Het grote Reflux topic

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door smartie1980, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

Hé Suenne, als ik de tijd van je berichtje lees, dan was je erg vroeg wakker!
    Wat fijn van de thee en het broodje! Jesse heeft in het ziekenhuis voor het eerst water gedronken. Dacht dat het veel te dun zou zijn, maar ging verrassend goed!
    Probeert Veerle al te zitten??? Dat is ook zo'n fijne fase, samen aan de ontbijttafel.
    Hoe bereid jij de porties eten voor Veerle??? Gewoon koken en flink pureren??? Kookse in ieder geval!

2. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

@ Vlinder: werkse vandaag! Zal wel raar zijn, zo even zonder je kindje.

@ Stefanie: Fijn dat de motilium zijn werk doet!

@ hier: Jesse al 3 dagen aan het spugen na 3 van de 5 voedingen. Weer iets nieuws, we blijven bezig. Probeer het maar een beetje los te laten. Zijn hele maag en darmkanaal is aan het werk. Kan ook bijna niet goed zijn 8 keer per dag medicijnen. De arts wil nog even aankijken. We zijn net met plasmedicatie begonnen en hij wil kijken waar de reactie vandaan komt. DAarna staat wat mij betreft de motilium op de nominatie om geschrapt te worden.

3. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    @tokkel @sloppeyslayer, heb het nu ook veel nog hoor, inderdaad als er maar iemand kijkt dan ga ik al (nou doe ik dat sowieso wel makkelijk hoor, al bij een voor stukje van all you need is love)

@tokkel, Jeetje 8x... Hoop dat het snel beter gaat!

Ik nu een paar dagen op vakantie , veel succes allemaal weer.!!!

4. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @siepie & Tokkel: hebben jullie ook dat jullie daarom grote groepen mensen mijden? Ik bedoel mensen die je kent en weten wat er is gebeurt maar nog niet gesproken hebt?
    De verjaardag van mijn dochter vond ik werkelijk heel zwaar en zeker toen Suzannah wakker was.
    Iedereen zei: ohh maar ze ziet er wel heel goed uit hoor....en, Je zou helemaal niet zeggen dat ze zo ziek is geweest.
    Het eerste wat ik dan wil doen is weg rennen, met Suzannah alleen zijn.
    Hoe gingen/gaan jullie daarmee om?

@tokkel: vervelend dat hij zo spuugt! Motilium hielp bij Megan wel heel goed om dat te voorkomen, bij haar kwamen er ook hele flessen uit. Ook het vastere voeding bleef er bij haar niet normaal in. Ik zat echt iedere 2uur met haar te eten, soms echt om gek van te worden maar ik weet dat ze daardoor nooit in het ziekenhuis beland is. Zij had een flinke groei achterstand door het spugen. Met een jaar was ze net 72cm!
    Suzannah spuugt helemaal niet.

@vlinder: Fijn dat je een rustige nacht gehad hebt en dat ze zo lekker gedronken heeft. en lekker even werken, dat is toch wel goed voor je even wat anders om mee bezig te zijn.
    Ik moet nu zeggen dat ik het werken wel heel erg mis. Ik werk wel maar dan thuis en het is heel moeilijk om aan mn werk te gaan en me te concentreren.

5. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

Vind ik ook lastig hoor. Als ik het voor het zeggen had, dan sloot ik mijzelf met Jesse het komende halfjaar op! Mijn dochter is een paar weken terug 4 jaar geworden. Dat moest na een paar keer uitstellen echt gevierd worden. Keek er als een berg tegen op. Iedereen dook inderdaad ook op Jesse en ik voelde de spanning in zijn lijfje.
    Gisteren ook opa en oma op bezoek. JEsse dronk dramatisch en dan hoor je de hele tijd, dit is niet normaal hoor! Jullie moeten hier iets mee doen! Ja, hè hè, dat hadden we zelf ook al bedacht. Jesse was erg onrustig en huilerig. Toen ze weg waren en de rust in huis terug was lag hij heerlijk in zijn box te spelen.
    Hij kan het dus allemaal nog niet zo goed hebben.
    Ik vind het vooral moeilijk als mensen zeggen dat sommige kindjes eenmaal slecht eten, of hij ziet er toch best uit, zucht.
    Jesse is snel vermoeid vanwege zijn hartje en slaapt onrustig door zijn reflux. Hij heeft zijn rust echt nodig. Ook dan weer opmerkingen, misschien wil hij gewoon niet slapen, sommige kindjes slapen nou eenmaal minder dan andere..... Alsof ik niet aanvoel dat mijn kind doodop is.
    Ik probeer het naast me te leggen. Merk ook dat ik niet altijd even fanatiek de telefoon meer oppak als familie belt. Het is allemaal heel lief maar ben het zo zat om elke keer weer het verhaal te vertellen en alle tips voor de 100ste keer aan te moeten horen.
    Wat dat betreft ben ik wel blij dat dit forum er is. Herkenning en erkenning van bepaalde gevoelens is zo belangrijk!

Net wel even lief, mijn zusje heeft voor Jesse een site gemaakt, zodat alle familieleden daar de laatste stand van zaken kunnen lezen. Om ons een hart (toepasselijk) onder de riem te steken en om mij te ontlasten. Zo lief!

6. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

Fijne vakantie siep! Lekker genieten hè!
    Ja, en die medicatie, daar ga ik nog eens goed met de KA over praten. Kan nooit goed zijn in zo'n teer lijfje. Die plasmedicatie is te smerig voor woorden, maar die moet hij innemen. Volgens mij moet hij daarom telkens spugen.

7. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @tokkel: ja dat zijn de dingen die wijdan ook te horen krijgen. Suzannah is ook heel snel vermoeid en veel huilen zorgt er bij haar ook voor dat ze niet kan drinken. Dus als iedereen aan haar plukt en doet dan gaat het ook mis......en met mij dan ook.
    Iedereen bedoelt het goed hoor en ze leven allemaal mee, maar als ze dan zeggen: dit is niet goed hoor, dat kind mankeert wat dan trek ik het ff niet hoor.
    Dan denk ik ook: ja hèhè, maar de ka vind dat we het even moeten blijven aankijken dus wat kan je anders als het even aan kijken??
    Ik zou het liefste zien dat ze er pilletje kreeg en alles over was......maar helaas die wobder pil is er niet ;)

Ik heb net weer een gevecht achter de rug van heel veel huilen en boeren en hikken maar toch 120ml er in gekregen.
    Ik doe nu 180/6 met de gewenste 4 scheppen nutriton ;) heeft de ka toch de zin en ik ook. Het blijft wel dunner maar wil gewoon niet meer eten.
    Als ik haar nu ook uit de box of wieg pas dan is ze slap. Het enige wat ze dan beweegt is haar hoofd......
    Dood eng maar we moeten het toch blijven aankijken tot morgen en dan maar weer bellen.
    Alsof alle problemen als sneeuw voor de zon verdwijnen in 1dag.....pfffff

Als ze morgen niks doen laat ik me doorverwijzen naar het VU!

8. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

@Sloppyslayer: Wij zijn ook naar huis gestuurd met een: jullie gaan het nu zo doen boodschap. ALs hij het daar niet op trekt is het klaar, maar laat het gebeuren. Wij doen nu dus ook precies wat de KA wil. Misschien dat hij op het kleine beetje groeit en dan is het goed. De strijd moet weg, want dat kan volgens mij niet goed zijn voor het toekomstige eten.
    Misschien nog iets om met jou KA te bespreken (ja kom ik toch met zo'n irritante tip ;) )
    Omdat Jesse de voedingen ook slecht trekt, hebben ze zijn voeding geconsentreerd. Hij krijgt nu op 120 cc water 6 schepjes neocate en dan 5 flessen per dag. Aan het eind van de dag heeft hij dan 30 schepjes voeding aangeboden gekregen. Hij drinkt nu gemiddeld 500 cc per dag, erg weinig. Maar voor zijn vocht voldoende en in die 500 cc zitten dan voldoende voedingsstoffen. Een dietiste heeft dit helemaal voor ons opgesteld.
    De voedingen duren bij ons dan maximaal 30 minuten en als hij heel erg tegen stribbelt dan stop ik.

Jee en wat je vertelt hoe ze in de box ligt! Gewoon je moedergevoel vertrouwen hoor en een doorverwijzing vragen als ze het niet serieus nemen. Bah wat akelig voor jou en je dochter. Ik begreep uit je berichtjes dat je het ook met je eerste dochter niet makkelijk hebt gehad. Wat zal dat dan even een domper geweest zijn dat het nu ook met je tweede niet wil lukken (ondanks al het geluk dat zo'n kleintje meebrengt).

Net even een maatschappelijk werkster uit het ziekenhuis gesproken, die belde om me even moed in te spreken. Erg lief. Wij zijn dus ook al weken opzoek naar die wonderpil. Flauw hè dat die er niet is! Zij heeft ons ook wel duidelijk gemaakt dat we er waarschijnlijk nooit achter komen waarom Jesse nou zo moeilijk eet en waar hij nou het meest last van heeft. Loslaten, was haar boodschap. Ga het maar weer proberen te doen.

9. FEE88

FEE88 Niet meer actief

He meiden, ik plaats hier toch maar nog een keer een berichtje, volgens mij wordt er overheen gelezen ofzo... maar ik heb een paar vraagjes mbt reflux en maagzuur... hieronder nog een keertje mijn verhaald:

He meiden, heb hier al eerder wat geschreven over dat mijn meisje opeens weer was begonnen met spugen rond de 7 maanden. Jullie zeiden dat het zou kunnen terugkomen omdat ze kruipt etc. maar dat doet ze al sinds ze 5,5 maand is... het werd steeds erger tot het moment dat het voor mij genoeg was ze had echt heel veel pijn en de hele dag een zure lucht om haar heen hangen. Ze kon niks meer doen want ze spuugde dan gelijk de boel weer onder.

Heb dus de ha gebeld moest ik eerst het cb bellen dus cb gebeld weer terugverwezen naar de ha want ze zei dat het niet kon dat ze reflux had omdat ze daar rond de 8 maanden wel overheen gegroeid moesten zijn, dus dat ze mij op medisch gebied niet verder konden helpen. Uiteindelijk toch een afspraak bij de ha, maar mijn eigen ha was er niet. Omdat maagzuur problemen aan beide kanten van de familie voorkomen en ook in ernstige mate *mijn man en ik slikken ook beiden omeprazol*. Vond de dokter ook dat ik bij mijn eigen ha om een verwijzing moest vragen naar de ka... Dat kan volgende week dus ik ben benieuwd.

Zouden jullie nog een doorverwijzing vragen of het erbij laten als de zantac werkt?

Hoe gaat dat in zijn werk als je bij de ka komt en zijn hier ook mama's die op zo'n late leeftijd pas werden doorgestuurd?

Ze krijgt nu dus Zantac, hebben jullie nog tips over het toedienen? Ze laat het namelijk gewoon uit haar mond lopen of sproeit het uit als ik het verder in haar mond spuit... Flesjes drinkt ze nooit leeg...

Bedankt

10. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

Hoi Fee: Hier nog een jonge baby, maar weet wel dat niet elke baby rond 8 maanden over reflux heen is gegroeid. Dat is echt onzin wat ze zeggen. Sommige kinderen zijn er pas tussen 1 en 2 jaar vanaf of hebben echt iets aan hun maagklepje.
    Als de zantac werkt dan zou ik geen andere medicatie proberen. Anders zou je Nexium kunnen bespreken, dat zijn korreltjes die je oplost in water, is dikker dan zantac en smaakt zoeter. Jesse is er gek op en ligt er van te smakken.
    Nexium werkt ook beter dan zantac. Het zuur wordt minder zuur, er wordt minder zuur aangemaakt en er komt een beschermlaagje over de slokdarm.
    Verder zou ik de afspraak ook door laten gaan om een evt. onderzoek aan te vragen. Als je dochter met 8 maanden er nog zo'n last van heeft zou ik kijken of ze een slikfoto kunnen maken, zodat ze kunnen zien wat er precies met haar voeding gebeurd.

Wat betreft toedienen van medicijnen. Jesse accepteert het nog uit een medicijnspuitje. Ik stop mijn pink in zijn mond zodat hij gaat sabbelen en dan spuit ik daarnaast voorzichtig de medicatie naar binnen. Dan "drinkt" hij het dus op.
    Je hebt ook speciale spenen/flesjes waar je medicijnen in kunt spuiten en dan drinken ze het daaruit op zonder dat je het met melk of in het flesje hoeft te mengen.
    Heb even een link voor je, maar als je googled kom je van verschillende merken iets tegen.

NÛBY Medicijnflesje - online bestellen! - babywalz

11. FEE88

FEE88 Niet meer actief

@Tokkel bedankt voor je reactie :)... ze is alleen niet zo'n fan van de fles krijg het amper naar binnen maar zou dat miss ook kunnen liggen aan dat ze niet lekker in haar vel zit? bedacht ik me net... Brood is ze overigens wel dol op :)... en ik heb de zantac geproefd en vond het zo vies heel bitter dus denk dat ik ook om nexium ga vragen... eergisteren heeft ze het hele huis ondergespuugd (ze kruipt ;)) maar echt heel plassen met spuug dus zeg maar wat mijn stiefzoontje uitspuugt als hij ziek is... maar nu al 2 dagen alleen wat mondjes dus het lijkt te werken :).

Wat geven jullie daarnaast nog aan drinken? Zoals ik al zei ze is niet heel gek op melk en een fles dus ze krijgt ong. per dag gemiddeld 350 ml melk binnen... verder krijgt ze fruit en brood en groenten aardappels en vlees... maar ben nog op zoek naar iets wat ze daarnaast kan drinken aan vocht, want dit is volgens mij veel te weinig... water, thee, diksap en roosvicee al geprobeerd.. De laatste twee zijn sowieso te zuur..

12. Meijke

Meijke Niet meer actief

FEE, wij gaven de Zantac in de flesspeen aangevuld met melk. Dus fles klaar maken, Zantac in de flesspeen, melk erdoor en dan leeg laten zuigen. Vervolgens draaiden we de flesspeen op de fles en dan kreeg ze de rest. Werkte prima!
    Alleen werkte de Zantac hier op een gegeven moment niet meer en krijgen we nu Nexium.

Hier mag ons meisje alleen nog maar melk, dus ik weet nog niet hoe ze ander drinken gaat vinden. 350 ml lijkt me weinig inderdaad. En als je haar fruithapje verdunt? Dus daar bijvoorbeeld ook nog melk door? Dan krijgt ze weer wat binnen. En door de groentehap kun je dan ook weer wat doen.

Vervelend zeg dat Avelynn met 8 maanden nog zo'n last heeft!

13. Meijke

Meijke Niet meer actief

Oh en Nexium vindt ze zo lekker, dat het bekkie nog steeds openstaat als het op is...;), dus dat zou je idd ook kunnen vragen.

14. Meijke

Meijke Niet meer actief

Tokkel, gelukkig dat Jesse op deze manier toch voldoende binnen krijgt! Al blijft het tobben bij jullie zeg, met al die medicatie. Sterkte!

Siepie, fijne vakantie! .

Slop, wat een gevecht bij jou. En Suzannah slap in de box, dat lijkt me toch niet normaal? Als je je niet serieus genoeg genomen voelt, Suzz oppakken en naar de SEH. Heb ik ook gedaan met N en pas toen ging er eens iemand goed naar kijken.

15. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @slapen: weet ff niet meer wie het vroeg maar er was iemand die tips nodig had over slapen. Megan die huilde van 7uur tot 23uur en viel dan volledig uitgeput in slaap. Toen zij dus geen pijn meer had wist ze niet hoe ze moest slapen.
    Wij legde haar in een puckababy in bed en dan met ons hand op haar hoofdje en met je vinger tussen haar oogjes richting neusje en en weer wrijven. Hier word je kleintje rustig van en doen ze van nature de oogjes dicht. Meestal ging ze dan na ongeveer 20-30min slapen. Je moet het dus wel ff vol houden......;)
    Maar het geeft een onwijs heerlijk gevoel als je zo je kindje in slaap helpt hoor!
    Ik hoop dat je kindje snel zelf leert slapen.
    Megan is nu heel makkelijk met slapen dus het zegt gelukkig niks over de toekomts.

16. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Zo ligt ze al de hele dag..........op de voedingen na:

17. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    En dan af en toe doet ze haar ogen open als ze pijn heeft:

18. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    @sloppy ik was dat over het slapen denk ik, dat wat jij zegt doen we eigenlijk ook al, alleen als ik hem dan in slaap had en dat hij echt sliep, dan nog word hij vaak na 5 min wakker door weer het zuur/voeding wat omhoog komt.. maar vandaag ging redleijk goed moet ik zeggen

wat een schattig meisje heb je, maar ze ligt er best wel slapjes bij ja, en zeker als ze zo al de hele dag ligt.. ik zou ook gewoon naar de SEH gaan hoor, als kindjes alleen nog maar gaan slapen is volges mij ook niet goed dacht ik? (of ben ik nou mis?)

je zou haar ook eens kunnen temperaturen om te kijken of ze wel goed op temperatuur is, want die kleintjes kunnen ook snel een te laag bloedsuiker krijgen he, dan is hun bloedsuiker laag doordat ze weinig drinken, en kunnen daardoor hun lichaamsteperatuur ook niet goed op peil houden en gaan daardoor dan dus ook weer minder drinken dus dan zit je in een soort vizieuze (of hoe schrijf je dat) cirkel,

kwil je niet bang maken o.i.d. hoor maar zou toch wel aan de bel trekken als het zo blijft!

@fee je zou nog wat diksap/thee door de melk kunnen proberen om te kijken of ze het dan lekkerder vind en dr meer van wilt drinken? en ik weet nog wel van de eerste dat die ook echt moest wennen aan ander drinken dan melk, dus echt tijdje blijven proberen met aanbieden van water/ thee.

19. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

@ Sloppy: wat een ontzettend lief schatje zeg!
    Jesse is natuurlijk niet helemaal goed ter vergelijking, maar jouw meisje heeft ook al een medisch traject achter de rug. Jesse sliep op die leeftijd ook heel veel. Werd tussendoor wel wakker van de oprispingen, maar was wel totaal vermoeid.
    Bij ons door te weinig eten, te veel pijn van reflux en onrustig slapen.
    Dit was in de periode dat hij voor de tweede keer was opgenomen en hij moest letterlijk bijtanken van de periode die hij had gehad. Duurde echt wel een week voordat hij weer wat meer wilde dan alleen eten en slapen. Ze kan dus letterlijk nu aan het bijtanken zijn.

Als je het niet vertrouwd meteen naar de SEH gaan en anders eisen dat de KA even naar haar kijkt morgen hoor. Vooral als je dit niet van haar gewend bent.

20. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ik ga er voor nu vanuit dat ze aan het bijtanken is.
    Haar temp is goed en ze eet psis het minimale.....
    Morgen heb ik contact met het ziekenhuis en dan hoor ik wel wat we kunnen doen.....

Deel Deze Pagina