En ze ligt al weer bij mij, kwartiertje geslapen en weer huilen ... Ik twijfel of ik nu wel de fles moet geven?
Hey meiden! Meijke wat vervelend! Ze was toch toe aan een volgende voeding? Dan zou ik deze gewoon geven. Heb je haar hoofdeinde omhoog? Dat werkt hier heel goed! S1986, ik heb geen idee wat Rijstebloem doet, maar je vraagt ook naar doseringen van de nutriton. Hoeveel voeding geef jij? Wij geven 150cc en daarbij doen we 1.5 schepje nutriton. Zijn dunne luiers, krampen en huilbuien zijn eindelijk voorbij. Eerst gaven we 2 scheppen nutriton, maar dat zorgde nog steeds voor krampen. Melissa, wat een naar verhaal meid! Hopelijk vinden jullie snel een oplossing! Trishka, wat een nare reactie van je man! Is hij al een beetje bijgetrokken?
Ellenore, ik heb haar idd de voeding gegeven. Net om 21.00 weer een fles. Daarvoor wel weer ook hard huilen na de 18.00 fles, zo zielig. Wij gebruiken nog geen medicijnen, maar morgen ga ik er verder mee, het is ineens zo verslechterd :x! M'n HA weet niet veel over Reflux, dus ik ga haar morgenochtend bellen of ze kan regelen dat we morgenmiddag nog de KA zien. Er kan vannacht toch niets gebeuren...? Ik ben bang ineens... Zo naar bed, ze ligt bij ons op de kamer (nu nog bij ons op de bank), dus ik kan haar goed in de gaten houden.
Meijke, ook niet fijn! Als L slaapt laat ik haar slapen. Vaak kan ze daarna het beter aan. En drinkt ze dus ook beter. Waar ben je bang voor vanacht? Geef je haar nog een nachtvoeding? Heb je een babyfoon? Die je op gevoeligheid kan instellen? Geeft mij altijd een gerust gevoel. En niet langer dan 10 uur tussen voedingen, zolang ze nog geen 4,5 maand is of lichter dan 7 kg. Over de rijstebloem. Ik heb het nog niet gedaan, maar mag inmiddels wel. Weet nog niet hoe en wat. Melissa, welkom. Heftig zeg, dat ze zo'n pijn had. L hier ook, maar niet dat ze niet meer ademhaalde. Wel was ze ooit zo aan het huilen, dat ze dan stopte met ademen. Altijd maar kort. Was soms bang dat ze er in bleef. Herkennen anderen dit?
Ik heb trouwens het idee dat ik meelezers heb.... Durf daarom niet te veel persoonlijke verhalen te plaatsen.
Melisa, jouw topic was toch over atypische reflux? wat een verhaal zeg! dat hij stopte met ademhalen? lijkt me heel beangstigend...altijd je gevoel volgen inderdaad. Heb je nu dan medicijnen voor je kindje? of alleen de ingedikte voeding? Charlie
Meijke, er kan denk ik niet veel gebeuren hoor 's nachts. Onze zoon heeft ook verborgen reflux en dat is pas bij 12 wkn onderzocht. Tot die tijd heeft hij heel veel pijn gehad zonder dat we wisten waar het vandaan kwam. Je kunt haar misschien in een bedje leggen waarvan het hoofdeinde omhoog kan worden gezet met bijvoorbeeld boeken onder de poten? Of wat dekens onder het matras. Verder kun je na het voeden de kleine minstens 30 min rechtop houden. En inderdaad, een verwijzing naar de KA vragen. Sterkte straks!!
Geen idee, maar je moet ook oppassen met dikke poep. Kan beter aan de dunne kant zijn, als ze daar ook nog last van krijgen dan is het de vraag wie er eerder was 'het kip of het ei'. Een volle buik van de poep geeft ook reflux. Ik weet natuurlijk niet hoe dun jij dun vind, maar ik dacht dat alle babys gewoon dunne poep horen te hebben? Tenzij het echt water is?
Nee de verhouding voor de nutriton weet ik wel hoor Ik maak flessen van 180cc +6voeding en dan 1 schepje nutriton. Voor ze een sonde had waren het 3 schepjes nutriton. Maar dat kan nu niet meer want dr voeding gaat door de sonde en kan die dikke derrie niet aan. Maar aangezien ze veel dunne poep heeft wil ik van de nutriton af en er ipv jhpm rijstebloem indoen. Dus mijn vraag is hoeveel rijstebloem gebruiken jullie dan in verhouding met nutriton?
ik deed gewoon dezelfde verhouding, dus dat zou voor jou nu 1 schepje rijstebloem zijn, maar das denk ik gewoon ff uitproberen.
Vanmiddag om 14.00 afspraak met de KA, duimen jullie mee dat ze het serieus nemen? Ze meten het af steeds aan haar gewicht, dat ze goed groeit dus dan valt het mee . Maar het wordt erger en moeten we dan maar wachten tot ze het slechter gaat doen :s...
Ik duim met je mee! En anders gewoon in tranen uitbarsten! Dat helpt Wat raar trouwens dat ze naar gewicht kijken...
Ja hier keken ze ook naar gewicht. Ik duim ook mee, hoe laat moet je? Rijstebloem. Gister voor het eerst gegeven, ze vond het lekker! Maar ik geef comfort, daar zit dus al jbpm in. Moet ik dan gewone voeding kopen? Of kan het door de comfort?
Goed! Ze keken inderdaad ook naar gewicht, ze is al weer gegroeid, nu 2990 (en zaterdag was ze 2870). Maar ze was het met ons eens dat het erger aan het worden is en beter nu ingrijpen dan als ze het slechter gaat doen! We hebben een recept voor Losec/Omeprazol gekregen. Over een week belafspraak en over twee weken terugkomen. Verder dacht ze misschien nog aan KMA, maar ze wil eerst dit proberen. Ze hoorde ook een hartruisje..., maar volgens de KA komt dat vaker voor bij kleintjes en pasgeboren baby's, dus dat gaan ze binnenkort nog een keer beluisteren en dan zou het beter moeten zijn. Ze heeft er geen last van in elk geval en dat is voor nu even het belangrijkste.