Het grote Reflux topic

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door smartie1980, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Goedemorgen meiden,

Sloppy, met alle respect voor je KA, ik zou gaan minderen met 4 schepjes. Het ene probleem door het andere verangen help jullie ook niet. Probeer eerst eens 3 en kijk hoe dat gaat. En anders misschien over naar enfamil AR, is dun als het gedronken wordt maar wordt dik in de maag in combinatie met maagzuur. Dus neutraliseert het zuur en zorgt dat het niet opkomt. Jullie krijgen toch nog geen meds? Dan schijnt het het beste te werken. Ik bedoel dit is echt zo vermoeiend voor jullie beide. ik weet het zelf nog wel, niets sloopt zo als je kindje ongelukkig te zien.

2. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @tokkel: Nee we gebruiken Zatac en ik heb het bij de KA al aangegeven dat ze eigenlijk max 2scheppen aan kan qua drinken maar we moesten toch doorzetten.
    Ze krijgt nu 160wtr+5scheppen en daardoor heen gaan die 4scheppen nutriton.
    En nee ze spuugde helemaal niet! Het was dus meer verborgen reflux, maar omdat ik het een keer zag dat het terug kwam en ze er bijna in stikte dat de diagnose heel snel gesteld werd.
    Er zijn nog meer dingen die ze niet doet in vergelijk met andere reflux kindjes zoals overstrekken.
    Ik ga morgen langs de HA en ik denk dat ik naar een andere KA wil en dan ga ik naar het VU toe.
    Ik heb nu niet eens een vervolg afspraak staan. Ik moet maar bellen als het niet goed gaat :(

Net weer een fles gegeven waar ze bijna stikte in haar melk omdat het in het begin te snel kwam en uiteindelijk toch maar 125ml gedronken.
    Gelukkig weet ik dat ze minimaal 120ml per voeding moet drinken dus het is wel voldoende maar ik merk dat ik het emotioneel heel zwaar vind om haar zo te moeten laten leiden.
    Dat ga ik ook tegen de HA zeggen.
    We zijn nu 2wkn verder (ruim al) en nog niks opgeschoten en het gaat nu echt tol eisen hoor. Pap en Mam zijn zo vrezelijk moe omdat we dus om de nacht niet slapen.

Sorry maar ik ben ff heel emo omdat ik het echt zo zielig voor Suzz vind en ik kan niks meer bedenken...
    Ze gaat steeds meer vast zitten en steeds meer kramp krijgen maar als ik stop met de nutriton krijgt ze weer andere problemen..
    Ze was 200gr aangekomen in 1,5week tijd maar volgens mij als haar darmen gaan werken is ze er zo weer 100gr kwijt. Ik heb ook het idee dat haar buikje hard aan het worden is..........maar miss verbeeld ik het me...
    pfffff kon ik de zorgen maar ff 10min uitzetten.

3. Samy84

Samy84 Bekend lid

29 mei 2011
    789
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Tokkel wat fijn dat hij meer op heeft, hopelijk zet hij voort.

@Vlinder fijn dat het zo goed gaat bij jullie echt een zorg minder

Hier vanacht 2x gespuugd weeeeer maar de ochtend is wel goed gegaan heb de nexium niet gegeven maar heb wel wat water in haar mondje gegeven zodat haar keel niet zo droog is en dus sneller overgeeft.

WIe gebruikt hier zowel de nexium als motilium?op welke tijden geven jullie deze?

4. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

@ Sloppy: Meis, ik denk dat je kinderarts jullie niet goed helpt hoor! Zantac had al lang moeten werken en nutriton haalt de pijn niet weg. Wat een raar advies, 4 scheppen valt als beton op haar maagje. Ik merk het al als ik een half schepje bij Jesse toevoeg, dan heeft hij meteen weer kramp.
    Heel goed om een andere KA te vragen, want dit werkt blijkbaar niet voor je kleintje.
    CB had bij ons ook eerst geadviseerd om flink wat scheppen nutriton door de fles te doen en onze KA werd daar echt boos over.
    Bij ons werkt de combinatie nexium en motilium prima. nexium zorgt er voor dat er minder maagzuur wordt aangemaakt, dat er een beschermlaagje over de slokdarm komt en het zuur minder zuur is. Motilium zorgt er voor dat zijn maagje sneller geleegd wordt richting de darmen (kan wel buikpijn veroozaken).
    Sinds we dat gebruiken heeft hij bijna geen last meer van zijn reflux.

Ik snap dat je er helemaal doorheen zit. Het is ook wat om je kleintje zo te zien worstelen. En als mama zit je er de hele dag boven op en kan je dus niet even op adem komen. Ik ben toen Jesse het iets beter ging doen af en toe even lekker in mijn eentje weg gegaan. Mijn man draaide dan de tent hier en ik kon dan even afstand nemen en letterlijk op adem komen.
    Pas goed op jezelf hoor!

@ Samy: Wij deden het voor de plasmedicatie zo:
    Fles 1 motilium
    Fles 2 motilium + nexium
    Fles 3 niets
    Fles 4 motilium
    Fles 5 motilium

5. Samy84

Samy84 Bekend lid

29 mei 2011
    789
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Sloppy wat vervelend zeg, de KA'sen denken dat met nutriton alles opgelost is ;)

Als ze helemaal verstopt zit tja dan zal ze lijkt mij ook niet willen drinken?Heb je de thermometer met wat vaseline gebruikt?DIt helpt hun vaak wel als ze tenminste echt verstopt zitten, had dat ooit eens gedaan nou 3 volle luiers ik geloofde mn ogen niet :$

Welke klachten had ze nog meer?Want bij verborgen reflux zie je ook echt vaak dat ze speeksel niet inslikken vanwege de pijn en het is continue slikken met name de nacht hoor je dat heel erg.

Misschien is het helemaal geen reflux?Want als die melk zo dik is dat ze er niets uit krijgt dan is dat en vermoeiend en frustrerend voor zo'n kleintje.

Welke fles gebruik je?

Sterkte zou ook om een 2second opinion vragen

6. Samy84

Samy84 Bekend lid

29 mei 2011
    789
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Tokkel ok en dat ging goed? Ik wou het echt verspreid over de dag maar kom dan in de knel en wou eigenlijk de nexium apart geven maar dan lukt het helemaal niet meer.
    Hou je nog apart tijd tussen de nexium en motilium?Welke geef je eerst?

En hoeveel cc motilium krijgt je zoontje? En wat is zijn gewicht?

SOms denk ik dat de arts hier nl echt voorzichtig mee is en het net te weinig is voor haar.
    Aan het spugen lijkt bijna geen einde aan te kome pfff

@Sloppy trouwens als een KA echt serieus met je is dan maakt hij minstens een telefonische vervolgafspraak

7. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Sloppy; als ze echt helemaal verstopt zit geen huismiddeltjes gaan proberen maar gewoon morgen lactulose halen (kan bij de drogist maar ook apotheek) je hebt er geen recept voor nodig en dan beginnen met een spuitje met 3 ml. Dit zorgt dat er snel extra vocht naar de darmen gaat waardoor de ontlasting dunner wordt want als ze nu verstopt en het moet eruit dan gaat het waarschijnlijk erg pijnlijk worden. van lactulose krijgen ze ook geen buikpijn wat van olie bv qwel kan gebeuren. En idd naar een andere KA en als je eerst moet wachten eerst vragen om een telefonisch consult want de kan sik groot dat zeg zeggen dat je moet stoppen met deze hoeveelheid nutriton. Ik denk dat ik dat sowiezo zou doen met alles wta je nu vertelt.

8. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

@ Samy: Wij geven motilium minimaal een kwartier voor de fles. De motilium en Nexium geef ik tegelijk. Ik begin met de motilium en daarna het spuitje met Nexium. Dan een kwartier later de fles. Meestal zet ik hem wel even omhoog in zijn wipper om het te laten zakken.

Jesse weegt 6,2 kilo en krijgt 4 x daags 1,5 ml motilium. Dit kreeg hij al met ruim 4 kilo. Begin nu het idee te krijgen dat hij weer meer terug slikt, dus kan zijn dat zijn dosering binnenkort wordt aangepast.

9. Samy84

Samy84 Bekend lid

29 mei 2011
    789
    0
    0
    NULL
    NULL
    THanx tokkel zal ik voortaan ook doen!

10. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @Tokkel: heb jij een kinderarts in het VU? Want ik denk er over om me door te laten verwijzen naar het vu want dit schiet niet op.

@belafspraak: wij hebben nu 2keer een bel afspraak gehad en dan beld niet de KA maar de logopedieste op........die steld dan mijn vragen aan de KA en beld mij weer terug.
    Afgelopen dinsag nog een gesprek gehad en ze blijven bij de 4scheppen nitriton......pffff

@Verstopt: Echt verstopt is ze niet het kost alleen heel veel moeite haar poep en het is echt net kauwgom. Ik weet niet hoe ik het anders moet uitleggen.
    De termometer met vaseline hebben we geprobeerd en extra water in de fles maar dat helpt niets.
    Ik durf zelf niet te gaan docteren met lactulose omdat ik eerst serieus genomen wil worden.

@Motilium: Megan kreeg dat ook en ik vond dat heel fijn spul. Zij kreeg 3xdaags 3ml vanaf 4mnd denk dat ze toen een kilo of 6,5/7 woog.
    Deze kinderarst wil geen motilium geven......:( ook zoiets raars.

Hier heeft ze net maar 75ml gedronken en ze wil echt niks meer. Ik ga het nu over een uurtje proberen.
    Ze huild ook weer heel veel dus als ze nu een fles krijgt valt ze in slaap vandaar dat ze niet drinkt. Nu slaapt ze gelukkig en ik hoop dat ze dan daarna lekker kan drinken.

11. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Dat met de termometer werkt helaas niet.

de kalchten:
    Heel onrustig
    Moeite met slikken
    Altijd speeksel in haar mond (bellen)
    Veel proberen te slikken
    Tong uit haar mond
    Heel erg kreunen en steunen 's nachts
    Klagerig huilen

We hadden de Dr'brown's fles maar met die nutriton ging dit niet. Toen zijn we over gegaan naar de Avent fles en dan kan ze het redelijk drinken.
    Als ze goed uitgerust is dan kan ze haar fles leeg drinken.

Ik geloof wel dat ze reflux heeft maar dat dit niet het enige is.........of dat deze behandeling gewoon niet aanslaat en we iets anders moeten proberen.

12. Samy84

Samy84 Bekend lid

29 mei 2011
    789
    0
    0
    NULL
    NULL
    De klachten die je opnoemt herken ik ook bij mijn dochtertje dus de kans dat ze verborgen reflux heeft is wel groot.

Krijgt ze ook zantac?Wanneer de reflux erger wordt is de zantac niet voldoende.

Die Dr Brown fles is een goeie maar idd als je dan ook nutriton gebruikt is dat helemaal niet meer te doen.

Ik weet wel goed hoe je je nu voelt had dit ook een tijdje gehad mr mijn voordeel was dat ik wel contact had met de KA ik kon hem gewoon bellen niet dat ik er meer door werd geholpen want alles kwam van mijn kant.

Eerst heb ik verschillende flessen gebruikt omdat de melkstroom ook snel kan gaan en sommige baby's kunnen dat niet aan en zijn bang om zich te verslikken.

Daarna de Nutriton gebruikt maar echt max 1,5 schep de eerste 1,5 week had ze verstopping daarna werd het diarree.

Bij elke luier wisselen even met de thermometer bewegen en wat vaseline evt met haar beentjes fietsen.

Toen dacht ik dat het koemelkallergie was dus paar dagen Nutramigen gebruikt wat niet hielp

Daarnaast de motilium gehad in combinatie met zantac ging even goed maar was er niet consequent in geweest.

Heb toen de manier van voeden gaan aanpassen op haar zij, meer zittend ipv liggend

Dit bovenstaand hielp allemaal een paar dagen maar kennelijk was de reflux gewoon zo erg dat het haar pijn deed.

Toen zijn we opgenomen.

Wat ik hiermee wil zeggen is wacht er niet te lang mee, jij als moeder voelt echt aan wanneer er iets niet klopt dus dring er op aan.

Succes Sloppy weet hoe je voelt dikke KNUF

13. Samy84

Samy84 Bekend lid

29 mei 2011
    789
    0
    0
    NULL
    NULL

Wat zegt die Logo dan allemaal? Voelt die KA zich soms te goed ofzo kan daar echt kwaad om worden...

Bij ons had de logo hele goede adviezen maar als het verborgen reflux is dan hebben ze gewoon medicatie nodig waarom snappen ze dat niet?

Bij verborgen reflux is het belangrijk om medicatie te krijgen, nutriton om de voeding IETSJE in te dikken en niet zoals deze arts adviseerd om er beton van te maken n goede rust en regelmaat en bedje omhoog alles moet in combinatie ik merk als je het een weglaat dat het dan meteen weer fout gaat.

Ik zou mij door laten sturen een arts die jou niet eens belt zou ik niet willen, dan mag ik dus wel blij zijn met mijn KA

14. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    We zijn met Suzannah op een speciaal Reflux spreek uur geweest.
    Hier waren de KA een Fysio en een logopediste aanwezig.
    Ze hebben gewogen en gemeten en verder geen lichamelijk onderzoek gedaan.
    Ze hebben haar klachten aangehoort en daarna mochten we haar een fles geven en gingen ze kijken.
    Tijdens het aan horen van de klachten zagen ze dat ze heel onrustig was en de fysio keek alleen of ze instaat was te ontspannen en dat kon ze wel dus die was klaar.
    Tijdens de fles geven kregen we wat kleine aanwijzingen maar dat was eigenlijk alleen omdat de stoel waarin ik zat niet ideaal was om een fles te geven...
    Voor het te dik worden van de fles moesten we de 1-2-3 speen van difrax proberen.....dat was niks en ik had die speen van avent nog liggen en dat werd ook niks. Ging veel te snel. Als tip om dat te verhelpen moesten we maar nog meer gaan indikken dat de melk maar de juiste dikte zou krijgen :(
    Wij hebben er nu voor gekozen om te beginnen met een avent fles met speen 3 en dan aan het einde speen 4 erop.

Wat doen we al:
    -Zo recht mogelijk voeden
    -na de voeding recht op houden minimaal 30min
    -goed laten boeren
    -rust nemen voor een voeding
    -Inbakeren in een doek en 's nachts in een puckababy
    -Bed bij hoofdeinde omhoog

Ze krijgt nu 2x daag 1,5ml Zantac en in een fles van 150/5 4 scheppen nutriton.
    Ze krijgt Pepti omdat ze met de andere melk (friso standaard, friso confort en friso extra) een gevecht op leven en dood voerde om die fles zo snel mogelijk leeg te krijgen. We hadden haar al een permatuur speen gegeven zodat ze de fles niet in 7min leeg had....
    Ze had eigenlijk net geleerd om met die pepti normaal te drinken en kon ze met speen 1 overweg (Dr. browns fles).
    In het ziekenhuis waren ze al heel erg aan het rommelen met de flessen en hebben we ook 3 soorten geprobeerd voor we de juiste fles gevonden hadden waarmee ze niet zo heel erg knoeide.
    Het is namelijk ook nog een zo dat ze heel veel moeite met slikken heeft. Dat merk je ook doordat ze haar speeksel niet weg slikt maar uit haar mond laat lopen...

Ze konden in het ziekenhuis alleen maar zeggen dat we het al heel goed deden en konden nauwelijks wat toevoegen aan hoe we met de reflux om gingen..........we hebben immers met Megan alles al ge probeerd, bij haar was het over toen ze met 8mnd besloot niet meer te kruipen en te gaan lopen. Zij had omerprazol 20mg en 3x daags 3ml motilium en nog bleef ze overgeven. Alleen door de omerprazol brande het niet meer en had ze er geen last van.
    We weten er dus alles van. Megan is ook geopereerd ivm projectiel braken.

Hoe meer ik er over nadenk hoe meer ik tot de conclusie kom dat Suzannah gewoon niet de juiste behandeling krijgt en ze moeten toch echt nog wat voor ons gaan doen.......
    Morgen naar de HA en ik hoop dat zij nog wat wil gaan doen.

15. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

Hoi Sloppy: Ik deel je conclusie hoor. Ze zijn haar reflux helemaal verkeerd aan het behandelen. De klachten die je omschrijft zijn exact dezelfde klachten als Jesse heeft en die heeft ook een behoorlijke verborgen reflux. Alle standaard dingen waren voor hem gewoon niet voldoende en ook de zantac hielp niet.
    Wij krijgen nu neocate als voeding, volledig koemelkvrij, alhoewel ik nog steeds denk dat ze bij Jesse te snel richting KMA zijn gaan denken en hij voornamelijk last heeft van zijn reflux.

Dus persoonlijk denk ik dat de medicatie niet voldoende is en je dochter nog te veel last en pijn ervaart.

Wij hebben in het VU en cardioloog en daar zit altijd wel een kinderarts bij, maar dat wisselt per onderzoek. Wij zijn in het MCA in Alkmaar goed geholpen. En je hebt in het AMC in Amsterdam een speciaal eetteam zitten die eetproblemen bij baby's onderzoekt. DAt is misschien ook een optie, want daar heb ik met Jesse ook nog aan zitten denken.

16. Samy84

Samy84 Bekend lid

29 mei 2011
    789
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lijkt wel alsof ik mijn verhaal lees sloppy, je doet er iig goed aan om aan de bel te trekken.

En wat ik dus heel irritant vind is het enige wat ze zeggen dat je het goed doet en verder niet weten wat ze moeten doen.

En van dat speeksel is hier ook sprake van, dat hoort ook bij die verborgen reflux juist omdat het pijn doet slikken ze niet door.

succes morgen!

17. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Klopt en het prettige is dat de dochter van onze HA bij dit team zit.
    Ik ga ook zeker een verwijzing vragen naar haar dochter ;)

18. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ja het irritante is zeker dat ze zeggen: tja jullie doen eigenlijk alles al goed....dan weten wij het ook niet zo goed meer.

Ja bij Suzannah is een van de duidelijkste symtomen dat ze moeite met slikken heeft en dat heeft ze al vanaf een week of 2. In het ziekenhuis heb ik al aangegeven dat ik vermoede dat ze last van reflux aan het krijgen was........
    Maar daar lag ze niet voor in het ziekenhuis..

19. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Je moet hierbij ook echt uitkijken dat je de darmpjes niet perforeert, het is niet helemaal onschuldig. Ik gebruik bij Veerle ook af en toe lactulose naar eigen inzicht (arts weet er van en vind het helemaal ok, hij zegt dat het totaal geen kwaad kan als je dat doet om de boel op gang te helpen en het met mate en verstand inzet).

Ik wil je even een hart onder de riem steken. Blijf geloven in je gevoel als moeder, jij hebt het gewoon goed. Probeer niet te vechten met een ka, die weten het altijd beter. Als je bij deze ka inderdaad geen gehoor krijgt, dan is misschien een andere ka een optie?

Sterkte hoor!

20. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Dank je!
    Ik temp 1 keer per dag en dat vind ik voldoende. Nu ik merk dat het geen effect heeft sla ik ook wel eens een dag over hoor.

Deel Deze Pagina