Het grote Reflux topic

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door smartie1980, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Want2be

Want2be Fanatiek lid

30 aug 2010
    1.272
    0
    0
    Vormgever
    Zuid-Holland
    Ik ga nu dus Nexium geven, maar heb nog een paar vraagjes:

1. Welk dagdeel geven jullie het? (ochtend of juist avond)
    2. Welk tijdstip geven jullie het? (half uur voor de voeding of juist tijdens?)
    3. Hoe geven jullie het? (Fingerfeeden, medicijnflesje?)

Ik kan wel wat advies gebruiken ;)
    Fijne avond!!

2. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Wij geven dan zatac ipv nexium....maar ik denk dat het niet uitmaakt.

1. Wij hebben het 2x daags en dan geven we het bij de eerste voeding en de een na laatste. Dan overlapt het redelijk.
    2. Volgens mij moet je de nexium een half uurtje voor de voeding geven voor het beste effect.
    3. wij geven het met een injectie spuitje en jij geeft BV dus ik zou haar op je vinger laten sabbelen en het er dan langs laten lopen. lijkt me voor je meisje de beste manier.
    Als ik nog BV had gegeven had ik dat ook zo gedaan.

Hier heb ik maar een paracetamolletje gegeven want ze had echt zo vreselijk veel pijn! Ze liep helemaal rood aan net......:(
    Als het morgen nog zo is ga ik weer bellen, maar ik wilde het toch nog even aan kijken omdat in de bijsluiter staat dat ze er buikpijn van kunnen krijgen (1-10% van de gevallen).
    Soms vraag ik me af of de 3wkn AB de darmen niet zo heeft aan getast dat ze daarom zo een moeite met de voeding heeft en dat het beste is om haar op licht verteerbare voeding te zetten.....maar dat is slecht een gevoel.

3. Want2be

Want2be Fanatiek lid

30 aug 2010
    1.272
    0
    0
    Vormgever
    Zuid-Holland
    HEFTIG!!! Arm meisje! Succes vannacht...

4. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Sloppy
    Bedankt voor je reactie. Maar je hebt geen idee of t reflux kan zijn bij ons kindje?

Verder
    Niemand tips of een idee over mijn verhaal!? Voel me er een beetje alleen in en weet gewoon niet wat te doen..

Want2be
    Ik heb m'n naam veranderd;) ik ben degene met wie je vannacht zat te Hyven;)

5. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Agossie echt heel zielig:( arm meiske... Sterkte voor haar

6. Want2be

Want2be Fanatiek lid

30 aug 2010
    1.272
    0
    0
    Vormgever
    Zuid-Holland
    Hihi... ik was al van plan om je deze tip te geven ;)

7. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Welke tip.? De naam?

8. Want2be

Want2be Fanatiek lid

30 aug 2010
    1.272
    0
    0
    Vormgever
    Zuid-Holland
    hihi ... nee dit topic ;)

9. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
  10. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @want2be: ik dnek zeker dat de klachten van jou meisje op reflux lijken. Hoe is het met de medicijnen gegaan?

Nou ik hoor net van mijn man dat Suzannah de hele nacht, vanaf 2uur tot 5uur, aan het draaien en woelen in geweest. Kreunen en steunen enz enz....
    hij zou de eerste voeding doen en hij neemt haar slapend mee naar de woonkamer en ze gaat toch huilen als ze wakker word! Niet normaal meer! Suzannah kan ook krijzen hoor, het is inmiddels bewezen.
    Ze was werkelijk aan het gillen!
    Ze had gister avond om 19.00 een shone luier gehad met een paracetamolletje en ik heb haar daarna niet meer gehoort. Toen ik haar om 23uur voor de laatste voeding wakker maakte had ze nog helemaal niet geplast! Echt ik heb de luier gewogen en hij was 100% droog! En de luier van vannacht zat helemaal vol en ze plaste tijdens het gillen ook heel erg. Ook ruikt haar plas echt heel sterk, niet normaal........kan dat van de zantac komen?

11. Want2be

Want2be Fanatiek lid

30 aug 2010
    1.272
    0
    0
    Vormgever
    Zuid-Holland
    Ze slobberde zo die hele spuit leeg!! Yes...
    Verder was het nog wel flink nachtbraken, maar voor het eerst zat er 5 uur tussen de voedingen. Toeval of....?!

Maar meid wat heftig van Suzannah. Ik hoop dat er snel iemand reageert die er meer verstand van heeft!!

12. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @want2be: Ohh wat heerlijk dat er eindelijk 5uur tussen de voeding heeft gezeten! En ik hoop zeker dat dit geen toeval was hoor ;)
    Suzannah laat regelmatig 5uur tussen de voeding. Dat is het enige wat helemaal niks lijkt op de doorsnee reflux patientjes.......Suzannah wil het liefste niet eten en heeft meestal 4uur tussen de voeding en een heel strak schema.
    5.00-9.00-13.00-18.00-23.00 En daar wijkt ze nauwelijks vanaf.

13. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Gisteren weer veel spugen hier en veel boeren. Onrustig aan de fles, minder drinken, meer mopperen. Vandaag, ik hoor de voeding omhoog komen, ik hoor haar slikken en ze verslikt zich er ook in. Zo vreemd dat het een hele tijd weg kan zijn en dan weer zo naar voren komt. Iemand die toevallig weet hoe dat zit?

14. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

@ Lemi: klinkt wel als reflux, maar je zit natuurlijk met je kleintje ook nog in de fase dat ze behoorlijke krampen kunnen hebben. Gebruik je al nutriton voordat je borstvoeding geeft? Dat zou er voor moeten zorgen dat het eten wat beneden blijft hangen ipv omhoog komen.
    Spugen en mondjes terug zijn niet erg als je kindje gewoon groeit, maar als het spugen erger wordt of je merkt dat hij steeds meer last krijgt, dan moet je echt aan de bel trekken.,
    Bij Jesse begon het ook met steunen en kreunen en steeds moeilijker drinken. Uiteindelijk sliep hij nauwelijks meer en lag hij de hele nacht door zijn bedje te schuren en kreunen. Op een gegeven moment wilde hij ook niet meer drinken. Mijn HA heeft mij in eerste instantie niet serieus genomen, dus hou het heel goed in de gaten en trek op tijd aan de bel.

@ Want2be: Fijn hè die Nexium! Wij lossen het ook op en geven het via een spuitje.

@ Sloppy: Oh meid, wat een ellende. Als ik de klachten hoor die je dochter heeft ben ik ook bang dat ze nog te veel last heeft van haar reflux. Bij ons heeft de Zantac ook maar heel kort gewerkt. Jesse's urine rook anders door de Zantac. Wel een sterke geur, maar hij liet nooit zien dat hij last had met plassen. Ik weet dat AB heel slecht voor de darmpjes kunnen zijn, vooral voor zo'n kleintje. Mijn dochter heeft het de eerste 5 dagen na geboorte gehad en had erge krampen. DAar zijn wij ABC Dophilus voor gaan gebruiken en dat werkte erg goed.
    Dus denk ook dat je meisje nu een combi aan klachten heeft. Je zou de HA kunnen bellen om te vragen of ze evt haar urine alvast willen onderzoeken. Voor hetzelfe geld heeft ze een blaasontsteking.
    En misschien met de KA toch Nexium bespreken voor de reflux???

15. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

#2795 Tokkel, 20 okt 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 okt 2011
    @ Suenne: Bah, nee toch! Is Veerle flink aan het bewegen geslagen??? Ze zit toch in de fase richting kruipen?
    Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, maar weet wel dat hier soms andere moeders nog even melden dat er een terugslag is..
    Of heb je een nieuw voedingsmiddel geintroduceert?
    Krijgt Veerle nog medicatie? Misschien moet het toch weer ietsjes opgehoogd worden?

16. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

Hier nog steeds een iets meer slikkende Jesse, maar geen grote verschillen nu we gestopt zijn met de motilium.
    Gisteren een ware topdag qua drinken, dus een happy voldane jongen in de box en bed.
    Ik merk dat het gewoon beter gaat met zijn reflux. Hij kan sinds kort plat in de box heerlijk liggen spelen, terwijl dat een paar weken terug echt niet kon. Ook het kreunen en steunen is hier weg. Alleen nog met vlagen veel hikken en slikken en moeite met boeren. Vanmorgen even een golfje voeding terug, maar mijn man gaf eerlijk toe dat hij toch nog even doorging met voeden, terwijl Jesse niet meer wilde.

Door zijn plasmedicatie raakte Jesse aardig aan de poeperij, het was waterdun. Nu weer meer moeite met de ontlasting, dus dat maar even aankijken.

Nog 13 dagen tot bijvoed tijd. En ik ben er van overtuigd dat de weegschaal morgen weer in de + staat.

17. Kwekijzer

Nee, niets nieuws. Ze probeert wel van alles. Gisteren had ze alleen heel veel last van boeren en dan begint ze ook weer te mopperen als je haar op de grond legt. Het liefste wil ze dan de hele dag bij mij, best vermoeiend vind ik dat soms. Vooral ook omdat ik zelf last van mijn rug heb, blijkt slijtage te zitten in de onderste wervels. Ik kan dat vandaag ook extra goed voelen. Ze heeft gisteren verder goed gepoept en 's avonds een fles van 250cc opgedronken. Zonder problemen verder. Ik kan het gewoon niet verklaren verder, zo heeft ze van het begin af aan al gedaan. De pauzes ertussen zijn langer geworden en verder is zo'n dagje niet meer zo heftig.

Ik kan dat ook wel handelen hoor, het is niet meer wat het was toen ze 3 maanden oud was. Alleen blijf ik dat vreemd vinden. Ik vraag me af of ze me ooit gaat zeggen: 'mam, ik heb nu daar en daar last van' en dat ik het dan kan herleiden: 'oja, dat zal ze toen ook wel gehad hebben':)

18. Kwekijzer

Klinkt alsof het wat beter gaat.

Waterdun is niet fijn, maar niet kunnen poepen ook niet.

Hoe ga je het straks doen met bijvoeden? Ga je voor vers eten? Want als ik even een ongevraagd voorbarig advies mag geven, begin niet aan de Olvarit potjes. Daar zit rijst bijin, als je kindje de neiging heeft te verstoppen, dan is dat echt rommel. Tenminste, dat is het hier wel. Je krijgt het zelf niet zo gladjes, maar ik vond de wat dikkere wortel toen voor Veerle best fijn. Daar spuugde ze niet zo op. De eerste keren was het hier wel alleen maar kokhalzen, pas na een week of 3 ging het beter. Als er een half theelepeltje in ging dan was het een succes. Dat moet je wel een beetje in je achterhoofd houden he, anders is het zo'n teleurstelling straks als dat tegen valt.

19. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

@ Suenne: hopelijk vandaag dan weer een beter dagje! Maar wel even balen als ze dan weer

Ik wil beginnen met peer (laxerend) en wortel. Volgens mij zitten in biologische potjes minder rommel, dus wilde het daar mee gaan proberen.
    We zijn al aan het oefenen met papjes als Jesse een slechte dag heeft en dan gaan er van de 5 hapjes 2 in. Ik zit dan max 10 minuutjes met hem, omdat ik dan ook al een tijd aan het flesje hebt besteed.
    Kan idd enkele weken duren, was bij mijn dochter ook zo. En die was snel met happen, bij Jesse nog even afvragen wat hij gaat doen. Dus ben realistisch hoor.
    Het is alleen een soort oppepper, omdat je na de 4 maanden weer richting de 6 maanden gaat en dan is bijvoeden geen bijvoeden meer. Hoop wel stiekem dat we ergens tussen de 4 en 6 maanden weer een fles kunnen laten vallen.

Klein vraagje, wij gebruiken nu bij Jesse ook op het eind van de fles de L speen. Hij hoeft dan nauwelijks te zuigen om het binnen te krijgen. Jij deed het bij Veerle toch bij de hele fles? Merkte je dat naar mate ze ouder werd het makkelijker werd om uit de L speen te drinken??? als we er mee beginnen dan verzuipt hij er zowat in, gaat echt nog te snel.

Verder hier een kind die nog wel onrustig drinkt, maar wel wilt drinken. Hij is ontzettend krachtig aan het zuigen en doet nu zelfs zijn mond open als ik met zijn flesje aankom. Dit doet hij nu al drie dagen! Durf nog niet heel positief te zijn, maar oh wat zal het heerlijk zijn als dit een blijvende trend is.

20. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Hier is net de Fysio geweest voor Suzannah en eigelijk doet ze eht helemaal niet slecht.
    Ze heeft een ligte achterstand en een voorkeurshouding.
    Maar gezien dat ze 3wkn ziek is geweest +2wkn tevroeg zou ze nu net 7wkn oud zijn en dat houd ze aan als meet punt (dat deden ze in het VU ook we mochten pas gaan rekenen vanaf 28-8 ontslag ziekenhuis)En dan doet ze het heel niet slecht.

Ze vond wel dat ze een hele pijnlijke indruk maakte en dat had niks met haar spieren te maken.
    Ik merk dat ik die bevestiging wel weer heel confronterend vind hoor......

Ik heb net ook de KA weer gebeld en ik word straks weer terug gebeld.

Deel Deze Pagina