Dat denk ik ook wel hoor, dat ik er helemaal gek en wanhopig van werd heb ik ook wel uitgesproken, niet dat ik soms zoiets had van 'was ik er maar niet aan begonnen'. Dat die gedachte boven kwam heb ik ook heel snel weer weggepoetst omdat onze dochter mijn alles is. Ik ben echt dolgelukkig met haar en ik zou het vreselijk vinden als ze dat ooit te horen zou krijgen. Maar ik heb het wel even zo gevoeld. Ik werd er ook echt gek van, ik heb haar ook wel eens zo naar oma gebracht. De eerste keer dat ik een dagje ging winkelen met nichtjes, waren die helemaal verbaast dat ik het zo makkelijk laten kon. Nou, ze moesten eens weten, ik was inderdaad even blij om van het gehuil, gedoe en getrek af te zijn. Dus dat heb ik ook wel regelmatig gedaan. Behalve toen het op zijn ergste was, heel typisch, maar toen vertrouwde ik haar aan niemand meer toe. Heeft toen ook gelukkig niet meer lang geduurd, toen kreeg ze een ziekenhuisopname en daarna is het vrij snel bergopwaarts gegaan. En dan al die opmerkingen "je moet er wel van genieten hoor, het is zo voorbij" en dan dacht ik "laten we hopen dat het snel voorbij is, ik kan niet wachten tot ze een jaar is"
Ff snel, want aan het werk, maar voor Siepie, ik heb Friso Comfort 2, daar zit al Nutriton in. Het is fijne voeding en nog lekker ook. PB me je adres maar als je dit ook wilt testen. Het wordt goed dik, echt prima. En 4 x 210, wat heerlijk Siep! Hoe komt het dat bijvoeden niet lukt? Gelukkig gaat het goed met de melk, echt zo fijn! @all knuffel, tot later
@ Siepie: Ik heb biobim en neocate (mocht je dat laatste ook willen proberen). PB me maar dan stuur ik het naar je toe. En fijn dat het drinken goed gaat. Dat is alvast 1. Het bijvoeden komt vanzelf wel. En herken het niet hard op iets te durven zeggen. Als wij hier zeggen dat het redelijk goed gaat, begint Jesse prompt weer te spoken. @ Vlinder: Klinkt idd als het begin van het einde van de nachtvoeding! Wij noemen dat halleluja momenten hier! @ Sloppy: Klinkt als een slaapdag! Ben benieuwd of het wennen goed gaat en wat er in het ziekenhuis wordt besproken. Succes vandaag! @ manlief: Slaapt hier dus met oordopjes 'snachts in hè!!!! Gelukkig weet ik (hij deed het bij dochter ook) uit ervaring dat hij met een paar maanden er weer is. Hij heeft een tijdje zonder geslapen, maar dan ligt die de hele nacht te woelen en over mij heen te hangen om te vragen of hij Jesse nou hoort, zucht. Heb op een gegeven moment gezegd, doe aub die doppen weer in, want hier wordt ik gek van! Maar als we een topnacht hebben dan lig ik er na de laatste voeding om 12 uur in, begint dochter om 1 uur met spoken, Jesse rond 4 uur en gaat de wekker om kwart over 6. We hebben de taken nu ook heel erg verdeeld, anders is het gewoon niet te doen. Hij had bij mijn dochter ook de eerste drie maanden erg veel moeite (blijkbaar geen kleine baby papa) en toen we over gezinsuitbreiding gingen praten heeft hij gezworen dat hij er dit keer wel zou zijn. Kan me nog goed herinneren dat ik een paar weken terug tegen hem zei dat ik twee kinderen in huis meer dan voldoende vindt en dat hij kind nr. 3 was die ik heb gekregen. Ook toen serieus gezegd dat het gezelliger in huis was zonder hem dan met hem en dat hij wat mij betreft een tijdje weg kon gaan om zichzelf te herpakken. Maar goed, de knop is inmiddels om. Hij raakt op een slechte eetdag van Jesse wel standaard even in paniek. Hij denkt te veel in hoeveelheden, terwijl ik kijk of Jesse tevreden is. @ hier: aardig nachtje, even wakker om 4 uur, maar met speen goed te troosten. Wel weer nutriton in de fles, was te proberen, maar hij slaapt toch rustiger met dan zonder. Ik merk bij Jesse dat er gewoon te weinig uren in de dag zitten om zijn voeding te geven. Gisteravond om 23 uur laatste fles, waar hij 90 cc van dronk en vanmorgen om 7 uur gewoon geen trek in zijn eerste fles. Hij moet er op een gegeven moment uit, omdat we anders in de knoei komen met de planning. Wat hem betreft dus over naar 4 flessen, maar wacht even tot we hapjes gaan geven.
thanks voor je antwoord. Maar maagzuur is toch juist het gene waar ze last van hebben? Waarom dan ook nog nutriton geven?
@Adnalie bij verborgen reflux komt het voedsel vanzelf omhoog en door nutriton aan de voeding te voegen zorg je ervoor dat de voeding minder snel omhoog komt doordat deze dus dikker is. Maar dan heb je het probleem nog niet helemaal opgelost want er komt altijd wel iets omhoog en dit zuur tast de slokdarm aan en op den duur raakt de slokdarm ontstoken, hierdoor huilen de meeste baby's. Dus is het noodzakelijk om medicatie te geven die het maagzuur totaal neutraliseert dit gebeurt met bijv Losec, nexium etc...maar zantac doet dit dus niet volledig maar in mate. Om het totale af te maken wordt er vaak een combinatie gegeven met Motilium dit medicijn zorgt ervoor dat de maaglediging sneller optreed en voedsel niet lang in de maag blijft. Maar elk kind is anders dus in het begin is het goed kijken wat wel en niet past qua medicatie. Ik ben absoluut geen voorstander van Nutriton maar wel van Nexium en deels Motilium olmdat je hier het probleem (de maagzuur) oplost. Dit in combinatie met het bedje verhogen, box, aankleedkussen en na de voeding minstens een half uur omhoog houden wordt de reflux vaak wel goed onder controle gehouden. Hoop dat ik het een beetje goed in beeld gebracht heb
Daarom is dit forum juist zo fijn, om alle goed maar ook slechte dingen te delen. Zo zie je dat je niet de enige bent en bij de wat oudere kindjes hoor je nu dat het hemaal goed gaat komen. Dus meiden hou vol! Meijke: zijn jullie ook al begonnen met de nr 2 melk dan? Wij geven nog steeds Nutrilon HA 1, maar kan niet wachten tot ze 6 maanden is dan willen we naar de standaard overstappen ook meteen. Ze slaapt helaas nog steeds niet door en ik heb het idee dat de HA voeding gewoon veel te snel verteerd voor haar. Vannacht om 0:30 en om 5:00 een voeding...begint me een beetje op te breken . Of denken jullie dat ik beter eerst naar de standaard kan gaan nu? Ze heeft eigenlijk geen verdenking op KMA meer en de reflus is ook redlijk onder controle weer.
Ik heb nog driekwart pak 1, dat maken we op en daarna over op 2. Ze is over 10 dagen 6 maanden. Jee wat gaat het hard! En nu sinds een maand gaat het ook goed. 4,5 maand was hier het omslagpunt. Keihard meegehuild heb ik..en vaak gedacht "is dit het nou", hoeveel ik ook van haar houdt en hoe erg ik het voor haar vond. Altijd bang om met haar zelfs maar boodschappen te doen omdat ze waarschijnlijk de tent zou afbreken en alleen maar huilen. Op visite al helemaal liever niet. Ik heb vriendinnen afgebeld omdat we toch niet normaal zouden kunnen praten. Ik keek de uren van de klok tot manlief thuis kwam. En daar bovenop vond ik dat ik niet mocht zeuren en door moest bijten, sterk zijn voor haar. Want natuurlijk moet je jezelf wegcijferen voor zo'n kleintje, maar het was zwaar... Heel eerlijk, als mensen vragen of we kort op elkaar een tweede zouden wensen, heb ik daar geen antwoord op. Ik moet eerst mijn gecompliceerde zwangerschap (4 ziekenhuisopnames door placentabloedingen) en deze maanden een plekje geven. Ik ben zo gelukkig dat het nu goed gaat , maar ik kan nog niet zoveel hebben...
oh meiden, mn ogen schieten steeds vol als ik jullie berichtjes zo lees. Wat een moeilijke periodes zeg....
Nou onderweg naar huis en ik weet het niet hoor maar het was weer tijd vespilling! Die arts is een echte tr*t! Kijkt mijn man niet eens aan en vind dat we maar met een terapeute moeten gaan praten! Ga straks ff uit gebreid reageren maar echt ik kook werkelijk!
Zo we zijn thuis en ik zal ff mijn verhaal doen........waarom ze een Tr*t is! Ze sprak alleen tegen mij en niet tegen mijn man, als of het gebruikelijk is en op een gegeven moment moest hij zelfs zijn mond houden!! Nou echt niet normaal. Sloppyman werd ook heel boos, niet dat het iets hielp maar goed. Ze vond dat we wel heel veel belde en vroeg zich af waarom, nou: omdat het gewoon niet lekker gaat. Ze heel veel pijn houd en we ons afvragen waarom de behandeling niet wil aanslaan. We doen alles zoals ze hebben voorgeschreven. toen we eraan kwamen had ze honger, ik had de voedingen zo uitgepuzzeld dat ze presies dan mocht eten........we moesten haar maar even laten huilen. Toen ging ze zich overstrekken van de boosheid en ze kon wel een fysio laten komen om te vertellen hoe we dat moesten opvangen. Waarop mijn man zegt: we kunnen haar ook even eten geven?? Na 15min vond ze het toch wel tijd om haar eten te geven...pffffff!! Inmiddels was ze al zo uitgeput dat ze niet dronk maar sabbelde en toen werd te conclusie getrokken dat ze wel erg krachteloos dronk. Ze heeft van een fles van 160+5 90ml laten staan Toen ik zei dat dit wel vaker gebeurde en dat ze dan na 15min weer ging huilen voor de rest werd ik verwijtend aan gekeken waar ik (zo klonk het bijna) het lef vandaan haalde om dan toch nog de fles aan te bieden..........sorry?? Ze kon geen honger meer hebben dan alleen zuigreflex......dus ik weer in verweer: ook als ze haar speen dan weer uitspuugd? Ohh ja dan kon ze toch wel eens honger hebben Ook hadden we de terapeute gewijgerd en dat vond ze gek want dat hoorde er toch echt bij. Waarop ik uitleg dat ik haar gesproken had en had uitgelecht dat ik Suzannah echt super lief vond en dat ik het een heerlijk meisje vond maar dat ik het huilen heel moeilijk vond. Zij trok de conclussie dat ik haar hulp verder niet nodig had, en dat vond ik zelf ook. Maar de KA dacht hier anders over en verweet me dat ik hulp geweigerd had....pffff! naar mens! We vertelde eerlijk dat we de nutriton van 3 naar 2 scheppen hadden verlaagt omdat ze zo'n last van haar darmpjes had, was dit waarom ze nu weer zo huilde.....zo probleem opgelost! Ze kon wel minder losec krijgen, meer nutriton en dan waren alle problemen verholpen en we konden wel weer gaan Dus ik vraag wat hun leeftijdsgrens is voor motilium omdat dit bij Megan zo goed hielp: Ze heeft 70 reflux patientjes behandeld en het maar 1 keer voorgeschreven en ze was het bij Suzannah ook niet van plan dit te gaan doen. Dus ook niet over een poosje. Als het over een week nog steeds ongeweizigd bleef dan ging ze toch maar vragen of er een andere arts naar Suzannah kon kijken want dan wist zij het ook niet meer Daar kan je het meer doen. Morgen een echo van haar nieren en dan volgende week dinsdag weer langs komen om weer een uur van me leven te vergooien! Ben zo boos echt wat een onzin. Ze had het zoals ik al verwachte ook weer over de opname maar alle cellen in mijn lichaam zeggen dat als we haar afstaan aan dit ziekenhuis dat we haar niet meer terug krijgen tot dat we een psygologische goedkeuring hebben gekregen.......weet waarom maar deze arts krijgt mijn kind onder geen beding in het ziekenhuis! oja ik moest het keunen en steunen na doen, als of ik dat kan, maar ik deed een poging. Dat was volgens haar het oefenen van haar stembanden. Dus meiden: als we vannacht met z'n allen weer wakker liggen van een onrustig en rommelend kind: hij/zij is de stembanden aan het oefenen! heeft niks met de reflux te maken We wachten volgende week dinsdag nog af en als er geen verbetering is gaan we door laten verwijzen naar het VU of AMC. Ik denk namelijk dat haar darmen al die medicijnen niet aan kunnen en de nutriton niet verdragen. Of dat ze toch nog een bacteri in die darmen heeft zitten of zo iets maar ik ben maar een leek en ik zie alleen maar een heel klein meisje met heeeeeel erg veel pijn. :x
Jeejte Sloppy wat een verhaal....Heb er even geen woorden voor zeg pffff. @nachtvoeding, vandaag doen we het gewoon zoals altijd denk ik. Stacey is al de hele dag van slag Ze krijgt dus straks de vroege avondvoeding na een lekker badje en dan zie ik wel hoelaat ze weer komt, zal rond 4 uur vanacht zijn denk ik. Ik ga haar dus niet wakker maken voor de late voeding dat werkt voor haar toch echt het beste. Kreunen en steunen niks met reflux te maken???? Sinds Stacey haar medi aanslaan kreunt en steunt ze een stuk minder, toch vreemd dan. Jeejte zeg wat een arts! Morgen wil ik naar de inloop op het cb, even wegen.
@ Sloppy: Jee, ik zit hier zelfs te stuiteren achter mij computer!!!!! Wat een ongelovelijk (zal het netjes verwoorden) naar mens is dat zeg! Komt ze van een andere planeet ofzo!!! Vooral die opmerking over de stembanden, nou ja zeg! En dat gedoe om de voedingen heen. Is ze helemaal gek geworden, als je meisje het andere deel van de fles wil lekker geven! Persoonlijk zou ik geen week meer wachten hoor en nu een second opinion aanvragen bij het AMC. Het is alleen maar een week tijd verspillen, want ik verwacht eerlijk gezegd niet dat je dochter het met haar adviezen beter gaat doen. Tjonge jonge, snap wel waarom je haar niet in het ziekenhuis wil achter laten, je vertrouwen zal onder het nulpunt zijn gedaald. Heb met je te doen hoor, ze neemt jullie gewoon niet serieus. Wat vindt Sloppyman er van?
@ Vlinder: Moet zeggen dat als Jesse wat veranderd in zijn voedingspatroon hij wel altijd 1 tot 2 dagen nodig heeft om te wennen aan zijn nieuwe ritme. Maar van de vroege avondfles tot 4 uur slapen is ook al een beste ruk en dan komt dat laatste stukje vanzelf wel. Waar je meisje zich het prettigst bij voelt, dat is het belangrijkste.
Jeetje sloppy wat een verhaal!!! Ik stuur je zo even pb! Bedankt meiden, ik stuur jullie ook even een pb! Helemaal top! Is er misschien ook nog iemand met een standaard nr 2?? Ik herken wel heel veel van wat jullie schrijven. Ook wat Meijke en Suenne schrijven over het harde meehuilen en het nu nog niet veel kunnen hebben. Erg moeilijk. Langzaamaan gaat het wel steeds beter maar wel regelmatig nog stress momenten. Vanavond kwam ik thuis uit werk en toen hoorde ik haar buiten al krijsen, man was aan het koken en zij even aan het spelen. Dan komt alles gelijk weer boven.. Verder geen nieuws. De bijvoeding wil niet lukken omdat ze de lepel weigert. Morgen weer logo in het ziekenhuis.. Liefs
ZO Sloppy die heeft lef! Lijkt alsof jullie je aanstellen en dat er niets aan de kleine mankeert in zo'n geval zou ik een opname ook nooit doen aangezien ze zelf zegt dat het aan jullie ligt en er niets aan de kleine mankeert.....ik zou netals tokkel zei niet nog een week wachten maar er meteen achteraan gaan. Hopelijk kom je gauw een arts tegen die je begrijpt, succes!
Sloppy; wat een vreselijk mens en eigenlijk ook heel dramatisch dat het overal anders is. Toen ik met 6 weken met Elise naar de HA ging heeft ze 's middags telefonisch overlegd met het ziekenhuis en we kregen Zantac en motillium mee. Nou was dat hier geen succes want ze kreeg er vreselijke krampen van maar je snapt wat ik bedoel. Morgen gelijk overstappen hoor. AMC bellen en uitleggen en zorgen dat je dossier zsm wordt overgedragen. Siepe; Wij gaan ook Friso comfort 2 gebruiken zoals Meijke (zweer bij Friso ) maar ik heb hier nog een proefverpakking nestle standaard 2 liggen als je die wil hebben. Hier: gaat redelijk. Elise spuugt momenteel veel maar heeft er weining last van (lang leve de nexium). Snap niet waarom zo vaak spuugt, deed ze eerder niet. har voeding is nog net zo ingedikt als altijd. Weet het eigenlijk ook weer wel denk ik.. ze spuugt nadat ze in de box heeft gelegen of onder haar speelkleed. Als ze plat ligt lijkt haar slokdarm vol te lopen met maaginhoud en als ik haar oppak komt een deel eruit. Merk wel dat ze haar voedsel erg langzaam verwerkt. Ze spuugde vanavond rond 18:00 wat melk maar dat zat gewoon pompoen in van vanmorgen 10:00..herkennen de mama's die bijvoeden dit ook?? En hoe doen jullie het op de buik oefenen want hier kan het alleen op een plastic kleed met veel hydrofielen in de buurt wat het is een grote spuugbende KA zei al dat ze een behoorlijke reflux had maar om te zien dat ze helemaal geen voeding in haar maag houdt vind ik toch wel erg. We zouden ook een poging doen te stoppen met de nexium (als het niet goed ging mochten we meteen weer beginnen) maar heb het nog niet aangedurft. Voor we 6 dec terug moeten toch maar eens een poging wagen Verder sterkte aan alle meiden die het ook nodig hebben
Hoi allemaal, Ik ben sinds ik zwanger ben hier al aangemeld en heb in het begin redelijk wat bijgehouden en gereageerd, maar op een gegeven moment er even geen zin meer in gehad. Inmiddels bevallen van een prachtige dochter die morgen alweer 6 weken oud word. Ondertussen aardig tegen wat dingen aangelopen waarbij ik graag wat meningen van anderen zou horen. Eerste 2 weken gingen perfect. Ondanks dat mijn bv niet aansloeg en ze bijgevoed werd met fv was er geen vuiltje aan de lucht, en at en sliep ze perfect! Week 3 was een totaal ander verhaal. Van de ene dag op de andere veel ontroostbaar huilen, kokhalzen, overstrekken en niet plat willen liggen. Via google veel info gevonden en ik trok zelf de conclusie dat het verborgen reflux moest zijn aangezien ze niks uitspuugde, maar ik wel zeker wist dat er veel omhoog kwam. Via de KA een verwijsbrief gekregen voor de HA waarin stond dat zij dat ook vermoede. HA was het er volgens mij niet heel erg mee eens, maar gaf ons toch medicijnen. Nexium met een dosering van 1 sachet p/d. Las thuis in de bijsluiter dat het eigenlijk niet aan kinderen gegeven mag worden onder een jaar. Toch maar begonnen, maar na 4 dagen zat me dat toch niet lekker en ben ik gestopt. (Ondertussen gestopt met bv aangezien het totaal niet op gang wilde komen ondanks een kolfschema van een lactatiekundige, en overgegaan op volledige flesvoeding. Op aanraden van de kraamhulp werd dat HA) Ben toen op advies van mijn tante (verloskundige) overgegaan op Nutrilon Omneo omdat zij zei dat die voeding wat dikker was, dus waarschijnlijk ook goed zou helpen bij de reflux. Ging een hele bus prima, en heb toen de stomme fout gemaakt om op een ander merk over te gaan. (Friso comfort) Dit was een drama! Alsnog veel spugen en erg veel last van krampjes. Dus toch maar weer terug naar de Nutrilon Omneo. Geen krampen meer, maar wel weer erg veel spugen en nu kwam het dus wel eruit... Dat was vorige week en ben sinds 4 dagen begonnen met indikken met Nutriton. Dit leek super te gaan en ze huilde amper en spuugde eigenlijk ook niet. Wel wat last van moeizame ontlasting, maar niet dat dat haar aan het huilen bracht. Maar... sinds gister middag is het weer raak en huilt ze weer ontzettend veel wanneer ik haar in haar bedje wil leggen en wil/kan ze alleen maar slapen als ze bij je is. Ze ruikt weer wat zurig en ik zie haar weer regelmatig slikken... Nu ben ik heel erg in dubio wat te doen. Ik heb nog Nexium thuis liggen aangezien ik er dus eerder mee gestopt ben dan hoefde. Ga ik daar weer mee verder??? Dan bedenk ik me weer dat ik ergens gelezen had dat Nexium voor moeizame ontlasting kan zorgen, dus moet ik dan de Nutriton weglaten?? Las vandaag op de website van ik ben mama, dat je juist niet moet gaan indikken, maar dat reflux behandelt moet worden met medicijnen. Maar aan de andere kant lees ik ook weer op veel sites dat indikken juist wel goed is... Ik ben wel van menig dat als er geen medicatie gebruikt hoeft te worden ik dat zo min mogelijk wil gebruiken. Het is en blijft "chemisch" en ik slik/neem zelf ook zo min mogelijk medicijnen. Ik zit gewoon even echt met mijn handen in mijn haar Wat te doen?? Even ter info: We voeden haar rechtop, zorgen dat ze ongeveer 20 min over een fles doet, houden haar nog een half uur rechtop na een voeding, haar bedje staat schuin, ze word ingebakerd en ik probeer zo veel mogelijk rust en regelmaat toe te passen. Ik hoop dat er wat tips/meningen voorbij komen..
@ Blinq: Hier zijn veel meiden lid van de nexium fanclub Als je kindje zonder medicatie te veel last heeft, dan is nexium een prima middel om het zuur tegen te gaan. Ik heb nooit gemerkt dat Jesse last heeft van buikkrampen door de nexium. Hij krijgt het van de nutriton, maar zonder wil nog niet lukken. En mijn ervaring is dat een KA vaak meer ervaring heeft met reflux dan een HA. Ik zou niet te veel veranderen voor je kleintje. Anders kom je er niet achter waar ze nou precies last van heeft. Heeft ze nu pijn omdat ze geen medicatie gebruikt, of omdat ze rot op de nutriton reageert. Dat is nu een beetje giswerk. Ik zou de nexium minimaal 2 weken de kans geven, als het goed is moet je binnen een paar dagen al verschil gaan merken. En nog gefeliciteerd met de geboorte van je dochter! @ Stefanie: Spuugt Elise meteen na een fles, of duurt het even. Want als ze bijv. een half uur of uur later spuugt, dan heeft haar lichaam waarschijnlijk toch de belangrijkste stoffen opgenomen. Wel balen dat ze meer is gaan spugen.... Heeft elise nog steeds veel zin in haar flessen, ondanks de extra hapjes tussendoor? @ hier: nutriton weer in de fles, dus weer moeite met poepen, zucht. Het is echt elke keer een afweging maken waar Jesse nou het meest bij geholpen is. We laten het er voorlopig weer in. Ook standaard rond 4 uur 'snachts weer onrust, of volgens de KA van sloppy, dan ligt hij heerlijk zijn stembanden te oefenen (zucht) Het is 'snachts even wat beter gegaan. Herkent iemand dat, dat er toch weer even een dipje is??? Hij is goed te troosten hoor, dus meestal na twee keer heen en weer lopen gaat het weer. En dan meestal rond 6 uur weer even spenen, maar wel vermoeiend.
meiden, mag ik even jullie mening? Van de week ook een paar keer meegeschreven hier. Mn dochter krijgt sinds dinsdag zantac tegen het opkomen van zuur. Ik merk nog niet heel erg veel verschil, ze heeft af en toe nog steeds last van oprispingen. Verder slaapt ze wel prima: overdag steeds 2/3 uur tussen de voedingen en snachts ook prima. Maar tijdens de fles klinkt ze echt als een varkentje. Je hoort dat ze vol zit, maar je ziet niets. Ook niest ze ongelofelijk veel: zo maar 6 keer per uur als ze wakker is. Ik heb een beetje zitten lezen over KMA. Is dat iets waar ik aan moet denken, of moet ze dan hele andere dingen laten zien? Ik vind het zo onwijs frustrerend dat ik niet precies weet wat er aan de hand is. Maar aan de andere kant: ze huilt ook helemaal niet heel de dag. Wel zie ik gewoon dat ze last heeft van de oprispingen...... Ik weet niet of ik me zelf dingen in mn hoofd zit te halen of dat er serieus iets is.