Het grote Reflux topic

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door smartie1980, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    @ tokkel.
    Wel fijn dat je nu een beetje weet wat de oorzaak kan zijn.
    Hopelijk dat het met de lepel wel veel beter gaat.

@all
    Ben ook wel weer een beetje benieuwd hoe het met jullie gaat.
    En anders geen nieuws is goed niuews.
    Toch?? ;)

@lynne
    Ik heb helaas geen ervaring met de andere medicijnen.
    Bij ons hielp zantac gelukkig voldoende.
    Maar hoe gaat het nu al wat beter??

@muppet
    Zou best kunnen dat je kindje ook kma heeft.
    Reflux en kma gaan vaak samen.
    Hoe gaat het nu met je zoontje??

@all
    Ben ook wel benieuwd hoe het nu met jullie is.
    Maar denk maar zo geen nieuws is goed nieuws toch??;)

@hier
    Jack slaapt snachts nog steeds super.
    Overdags gaat het ook weer steeds beter.
    We zijn nu ong. 2 weekjes bezig geweest met uitbakeren van pucka baby en hij heeft nu al een aantal daagjes allebij de armen los.
    Drinken gaat hier ook super.
    Hij krijgt nu 4x 210 en heeft ze ook nog eens regelmatig allemaal op.
    Dit weekend gaan we voor het eerst een klein beetje worteltjes proberen.
    Maandag weer na het cb en dan maar eens over bijvoeding praten.
    Heb het gevoel dat jack het niet lang meer blijft volhouden op alleen maar 4 fles van 210.
    Maar de tijdt zal het zeggen.
    Iedereen alvast een fijne dag verder.

2. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Hoi Lynne,

Welkom hier, hopelijk kunnen we je nog in dingen raden en je kan hier altijd je verhaal kwijt.

Het kan natuurlijk zo zijn dat het ene medicijn veel beter aanslaat dan het andere. Maar wat ik me afvraag is wat je ziet bij je kindje? Want ik heb al vaak gelezen dat Motillium als bijwerking heeft dat het nogal darmkrampjes kan veroorzaken. Veerle krijgt alleen Losec en zij doet het daar goed op. Ze heeft nog steeds wel haar onrustige dagen, zeker toen we net begonnen en het helpt niet tegen het terug slikken, maar het beschermd en voor de rest slepen we haar nog steeds door haar 'slik-hik en verslik' momenten heen. Als ze maar geen pijn van het zuur heeft.

Liefs Suënne

3. Kwekijzer

Hey Jess,

Leef je ook nog?:D Je kind groeit dus goed, maar dat moet ook wel op die megaflessen die de jouwe drinkt:) Dat spugen wat je kindje doet op de vaste voeding, komt dat niet gewoon omdat je olvarit gebruikt? Ik merk het aan Veerle ook hoor als ik haar olvarit geef, dat werkt voor haar op de één of andere manier altijd tegen. Veerle eet volgens mij best veel bijvoeding op het moment en ik vind haar er veel rustiger op. Ik maak wel eens courgette uit de oven met wat druppels olijolie en dat meng ik dan door de aardappel (ik geef haar én in de hand en ik prak ook, want anders vind ik dat ze er te weinig van binnen krijgt). Ze krijgt nu van mij ook een beetje volle yoghurt na. Het vervangt inmiddels echt een flesje.

Ik heb ergens gelezen dat kindjes vanaf een maand of 6 de hele winter door verkouden kunnen zijn. Schijnt normaal te zijn. Ben je van het ene 'lastige' af en dient zich het volgende weer aan. Wat een gedoe he?

Veerle kucht en gromt ook, ik heb het idee dat het iets nieuws in geluidjes is van dr. Ze kan gewoon maf doen, want als je haar even 'stout' aan kijkt ligt ze helemaal in een deuk:D

4. Kwekijzer

Hoe is het nu? Gaat het alweer wat beter?

Opzich merk ik hier bij de voeding die wij nu hebben geen verschil. Maar ik moet wel zeggen, ik geef Veerle van alles. s Avonds krijgt ze pyamapap (volgens mij man is suikervrees onzin en komt het overgewicht niet van de suiker, maar van de vierkante beelden die we in onze huizen hebben) of brood met een beetje thee. Ik probeer zoveel mogelijk die afhankelijkheid van de fles te verleggen naar vaste voeding. Hier werkt het gelukkig goed.

Maar dat is in jullie geval denk ik ook heel lastig doordat je kindje kma heeft of niet? Balen is het wel. Ik heb zo verder geen tips voor je.

5. Kwekijzer

Hoi Mupet,

Ook welkom hier. Klinkt ook weer heel heftig. Het kan zo zwaar zijn die eerste weken als het zo gaat. Hoe gaat het inmiddels? Is er bij jullie al wat meer bekend? Gaan of hebben ze nog andere/meer onderzoeken gedaan? Volgens mij helpen maagzuurremmers over het algemeen altijd wel wat.

Sterkte in ieder geval en schrijf ook maar lekker van je af.

Liefs Suenne

6. Kwekijzer

Hoi Tokkel,

Met mij gaat het goed, alleen ik ben gewoon moe. Ik merk dat het met werk een stuk drukker is en dat ik gewoon vaak geen zin meer heb om na te denken. Mijn hoofd zit een beetje vol met alles. Met Veerle gaat het ook heel goed, ze is zo lekker vrolijk. Ze slaapt op het moment weer heel goed, ze eet waanzinnig vind ik, ik heb geen graadmeter, maar volgens mij eet ze echt heel goed. Ze poept goed, ze draait goed, ze probeert te zitten en kiept dan voorover en gaat heel hard krijsen. Dus ik denk dat ze zelf ook heel erg haar best doet om snel alles zelf te kunnen.

Bij jullie is er eigenlijk dus niet heel erg veel veranderd na de ziekenhuisopname? Je hebt al eens een grotere speen geprobeerd? Veerle is een beetje verwend, die wil gewoon niet heel hard moeten zuigen, ze krijgt al bijna vanaf het begin gewoon met de papspeen van Difrax. Ze drinkt dan wel snel, maar ze drinkt dan in ieder geval gemiddeld haar flessen leeg. Geef ik haar een kleinere speen, dan denkt ze op de helft volgens mij 'ga jij er zelf lekker even op zitten ploeteren ofzo':p Ik las ook heel vaak dat kindjes aan de borst meer moeite zouden moeten doen en dus een sterkere en betere kaakontwikkeling zouden hebben. Maar ik denk dat dus echt helemaal niet he! Als een kind aan de borst ligt dan komt de melk vaak al vanzelf, daarnaast komt de melk uit 5 verschillende hoeken uit de tepel, dat is echt veel! Ik denk dus eigenlijk dat het helemaal niet zo natuurlijk is om kindjes uit een speentje te laten drinken met een klein gaatje (prima als je kind het er natuurlijk wel heel goed op doet he, dat wil ik er niet mee zeggen). Ik verdik de voeding altijd wel, het kan ook niet onverdikt, dat gaat hier nog steeds niet goed.

In ieder geval wens ik jullie een fijn thuiszijn samen en ik wens jullie toe dat de sonde niet nodig zal zijn. Sterkte en ik hoop dat het toch nog ergens iets heeft bijgedragen.

7. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Suenne: ah kijk eens! yoghurt! En krijgt ze daarna nog pyjamapap? Mag ik voor de lol eens jouw schema van je lezen? En waarom trouwens volle yoghurt ipv biogarde? Gewoon interesse hoor, geen theorieën of oordelen ofzo. Volle yoghurt zie ik hier nooit. Alleen maar halfvol en mager geloof ik. Daarom ben ik maar voor biogarde aan, daar zit tenminste nog vet in. Je man heeft gelijk hoor over suiker. Maar gaat niet alleen om ervan dik worden waarom ze tegenwoordig erover zeuren. Suiker is ook niet zo goed omdat het geraffineerd is (zeer bewerkt) waardoor het vitamines moet onttrekken aan je lichaam om afgebroken te kunnen worden. Daaromn kun je het beste zo ongeraffineerd mogelijke suiker gebruiken, zoals rietsuiker. Daar is veel minder mee 'gedaan', het is nog wat ruwer uit de natuur zeg maar. Maar ja, ik weet dit van suiker maar ben gewoon te lui en ongedisciplineerd om er veel mee te doen. Het leven moet ook niet te moeilijk worden natuurlijk ;)

8. Kwekijzer

Oo, ik heb niet over het merk nagedacht in dat opzicht. Wat is het verschil tussen biogarde en volle yoghurt? Ik heb volle yoghurt gepakt omdat het op dat schema van Stevan Kleintjes staat en omdat we het zelf ook eten. Dus er zit niet één of andere filosofie achter ofzo.

Geen dag is hetzelfde met ons schatje, die heeft een hoofd met een eigen willetje en doet het precies zoals ze wil.

Vandaag ging er om 7:30 uur een fles van 180-6 in.
    Nu heeft ze net een halve aardappel met een handje sperziebonen opgegeten. Daarna wat lepels yoghurt, eet ze de ene keer meer van dan de andere keer. Ik denk dat ze ongeveer 40cc ervan gehad heeft. Nou wacht ik het af wanneer ze weer trek krijgt. Soms is dat om 14:00 al en de afgelopen dagen was dat pas om 16:00 uur zo (180-6 drinkt ze dan wel). Rond 18:00 uur geef ik haar een vierkantje boterham met roomboter en appelstroop/of gewoon pap, fruit en drinken (thee of roosvicee omdat ik het lekkerder vind dan diksap en omdat ik dat gewoon een gezond drankje vind). En dan is het afhankelijk van hoe goed ze heeft gegeten, meestal maak ik haar om 21:30 uur wakker voor een vloeibare versie van pyamapapje. Maar als ze echt pap heeft gehad, dan geef ik een gewone fles als laatste hoor.

En wat die suiker betreft. Ik denk dat je gewoon normaal moet doen en dat het dan best mee valt. Niet te veel frisdrank ect Er bestaat ook nog een kans op diabetes type 2, maar het valt me op dat dit vaak voorkomt in families waarbij erfelijkheid ook een factor is.

9. FEE88

FEE88 Niet meer actief

He meiden, heb hier al eerder wat geschreven over dat mijn meisje opeens weer was begonnen met spugen rond de 7 maanden. Jullie zeiden dat het zou kunnen terugkomen omdat ze kruipt etc. maar dat doet ze al sinds ze 5,5 maand is... het werd steeds erger tot het moment dat het voor mij genoeg was ze had echt heel veel pijn en de hele dag een zure lucht om haar heen hangen. Ze kon niks meer doen want ze spuugde dan gelijk de boel weer onder.

Heb dus de ha gebeld moest ik eerst het cb bellen dus cb gebeld weer terugverwezen naar de ha want ze zei dat het niet kon dat ze reflux had omdat ze daar rond de 8 maanden wel overheen gegroeid moesten zijn, dus dat ze mij op medisch gebied niet verder konden helpen. Uiteindelijk toch een afspraak bij de ha, maar mijn eigen ha was er niet. Omdat maagzuur problemen aan beide kanten van de familie voorkomen en ook in ernstige mate *mijn man en ik slikken ook beiden omeprazol*. Vond de dokter ook dat ik bij mijn eigen ha om een verwijzing moest vragen naar de ka... Dat kan volgende week dus ik ben benieuwd.

Hoe gaat dat in zijn werk als je bij de ka komt en zijn hier ook mama's die op zo'n late leeftijd pas werden doorgestuurd?

Ze krijgt nu Zantac, hebben jullie nog tips over het toedienen? Ze laat het namelijk gewoon uit haar mond lopen of sproeit het uit als ik het verder in haar mond spuit... Flesjes drinkt ze nooit leeg...

Bedankt :D

10. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Hoi meiden, Ik kom weer eens kijken hoe het hier is met iedereen.

Met N. is het lange tijd heel goed gegaan, en daarom zijn we 2 weken geleden gestopt met nexium. Helaas was het vorige week weer gilbuien, overstrekken, niet willen slapen etc. Het werd steeds erger, en daarom heb ik maandag weer nexium gegeven. En na een dag hadden we weer een vrolijk mannetje. Raar, want we zien em niet meer spugen, maar blijkbaar is de verborgen reflux nog niet weg. Ik heb zo een tel. afspraak met de KA, om te overleggen hoe nu verder.

11. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Siepie: als je van 1 naar 2 gaat valt de voeding zwaarder, en zitten andere voedingsstoffen in. Daarom mag er dan ook vaak een fles af.

12. Meijke

Meijke Niet meer actief

Meiden, hoe is het?

Hier gaat het goed. Gisteren provocatie KMA gehad en...ze heeft het niet :D! Haar reflux wordt dus niet veroorzaakt door KMA, maar door de onvolgroeide spier tussen maag/slokdarm. Eigenlijk dachten we (KA ook) dit al wel aangezien de klachten niet minder werden door Neocate maar pas door eerst ophoging van Zantac en toen dat niet meer werkte door de Nexium.

Ga van het weekend eens even een diepvriesvoorraadje wortel, peer, broccoli, bloemkool, meloen, appel, courgette enz maken :).

Ze is in de nacht nog steeds meerdere keren wakker, maar door speentjes tot 6.45 wel weer in slaap te sussen. Meestal is ze gelijk weer vertrokken. Laatste fles nu tussen 19.00-20.00. Dat is wel heerlijk, kunnen we als we daar behoefte aan hebben lekker vroeg ook zelf gaan tukken :D.

De Nexium zal ze nog wel een tijdje nodig hebben. Ik heb nog voor 5 weken, hoop niet dat we daarna afbouwen moeten proberen. Maandag naar de KA, zal dat even bespreken.

13. Kwekijzer

Wat een fijn nieuws!! Gefeliciteerd, scheelt ook echt een hoop gedoe hoor!

Dus nu ga je ook echt beginnen met bijvoeden of doe je dat al?

Ik wil met Veerle ook graag proberen om haar het laatste flesje om 20 uur te geven, maar ze houdt het niet zo lang vol om wakker te blijven. Hoe ziet bij jullie een dag eruit incl het bijvoeden?

14. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ik ga hier ons verhaal ook even neerzetten want ik weet het even niet meer......

Suzannah huild nu al weken direct na de voeding en is dan minimaal 1uur niet te troosten...

haar klachten:
    - spugen
    - de hik
    - huilen in haar slaap
    - Onrustig drinken (groot gevecht)
    - 's nachts heel onrustig
    - Huilen bij boeren
    - Exceem
    - heel veel kramp

Ze dronk met een Dr. Browns fles maar door de Nutriton krijgt ze nu sinds gister de aventfles

Conclusie: Reflux
    Ze krijgt nu 2scheppen nutriton en 2xdaags 1ml Zantax en ze heeft nu Pepti gekregen ivm de exceem.

Nu zijn we een week verder en er zit nog nauwelijks verbetering in, om maar niet te zeggen dat het wel slechter lijkt te gaan.

De kinderarts vind dat we het verder moeten gaan indikken met nutriton en wil dat we op 150/5 nu 4scheppen nutriton gaan doen. Dan 4dgn aan kijken en als dat niet voldoende doet de zantac verhogen en dan weer 1week aankijken. Als dat niet helpt gaan ze kijken naar KMA

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het een HEL! vind..pffff
    Je kindje lijd zo erg en Suzannah heeft zoveel pijn.
    Gister huilde ze tot 2uur na de fles nog en toen heb ik haar paracetamol gegeven en hield het pas op.
    Ze is soms zo moe van het huilen dat ze niet wakker word voor haar volgende voeding.

Ik weet van Megan (die had echt hele erge reflux) dat zij maar bleef aangeven dat ze wilde drinken. Ik had dgn dat ze elke 2uur wilde eten en dat ik het moest rekken naar 3uur anders dronk ze veel te veel.

Suzannah slaapt zo 5uur tussen de voedingen in en dat lijkt dan weer niet op reflux volgens mij........tja ik weet het echt allemaal niet meer nu.

15. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @meijke: Wat fijn zeg dat het zo goed gaat! Hier zoals je kan zien net begonnen met de ellende.....

16. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Nou net werd ik gebeld door de KA en we mogen eerst de zantax ophogen naar 2x 1,5ml per dag en als dat niet voldoende helpt gaan we toch naar andere voeding toe om de koemelkallergie te vast te stellen.

17. Kwekijzer

Nou, gewoon naar je gevoel luisteren. Moeders hebben (bijna) altijd gelijk hoor, daar hebben we een extra zintuig voor gekregen.

Nouja in ieder geval 'welkom' hier en sterkte toe gewenst.

18. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Sloppyslayer: als mama van al een refluxkindje weet je zelf denk ik heel goed wat er aan de hand kan zijn. Laat je niet van de wijs brengen. Bij onze N. zou er ook niets aan de hand zijn, maar ik wist van onze dochter al met een paar dagen dat N. reflux had. Helaas is er niet geluisterd en had hij met een maand een slokdarmontsteking, en lag hij aan de hartbewaking omdat het zo slecht ging.

Hopelijk gaat het heel snel beter met je kindje!!!!

19. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @suenne: ik heb heel veel hulp. Zeker op de dgn dat mijn oudste ook thuis is.
    Als ze zo ontroostbaar is dan hou ik haar zoveel mogelijk recht op. Wiegen, rond lopen, draag doek of zak, een rondje van haar mkn, over m'n schouder hangen, op het voedingskussen rechtop zetten, in de stokkebaby stoel van triptap.........wat heb ik niet geprobeerd.
    Rechtop voeden of in de bv stand ( van de fisio geleerd)

Dat van de paracetamol heb ik gezegt maar daar werd niet echt op gereageerd.

Ik heb net ook weer heel duidelijk aangeven dat ik denk dat de reflux zo redelijk onder controle is en dat het wat anders moet zijn waar ze last van heeft.
    Wat ik hier boven ook aangeef een van de duidelijkste symptomen van reflux is: eten eten eten. En dat doet ze echt niet.
    Wat ook duidelijk is bij reflux is dat ze na de fles vaak rustiger zijn omdat de melk ervoor zorgt dat het zuur weggaat en na een uurtje of zo willen ze weer eten omdat dan het zuur weer terug komt.
    Suzannah is juist onrustig na de fles en blij als ze niet hoeft te eten. Ze word ook vaak niet wakker voor een voeding...
    Dat zijn duidelijke afwijkende dingen die niks met reflux te maken hebben.
    Ik had liever gehad dat het zo duidelijk als bij mijn dochter was.......want als het geen KMA en de reflux toch onder controle wat moet het dan nog zijn?
    Pfffff ik maak me echt zorgen

20. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @melisa: ohhh dat is helemaal heftig zeg! Dank je voor je lieve worden!

Deel Deze Pagina