Het grote Reflux topic

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door smartie1980, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

Thanks meiden.

@ Siepie: Handig dat lijstje. Ga ik meteen doorspitten, want ik kan natuurlijk ook al vast brood meenemen enzo.
    Verder heb ik nutriton en bambix, dus dat komt goed. Of heb jij bambix vanaf 6 maanden? Want daar zitten granen in en kan ik dus dan wel gebruiken.

@ Heide: Ook Jesse drinkt momenteel alleen op de commode met heel veel afleiding. Hij drinkt nu al 3 maanden heel slecht en overstrekt, gaat krijsen, huilen, nee schudden, kokken, enz enz. Of op de speen bijten, naar je lachen en zijn laatste truc is het gewoon uit zijn mond laten lopen. Op soms knettergek van te worden.
    We hadden zo iets van, we rommelen de komende maanden wel aan, maar nu hij fruit en groente krijgt is de strijd nog veel groter geworden. Hij lust het volgens mij gewoon niet........
    Nutrilon standaard heb ik via mijn schoonzusje, maar bedankt voor het aanbod.

@ Meijke: hahaha, jij fanatiek koken en je dochter weigeren. Jesse eet momenteel ook groente uit een potje. Ga dit weekend ook echte sperziebonen geven, kijken wat hij van mijn variant vindt.
    Voeding nr. 2 is nog niet nodig, maar dank je wel.

@ Stefanie: Ik pb mijn adres even en dank je voor de tip. Ga ik daar de HA voeding halen. En herken het "dingen zien, die er misschien niet zijn". Toen wij stopten met de motilium gingen mijn voelsprieten ook meteen weer aan. Soms hebben ze natuurlijk ook gewone babydingen.
    Jesse spuugt niet meer als hij neer gelegd wordt en opgepakt, soms een beetje melk wat uit zijn mond loopt. Maar herken het van een collega. Die had dat ook, soms uren na een voeding. Werd ook wat erger tijdens de kruipfase. Hoop bij jullie niet.

@ hier: Dietiste vindt het onzin om tot een jaar te wachten met provoceren, dus zij gaat met de KA overleggen. Wel aangegeven dat ik wil wachten tot na 15/11 a.s. En dan maar hopen dat het geen KMA is.

2. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    hmmm...Elise heeft al maanden geen slappproblemen meer. Ze was zostrask hartikke moe, viel op het einde van de fles in slaap maar ligt nu al ruim een uur in bed te jammeren etrwijl ik weet dat ze kapot is..Zie ik nu dingen...

3. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

Oh nee......... Ik heb gehoord dat als je stopt met Nexium je dat vaak binnen een dag of 2 dagen merkt.
    En als ze ook zuurder ruikt.............
    Anders vandaag even aankijken en morgen weer geven en zien of het ophoudt??? Dan weet je meteen waar het aan ligt.

4. Meijke

Meijke Niet meer actief

Ik hoop dat Elise gewoon een antislaapdagje heeft Stefanie en dat het niet de Nexium is. Mocht het te vroeg zijn om te stoppen, ben je zo weer begonnen toch? Moet je dan eerst langs de KA of mag je gewoon bellen voor een nieuw recept?

Idd Tokkel mijn "noeste arbeid" wordt nog niet echt gewaardeerd :D, ik heb vanochtend nieuw gemaakt. 2 porties bloemkool, 3 porties broccoli, 2 porties peer en 3 porties meloen/banaan in de vriezer nu. Ik geef niet zomaar op natuurlijk ;).

5. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Nee tokkel die heb ik niet voor je.
    Nu sinds di avond zonder Nutriton maar ze spuugt wel meer nu.
    Kleine beetjes steeds.
    Ga nu eens proberen goed te kijken wat ze zelf wil.
    Een grote plens van 210+7 is natuurlijk ook wel veel in 1 keer.
    Net zelf appelmoes gemaakt, gemengd met perenpot, eens kijken of madame dat kan waarderen ;)

6. Meijke

Meijke Niet meer actief

Ik heb hier wel echt het idee dat de bijvoeding ook meehelpt, naast de medicatie en dikke voeding. Ik hoop dat jullie allemaal snel fruit/groente kunnen geven en dat het met smaak op gaat!

Zo werd er gereageerd op de fruithap van vanochtend ;)

7. Meijke

Meijke Niet meer actief

Jammer dat ze wat meer spuugt Siep, maar kleine beetjes valt mee dan. Hopelijk heeft ze meer baat bij het niet krijgen van de Nutriton dan dat ze last heeft van dat spugen. Wat denk jij?

8. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Gave foto!
    Ik denk dat het beter gaat al is dat spugen zo vervelend. Al krijg ik het idee dat ik het rotter vind als zij.
    Vind het moeilijk om nu in te schatten wat ze nodig heeft aan flessen zodat zij voldoende heeft, zich goed voelt en erop groeit...
    Beetje onzeker nu dus.

9. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Meiden, f snel een vraagje, hoop dat er iemand is die dit weet en snel leest maar biobim is toch ook goed om in te dikken ipv Nutriton?
    Ze hikt nu zo dat ik hoor het gewoon klokken, en huilen...

10. Meijke

Meijke Niet meer actief

Ja Biobim kan inderdaad ook!

11. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

@ Siepie: Ja, biobim kan. Heeft dezelfde werking als rijstebloem. Jesse was er niet kapot van.
    Wij hebben ook zonder nutriton geprobeerd. Ging hier ook niet lekker. Hij had minder last van zijn darmen en poepte beter, maar het kwam veel meer omhoog en dat zorgde weer voor onrust.
    Je hebt ook andere alternatieven voor nutriton, maar weet even niet welke. In Belgie verkopen gelilact, dat is volgens mij ook online te verkrijgen.

@ Meijke: Banaan en meloen, goeie tip. En geweldige foto! Jesse maakt nu al echte smakgeluiden tijdens het eten.

12. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Tnx meijke!
    Dit is minder heftig toch?

13. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

@ Siepie: Biobim is van zilvervliesrijst gemaakt en dus zachter voor de darmpjes dan gewone rijstebloem. Het is het proberen waard.

Jesse eet hier net een half potje sperziebonen op! Gaat goed zo met bijvoeden.
    En ik merk ook dat hij veel minder last heeft van zijn reflux. Het ging al goed voor het bijvoeden, maar nu helemaal. En hij is natuurlijk ook gewoon weer wat ouder. Op een gegeven moment worden de klachten gewoon minder.

14. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    @tokkel Ik heb eventueel fijne tarwe granen pap voor je, dat is vanaf 6 maanden en er zit geen opvolgmelk doorheen.

Ik moest ongeveer 4 pagina`s terug lezen sinds vanmorgen, het is druk hier!

Even een update over mijn kleine man. Hij krijgt sinds woensdag nexium en ik moet zeggen dat ik toch wel redelijk optimisch ben! Dit werkt stukken beter dan zantac. Het lijkt wel of Thijs een inhaalslag is begonnen wat de voeding betreft want hij heeft de hele dag honger! Hij doet nog geeneens 2 uur op een voeding en na zijn avondeten (bloemkool en pasta) was hij verschrikkelijk boos omdat het op was. Ik heb hem toen nog een kuipje yogolino gegeven en die heeft hij ook nog helemaal opgegeten! Ik stond versteld. :$ vanmorgen ben ik begonnen met een voeding van 150 en die is er helemaal ingebleven. Ik maak zijn voedingen nog wel steeds dik met jbpm. het enige wat niet helemaal goed ging vandaag was na zijn fles van kwart voor twaalf, ik werd een beetje overmoedig en heb hem na zijn boertje op het speelkleed neergelegd. Hij draaide zich natuurlijk meteen om en toen kwam er wel een golfje uit.

@ iedereen die bezig is met vaste voeding
    Thijs krijgt al vanaf 3 maanden kleine beetjes laxerend fruit omdat hij echt niet kon poepen, helaas werkte het niet en krijgt hij alweer een tijdje forlax. Ik heb hem vanaf het moment dat hij 4 maanden was groente en fruit gegeven op advies van het cb. ik ben er inmiddels achter dat vers gepureerd groete/fruit er veeeeeeeel beter in blijft dan kant en klare potjes, daar zit namelijk extra water in om het smeuig te maken. Vanaf 4 maanden kun je ook een liga 1e stap koekje door het fruit heen pureren, daar wordt het lekker dik van en dan wordt de kans dat het binnen blijft nog veel groter.

Bij deze nog een leuke eetfoto van Thijs want hij smult van alles wat ik hem op een lepeltje geef!

15. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Geweldige foto s fluitekruid!

@biobim, kan ik dat bij iedere fles toevoegen of is dat teveel?
    Staat niet duidelijk op de verpakking.
    Gister mn pa op pad gestuurd om het te halen.
    Nadat ze 4x golven had geapuugd ben ik het gelijk gaan.halen.
    Ze weigerde ook weer om fruit te eten terwijl het juist zo goed ging.
    Dr laatste fles 3scheppen biobim erin gedaan en geen druppel gespuugd en lag om 1900 in bed,500 Knuf kwijt, 700 wakker.
    Vanmorgen 1schepje biobim en toen wel gespuugd.
    Lastig lastig

16. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Siepie; kan ze niet tegen nutrioton of niet tegen JBPM? Zit wel een verschil tussen. Elise kan hier niet tegen alle toevoegingen in nutriton (is geloof ik maar 60% JBPM) maar pure JBPM gaat wel goed en heb er ook minder van nodig..

17. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Stephanie, dat weet ik niet.

18. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    kijk als de biobim werkt dan is het goed tch maar als wil, wil wel een schepje pure JBPM opsturen?

19. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

@ Fruitekruid: Geweldige foto's en fijn dat het zo goed gaat!
    Ik PB wel even, maak graag gebruik van de pap.

@ Siepie: Geen idee of je biobim in elke fles mag doen. Het is hetzelfde als rijstebloem, dus ik denk dat je vooral moet oppassen voor verstopping. Aan de andere kant, het zh heeft hier al geadviseerd om in het ergste geval 4 keer per dag bordjes pap te gaan geven en daar zitten veel meer schepjes in.
    Gewoon denk even proberen hoe ze het er op doet. Ze is natuurlijk al iets ouder en haar darmpjes kunnen misschien wat meer hebben.
    Wel fijn dat ze lekker geslapen heeft!

@ Stefanie: Hoe gaat het met je dochter? Zijn jullie de avond/nacht goed doorgekomen?

20. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Ja gaat eigenlijk nog hartsikke goed. Op het niet willen spalen gistermiddag merk ik niks aan haar, ze ruikt ietsje zuurder maar geen last...<Maar weet ook niet wanneer de nexium echt helemaal uit haar lijf is. dan zal wel langer als 48 uur zijn denk ik.

Deel Deze Pagina