Het grote Reflux topic

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door smartie1980, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    @vlinder, wat voor zeep/olie gebruik je? Als ik bij rilana zwitsall gebruik is het gelijk uitslag, overal, vooral bij haar oren.
    @suenne, fijn zeg dat het zo goed gaat! Zal je reacties missen! Begrijp het verhaal wel, merk soms dat ik ook al minder aanwezig ben. We zitten nu meer met problemen met de bijvoeding als de reflux zelf. Al heeft dat allemaal wel weer met elkaar te maken.
    @luier wegen, 25 gram voor een luier is erg weinig als deze 'vol' zou moeten zijn. Wij een periode ook moeten wegen.
    @tokkel,, jeetje meis, schiet ook allemaal nog niet op zeg! Hoop dat er snel verbetering mag komen!
    @medicatie, zou niet zomaar zelf wat gaan uitproberen, al is het moeilijk met de artsen!
    Goed voor je kindje en jezelf opkomen hoor!!!!

@hier, heerlijk een midweekje op vakantie geweest.
    Ging erg goed, wel wat last van slikken gehad in de nacht (campingbed/ niet scheef genoeg???)
    Van de week even kijken of we kunnen wegen en dan f ka bellen of de zantac omhoog kan evt.
    Maandag krijgen we logo aan huis, ben benieuwd.

Liefs

2. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    hi meiden. Ik wilde nog even laten weten dat sinds we de zantac niet meer gebruiken, de uitslag is verdwenen! Ondanks dat het een zeer zeldzame bijwerking was, bleek ons meisje net die pech gehad te hebben om m te krijgen (apotheek en ka vonden het geen mogelijkheid omdat het praktisch nooit voor zou komen). Dus vlinder: hou het in de gaten, zag dat jou meisje ook uitslag heeft! Bij ons begon het ca 5dgn na het starten van de zantac en werd bijna elke dag erger.
    Hopelijk blijft de nexium goed werken voor de reflux, tot nu toe gaat het goed. :)
    Bedankt voor het meedenken!

3. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    @Zoe, thanx voor de tip, ik hou het in de gaten. :)

Het ging vanacht redelijk al heeft ze wel weer een extra nachtvoeding gehad.
    Ze kwam om half 1 voor de laatste voeding en daarna om half 5 en vanmorgen om half 9 weer.

Hoeveel kregen jullie kleintjes eigenlijk toen hij/zij 2 maanden was en net boven de 5 kilo wogen??
    Ik heb het gevoel dat ik langzaam naar 180cc over kan stappen maar weet het niet zeker....

4. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Vlinder; Hangt er vanaf hoeveel flessen je geeft. Onze ka houdt aan 120 -150 keer het gewicht per dag dus in jullie geval 600-750 ml per dag. Als je 5 keer 180 geeft zit je eigenlijk te hoog en al aan de max van wat je uberhaupt een baby mag geven en kan je tot je naar 4 flessen gaat niet meer verhogen. Als je graag rchting doorslapen wil kan je bijvoorbeeld wel de laatste verhogen en dan hopen dat ze wat langer gaat maar soms maakt dat ook niet eens zoveel uit. Als je kindje niet duidelijk aangeeft dat ze meer wil zou ik niet te snel alles ophogen.

5. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

@ Siepie: Welkom terug. Lekker dat je zo'n fijne vakantie hebt gehad!

@ Vlinder: kan nog wat uitslag van het zuur zijn. Jesse heeft dat ook nog, ondanks de nexium. Als hij kwijlt als hij ligt zit het op zijn kin en loopt het naar achter door naar zijn oortje.daar zit dan ook uitslag.

@ Zoe: Fijn dat de Nexium zijn werk doet!

@ Hier: gisteren ka aan de lijn gehad. Niet onze, die was met vakantie. Het is niet erg dat Jesse even een paar weken stil staat en we moeten het goed aanzien. Als hij minder alert wordt aan de bel trekken. Het schijnt vaker voor te komen. Dus probeer de relax stand weer aan te zetten.
    De kleine heeft donderdag zijn prikken gehad en daar reageert hij dus ook op door minder te gaan drinken, we zaten 2 dagen maar op 400 cc, echt heel weinig.
    Van de dietiste mogen we nu proberen om naar 4 flessen te gaan, omdat hij die laatste fles moeilijk drinkt, maar dat zie ik nog niet zitten. Hij is nog geen 4 maanden en krijgt geen bijvoeding, dus denk niet dat hij het daarop gaat trekken.
    Hou het wel in de gaten hoor. Hij slaapt al 2 dagen extreem veel (bijwerking prikken???) en is sneller moe, maar nog wel hartstikke gezellig.

6. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Goh hier donderdag ook prikjes gehad maar onz ejongedame slaapt alleen maar minder. Maar wasl lastig voor jullie hoor, al dat gedoe met eten. Elise zat hiet met ongeveer 3,5 maand ook op 4 flessen, eerst 4 keer 150 en in de afgelopen maand naar vier keer 180. Maar kan je de tijd tussen de flssen net wat korter maken. Ze heeft hier een poos om de 3 uur een fles van 150 gehad. Ze slaapt van 20:00 tot 8:00 dus mag me ook heel gelukkig prijzen (ze wordt wel af en toe wakker en gaat liggen kletsen, ze ligt nog bij ons op de kamer, maar dan effe speentje erin en verder slapen)

7. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ik heb net heerlijk een gewandelt met onze kleine meid, het is heerlijk buiten. :)
    De zon in haar snoetje vond ze wat minder hihi maar even lekker buiten geweest is goed voor haar. :)

8. Meijke

Meijke Niet meer actief

Siepie, wat lekker even weg! En fijn dat het zo goed gaat, al loopt de bijvoeding nog niet zo begrijp ik.

Ben er zelf ook wat minder. Ten eerste giga druk (ons mooie meisje, ander huis eind dit jaar, andere baan aan het zoeken per volgend voorjaar, 4 dagen werken...) en ten tweede gaat het ook gewoon best goed hier! We hebben nu de "gewone" babyproblemen (megaverkouden, de snotkorsten onder de neus en ze blaft de longen uit haar lijf...) maar de reflux is goed onder controle.

Qua bijvoeding, de wortels en peer uit potjes zijn GEWELDIG...maar zelfgemaakte wortelpuree en perenmoes...mama HOE KOM JE ERBIJ :D. Ga weg met die pure smaken en geef me POTJES ;). Ze kan zo heerlijk overdrijven, de perenpuree werkte ze dan nog gewoon naar buiten met een vies gezicht, maar de verse wortelpuree ging ze zelfs bij kokhalzen..dramaqueen ;).

Ik kom zeker nog meelezen en reageren, hopelijk gaat het bij jullie ook snel beter! Hier was het omslagpunt richting "betere tijden" er zo ongeveer met 4,5 maand. Het wordt echt beter...heus...al lijkt dat nu een dooddoener misschien.

Liefs!

9. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Goede middag,

@tokkel: 400ml dat is wel heel weinig zeg! Suzannah haar reactie was wel het zelfde die kwam uit op 550ml en dat was echt met dwang erop!
    ik vind het soms wel heel moeilijk om te zien dat ze zo veel moeite heeft met drinken hoor.
    Ik geef haar flessen nu in 2delen.........eerst zeg zo'n 80ml dan slaapt ze even en dan proberen we de rest. Meestal komt ze dan toch aan totaal 125ml. Hoe doen jullie dat?

10. Samy84

Samy84 Bekend lid

29 mei 2011
    789
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemiddag,

Hoest hier?

Vanaf vandaag op 5 voedingen overgegaan de ochtendvoeding spuugd ze altijd uit dus dat had ook geen zin meer.
    Helaas begon de ochtend meteen verkeerd en begon ze weer te hoesten en kokhalzen dus de sonde weer uitgespuugd #zucht# weer naar het zh en nieuwe ingeplaatst de 3de keer in 3 weken tijd.

De reflux lijkt wel minder te zijn, merkte jullie ook dat je de nexium toch een half uur voor de voeding moet geven?ALs ik het in minder dan een half uur doe spuugt ze alles eruit toeval of?

11. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Wij geven het altijd vlak voor d evoeding maar geen problemen gezien. Vandaga voor het eerst met een spuitje ipv een flesje en omdat ze nu wat groter is en wat makkelijker grotere hoeveelheden kan slikken was het echt zo weg. dat gaan we dus voortaan maar doen.

12. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

@ Meijke: Oh wat heerlijk dat het zo goed bij je gaat. En die hapjes, fantastisch! Heb het idee dat wij er ook bijna met Jesse zijn hoor, voelt al heel anders dan 2 maanden terug.

@ Sloppy: Wij mogen Jesse max een halfuur voeden, omdat hij anders de hele dag met voedingen bezig is, wat hem enorm vermoeid. Moet zeggen dat we dat stiekem niet altijd doen hoor. Soms valt hij in slaap tijdens een fles en sabbelt hij heel rustig en dan blijven we ook wat langer zitten.
    Hier ook inderdaad in 2-en geprobeerd, maar dan kwamen we later op de dag enorm in de knoei.
    Eigenlijk regelt Jesse het heel goed zelf. Hij eindigt aan het eind van de dag altijd rond de 500 cc, veel te weinig natuurlijk, maar als we een goeie dag hebben en hij meer drinkt, dan gaat hij dus ook meer spugen. Vandaag toevallig zo'n dag. Drinkdagen noemen we dat hier, alsof hij de schade wil inhalen.
    In het ziekenhuis is nu afgesproken dat we kijken of hij het op deze hoeveelheid redt (er zitten wel extra schepjes voeding in zijn fles) en daarop groeit, want dan is het prima. Alleen groeien doet hij nu dus even niet.......

@ Samy: Wanneer geef je de nexium??? Bij ons ook af en toe spugen als we het bij de ochtendfles gaven. Dan vallen die medicijnen letterlijk op zijn nuchtere maag en dat trok hij niet. We geven het nu voor fles 2 en dat gaat hartstikke goed. Jesse smikkelt het uit het medicijnspuitje!

13. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @Tokkel: Ik probeer wel op de tijd te letten maar als ik alleen maar met de tijd bezich ben en na 30min moet stoppen dan zit ze heel snel ook op die 500ml...
    Ze komt nu gemiddeld op 650ml en daar nemen we genoegen mee.
    Verder doet ze het heel netjes hoor.
    Ik vind het wel heel moeilijk om te zien als ze zo uitgeput raakt van de fles.
    Bij Megan hadden we dat ze wel voldoende at maar zoveel spuugde dat zij heel moeizaam groeide. als voorbeeld was ze met 1jr net 70cm!
    Ze haald het nu pas een beetje in.

14. Samy84

Samy84 Bekend lid

29 mei 2011
    789
    0
    0
    NULL
    NULL
    aaah tokkel zou dat het misschien zijn? Pfffff soms denk je van alles bij elke scheet heb ik wel een theorie (bij wijze van)
    Maar ze hoest dus erg veel en ik dacht dat het kwam omdat in de ochtend haar keeltje droog is en ze daarom begon te kokhalzen?
    In dit geval wil ik niets riskeren pfff deze nieuwe sonde is weliswaar dikker en stugger maar dat overgeven vreselijk...

Vanaf morgen geef ik het voor de 2de fles pffff weer een nieuwe voedingsschema (mn man wordt gek hihihi )

15. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Even een vraag voor de nutriton gebruikers.....

Vannacht weer helemaal drama! Laatste fles om 22.00uur en toen om 5uur kwam ze voor de eerste fles (dat was niet erg natuurlijk)
    Dan drinkt ze 120ml en dan komen direct de krampen........het is bijna tijdens de fles. huilen vechten enz.
    Daarna niet slapen alleen maar kramp.
    Dus ik ben met haar in de woonkamer blijven slapen. Zij op het voedingskussen (zit een hoes omheen dat ze erin kan zitten veilig) met een kruik op haar buik en ik naast haar op de bank.

Haar poep is echt nog steeds net kauwgom en we gebruiken nu ruim 2wkn nutriton maar ik denk dat haar darmen er gewoon niet aan kunnen wennen.
    Hoe lang duurde dat bij jullie kleintjes?

16. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Oja we doen al 10ml meer water is haar fles. Dus 160/5 en dan 4scheppen nutriton.

17. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    @Sloppy, Stacey had er ook heel veel last van bij 2 scheppen en nu we maar 1 schepje door de voeding doen is het een stuk minder.
    Ik vind 4 scheppen wel veel hoor, heeft de ka jullie dit voorgeschreven??

@Hier, vanacht weer een extra nachtvoeding gehad....en weer helemaal leeg. Als ik haar minder geef dan is ze echt niet vrolijk.
    Ze krijgt nu dus eigenlijk 6x 150cc incl de nachtvoeding.

Voeden jullie echt volgens schema of op verzoek??
    Ik laat haar eigenlijk altijd zelf komen voor haar 1e fles en de rest vd dag houd ze eigenlijk zelf de 4 uur tussen de voedingen aan.

18. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @Vlinder: Ja dat heeft de KA voorgeschreven........moet wel zeggen dat het huilen tijdens de fles wel minder is. Niet weg maar minder.
    pffff

@schema: Bij MEgan voede ik op verzoek....maar dat was een reflux kind uit een boekje die wilde de hele dag eten en dat was niet te doorbreken.
    Suzannah heeft dit schema:
    5.00 eerste voeding en daarna weer in bed (soms)
    9.00 voeding en dan in de box (soms slaapt ze meestal begint het huilen hier
    14.30 voeding (ja hier zit veel tussen omdat ze dan uit eindelijk inslaap valt van vermoeidheid)
    18.30 voeding en naar haar bed
    22.30 laatste voeding ( hier voor moeten we haar wakker maken en dan drinkt ze heel moeizaam)

Ze wijkt hier heel zelden vanaf soms 30min maar dat haald ze dan later weer terug.
    Wat ik begrijp is het heel uniek dat Suzannah een heel strak schema heeft voor een reflux kind, vnadaar dat ik ook heel sterk twijvel aan de reflux. Omdat we nu 2wkn verder zijn en er weinig tot niks veranderd is.

19. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

@ Sloppy: Wij deden in het begin ook meer schepjes nutriton door de melk, maar in het ziekenhuis werd dit zeer afgeraden om 2 redenen: erge krampen en het feit dat de melk zo dik wordt dat je kindje er te hard voor moet werken om hem leeg te drinken. Jesse was namelijk ook uitgeput.
    Wij mogen max. 1 schepje op 100 cc doen. Welke melk drinkt je dochter?? Want je hebt kans dat ze misschien te hard moet werken om hem leeg te drinken en ze daarom zo uitgeput raakt.
    Spuugde ze heel erg zonder nutriton??

@ Samy: Ben benieuwd of het helpt.

@ Vlinder: Hier in een schema gaan voeden, maar dat komt omdat Jesse zich nooit meldt en als hij zich meldt maar een klein beetje drinkt. Hij heeft nu 5 voedmomenten op de dag en dat werkt hier prima. Als je het idee hebt dat je meisje nu geen erge last meer heeft zou ik het op verzoek blijven doen. Dat is toch de meest natuurlijke manier en zo hebben wij het ook altijd bij mijn dochter gedaan.

@ hier: gister voor Jesse een topdag qua drinken. 560cc, wat voor hem prima is met de extra schepjes voeding. Wel 1 keer vreselijk spugen, maar dat is niet zo heel erg. Zijn laatste fles geef ik nu weer slapend en dat gaat prima.
    Hij lijkt aan te geven naar 4 flessen te willen, maar daar drinkt hij nog te weinig voor.
    Verder is hij 2 dagen erg uit zijn hum geweest van zijn prikken.

20. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

@ Sloppy: we waren tegelijk aan het reageren. Gebruiken jullie al Nexium voor de reflux??? Je hebt volgens mij al 100 keer verteld wat jullie gebruiken, maar mijn hersenen laten het even afweten ;)

Deel Deze Pagina