@Heide: nog niet hoeven te proberen. Hij is gelukkig nog niet verkouden geweest (klop het nu heel hard af!) @ hier: 300 gram gegroeid in 8 dagen tijd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hij is met een enorme inhaalslag bezig! Ben helemaal happy. Hij stond al bijna 4 weken stil en was zelfs aan het afvallen. Hij oogt ook echt ontspannen en heeft wat meer energie.
Ga jij daar dan naar zitten luisteren? Ik zet hier de bfoon op het minst sensitive (ja ik weet het: ontaard). Ik moet gewoon slapen, anders ben ik geen knots waard. Ik let er natuurlijk wel op dat er niet echt iets serieus aan de gang is hoor. Wij staan hier sowieso nog steeds om 7:00 uur op voor het flesje, soms 7:30 en op dagen dat ik moet werken dan gaat ze er al om 6:00 uur uit. Krijgt ze dus ook eerder haar fles. Hoe zit jij nu met je schema? Hebben jullie nog een 3e slaapje op een dag? Veerle nog wel, van 17:00 tot ongeveer 18:00 uur, daarna houd ze het meestal niet langer vol dan tot 19:30 en omdat ze daartussen haar geroosterde broodje of rijstewafel krijgt met fruit, is het dan nog te vroeg om af te sluiten met een fles.
Wat heerlijk tokkel!! Jullie hebben het echt verdiend hoor! Geniet hier maar van, dit kan je in ieder geval alweer in je broekzak steken
Wat merkte jullie van de tandjes dan? Ik heb hier eigenlijk niets gemerkt. Ik vermoede het een paar dagen al dat er iets aan de gang was. Ze kreeg een rood ruwig wangetje en ik vermoede verhogen, ik had alleen niet een reden om te tempen omdat ze verder goed in haar doen was. Ik kreeg het door toen ik een lepeltje op haar 'tandje' hoorde tikken
Tokkel: wat fijn!! Wauw zéker een inhaalslag , lekker hoor genieten meid! Suenne: Niets van gemerkt , ik heb inderdaad wel eens van kindjes gehoord die nergens last van hebben... bof maar heel hard dan . Nienke had dan vaak koorts, pijn, sliep dan héél slecht enz... vandaar dat we blij waren toen ze ze allemaal had!
Thanks meiden! Hij drinkt vandaag ook als een malle. Net helemaal geirriteerd omdat hij honger had, hahaha. Nog nooit meegemaakt. @ Suenne: Mijn dochter is ook door de tandjes heen gevlogen. Rode wangetjes herken ik en wat meer uitslag omdat ze wat meer kwijlde. Verder soms wat zure poep. Ze heeft wel last van haar kiezen gehad. Sliep toen wat onrustiger en huilde wat meer. Ben benieuwd wat Jesse gaat doen.
Tokkel: heerlijk he een hongerig kindje dat geniet van zijn flesje!! Ook al geen last gehad?? Dan hoop ik maar dat Lotte dit ook zo gaat doen
@Heide: haha, héél herkenbaar! En toen mijn oudste ze eenmaal had, dacht ik, zó nu gaat ze eindelijk een keer 12 uur achtereen in stilte slapen, maar nee hoor, het waren dus tóch niet de tandjes maar gewoon een lichte slaapster (just like mommy )
Haha, nee joh, slimpie, ik heb niet eens de babyfoon aan. Ik slaap op een open zolderverdieping dus ik hoor de kinderen gewoon goed. En ik ga er zeker niet naar luisteren, whaha! Maar hij tettert echt hele verhalen dus ik kan er amper doorheen slapen. Soms murmelt hij ook zachtjes en dan is het een ander verhaal maar nu de laatste tijd lijkt het wel alsof hij gewoon stand-up comedy doet in zijn bed Schema: tja, ik heb nu juist een slaapje weggegooid want anders kwam het fruithapje, het avondeten en de fles wel héél dicht op elkaar. Ik hou hem dus wakker tot de fruithap om 14.45 uur. Het ziet er zo ongeveer als volgt uit: 07.15 No wordt wakker en bept vrolijk tot 08.30. Dan staan we op want dochterlief heeft geleerd stil te zijn totdat ik de trap af kom. Echt superlief hihi, de schat.. 09.00 fles 240/6/3jbpm 10.30 slapen 12.30 fles 240/6/3jbpm 14.45 No is eigenlijk nu moe maar ik geef hem toch nog op het nippertje een fruithap (200 ml/3jbpm), waar hij weer energie van krijgt, want daarna is hij weer te genieten voor een tijdje, gek genoeg. Zou ik hem op bed leggen dan gaat hij eerst een tijdje tetteren en daarna blèren. 15.30 slapen 17.30 Avondeten 200 ml 18.15 fles 240/6/3jbpm (gaat helemaal op; ook als ik he bij wijze van toetje meteen na zijn avondprakje geef) Normaal gaat hij dan om 19.00 uur naar bed, maar omdat hij zijn tweede slaapje zo laat doet wil hij tegenwoordig dan niet gaan slapen omdat hij nog niet genoeg moe is en gaat hij heel hard gillen (we hebben dus ook een sprongetje, dus dan is er meer weerstand). Dus nu wordt het vaak 19.30/20.00 uur. Ik zit dus ook te denken dat ik de fruithap iets eerder doe 14.15 ofzo, en dan om 15.00 uur echt naar bed. Hij slaapt vaak anderhalf tot twee uur aanéén overdag, dus ik denk dat het dan mooier uitkomt met zijn bedtijd. Alhoewel hij de laatste tijd tegen de avond sowieso heel sjaggo tegen me gaat schreeuwen (niet huilen, maar gewoon met een frons harde geluiden naar me maken, jottem ) Hoe ziet Veerle d'r schema met hoeveelheden en tijden er dan uit? (en jbpm enzo). Hier krijgt hij nog geen brood, want ik vind dat hij nog teveel kokt erop en bovendien kan ik geen fijne granen vinden voor in een papfles. Die van bambix blijft hangen in mijn speen. Vroeger knipte ik dan een klein gaatje in de speen met een satéprikker, maar later hoorde ik dat dat weer niet goed was?? Iemand een tip voor hele fijne granen? Ik had Goeiemorgen van Friso maar die is uit de markt gehaald (behalve kant en klaar pakjes maar die hebben standaardmelk en ivm mogelijk kma mag hij dat van mij niet). Bambix is dus te grof.. En iemand die iets weet over waarom kapot knippen van spenen wel/niet kan? Ik deed altijd een beetje stukprikken zodat het gaatje groot genoeg werd voor de papfles... Had trouwens begrepen dat je goed tot 8/9 maanden kan wachten met brood, van de voedingsdeskundige hier, dus het is ook weer niet erg dat ik hem dat nog niet geef. Hij gaat toch op alle nieuws weer refluxen, dus tja, zolang dit nog werkt... Flessen worden wel degelijk zwaarder van jpbm. Drie schepjes daarvan is qua calorieën gelijk aan één schepje flesvoeding. Zelf nagekeken. Zo hee, ventje ging uit z'n dak omdat het te vroeg nog was voor bedtijd, vond hij. Toen ik hem oppakte liet hij drie enorme boeren en spoog zo een stuk van zijn fles terug over zijn slaapzak. Waar dat nou vandaan kwam... Hij had vandaag wel voor het eerst witlof op...
Goede morgen allemaal. @Tokkel: wat een geweldig nieuws zeg! Ik ben heel blij voor jullie dat hij zo goed gaat drinken en groeien Ik durf eigenlijk nog niet te schrijven hoe het nu gaat....... Het lijkt erop dat ze minder pijn krijgt, alleen de medicijnen naar binnen krijgen is niet echt gemakkelijk maar we krijgen het wel voor elkaar. Wel zijn we de nutriton aan het verminderen want haar ontlasting gaat nog steeds niet heel lekker. Ook is het drinken zelf ook nog moeizaam ze doet nu al 20min over de eerste 50ml met haar lacso er in en dan moet ze nog aan de andere fles beginnen. Zo komt wel met pijn en moeite aan de 650ml dus dat is wel ruim voldoende. Ze heeft vannacht in haar eigen bedje in de kinderkamer geslapen Dat was wel ff lekker voor ons Megan slaapt bij Opa en Oma en komt vanmiddag weer terug. We gaan kijken of ze vannacht voor het eerst samen kunnen slapen. Ik ben benieuwd Zo vandaag heel veel doen...........druk druk druk
Tokkel, 300 gram, super zeg!!! Sloppy, ik hoop dat voor jou ook goede tijden aanbreken gauw. Suenne, toch ook weer even terug ? Hoe gaat het nu? Hier is het schema nu zo 7.00 180/6 9.00/10.00 fruithap 11.00 180/6 15.00 180/6 17.30/18.00 groente 19.00 180/6. Ze drinkt niet alles op, dus krijgt ongeveer 750 binnen, niet heel veel, maar meer krijg ik er niet in, want grotere flessen wil ze niet. Waar ze last van heeft trouwens, Joost mag het weten... Ja hoesten, daar is ze veel van wakker (ook 's nachts), maar afgelopen nacht was ze wakker van 0.00-3.30..!!! Tandje ofzo denk ik...kan het anders niet verzinnen.
@ Sloppy: Klinkt al goed! Hopelijk straks een dochter die pijnvrij is. Succes vannacht. Ben benieuwd! @ Meijke: En jij wipt ook weer even langs! Gezellig. Meteen even schema gezien hoe jij het nu doet. Ik merk ook dat Jesse slechter drinkt als de voedingen te dicht op elkaar zitten, dus zit even te pielen hoe ik het straks met fruit ga doen. Maar jij geeft het voor het ochtendslaapje zo te lezen toch? En jee wat is ze lang wakker 'snachts.... Poeh, en dan huilen of gewoon wakker en geluidjes maken? Het zou heel goed een tandje kunnen zijn. Volgens mij hebben ze het dan ook zuurder. @ hier: Beetje snotterig, dus moeilijker drinken (alleen lang niet zo'n drama als voorheen). Vandaag dus ook neus gespoeld (@heide) en hij vond het geen probleem, stoere man! Aankomende week maar eens kijken wat er gebeurd als ik zijn voeding wat dunner ga maken, of hij dan weer spuugt of meer terug slikt. Wil het drinken zo makkelijk mogelijk voor hem maken.
@ Meijke: welke voeding gebruik je nu je van de Neocate af bent? Merk je verschil in hoe Nienke hierop reageert? en verdik jij nog met JBPM??? Of is dat inmiddels niet meer nodig?
Tokkel, haar ochtendslaapje is maar heel kort, geef het daarna. We zitten nu op Friso Comfort. Maar sinds we over zijn is ze verkouden en heeft veel last van slijm in haar keel wat ze niet op kan hoesten. Ze wordt hier steeds wakker van. Ik dacht eerst gewoon een verkoudheid maar nu vraag ik me af of het wel toeval is?? Neocate is natuurlijk geen melk en ze had nooit last van slijmvorming...??
Hey, nee, niet echt, ik hou me een beetje op de achtergrond. Als de 'oude garde' voorbij komt klets ik nog wel even mee. Verbaast mij zo, kindjes die zoveel drinken en zo kort daarop ook nog weer groente of wat anders eten. Ik kan dat hier echt wel vergeten. En ik lees er nog even achteraan dat je het niet heel veel vind. We zitten hier met grote regelmaat op 2 x 180 en als ze dan een goede dag heeft wil ze het laatste papflesje van 250 wel helemaal hebben. Dat noem ik inmiddels normaal voor haar. Blijkbaar vind ze dat ze er meer dan genoeg aan heeft. Als ik haar rond 18:00 nog iets na zou geven, dan neemt ze haar laatste fles min dat wat ze eerder 'extra' heeft gehad. Alsof ze het gewoon weet of zo, hoeveel ze in totaal heeft gedronken op een dag.
@ Meijke: Wel raar dat ze nu toch weer lijkt te reageren op de Friso Comfort. Heb je het idee dat die melk dunner is dan de Neocate met JBPM? En overdag dus nog steeds geen beste slaapster? Jesse slaap nu 'sochtends en 'smiddags 2 uur en dan laat in de middag/ begin van de avond max een uurtje. Ben wel blij dat hij een beetje ritme heeft nu, hij kan wat meer hebben en ik kan hem ook eindelijk eens meenemen! @ Suenne: Die ontdekking doen wij hier dus ook. Hoe de dag ook loopt, aan het eind van de dag altijd rond hetzelfde gemiddelde, apart hè! Jesse had gisteren een rot start van de dag, maar gisteravond laat dronk hij het te kort van de ochtend nog even slapend weg. Sta er ook telkens van te kijken. Denk toch dat dan weer de natuur zijn werk doet. Dat is dus ook wel een klein beetje mijn angst straks met bijvoeden. Dat hij toch meer van zijn fles laat staan. Maar goed, we gaan het ervaren. Ik denk dat ik zijn fruit daarom al rond kwart voor 9 ga geven. Daarna slaapt hij altijd nog 2 uur en dan is het hopelijk genoeg gezakt voor de volgende fles. Even vraagje voor de moeders die bijvoeden: Sommige voegen JBPM toe aan groente en fruit. Ik wil het eigenlijk zonder proberen, omdat gepureerd fruit dikker is dan zijn melk nu is. Houden jullie na het geven van het fruit jullie kindjes ook nog lang omhoog? En hebben jullie het idee dat het beter in het maagje blijft dan de melk? Hier lijkt het er trouwens ook op dat als Jesse een paar keer goed boert hij eigenlijk bijna geen last heeft van zijn reflux. Alleen jammer dat hij moeilijk boert......
Hoeveel fruit en groente (ml's) krijgt jouw dame? Want als ik het zo lees HOEFT ze toch ook echt niet meer dan 750 ml melk te krijgen? Ik mócht Noah niet eens meer dan dat geven op het cb toen hij 200 ml fruit en 200 ml groente at... Hij was toen ook krap 6 maanden ofzo.. Dus denk dat ze goed eet als ik je zo lees. Zou goed een tandje kunnen zijn trouwens idd!
Hier heb ik jbpm erbij gedaan omdat ik merkte dat hij door het zuur van het fruit extra ging spugen, dus méér dan bij melkflessen. Dus als je het dan verdikt dan blijft die zure meuk iig beter in zijn maag zitten, zei het cb. En het werkt idd. En ik doe jbpm er ook vaak in bij vers fruit dat erg dun wordt bij het pureren, zoals meloen, peer, nou ja, dat soort dingen. Dan ga ik niet lopen glibberen met een lepeltje waarbij de helft toch op z'n kleren komt (of slabber haha), maar dan gooi ik er een paar scheppen jbpm bij en dan is het lekker dik om gewoon naar binnen te tikken. Bij het avondeten gooi ik gewoon niet al te veel water bij het staafmixen, net genoeg zodat het wel goed roerbaar is en glad genoeg te maken is zodat hij er niet op gaat lopen kokken. Doordat er ook aardappel of rijst bij gaat is jbpm daar echt niet nodig, en zuur is het ook niet, wat fruit wel is, dus vandaar dat ik het bij het avondeten niet nodig vind..
Tokkel, is er een bezwaar om gewoon met banaan te beginnen? Banaan neutraliseert het maagzuur en is wat dikker. Als je een hele goede rijpe banaan neemt (met bruine vlekken op de schil) stopt het niet, schijnt juist goed voor de darmpjes te zijn (heb ik me laten vertellen en ik merk aan Veerle ook dat ze er wel goed op reageert). Veerle is rustiger met bijvoeding vind ik. Nu ze om 18:00 uur geen melkfles meer heeft slaapt ze savonds rustiger in. Dat boeren herken ik, als Veerle goed boert heeft zo ook niet zo'n last van reflux. Ze boert al lastig vanaf het begin. Ze heeft wel dat ze van bepaalde soorten fruit meer last krijgt van boeren. Wat hier nog wel eens helpt is haar zo lang mogelijk tegen mijn lijf aan laten hangen (haar lichaam zo lang mogelijk maken) en dan alleen onder haar armen door mijn arm. Dan hangt ze als ware. Boeren laten gaat hier beter sinds ze sterker is als ze op haar buik ligt en haar hoofd goed omhoog kan houden Dus trainen maar zou ik zeggen