Het grote Reflux topic

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door smartie1980, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rihana23

Rihana23 Actief lid

19 okt 2011
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    ..verkeerde topic

2. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

@ Siepie: nou, dat is toch ook wat. Ik heb het als pakketje verstuurd. Die had gisteren aan moeten komen.

3. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

@ Siepie: Hoe is het afgelopen?

@ Fruitekruid: Hoe is het in het ziekenhuis gegaan?

@ Sloppy: de dag goed door gekomen? Nog 2 dagen en dan hopelijk betere hulp.

4. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

@ hier: Net nieuwe voedingslijst van de dietiste gehad.
    Volgend schema gekregen:

7 u fles
    11 u fles
    12.15 fruit
    15.30 fles
    17 u beetje groente en een toetje van pap (om evt. te kort van de dag in te halen)
    19.30 fles

We gaan het proberen. Moet wel zeggen dat hij rond 17 u altijd al moe wordt en dan even gaat slapen. Daarna eten geven zit weer erg dicht op zijn laatste fles. We gaan het maar proberen en Jesse moet er wel zin in hebben natuurlijk.

5. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ tokkel: hoe groot zijn de flessen die je hem dan geeft?

Vandaag nexium voorgeschreven gekregen van de dokter. thijs groeit goed en loopt op motorisch gebied voor. Hij hoeft voorlopig geen extra vocht en ook is het geen must om flessen 180 cc te geven. Thijs heeft aan 120-150 genoeg icm fruit met koek en groenten met aardappel/rijst. We hebben over 2 maanden weer een afspraak. Ik hoop dat de nexium meer gaat doen dan de zantac. Ik laat het jullie weten! we gaan er morgen mee starten, de apotheek had het helaas niet meer in huis. het schema van thijs is op dit moment ongeveer:
    7.30 fles 120 cc 3 schepjes + medicijnen, vitaminen etc..
    10.00 1 stuk fruit + 2e stap koek er door heen
    12.30 fles 150 cc 5 schepjes + jbpm + 1 eetlepel pyama papje van nestle.
    15.00 fles 150 cc 5 schepjes + jbpm ( als hij deze fles pas om 16.00 vraagt krijgt hij 120/4 ivm het avondeten)
    17.30 groenten + aardappel of rijst (pasta was niet zo`n succes)
    19.30 fles 150 cc 5 schepjes + jbpm + 2 eetlepels rijstebloem

6. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ siepie,
    Ik lees iets over verschillende voedingen uitproberen. ik gebruik zelf die van het kruidvat standaard 2, wil je daar ook een paar schepjes van? of heb je daar nog niks aan omdat je nog op nr 1 zit?

7. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Hoi meiden, even in het kort
    Geen liga, Zwitsall, lief, rituals, baby olie, liga, pap, Nutriton, pindakaas, wortels, pamperdoekjes, potje appelmoes, nutrilon standaard.
    Ze voelde zich ongelukkig.
    Moet veel.huid op huid contact maken.

Heb geen 1 voeding binnen gehad... Man heeft gebeld naar de post maar het word gescand, misschien daarom? Maar goed als het alsnog binnen komt kan ik het weer laten testen. Dus iig bedankt!!!

8. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Dank je fluitekruid maar het is niet meer nodig.

9. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

@ Siepie: Jee, wat een lijst. Durf te wedden dat als de voeding binnen is daar nog wel een lijstje aan toegevoegd kan worden. Wat zielig zeg! Maar wel fijn dat je het nu concreet hebt. Als Jesse na zijn provocatie ook KMA blijkt te hebben ga ik het misschien ook doen.
    Maar dus ook geen nutriton....... Ze kreeg toch 3 schepjes door haar voeding???

@ Fruitekruid: Jesse drinkt zeer weinig, wil gewoon niet. Hij heeft een hartafwijking en daarom mogen we van hem ook niet verlangen dat hij meer gaat drinken (al hoewel ik nog steeds denk dat het een combi van smerige melk en reflux is die het vooral veroorzaakt).
    Ip van grotere flessen drinkt hij nu kleine flesjes met extra schepjes voeding.
    Hij moet nu 150 cc water met 8,5 schepjes neocate drinken. Als hij daar 4 keer 130 cc van drinkt dan groeit hij daar op. Moet wel zeggen dat hij dat al vaak niet haalt hoor.
    We zijn met bijvoeden begonnen en dat lijkt stukken beter te gaan ook voor zijn darmpjes.

10. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Goede morgen!

Hier gaat het sinds gister weer redelijk goed......
    we hebben de Forlax niet meer gegeven omdat ze al 2dgn spuitluiers had.....en dan heb ik het over de letterlijke soort ;)
    Sinds dien gaat het redelijk goed.
    Eten vind ze nog steeds redelijk overbodig om te doen, maar ze komt aan 700ml en dat si prima.
    Morgen naar het VU en dan hopen dat we de juiste begeleiding krijgen.

Verder met Megan naar het CB geweest en ze is nu 89cm! Wohoeeee dat echt groot al voor haar doen. Ze weegt helaas meer 11,5kilo wat heel weinig is maar ze duikt nog niet onder de lijn dus niks om ons zorgen over te maken. Ze zal altijd wel dun blijven.
    Is eten ook niet haar favo ding dus zal wel een familie trekje zijn.
    We ligt zij qua ontwikkeling ver voor op andere kindjes van haar leeftijd, dus weer trots op haar :D

11. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

@ Sloppy: Fijn dat het goed gaat met je oudste. En ben erg benieuwd hoe het morgen zal gaan.

@ hier: APK bij de KA gehad en hij is goed gekeurd. Lekker gegroeid, dus helemaal blij. Pas over 2 maanden weer terug bij hem, daarvoor weer naar het VU voor zijn hartje, maar ook dat gaat beter.
    Het komt er in feite opneer dat we de komende maanden met het flesje moeten aanklooien, om het maar zo te zeggen.
    Zolang Jesse zich er goed bij voelt is het allemaal prima..

Wel pas provoceren voor KMA rond zijn eerste verjaardag! Daar schrok ik wel even van. Maar bij de volgende controle is Jesse een halfjaar, dus dan ga ik het onderwerp nog maar eens aankaarten.

12. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Hè wat raar zeg, van die fontanel! Bedoel je dat schedeldeel aan de voorkant boven het voorhoofd? Je beschrijft namelijk verder precies mijn zoon! Ook hij plast niet zoveel. Meestal is zijn eerst plas sinds het verschonen van de ochtendluier om 08.00 pas zo rond een uur of 11.00. En daarna hoef ik de luier pas om 16.00 uur te verschonen omdat hij dan pas volgeplast is (natuurlijk doe ik het ook wel vaker voor de lekker fris, maar als ik kijk hoe lang hij met een en dezelfde luier toe kan dan is dat dus van 08.00 uur tot 16.00 uur!!:$). Daarna zou ik hem eigenlijk bij het naar bed brengen om 19.00 uur makkelijk om kunnen laten omdat er dan hoogstens twee kleine plasjes inzitten. En inderdaad! Hij heeft ook zo'n deuk boven z'n hoofd! Vandaar dus die vraag. Hij heeft trouwens ook een deuk in z'n achterhoofd maar dat lijkt me van het liggen:(

13. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Tokkel, Tnx ik heb je spullen binnen! Ga ik de volgende keer laten testen.
    Ben wel benieuwd naar de biobim namelijk.
    Ze kreeg 3 schepjes Nutriton ja maar volgens mn moeder spuugt ze wel wat maar lijkt ze er geen last van te hebben em is erg weinig.
    Heb zelf vandaag op kreadoe beurs gestaan dus heb dr weinig gezien. Fijn zeg pas over twee maanden terug!
    Liefs

14. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    @jessmin ja ik bedoel dat deukje voor op het hoofd. toen thijs gisteren uit het kinderdagverblijf kwam was die deuk echt behoorlijk diep maar na het eten, badje, flesje was het al bijna niet meer voelbaar. Ik zorg er wel voor dat als ik aan zijn fontanel voel dat hij ongeveer in dezelfde postie zit want liggen en zitten kan nogal verschil maken.

heeft er hier iemand ervaring met nexium? ik mocht het van de apotheek niet door de fles heen doen dus moet het in een soort van waterig papje met een lepeltje gegeven worden. het nadeel hiervan is dat het een knoeiboel wordt en hij ongeveer een kwart niet naar binnen krijgt. hoe doen jullie dit?

15. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

Wij gebruiken een medicijnspuitje. Kan je gewoon bij de apotheek halen.
    Je mengt de nexium eerst met water, paar minuutjes laten staan, dan nogmaals goed roeren, opspuiten in medicijnspuitje en dan aan je kindje geven.
    Jesse begint al te zuigen als hij het spuitje ziet, zo lekker vind hij het.

16. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

@ Sloppy: Succes vandaag!

@ hier: Hapjes, smak smak smak. Papje van rijstebloem vanille (1 keer per dag), smak smak smak.
    Fles met neocate, kokken kokken kokken.
    En de arts wil pas met 1 jaar provoceren (hele diepe zucht)
    Het is 4 keer per dag een drama, manlief doet 2 flessen en ik doe er 2, dus het is te overzien, maar hoe meer andere smaken hij krijgt aangeboden hoe groter het protest bij de fles.

17. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    @tokkel als hij liever hapt dan zuigt, mag je hem dan niet zijn fles ook met een lepeltje geven? zijn voeding is toch al behoorlijk dik volgens mij.
    En dat medicijnspuitje ga ik proberen, ik heb er nog twee liggen. eentje van de lactulose en eentje van de zantac.

18. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Zo onderweg naar huis!

We zijn in een heel goed geholpen!
    Reflux is duidelijk zichtbaar en hoor baar, maar de medicatie was veel te laag! Ze mag het dubbele hebben aan omerprasol.
    Voor haar ontlasting vond ze de dosering forlax veel te veel. En daar kan ze heel veel kramp van gehad hebben en als haar ontlasting weer drikgt vast te gaan zitten dan 1/2 zakje forlax, dat is de helft.
    Wat nutriton betreft vond ze ook veel maar zolang het gaat ff zo houden.
    Haar achterstand: duidelijk aanwezig en er is even overleg geweest met een nuroloog en op dit moment niks om ons zorgen over te mkn maar er moet wel meer stijgende lijn in komen.

Over 2 wkn een bel afspraak en over 6wkn terug komen.

19. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Hier net zo, met 15 cc water oplossen (warm) en dan paar minuutjes laten staan en voraal zorgen dat je de witte korrels opzuigt. Hier ook smullen ;)

20. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    En door elke fles een grote schep rijstebloem vanille dan?? dat maskeert een hoop?

Deel Deze Pagina