hij gaat volledig in de weerstand. Eerst drinkt hij rustig 30 cc en dan hoor je zijn maagje en zijn darmpjes, gaat hij scheten laten en dan gooit hij zijn hele lijf in de strijd om maar niet meer te hoeven eten. Het ging een tijdje redelijk omdat het een nog een ukkie was, maar er zit nu zo veel kracht in zijn lijf. En hij begint ook gewoon slim te worden, gaat op de speen kauwen en daar kan ik niets meer op verzinnen. We liepen hier rustig drie kwartier met hem rond de kamer om er iets in te krijgen en hij begint voor mij daarvoor te zwaar te worden. En daarnaast moest hij steeds vaker keihard huilen tijdens het drinken. Dat vind ik gewoon niet normaal. Mijn man is nu bij hem, ik ga zo weer heen.
Jeetje Tokkel, wat ontzettend rot voor jullie!! Hopelijk wordt er wel een oplossing gevonden en kunnen jullie dan thuis weer met frisse moed de draad weer oppakken...dat hakt er wel in allemaal he!! Heeft hij wel echt honger als je de fles geeft? Je had er nu ook ongeveer 4 uur tussen de laatste tijd toch? Ik weet nog van onze man, dat is natuurlijk veeeeel minder erg maar hij had ook op een gegeven moment dat hij 3 flessen achter elkaar amper wat dronk en dan ook heel boos werd, dat hij na 3-3,5uur gewoon echt nog geen honger heeft...En als hij geen honger heeft dan gaat hij fel in protest. Als ik er dan eens 5 uur tussenliet dan ging het al veel beter...Neem aan dat je dat al geprobeerd hebt maar alle ideeen helpen. Moet zeggen dat hij nu ook heel sterk wordt en als ik hem dan in zijligging leg (doe dat nog steeds eigenlijk) overstrekt hij eerst heel erg als ik de speen in zijn mond probeer te doen en wordt pas na eventjes wat rustiger...geen idee wat dat is, met de nacht- en ochtendfles gaat het beter dus denk dan maar dat hij dan ECHT trek heeft en die keren overdag misschien toch minder. Heel veel sterkte gewenst daar!! Knuffel
@ Meril: Bij ons zijn de avond en ochtendfles juist drama, hahaha. Apart hè. Om 19.30 u wil hij het liefst niet drinken. Om 23.30 maar 60 cc, slaapt als een roosje en om half 8 'sochtends is het één en al protest tijdens het drinken.Wij leggen hem ook op zijn zij, maar hij kronkelt zich een weg naar beneden. Wat we wel merken is dat zo lang hij drinkt er niets aan de hand is. Heb je mazzel, dan is dat 70 cc, maar vaak al na 30 cc. Zo gauw hij stopt begint het protest. We zitten uiteindelijk weer op 6 flessen, omdat hij dan over de hele dag meer drinkt dan bij 5. De dietiste heeft gisteren wel laten weten om toch 5 te gaan proberen in de hoop dat hij er uiteindelijk voor kiest meer te gaan drinken. Ga vandaag ook vragen om een logopediste. Wil toch uitsluiten of het niet aan zijn slikken ligt. En misschien heeft zij nog een flestip o.i.d.
@tokkel Zou het meschien aan zijn tongriempje kunnen liggen?? Dat deze meschien te kort is?? Meende ooit gehoord te hebben dat kinderen dan ook slechter drinken. Weet niet of het zo is maar dacht laat het je toch even weten.
Hoi dames, Ik ben momenteel ten einde raad, dus ik vraag jullie even om hulp en ervaringen. Mijn zoontje van 7 weken heeft verborgen reflux. We zijn al sinds de tweede week van zijn leventje aan het tobben met ontroostbare huilbuien en hij is gewoon nooit blij of tevreden, altijd pijn, altijd ongemak.. Vanaf week 2 kreeg hij Zantac, maar dat hielp maar eventjes en haalde niet alle klachten weg helaas. De pijn was wel even weg, maar het ongemak niet. Vorige week hebben we nieuwe medicijnen gekregen: Nexium en Motilium. Hij krijgt één zakje Nexium in 7,5 ml water per dag en 3x daags 2,5 ml Motilium. De eerste 4 dagen leken zijn klachten alleen maar nóg erger. Maar toen was er op dag 5 ineens een omslag. Ons ventje had géén pijn meer, was super rustig en voor het eerst zagen we een blije en tevreden baby. We wisten niet wat we meemaakten en waren dolgelukkig! Het ging die hele dag erg goed en de dag erop ook. Maar toen werd hij op dag 7 toch weer onrustig en die avond begonnen de ontroostbare huilbuien ineens weer.. Vandaag is dag 8 en het is de hele dag alweer als vanouds Het lijkt erop dat we weer helemaal terug bij af zijn. Is dit normaal? Hebben ze bij de opstart van de medicijnen af en toe een terugval en gaat het misschien morgen weer beter? Wie heeft dit ook zo meegemaakt? We waren zo blij, we hadden eindelijk ons mannetje zoals hij is en niet zo ongelukkig en met pijn.. En nu is dat mannetje weer helemaal weg.. Ik zit er dus ook even helemaal doorheen op het moment. Kan iemand mij misschien gerust stellen of zou hij andere medicijnen of een hogere dosis nodig hebben?
@ Elane: Misschien met de arts mogelijk koemelkallergie bespreken, dat gaat vaak samen met reflux. Kan dus zijn dat zijn lichaam op de melk reageert. Meestal zouden de medicijnen nu wel moeten aanslaan en je zoontje krijgt goede medicatie. Jesse krijgt ook 7,5 ml neium en 4 maals daags 1,5 motilium. Hij drinkt ook koemelkvrije melk de combi zorgde hier voor meer rust. @ Agnes: tongriempje is in orde, hebben we de vorige keer al na laten kijken. Wat een gedoe hè. Begin wel de indruk te krijgen dat ze in het ziekenhuis ook niet een oplossing gaan vinden hoor...... Nou ga nu zelf weer lekker naar mijn mannetje toe. Even wat tijd aan mijn dochter besteed en mijn man aan Jesse. Was ook wel even nodig.
Wat een zorg... En goed dat je zo ad rem gereageerd hebt! Verpleging is om te observeren en te rapporteren, artsen zijn er om conclusies te trekken! Het is te hopen dat ze iets kunnen ontdekken zonder daarmee iets van belastende onderzoeken te moeten doen. Liefs
Tokkel: lijkt me moeilijk om je kereltje zo te zien.. en zo frustrerend als hij niet drinkt.. Lotte doet dit ook wel eens voor ze de fles krijgt, dan protesteert ze al als je haar in de drinkhouding legt?? Maar uiteindelijk drinkt ze hem dan 5 minuten later wel leeg?? Gek kind . Maar sterk dat ze dan zijn inderdaad . Ik hoop voor jullie dat ze een oplossing gaan vinden voor jullie mannetje! Sterkte ermee! Elane: medicijnen zouden nu wel hun werking moeten laten zien. Ik zou nog eens contact opnemen met de kinderarts en inderdaad koemelkallergie eens aankaarten. Succes ermee!
Nee, kan wel 1 tot 2 weken gaan duren hoorden we gisteren. Ze gaan hem nu eerst observeren en dan volgt een plan van aanpak. Ze denken dat hij een slechte prikkel heeft gekregen door telkens pijn te hebben gehad en dat dat patroon doorbroken moet worden als dat nog lukt. Ze zijn aan het nadenken of extra onderzoek nodig is om nog iets medisch uit te sluiten. En daarnaast gaan ze kijken in hoeverre we de strijd nog met Jesse aan moeten gaan, dus hij krijgt een half uur de tijd om te drinken, daarna jammer en volgende voeding weer een kans. Alleen dit is eerder geprobeerd en toen raakte hij ivm zijn hartje te snel uitgeput en wilde helemaal niet eten. Ze gaan dus beoordelen of we dit nog een keer moeten willen proberen en anders is de volgende stap sondevoeding. Nou moeders hier huilt wat af, maar wij weten het ook niet meer, In het ziekenhuis eet hij bij de verpleging bizar weinig, dus zij hebben nu ook gemerkt hoe moeilijk het is hem te voeden. Dus klinkt gek, maar ben ik wel even blij om. Ik ga nu weer heen en hopelijk horen we in de loop van de dag wat meer over het plan van aanpak. Fijne dag meiden!
Ach meid toch. Wat verschrikkelijk voor jullie dat jesse nog langer moet blijven. Zal kei hard voor jullie duimen dat er snel meer duidelijk wordt en een oplossing voor jullie komt. Heel heel veel sterkt meid.
Hmmm lastig hoor Tokkel, hang in there he!! Misschien rare gedachte maar zou het geen idee zijn even te kijken hoe het met de sondevoeding gaat? Als dat wel gaat kan je denk ik uitsluiten dat het aan de voeding/darmpjes ed ligt en is het dus puur het zelf drinken van hem...of is het al duidelijk dat het daaraan ligt? Zoontje van vriendin van me heeft nu al een hele tijd sondevoeding, dronk eerst wel redelijk goed maar ook steeds minder en ook telkens strijd (en veel spugen). Hij is met 28 weken geboren dus erg prematuur dus denk dat ze dat daarom ook redelijk snel gestart hebben, hij kwam ook erg weinig aan. Hij heeft nu ook logopedie ed om naar de drinktechnik te kijken. Zijn nu aan het onderzoeken of hij een bepaald syndroom heeft (Noonan) Nou, nogmaals sterkte en huilen is niet erg hoor, het moet er toch uit allemaal!! Kus