Het grote Reflux topic

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door smartie1980, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Ach Jess, is dit het toppunt van slecht lezen he?! Ik heb het maar weer weggehaald, je had het niet tegen mij:p

2. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ja eigenlijk wel heel goed.
    Ze had om 20uur de laatste fles en de eerste om 5uur dus dat is heel goed.
    Sloppyman moest vroeg werken dus we hebben haar schema daarop aangepast :D

3. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

@ Sloppy: Klinkt goed! Drinkt ze al wat beter? En heeft ze al weer wat meer energie??

@ Suenne: Ga meteen van de week navragen van de banaan. Wil namelijk het liefst 'smorgens met 1 fruitsoort beginnen en als dat goed gaat een paar dagen later wat groente aan het eind van de dag introduceren. En dan om de paar dagen 1 van de 2 gaan wisselen. Zat zelf al aan peer, mango en abrikoos te denken, maar weet van mijn dochter dat die gek was op banaan.

En weer een nieuwe boerhouding! Merk idd ook dat als Jesse op zijn buik oefent en ik hem daarna optil er alsnog een paar lekkere boeren volgen.

Net 2 x een flesje zonder JBPM gegeven. Ging eigenlijk wel goed, er kwam niets terug. En hij boerde ook meteen erg makkelijk. Drinken ging snel, maar wel rustig. Nu kijken wat er tijdens het slapen gebeurd, maar anders kunnen we weer iets van de lijst schrappen en begin ik langzaam aan hoopvol te worden en te denken dat we misschien op het reflux gebied het ergste gehad hebben.

4. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @tokkel: ze drinkt gemiddeld tussen de 600 en 700ml per 24uur. En dat is netjes volgens de ka, ze moet minimaal 120ml per kilo lichaams gewicht.
    Wel blijf het moeizaam gaan en ze doet over een fles van 165ml 2keer 15min en dan heeft ze een pauze van ongeveer 10min nodig, het is dan maar zo helaas.... Ze laat dan ongeveer 30ml staan.
    Ook blijft ze heel veel last van kramp houden en blijft veel huilen.

Fijn dat het zonder de jbpm zo goed ging! Hier zijn we ook aan het proberen zonder te doen. Ze spuugd nauwelijks en het lijkt wel of ze het niet nodig heeft.....

5. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

Even vanuit de wondere wereld van Jesse hier: Tikt nu dus in 1 keer een fles van 190 cc achterover, ik moest na 150 cc voeding bij maken, want hij had nog honger........ Ik ben zo juist achterover van mijn stoel gevallen!

(en nu maar hopen dat de hele handel zo niet terug komt)

6. heide

heide Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.043
    0
    0
    begeleidster gehandicaptenzorg
    noord-limburg
    Meijke: kan me voorstellen dat je dan twijfelt aan de melk nu..kun je de neocate niet gewoon nog een keertje proberen? Als ze het dan niet heeft dan weet je genoeg.

Suenne: Lotte drinkt en eet ook niet zo kort op elkaar hoor, ze eet alleen als ze ook echt honger heeft lijkt wel.

Tokkel: wij geven de groente en fruit zonder jbpm, maar ik probeer haar wel even rechtop te houden daarna. Gaat eigenlijk heel goed zo. Wauw 190 cc al op?? En bleef het erin? ;)

Herkennen jullie ook dat ze met jbpm minder hoeveelheid drinken?
    Wij moesten de nutriton van de kinderarts vorige week ophogen naar 2 schepjes (kreeg eerder 1 schepje per 180). Maar nu drinkt ze de flessen dus niet meer leeg??

7. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    hey meiden,

Ik heb even jullie kijk nodig op de situatie bij mn dochter.
    Al vanaf haar geboorte komt er steeds voeding omhoog. Ze leeg daar geen last van te hebben, buiten de meerdere hikperiodes per dag. Maar sinds vorige week moet ze steeds even huilen zodra je hoort dat er iets omhoog komt. Je hoort het, en vaak zie je het dan ook in haar mond zitten. Ze slikt het dan weer door.
    Sinds eind vorige week werd dat huilen steeds wat erger en in overleg met het cb ben ik nutriton gaan toevoegen. DAar ben ik zaterdagavond mee begonnen. Echter is het dus sinds gister zo dat ze na elke fles erg moet huilen. Niet dat er melk omhoog komt, daarvoor helpt de nutriton prima. Maar ergens anders om. Krampjes?!?!?! GEen idee.... het stopt pas als ze in slaap gevallen is. Vandaag ook weer de hele dag. Hoewel ze dus wel prima geslapen heeft overdag, maar na elke fles is ze 1/1,5 uur aan het huilen.

Daarom dus besloten om vanavond geen nutriton toe te voegen en wat denk je: niet huilen na de fles, wel melk dat naar boven komt, waarbij ze wel heel even moet huilen, maar dat is zo weer over.

Ik weet niet waar ik goed aan doe.... zonder nutriton heb ik het idee dat de melk die omhoog komt, steeds meer pijn gaat doen bij haar.
    Met nutriton is ze ontroostbaar......

Hebben jullie tips? Wat is jullie kijk op deze situatie?

8. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @adnalie: het kan heel goed dat je kleintje krampjes krijgt van de nutriton. verder klinken de klachten heel erg als reflux en ik zou toch willen zeggen dat je naar een KA moet gaan hoor.

9. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    maar naar een ka kan ik toch niet uit mezelf? Daar moet ik toch een verwijzing voor hebben?

Over de nutriton: heeft het zin om ermee te stoppen? of gaat de ha/ka straks zeggen dat ik daar weer mee moet beginnen?

10. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Hier heb ik het idee dat we van zwemmen naar verzuipen aan het gaan zijn.........
    Sorry hoor maar elke keer denk ik dat de medicijnen aanslaan na een paar dgn en dan hebben we weer een drama dag zoals vandaag.
    Suzz doet niks anders als huilen, ze heeft ook heel veel kramp.
    Ze had daarstraks natte wintjes dus het zit echt dwars.
    Ze heeft wel gepoept vandaag maar veel was het niet.
    Het plassen lijkt wel weer beter te gaan maar ik druf pas te juigen als we 3 "normale" wkn gehad hebben hoor.....

Vandaag vind ik het op de een of andere manier heel zwaar. Ik had zo gehoopt dat deze medicijnen het zouden zijn..........maaaaaar
    Het toedienen is echt drama en ik weet nooit zeker of ze niet te weinig of erger nog: te veel gerkegen heeft.
    Dus plan voor morgen........toch maar weer bellen door de darmen en voor haar medicatie want dit is echt geen doen met zo'n kleintje.
    Sloppyman geeft haar nu een fles maar ze krijgt het gewoon niet voor elkaar omdat ze nu al weer een paar uur gehuild heeft.

Herkennen jullie dit:
    Elke keer een paar slokken drinken en dan weer willen stoppen en dan weer verder drinken en dan weer de fles eruit werken om dan te gaan huilen omdat ze nog honger heeft........maar dan weer 2slokken doen om de fles er weer uit te werken?? Snappen jullie het nog?

11. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Nee je kan niet zo maar naar een KA maar met wat je verteld gaat de HA je echt wel een verwijzing geven hoor.

ik zou niet stoppen met de nutriton dit is wat de KA toch weer gaat advieseren maar je kan nu duidelijk aangeven dat het niet voldoende is.
    Nutriton zorgt wel voor meer darmklachten dus zeker ook op letten, maar bij het gemiddelde kind is het na een paar dgn wat minder.

12. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

@ Heide: het is er in gebleven! En ik herken het verhaal van de JBPM. Het valt toch zwaarder op de maag en Jesse drinkt dan ook minder. Wij zijn daarom nu aan het kijken wat er gebeurd als we het eruit laten. Hij krijgt niet meer klachten.

@ Adnalie: Oh, lastig hoor. Als je het idee hebt dat ze erg reageert op de nutriton ben ik geneigd te zeggen stoppen. Ben er geen liefhebber van. Je zou met de arts kunnen overleggen of je medicatie kunt krijgen om de pijn te verzachten (hier voorstander van nexium) zodat het drinken geen pijn meer doet en dan kijken of ze nog erg last houdt van het terugslikken.

@ Sloppy: Nee, wat een rot verhaal weer. Ik herken zo het gevoel van er doorheen zitten. Jesse heeft eigenlijk nu voor het eerst een redelijk stabiele week en dat hebben we in 16 weken niet gehad. En telkens als je denkt dat het beter gaat doe je meteen weer 2 stappen achteruit. Dat hadden wij hier ook.
    Je zou vandaag toch nog eens over Nexium kunnen praten. De werking is exact hetzelfde als losec, alleen het toedienen is vele malen makkelijker, dan weet je zeker dat het erin zit. En daarnaast heb ik van mijn KA gehoord dat Nexium minder bijwerkingen heeft. Je had toch een KA i.o.? Misschien weet hij niet dat Nexium gewoon mag.
    En dat onrustige drinken is heel herkenbaar. Bij Jesse hield het in dat hij gewoon nog pijn had en daarom telkens maar een paar slokken nam.
    Sterkte meid! Heb met je te doen hoor! Jullie hebben al zo'n rotstart gehad en zo heb je helemaal geen fijne kraamtijd. Moet je binnenkort weer werken? Ik heb wat langer de tijd gekregen van mijn werkgever en ga half november voorzichtig weer werken.

@ hier: Ik zie de klachten zonder JBPM niet toenemen. Moet tijdens het drinken wel vaker Jesse laten boeren, maar ze komen er makkelijk uit.
    Vannacht van half 4 tot half 5 wel aan het spoken geweest, maar dat had hij ook wel eens in de tijd dat hij motilium kreeg en JBPM. Hij had ook geen last van zijn reflux.
    Ik denk zelf aan de aanstaande 19 weken sprong. Hij wilde namelijk vooral op zijn speen sabbelen en toen ik hem uiteindelijk in slaap wilde wiegen zat hij met grote pretogen in het donker naar mij te kijken, hahaha de boef!

Verder is hij toch echt klaar met de late fles. Ik moet mezelf echt inhouden om niet meteen te stoppen. Heb inmiddels bij Jesse geleerd dat hij zijn stapjes heel rustig neemt en deze mama is soms iets te fanatiek. Eerst volgende week hapjes geven en als hij daar wat van binnen houdt kijken wat er gebeurd als de laatste fles er af gaat.

13. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @Tokkel: bedankt voor je lieve woorden! Ik werk al weer enige tijd....ik heb een eigenbedrijf en ik schijf blog's voor een internetsite (al schiet dat er erg bij in) Sloppyman help me heel veel met mijn bedrijfje en zoveel mogelijk met de zorg van Megan. Ook gaat hij vanaf volgende maand 4dgn in de week werken ipv 5 en dat geeft dan ook weer wat rust.
    Vanaf volgende week gaat Suzannah 1 dag in de week naar KDV en dat word dan mijn werk dag.........of slaap dag ;)

Fijn dat het zo goed gaat zonder de JBPM........grappig trouwens dat (bijna) alle reflux spoken tussen 4 & 5 's nachts. hier vannacht ook weer en dan toch doorslapen tot 7.30 :(
    Grappig dat hij al aan gaat geven dat die laatste fles wel weg mag...
    Ik heb ook de neiging om te stoppen als Suzannah aangeeft vol te zitten na een 1/2fles

Gister heeft ze trouwens 850ml gedronken!! In haal dag denk ik :D

14. Kwekijzer

@ Tokkel,

Wat mij nog even binnen schoot. Om fruit te verdikken kan je er ook goed een banaan onder prakken. Ieder zijn vrije keuze natuurlijk hoe er mee om te gaan, ik vind JBPM nog steeds geen geweldig goedje, het is gewoon dat we niet anders kunnen. Ik heb er eigenlijk ook nooit voor gekozen om dingen heel gladjes te vermalen met een staafmixer. Als iets zacht is en het kan niet blijven hangen, heb ik het altijd geprakt (wel zo fijn mogelijk toen ze nog zo klein was) omdat het dan niet zo dunne derrie wordt. Hele rijpe peer bv is ook zacht voor het buikje, het is én zacht/vriendelijk én het werkt goed voor de stoelgang. Aan het begin heb ik vooral op die manier naar fruit gekeken. Het is hier (nog steeds niet eigenlijk) niet het doel om haar binnen een jaar aan bijna alles te laten proeven. Ik vind het belangrijker dat wat ze eet, dat ze dat met plezier doet en dat ze er geen of zo min mogelijk last van heeft. De rest, heb ik persoonlijk al het vertrouwen in, komt door de jaren heen vanzelf wel goed.

15. Kwekijzer

Ik zie herhaling, daarom voel ik me een oude bok in dit topic:p:D Iemand vertelde hier een keer dat dat komt omdat rond die tijd het maagje weer opnieuw actief wordt of zoiets. *wil de ware boodschapper van dit even opstaan en het nog eens opnieuw vertellen*:D

16. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    dames HELLUUUUPPP!!

Hoe hielen jullie het positief??
    Even voor op hoor, ik ben super blij met Suzannah en af en toe voel ik me schuldig dat ik het zo zat ben maar ik ben het huilen zo zat!
    Ik heb haar nu maar even in bedje gelegd omdat mijn andere dochter anders niet kan slapen.....ze huild nu dus al weer een poosje en ik ga ff een speentje geven....

Maar ik ben tot op het bod moe, en dan niet lichamelijk maar geestelijk. We hebben vanaf haar geboorte nog geen rust gehad.
    Net weer naar het ziekenhuis gebeld en de VPK ging het weer met de arts bespreken en dan hoor ik het wel weer...
    Ze heeft vandaag nog niet geslapen als alleen haze slaapjes in de kinderwagen. Zodra ik stopte met lopen dan was ze wakker en aan het huilen.
    De VPK vroeg of ik dacht dat het de reflux was of darm krampen......en heel eerlijk: ik weet het niet meer!
    Ze was zo'n schatje tot 5wkn was het een heel tevreden meisje wat graag sliep. En dat meisje zit er echt nog wel in hoor, ze kan namelijk zo heerlijk lachen en soms al echt met geluid zo super skattig.......
    Het drijft me eigelijk een beetje tot waanzin dat we niet verder komen met de medicatie.
    Bij Megan was het huilen als sneeuw voor de zon verdwenen na een paar dgn medicijnen, en dan weet ik dat het geluk was met haar maar waarom lukt het nu dan helemaal niet?
    Ik vraag me echt af of er niet wat anders nog met haar spijsvertering aan de hand is.
    Het lijkt wel, en dat was tijdens de eerste wkn ook zo, dat als ze slikt dat de melk als een steen in haar maag valt........het maakt echt soms een heel gek geluid. Ook rommeld haar buik heel erg tijdens het drinken.........
    Maar dan denk ik vervolgens ook weer dat ik overal een verklaring voor aan het zoeken ben..

In het kort: IK WORD NU ECHT GEK :(

17. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    sloppyslayer, jeetje wat vervelend zeg..... ik ken natuurljik niet je hele verhaal, maar ik begrijp dat de medcijnen nog niet helpen. Is ze al onderzocht op kma? Dat gaat toch vaak samen met reflux?

18. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ze heeft een tijdje Pepti gehad maar omdat de kans op KMA voor de 3mnd maar 5% is heeft ze sinds vorige week donderdag ook weer standaart melk.
    Dat gaat volgens mij wel heel goed........ik ga er ook nu wel vanuit dat ze geen KMA heeft maar dat ze hele gevoelige darmen heeft....

19. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    tokkel, het gekke is... ik heb niet het idee dat het drinken pijn doet, want ze is vrij rustig tijdens het drinken (buiten wat gekreun om)
    Het is meer de voeding die later omhoog komt en die ze weer doorslikt wat haar blijkbaar pijn doet.
    Met alleen medicijnen is het niet op te lossen toch? Dan blijven de oprispingen toch?

20. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

@ Suenne: Goede tip van de banaan. Dat kan ik dan eventueel af en toe mengen met peer als dat laatste goed valt. Ook hier geen hele hoge verwachtingen van het bijvoeden hoor. Wel stille hoop, maar ben eerlijk gezegd bang dat waar hij het één meer eet, het andere (lees melk) laat staan. Ik hoop dat we over een maand voldoende binnen krijgen om langzaam aan weer een fles te laten vallen.

@ Adnalie: Tegen die oprispingen kan je eigenlijk heel weinig doen. Wij merken dat met JBPM ook nog oprispingen zijn, daar helpt geen medicatie tegen.
    Wat de medicatie wel doet is de oprispingen minder zuur maken en ook minder zuur aanmaken, zodat de oprispingen geen pijn meer doen. Bij Jesse werkte dit heel goed en heeft hij leren leven met het terugslikken, wat nu tegen de 4 maanden al stukken minder wordt.

@ Sloppy: Ik herken zo veel aan jouw woorden. Blader een pagina of 100 terug en je komt de wanhopige berichtjes van mij tegen. Ik liet hier de tranen gewoon lopen, heb ook soms staan schelden op die rot fles. Wij hebben dit signaal wel aan het ziekenhuis gegeven (dat mama het allemaal niet meer zo trok) en zijn toen meteen heel goed geholpen omdat we daar al bekend waren.
    Inmiddels ben ik mij aan het berusten in het feit dat die fles het niet meer gaat worden en teer ik een beetje op de goede dagen. Moet wel zeggen dat het grote verschil is dat Jesse niet veel last meer ondervind van zijn reflux. Ik heb dus geen krijsend kind meer in huis en dat scheelt heel erg.
    En fijn dat sloppyman zo veel helpt. Mijn man trok het in het begin niet, maar neemt nu ook veel uit handen. Dan doet hij Jesse en vlieg ik met mijn dochter even naar het strand om even flink uit te waaien.

En jee wat druk zeg, ook nog een eigen bedrijfje. Ja dan kun je het jezelf niet permiteren om een tijdje langer verlof te nemen.

Wat betreft de darmjes. Onze kinderarts heeft aangegeven dat refluxkindjes hele gevoelige darmpjes en maagje hebben, omdat ze telkens zuur terug slikken. Vandaar dat je de melk ook echt binnen hoort vallen. Jesse had dit ook heel erg en dat wordt nu iets minder.
    Hij is zelfs op de neocate gezet, volledig koemelkvrij, maar zijn klachten zijn niet minder geworden. Ik twijfel daarom ook of hij echt KMA heeft.

@ hier: wij hebben een klein anti-drinkdagje. Hij teert waarschijnlijk de komende 2 dagen op die fles van 190 cc van gisteren...... Merk dat ik het makkelijker los kan laten. Voel wel weer even de paniek als hij niet wil, toch weer de angst dat het mis gaat, maar vervolgens laat ik het los. Hij groeit, ziet er best uit, dus voldoende reserves en doet het verder goed.

Deel Deze Pagina