Het grote Reflux topic

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door smartie1980, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Gefeliciteerd Trishka! Goed dat je het zegt over de nuvaring want hij zit er net in maar ik wil echt nooit meer zwanger zijn....t'is mooi zo ;)...extra oppassen dus...

Charlie

2. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

haaa, wat leuk! Gefeliciteerd, dat je dat dan nog 2 dagen voor je kan houden? Pff, lijkt me in deze situatie wel heel pittig. Dat is voor mij de reden om nog te wachten, ik vond zwanger zijn heel erg vermoeiend en ik vind Veerle bij tijd en wijlen ook behoorlijk pittig hoor. Vooral als ze maar blijft zeuren en ik niet kan achterhalen waarom of het voor haar kan oplossen.

3. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    @ trishka... Mag toch wel feliciteren?? Wel leuk 3 kinderen. Ik zou graag een derde willen, maar omdat Cris zo veel gehuild heeft wil manlief echt geen derde meer..:(

Door de jhbm krijgen ze wel meer krampen...:( Hier ook ervaring mee. In het ziekenhuis gaven ze hem 2 scheppen van jhbm en hij krijste de hele boel bijelkaar. We zijn toen overgestapt naar 1 en dat ging veel beter. Want ja los je de een op en dan komt het andere probleem er bij.

Ik kan nu eindelijk zeggen dat de melk het goed doet bij hem. het huilen/gillen/krijsen is echt over lijkt het wel..:) Hopen dat het ook zo blijft. Alleen is mn mannetje nu wel beetje ziekjes. Rode billetjes/ lichte verhoging (38 graden) en diaree..:( maar hij heeft geen pijn. Kan ik dan nu eindelijk ademhalen???

4. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    thanks meiden ja hoor je mag feliciteren hoor, was wel absoluut niet gepland, zeker nu niet maar is natuurlijk zeker wel welkom. alleen mn mans reactie weet ik niet zo goed in te schatten, maar dat merk ik over een paar dagen wel.

de nieuwe voeding lijkt hier goed te gaan! ben benieuwd hoe t morgen verloopt.

5. Meijke

Meijke Niet meer actief

Ik word zelf ook steeds verdrietiger...herkenbaar waarschijnlijk... Ze begint steeds meer te huilen. Was ze eerst 's avonds moe genoeg om te kunnen slapen door het wakker zijn/huilen overdag, nu is het ook 's avonds mis. Krijsen, zoveel en zo hard als vandaag heeft ze nog nooit gehuild... Maandag terug naar HA, ik wil een verwijzing naar de KA.

6. mcm78

mcm78 Bekend lid

6 mei 2011
    852
    1
    16
    NULL
    NULL
    Meijke: he wat vervelend zeg. Dat is echt niet goed nee...zou zeker verwijzing eisen, en hopelijk kan je dan snel terecht! Maar idd, dat steeds verdrietiger worden ken ik erg goed. Sterkte meid!

Balleke: ik hoop echt dat je kan ademhalen!! Wel vervelend dat je zoontje nu wat ziekjes is. Hij is nog wat jong voor tandjes he? Hopelijk snel beter. De rode billetjes hier ook... ka raadde aan om heeeeeel dik de sudocreme erop te smeren, en even geen lotiondoekjes te gebruiken, maar steeds te wassen met warm water en washandje, en dan goed te laten drogen voordat de creme erop gaat. En af en toe even een uurtje zonder luier laten liggen werkt hier ook...al leggen we dan wel overal onze matrasbeschermer (nog van de bevalling - ongebruikt want ziekenhuisbevalling) op tegen plasjes enzo. Misschien heb jij ook wat aan die tips...

Trishka: gefeliciteerd!! Knap dat je dat nog even voor je kan houden! Hoe is het met Aaron?

7. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    meike gelijk heb je meis, dit hou je ook niet vol en is zo zielig om te zien..

hier weet ik t nog niet helemaal met de voeding, gister heel goed gedronken, maar vanmorgen niet, toch maar een kleine speen erin gedaan en dat ging wel beter al gelukkig. wil de voeding liever niet weer indikken namelijk.

ben benieuwd hoe de rest van de dag loopt.

ff offtopic, vertelde gister tegen manlief dat ik nog niet ongi was, denk kan ie alvast een beetje gaan andenken.. begon ie over dat ie echt niet nog een kind wilde :( ... tsja voor mij was t nu ook nog niet de bedoeling maar t is nu eenmaal wel zo, ga toch echt dit wondertje niet laten weghalen :( .. dan gaat ie maar bij me weg ofzo, want ik zou t hem en mezelf nooit kunnen vergeven als ik dat zou laten doen..

morgenavond vertellen, ben best een beetje bang nu..

8. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Och meid toch. Het is natuurlijk ook niet niks hé voor zo'n man (als me effe verplaats in mn eigen man) Hopelijk draait hij snel bij als je het verteld.

@ Ik doe het met lotion doekjes de poep af, dan met een was handje de rest en dan met een doek droog deppen. Ik heb het al keer eerder meegemaakt bij de oudste en de arts vertelde ook die tips...;)

9. mcm78

mcm78 Bekend lid

6 mei 2011
    852
    1
    16
    NULL
    NULL
    Trishka: oh wat vervelend van je mans reactie... maar zoals Balleke zegt, misschien wordt het wel anders als je het echt verteld? Ik ken je man helemaal niet natuurlijk, maar hopelijk draait hij bij, en is een keus tussen weggaan of kindje houden niet aan de orde!

Balleke: ow sorry...bedoelde helemaal niet betweterig over te komen...

10. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant

Nee zo kwam je helemaal niet over... Lief de tips...;)

11. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Snap de reactie wel van je man maar dat ligt nu natuurlijk ook aan de situatie!
    Het was denk een ander verhaal als alles gewoon verliep vanaf dag 1.
    Succes met vertellen!

@Meijke, slaapt jouw kindje (als het slaapt) gewoon los in een bedje of ingebakerd?
    Dat kan soms ook nog wel eens helpen.
    (Bedoel dit ook niet betweterig ofzo hoor maar wij hebben, zoals een paar pagina's terug staat, vorige week in het ziekenhuis gelegen met dr en toen is ze ingebakerd met een pacco en sindsdien slaapt ze en het krijsen is niet meer aan de orde geweest... en dat is een verademing!!!!)
    Zou zeker voor een doorverwijzing gaan voor de ka!!!

12. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ik kan me de reactie van trishka wel voorstellen.
    Ik hoop natuurlijk niet dat hij haar gaat aanspreken over een curretage of dergelijke.
    Maar ik weet als mijn man dat zou zeggen ik ook voor mijn kindje zou kiezen, net zoals Trishka zegt.
    Ik duim voor een positief antwoord meid!

13. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Hoi meiden!!

Trishka, gefeliciteerd! Wel een beetje schrikken dus. Ik gebruik ook nuvaring :eek:

Hier gaat het met ups en downs. Wat ik hier meer lees heeft de kleine nu minder last van reflux, maar meer last van krampen.
    Minder dan 2 scheppen jbpm werkt hier niet, dus dat is geen oplossing. Hij slaapt een uurtje en daarna is hij weer wakker met krampen. De diarree is minder geworden gelukkig!

Hoe lang horen onze baby's eigenlijk te slapen tussen de voedingen? Toch wel 2 uur dacht ik?

14. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Ligt er aan hoe oud hij/zij is en wat voor kindje je hebt. Je hebt wel richtlijnen natuurlijk. Cris sliep (goeie dag had) 2,5 uur zo ongeveer en was 1 uur wakker met voeding erbij.
    Nu is hij 4 maanden en is zeker 1,5 a 2 uur wakker (met fles erbij)
    En dan weer 2 uurtjes slapen.

15. Charlie007

Volgens mij is het rond 4 maanden, 1 1/2 tot 2 uur wakker vanaf begin voeden en 1 1/2 tot 2 uur slapen, dus 2 x per dag wat langer slapen en dan een hazenslaapje van 45 minuten aan het einde van de middag tussen 17 en 18:00...

Jeetje dat met die nuvaring...is die wel betrouwbaar dan??

Charlie

16. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Dat is dus niet een optie, je moet nooit een kindje weg laten halen als je daar zelf met je gevoel niet achter kan staan hoor! Maar ik kan hem wel begrijpen, het is vlot en idd onverwachts. Dat is wel even slikken. Ik hoop dat jullie blijven praten met elkaar en dat hij aan het idee kan wennen. Bij je weg gaan lijkt me wel een hele heftige stap, zo zal het toch niet gaan? Kijk als je seks hebt, kan er altijd een nieuw leven ontstaan, mits je de draden letterlijk door knipt of onvruchtbaar bent, maar anders kan dat gewoon. Wens jullie sterkte toe en hopelijk kan hij het verwerken en dan ruimte maken voor een warm welkom.

17. Charlie007

Mooi gezegd Suenne, ik sluit me hierbij aan. Goed met elkaar blijven praten..

Charlie

18. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Thrishka, heb je de nuvaring wel goed gebruikt of ben je heel vruchtbaar ;)
    Volgens mij mag ie 1 uur per dag uit ofzo?
    Heb hem heel lang geleden ook gehad.
    En wat ik in de andere topic ook al zei, misschien moet je neit te lang wachten met vertellen... Hoe langer je wacht, hoe moeilijker het voor je wordt...
    En nu heeft ie nog een vrije dag, als ie het hoort na een dag werken is ie misschien nog minder blij?

19. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Meijke veel succes meid. Kan je idd verdrietig van worden. Ik kon als L zo aan ht krijsen was zelf wel een potje mee gaan janken...

20. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    thanks meiden voor de reacties!

smartie, ja heb de nuvaring gewoon goed gebruikt, 3 weken ingehad en ook niet eruit gehaald een uurtje ofzo.

Ben idd heeeeel vruchtbaar, over t algemeen is de nuvaring gweoon betrouwbaar hoor meiden, mijn lichaam is gewoon denk ik niet helemaal standaard.

Deel Deze Pagina