Het grote Reflux topic

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door smartie1980, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @Zoe: Bedankt voor het wegen :D En het lijkt inderdaad wel een allergie. Suzannah haar uitslag zag er voor de Pepti ook zo uit en jeukte ook, ze krabte het ook open en wreef ook veel in haar ogen.
    nu gaat het eigenlijk redelijk goed en nu 2wkn na het starten van de pepti is de uitslag ook veel minder.

Bekijk bijlage 189581
    Zo ziet het er nu uit.

Hier net de KA gesproken en die gaat een echo van de nieren aanvragen........al doet ze dat alleen om mij een plezier te doen als dat ze denkt dat er wat aan de hand is.
    Ook vind ze het prima wat ze op een dag drinkt en als ze 5x 120ml drinkt is ze helemaal tevreden dus we gaan het niet meer forseren en vol is vol....

Weet niet ik ben helemaal niet gerust gesteld, maar goed het zal allemaal wel aan mij liggen.

2. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Blijft nog lang aanwezig die uitslag sloppy!
    Vanmiddag de nexium ophaald en vanavond voor het eerst gegeven (vanmorgen de zantac laten staan). En ze vond het heerlijk. Zat eerst een beetje te kl*&en met een flesje/speen om het te geven maar dat werkte niet. Toen haar maar met een lepeltje gevoerd en ze deed op het laatst haar mondje al open om nog een hapje te krijgen haha. Voel ik me iig een stuk minder schuldig dan bij het geven van de zantac (oeh wat vond ze dat smerig). Nu afwachten of het werkt!

3. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

@ Sloppy: Wanneer gaan ze die echo doen??? Je zou evt kunnen vragen of ze haar plas alvast kunnen onderzoeken. Jesse kreeg bij iedere ziekenhuisopname zo'n plaszakje vast geplakt om zijn plas op te vangen en dat werd dan voor de zekerheid onderzocht. Binnen een paar uur weet je dan of ze in ieder geval wel of geen infectie heeft.

@ Zoe: Leuk hè die reactie op Nexium. Jesse vind het ook heerlijk wat voor mij ook weer hoop geeft dat hij straks fruit en groente wel lekker gaat eten.
    Wij geven het via een medicijnspuitje. Omdat hij bij het eerste beetje al weet wat het is sabbelt hij het min of meer zelf naar binnen.

4. Samy84

Samy84 Bekend lid

29 mei 2011
    789
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb weer ff alles bijgelezen en herken zoveel terug in jullie verhalen.

Sloppy & Tokkel ik snap jullie gevoelens helemaal en zeker met bezoek en familie en hun goed bedoelde adviezen waarvan je eigenlijk dit al weet ik hoelang van te voren hebt uitgevogeld...

Vlinder hoe gaat het nu met je meisje?

Sloppy wat een schattige foto!

FEE dacht ff dat het mijn verhaal was hier idem ook een baby van 7 mnd weliswaar 5mnd gecorrigeerd die uit het niets is begonnen met overgeven voor ons is het ook nog een raadsel.

Zie dat de nexium hier volop wordt verkocht #gniffel#

Update van ons:

Vandaag weer veel gespuugd en binnen 2 weken tijd WEER de sonde eruit gespuugd wat een vreselijk gezicht zeg.
    De nexium vanaf vandaag ook gestart en heb weer een boek erbij gedaan onder het bedje dit is nu wel de max.

Ik ga vanaf vandaag in de nacht ook 1 schepje nutriton doen en misschien overdag ook wil nl dat ze toch echt 1 week spuugvrij blijft zodat die slokdarm tot rust komt en we eindelijk eens weer eens de hapjes op kunnen pakken dat is nl ons enige hoop zodat die sonde eruit kan.

Kun je trouwens met rijstebloem ook verdikken?Of werkt dat qua vertering langzamer?

Ik hoop dat de nutriton haar werk zal doen veel kan ik er niet van indoen anders verstopt die rotsonde.

Ik vraag mij af waarom er zoveeeeeeeeel refluxbabys zijn en waarom er zoooooooooooooo weinig "kennis" over is bij de ha, ka en cb ze doen er zo nochalant over gadverrrrrrrrr ik kan dat niet uitstaan (sorry heb ff er flink de pest in)

5. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @Sam: nou dat vraag ik me dus ook af!

Hier ging het dus 2dgn goed en sinds gister weer helemaal mis.
    Het begon al 's nahcts dat ze om 3uur in ene weer een voeding wilde hebben. Vind ik niet gek omdat ze al 5dgn voor haar doen weinig gedronken had.
    De voeding daarna (7uur) ging ook nog goed. Wel huilen tijdens de voeding maar goed dat zijn we inmiddels wel gewend.
    Om 11uur weer een voeding en die wilde ze toch echt niet hebben! uit eindelijk 75ml er in gekregen.
    Om 14.30 weer een voeding en met veel huilen en spartelen en boeren en tussen posen enzenz heb ik er 160ml in gekregen!
    Alle voedingen gaan weer zo en ik word er zo moedeloos van!
    Dan zeg ik dinsdag, nauw de medicijnen lijken hun werk te doen........en dan krijg je weer een terug val!

Vandaag naar het CB en ik ga toch vragen of hun wat kunnen doen voor ons. Misschien kunnen hun nog komen kijken naar de voedingen en wat haar huidje doet na de voeding...

Sloppyman en Suzz liggen nog op bed. Hij heeft haar om 6uur bijzich genomen en nu liggen ze samen te slapen. Dat is de enige manier om haar rustig te houden.
    overdag heb ik geen moeite met de onrust van Suzannah maar de nachten vind ik echt heel zwaar hoor! Hoe ervaren jullie dat?
    Wij zijn werkelijk gebroken inmiddels maar je gaat maar door en door...
    Ik ga nu maar ff een bakkie koffie doen en mn was in de droger doen :D

6. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    #2666 Vlinder3, 13 okt 2011
    Laatst bewerkt: 13 okt 2011
    Hoi meiden, sorry even niet geweest....
    De uurtjes dat ik gewerkt heb was wel even lekker maar ook wel weer vermoeiend hoor. :)
    Maandagmiddag gaan we rodn de tafel om te bespreken voor mijn uren en welke dagen enzo, dan kan ik dit allemaal doornemen met mijn moeder (komt lekker aan huis oppassen). Als mijn man dan moet werken (5-ploegen) dan past zij op.

Mijn Stacey gaat het beter!! :)
    Het is zelfs zo dat als ze de voeding van 7 uur s'avonds heeft gehad gewoon slaapt tot half 4-4 uur.
    Gisteren geprobeerd om haar om 11 uur wakker te maken zodat ze dan misschien tot 6a7 uur s'ochtends zou slapen maar dit werkte alleen mar averechts. Ze kwam om 3 uur en om 6 uur weer.
    Vanavond dan maar weer gewoon laten slapen. ;)

Ik merk wel dat ze meer wilt eten. Normaal ging 150cc niet helemaal op, nu wel en dan wilt ze vaak zelfs meer.
    We goten eerst de klaargemaakte voeding terug af naar 150cc maar nu doen we dat niet meer en zelfs dan wilt ze soms nog mer, gisteren heeft ze 2x 30cc extra gekregen....

Ook slaapt ze overdag weer wat meer, nu gaat ze na de ochtendvoeding weer lekker haar bedje in en slaapt dan nog een uurtje ofzo. :)

Heb gewoon echt een ander meisje nou, zo blij.

Ik wilde vanmorgen eigenlijk naar het CB gaan om te wegen enzo, maar ze ligt zo heerlijk te slapen dus ik laat haar lekker liggen.
    Hier is het alleen op donderdagochtend inloop van half 9 tot 9 uur.
    Dan gaan we volgende week wel.

@Sloppy, ben benieuwd wat ze op het CB zeggen.

7. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

@ Samy: rijstebloem heeft een andere werking dan nutriton. Het is geen verdikkingsmiddel. Ik oefen nu met Jesse met het eten van een papje als hij een slechte fles heeft. Ik haal net het dunne van de melk af en geef dat dan met een lepeltje. Dat gaat goed en komt bijna niet naar boven.
    Je kunt rijstebloem van Biobim proberen, dat is te koop in natuurwinkel. Ik gebruik de rijstebloem voor 4 maanden en dat is gemaakt van zilvervliesrijst en dus makkelijker verteerbaar dan de gewone.
    Moet wel zeggen dat het minder lekker smaakt dan de gewone!

@ Sloppy: Bah, wat balen weer voor je! Goed idee om het Cb mee te laten kijken. Wat betreft de uitslag, kan toch nog zuur slijm zijn wat ze oprispt of misschien een reactie op de nutriton?
    Jesse had van de week vlak nadat ik nexium had gegeven een fles terug gespuugd. Ik denk dat de Nexium zijn werk toen nog niet voldoende heeft kunnen doen, want hij rook meteen weer zuur en had meteen weer uitslag op zijn kin en wangetjes.

@ Vlinder: Super om te horen!!! Heerlijk dat het beter gaat!

@ Hier: Zo prik en weegdag op het CB. Jesse haalt nu max. 500 cc op de dag, maar doet het er in mijn ogen goed op. Hij is vrolijk en actief, dus ik hoop dat zijn gewicht vooruitgang laat zien. Nog 2,5 weken en dan is het peertjes en worteltjes tijd! Nu maar hopen dat zijn darmpjes het gaan trekken en dat hij het lekker vindt!

8. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Hoi dame's.

Ook ik zal hier niet meer vaak te zien zijn.
    Ik heb heel veel steun gehad aan dit topic,en wil jullie daar allemaal voor bedanken.
    Maar ik begin te merken dat ik (juist door dit topic) steeds als jack iets vreemds doet bang ben dat het door zijn reflux komt.
    En vergeet dat het gewoon sprongetjes of ontwikkelingen zijn.
    Dus denk dat het voor mezelf beter is om deze periode (dus ook dit topic) af te sluiten.
    En hem echt als een baby ga zien met al zijn ontwikkelingen en sprongen.
    Nogmaals wil ik jullie allemaal bedanken voor jullie steun.
    En jullie allemaal heel veel sterkte wensen.

Doei doei.

9. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Hier terug van het CB............daar kwam ik ook niet veel verder.

Wel vonden ze haar wat krampachtig liggen en een rare hoofdhouding hebben dus moet ook ff langs een fysio.
    En ze vinden het aantal scheppen nutriton ook wel erg veel voor Suzannah.
    Wel moeten we zeker proberen om haar minimaal 650ml te laten drinken per dag...

Voor de KMA moeten we maar weer naar de HA gaan want die heeft het uiteindelijk als eerste gezien en de concusie getrokken en dus als we de Pepti willen afbouwen of een test willen moeten we dat via de HA doen.
    De HA is vandaag afwezig dus die kan ik morgen pas weer bellen.......

Pfff voel me nu van het kasje naar de muur gestuurd en volledig onbegrepen :(
    Wat een ellende! Heeft ze ook tegen dat ze een getinte huid heeft waardoor ze er "gezond" uit ziet.

Ze blijft huilen in haar slaap. Ze blijft huilen tijdens en vlak na de fles.
    En ik voel me nu echt radeloos.
    De KA denkt het het wel prima zo is.
    Het CB wil zich er niet me bemoeien en de HA vind dat de KA het moet regelen.........en zo ben ik terug bij af.

10. Samy84

Samy84 Bekend lid

29 mei 2011
    789
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat vervelend zeg sloppy ik weet precies wat je meemaakt dat had ik in het begin ook allemaal meegemaakt en elke keer dacht ik dat er iets was en belde ik weer met de ka gelukkig werkte hij wel mee maar desondanks schoot ik geen bal op.

Pas toen het echt heel slecht ging nam het CB actie en belde direct naar de KA en diezelfde dag konden we op de SEH terecht en werd ze opgenomen ter observatie.

Uiteindelijk wouden ze geen onderzoekenn doen volgens de verpleging was het omdat Lina uit haar ritme was en was het fles weigeren GEDRAG

Deze onzin zal ik mij nooit meer wijs laten maken.

Ik heb niet alles teruggelezen maar wat is er precies met je dochtertje en wat heb je al gedaan?Misschien dat ik er iets in herken.

Succes en als je er echt een slecht gevoel bij hebt dan die KA bellen en overdrijven totdat hij je serieus neemt!

11. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

@ Agnes: Doei!!! Lekker dat het zo goed gaat met Jack. Tot in een ander topic!

@ hier: 20 gram afgevallen...........................ZUCHT!
    Nu kan het de plasmedicatie zijn, hij moet volgende week dan weer groei vertonen. Maar hij wijkt weer van zijn groeicurve af. Ben wel erg verdrietig nu, dus schuif even aan bij de rest van de meiden die een off day hebben!

@ Sloppy: Echt soms is het te frustrerend voor woorden. Wat wij nu hebben afgesproken is dat onze KA in het ziekenhuis ons vast aanspreekpunt is. Dan worden we niet meer van het kastje naar de muur gestuurd. Ik bel niet eens meer met de ha en het CB mogen alleen naar de ontwikkeling kijken en verder niets vinden van de KA. Gaf hier wel rust, dus misschien dat je dat met de KA kunt afspreken.

@ Samy: ook hier eerst de conclusie gedrag hoor, tot ze er achter kwamen dat hij het drinken gewoon niet trok. Hij hangt nu ook tegen een sonde aan. Heb al een beetje in het topic gelezen over sondevoeding, hoop dat we niet die stap hoeven te maken (al hoewel het wel rust zal geven wat betreft zijn gewicht).

12. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @tokkel: Wat erg meis! Ik zou helemaal gek worden als Suzz zou afvallen! Ik hoop dat hij snel gaat groeien hoor!

13. Samy84

Samy84 Bekend lid

29 mei 2011
    789
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tokkel oh getsie dat is echt niet fijn! Ik maakte mij ook altijd erg druk om haar gewicht ze is al niet zo groot woog amper een kg bij de geboorte heb nu een weegschaal thuis gekocht dan hou ik het wekelijks bij en ook om al die vragende gezichten bij het CB te ontlopen.

Ben toch met de nutriton gestart denk dat ze dat echt nodig heeft met name omdat de opening tussen slokdarm en maag altijd open staat door de sonde.

Nu aan de nexium, motilium en nutriton en half uur op de schoot na de voeding vandaag al wel wat vooruitgang geboekt.

14. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Plasmedicatie is voor zijn hartje? Heeft hij dat al vanaf het begin gehad of hield hij vocht vast dat ze daar nu mee begonnen zijn? Wat een zorg Tokkel, ik leef met je mee, hou je taai hoor.

15. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

@ Suenne: We zijn er sinds een week mee begonnen, dus dat kan de dader zijn van het afvallen. Hij houdt vocht rond zijn orgaantjes vast, niet veel, maar zijn hartje moet er wel harder door werken. Het is zo'n smerig goedje, dus hij moet er ook van spugen. De cardioloog had al aangegeven dat er wat nep-gewicht af zou gaan.

Ik heb vandaag contact met de KA. Gisteren heeft hij zijn prikjes gehad en hij teert nu al 12 uur op zo'n 110 cc. Hij wil bijna niet drinken. Hij is wel vrolijk en alert, dus maak me nog niet super zorgen. Misschien maar voorstellen om dit weekend al met bijvoeden te beginnen. CB heeft gisteren geopperd om hem uit een tuutje te laten drinken, alvast een voorloper op een bekertje. Ga het vandaag maar proberen.
    Oh, en hij is niet 20 gram maar 80 gram afgevallen...... Hij weegt nu net zoveel als 3 weken terug.
    Zelf heb ik het de afgelopen week even los gelaten, was zo gestresst al weken. Had het gevoel dat het allemaal wel goed ging komen. Nu weer zo'n twijfel.....

Bedankt voor de lieve woorden meiden, doet me goed!

16. Meijke

Meijke Niet meer actief

Tokkel, wat naar! Ben benieuwd wat je KA zegt. Sterkte!

17. Samy84

Samy84 Bekend lid

29 mei 2011
    789
    0
    0
    NULL
    NULL
    He tokkel wat vervelend zeg! Heb je het met een spuitje geprobeerd een soort van fingerfeeding?
    Is het niet willen drinken vanwege de reflux of omdat hij erg moe is?

Hier heb ik een tijdje op haar zij gevoed dus dochtertje met haar gezicht naar buiten en met haar ruggetje tegen mijn buik en dan iets met de benen zakken zodat ze schuin lag dus haar hoofdje hoger dan de rest van haar lichaam dat ging echt een week goed.

En lopend voeden hielp ook nog weleens of in het donker of als ze slaperig was.

Wat de bijvoeding betreft volgens de dieetiste is bijvoeding tot 4 mnd nutteloos en wordt het er direct uitgepoept en niet opgenomen.

EN je doet nutriton in het flesje he?Dat maakt de melk dikker en is dus vermoeiender om uit een klein gaatje te zuigen weet niet of dat bij jullie flesje ook het geval is?
    Zo'n 123 standen speen is wel hier handig bij.

Juist met plasmedicatie is vocht belangrijk dus hou het aantal plasluiers goed in de gaten.

Misschien weet je dit al maar wou het je tog ff zeggen :)

Sterkte in ieder geval!

18. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    @Sloppy, jeetje meis ik kan me goed voorstellen hoe radeloos je je eigen moet voelen. Wat wordt je weer heen en weer geslingerd lieverd. Waarom helpen ze je nou niet zeg??
    Pffff, hopelijk gaat het toch snel wat beter met suzz hoor, dikke knuf voor haar en voor jou en Sloppyman en Megan natuurlijk.

@Tokkel, oei afgevallen?? Hopelijk indd door de medicatie en dat hij volgende week weer aan gaat komen.

@Hier, gisterenavond erg onrustig. Ze wilde niet slapen maar heb haar op bed gelegt en na 5 minuten sliep ze, wel heel onrustig en ik zei tegen Vlinderman "Ik heb zo'n gevoel dat dit een onrustige nacht gaat worden."
    het viel op zoch wel mee, ze kwam om kwart voor 12 voor de fles en om kwart over 4 (extra nachtvoeding gehad dus), toen werd ze om half 7 weer wakker en heb haar lekker bij me gepakt en hebben we samen nog tot kwart voor 8 geslapen. :)
    Zantac en fles gegeven en om half 9 weer in bed en ze slaapt nu nog.... :)

Ben benieuwd of ze vanavond weer zo onrustig is....

Ze is wel weer zoveel aan het lachen en geluidjes maken als ze in de box, schommelstoel of bij je op schoot zit, echt zo schattig. :)
    Stacey reageerd blijkbaar goed op de Zantac, want ze wordt weer veel vrolijker en het veeeeeeeeeeeeeeeele huilen is de laatste tijd ook minder.

Als ik dan jullie verhalen lees voel ik me bijna schuldig omdat het hiet tot nu toe de goede kant opgaat en bij de meeste van jullie het blijft sukkelen of zelfs slechter gaat. :(
    Lieverds echt, ik leef zo met jullie mee en hoop dat jullie snel gehoord worden en jullie kleintjes zich snel beter gaan voelen hoor!

19. Samy84

Samy84 Bekend lid

29 mei 2011
    789
    0
    0
    NULL
    NULL
    vlinder goed om te lezen dat jullie kleintje het goed doet op de zantac!

Hier ook onrustige nachten poehhhh denk dat het komt omdat het zuurgehalte in de avond hoger is.
    Heb denk ik max 4 uurtjes geslapen...nu net weer gespuugd...

20. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    heb vanmiddag het CB gebeld ivm de mega dunne ontlasting en eczeem.
    Ze begreep niet dat we de Omneo moesten blijven gebruiken met de reflux en adviseerde om half om half te gaan doen, 3 scheppen standaard en 2 scheppen omneo, zodat haar ontlasting weer wat harden gaat worden....

Eczeem zit achter haar oortjes en eronder en onder haar kin maar kan ook irritatie zijn van kleding of slaapzakje of droog huidje. Ze is vanavond in bad geweest en heb haar daarna lekker ingemasseerd met olie :)

Ze ligt nu net in bed en ben benieuwd hoe het vanacht zal gaan....

Deel Deze Pagina