Geen idee, weet wel dat ze bij ons in het zh zeiden dat het snel uitgewerkt is. Het werkt ongeveer 24 uur. Maar het heeft natuurlijk wel een beschermlaagje gegeven over de slokdarm. Spannend hoor. Zou wel fijn zijn als ze medicijn vrij is. En dan de volgende stap dat ze lekker alles kan eten en drinken zonder toevoegingen. Je gaat naar de goede kant van het jaar toe! Na 6 maanden kom je elke keer een stapje dichter bij de dag dat ze niet meer spuugt. Ga je straks met 6 maanden al een broodje proberen? Of mag dat pas met 8 maanden? Ben het even kwijt. Dat vind ik nog wel spannend, als ze grotere stukjes eten gaan krijgen.
Stephanie, als je het op wilt sturen dan graag! Fijn dat het zo goed gaat! @tokkel, heb net ook even op de site gekeken van biobim, echt alles is lactose, eiwit vrij. Aan de ene kant ben ik blij dat ik geweest ben maar aan de andere kant is het nu weer tobben en onzekerheid. Kijk echt zo uit naar het moment dat ze alles kan eten en ze echt goed in haar vel zit. Ga me even afreageren in een mailtje naar difrax, hen weer een lekkende fles!!!
Mijn man heeft even de verpakking van de nutriton uit de oud papierbak in de keuken gevist en wat zien we daar op staan: er zit maar 30% jbpm in! Is biobim ook jbpm? of is dat pap? We gaan toevallig vanmiddag naar castricum en daar is een vrij grote natuurvoedingswinkel. ik ga het babyvoedingsschap maar eens even binnenstebuiten keren daar (hihi). Wij hebben een slechte nacht gehad want thijs is snipverkouden en hij duimt zichzelf altijd in slaap. tja dan kom je dus een beetje in ademnood... Nu is hij het aan het inhalen want hij slaapt al ruim 2,5 uur. Vanmorgen heeft hij een groot potje peer met een koek erdoorheen verkruimeld helemaal opgegeten en boos dat ie was toen het op was. @ tokkel Brood mag volgens mij vanaf 7 maanden. Wij wachten dus braaf nog even 2 weken.
@ Siepie: Jij hebt dus ook lekkende flessen. Wij worden er hier knettergek van. Heb hier nog een pak biobim staan. Is wel open gemaakt, maar heb er maar een beetje uit gebruikt. Zal ik het naar je opsturen?? Zou fijn zijn als jullie er straks doorheen zijn. Vaak gaat het na een jaar beter. @ Fruitekruid: Biobim is vergelijkbaar als rijstebloem alleen biologisch en beter verteerbaar. Ze hebben het daar volgens mij, want ik ben daar ook geweest om eens te kijken. Volgens mij kan je daar ook pure JBPM kopen.
@ Siepie: Sorry, biobim opsturen is natuurlijk helemaal niet handig. Een pak kost 1,75 hier en verzendkosten zijn natuurlijk al vele malen hoger. Even een blonde actie, hahaha.
Meijke: haha leuke foto, die lust het wel he Tokkel: fijn dat Jesse de bijvoeding ook lekker vind! Fluitekruid: fijn dat de nexium zo goed werkt voor jullie! Leuke foto's ook! Siepie: het blijft steeds een kwestie van uitproberen en kijken naar je kindje he... Lotte gaat ook beter nu, ze eet haar fruit met smaak. (zolang het heel fijn gemalen is). En drinkt haat flessen ook weer allemaal op, wel liggend maar goed ze drinkt!
Siepie is stuur wel wat op, Wij gebruiken JBPM van natufood, gewoon verkrijgbaar/bestelbaar bij elke natuurwinkel. dat is echt 100% JBPM. Wij gaan met 6 maand met brood beginnen, gister al gesmokkeld en haar een korsteje gegeven Heeft ze lekker op zitten smakken. Nog geen tekenen van pijn dus dat gaat goed. vanmiddagw el drama gehad, we waren naar het zwembad en na het douchen gleed ik met haar uit op de spekgladde vloer. Heb haar niet laten valen maar ze heeft de grond wel geraakt met haar hoofd. dat was natuurlijk krijsen. ze was daarna wel helder en alert en liet zich wel troosten bij mama met een speen en nog wat verse perensap dat we meegenomen hadden. HApost gebeld en we hebben nu een wekadvies voor vannacht.pfff wt ben ik geschrokken en je voeld je meteen zo schuldig Thuis ene fles en ze ligt nu lekker te slapen. Ikz ei tegen mijn man, volgende week eigenlijk meteen maar weer anders zijn papa en mama straks bang
@ Stefanie: Jee, wat is dat schrikken! Ik ben hier met Jesse bijna een keer van de trap af gevallen omdat dochterlief iets had laten liggen. Ik heb idd nog dagen daarna de angst gevoeld. Gelukkig reageert ze goed, maar kan me voorstellen dat je je kapot geschrokken bent.
Hm had.een.heel verhaal maar .nu.is het weg... Schrikken stephanie!!!!!! Tnx voor.het meedenken allemaal! Wat zit er dan in de Nutriton? Ik doe mb best om niet gelijk weer.helemaal in paniek te zijn, zit .op zo een 60% X
Stefanie: jee dat is schrikken. Gelukkig goed afgelopen. Difrax: wij gebruiken nog steeds dezelfde difrax flessen als bij mijn oudste dochter. En wij hebben nog steeds nergens last van eigenlijk..ook de s-flessen? Ik hoor dat wel vaker inderdaad. Gek eigenlijk, hebben wij dan net de mazzel dat we 5 goeie hebben?
Siepie, de JBPM van natufood is op de bus. benieuwt wat de post doet met deze poederbrief. Met Elise gaat alles nog goed, heeft vanavond prima gegeten, en is gaan slapen zonder gedoe. goed alert dus denk dat de schade meevalt. We gaan haar vannacht wel wakker maken. We moeten haar om 24:00 en 4:00 wakker maken tot ze goed alert is...hoop dat ze darana ook wer in slaap valt
Tnx stephanie! Hoop ook dat ze door .slaapt! Hier was het drama met in slaap komen en nu is ze ook al een tijdje wakker. Veel huilen, is erg lang geleden dat dat is gebeurt...
@ stefanie, schrikken zeg, gelukkig gaat het goed met jullie. @ siepe, wees niet zo hard voor jezelf, je doet het beste wat je kunt, meer kun je gewoon niet doen, sterkte... @ tokkel, ik heb je pb gehad en ik doe het straks op de bus. Als het er dinsdag niet is moet je het even zeggen. Ik woon in de buurt en ik moet aan het einde van de week toevallig in een naburig dorpje zijn om iets op te halen dus dan zou ik het ook kunnen brengen. Thijs heeft nog steeds grote honger maar is gelukkig niet meer zo verkouden want gisternacht was een drama, vannacht ging super en nu ligt hij weer lekker te maffen.
Om 02.00 is ze uiteindelijk gaan slapen... Vanmorgen met wakker worden had ze allemaal pukkeltjes in dr gezicht. Krijg morgen of overmorgen de uitslag van mn mammografie, daar ben ik ook zenuwachtig voor, denk alles bij elkaar nu f teveel.
@ Siepie:Oh, wat een spannende tijd. Ik hoop dat alles goed is! Je bent absoluut geen waardeloze moeder hoor! Niet zeggen! Ik snap dat je gewoon wanhopig wordt omdat het telkens goed lijkt te gaan en dan heeft ze weer een terugslag. Je hebt echt met je meisje de hoofdprijs te pakken en alle respect hoor je slaat je er al 7 maanden doorheen. Ik geloof dat we allemaal op een gegeven moment wanhopig zouden worden. Je hebt kans dat de biobim niet dik genoeg is. Ik heb ergens gelezen dat rijstebloem in de maag gewoon weer dunner wordt en anders werkt dan JBPM. Wat betreft de JBPM, Jesse reageert daar ook niet goed op, maar zonder gaat het met zijn reflux gewoon slechter. Wij hebben dus even een tijdje zonder en met geprobeerd en zijn er achter gekomen dat hij met JBPM minder last heeft dan zonder. Ik moet wel eerlijk zeggen dat nu we met fruit/groente zijn begonnen dat zorgt voor een laxerende werking en hij dus zelden nog krampjes heeft. Bij jouw ligt dat natuurlijk wat ingewikkelder. Misschien dat het spul van Stefanie beter werkt! . @ Stefanie: Gelukkig, klinkt alsof alles gewoon ok is. Is ze vannacht gewoon weer gaan slapen na het wakker maken? @ Fruitekruid: ik heb pas volgende week dinsdag een afspraak. Gaat volgens mij wel lukken dan met de post @ hier: Jesse had gisteren een drukke dag, veel bezoek thuis en voor het eerst worteltjes gegeten. 'sAvonds heel erg kokken in bed, dus ik dacht meteen een reactie op de worteltjes........ Maar hij is gewoon verkouden. Ik ben zo gefocusd op zijn reflux en evt overprikkelt raken dat ik een verkoudheid over het hoofd zie, hahaha. Wel een rommelig nachtje, speentje wilde niet echt lukken en hij werd erg onrustig van het snot wat in zijn keel kwam. Maar vanmorgen erg gezellig en heeft prima gedronken.
@ tokkel, wat fijn dat jesse lekker heeft gedronken vanmorgen. Hoe is het je gelukt om het flesje aantrekkelijker te maken? @ Siepie, succes, ik hoop dat er niks met je aan de hand is, ik duim voor je! Jbpm wordt in de maag nog dikker, rijstebloem niet. mijn man heeft gisteren trouwens gebeld met de nutriton 'hotline' en gevraagd waarom er maar 30 % jbpm in de nutriton zit. het antwoord was dat pure jbpm erg heftig is en dat het op deze manier beter te doseren is. Ik weet niet hoe jullie er over denken maar ik vind het een klein beetje geldklopperij, ze kunnen er toch ook gewoon een kleiner schepje in doen? maar goed, ik ga maar eens op zoek naar pure jbpm want ik heb het zowiezo niet zo heel erg op toevoegingen enzo. Thijs heeft gisteren voor het eerst kip gegeten. ik vond het wel een beetje gek om te geven aangezien ik zelf vegetariër ben maar hij vond het erg lekker en heeft zijn hele bordje opgegeten met wortel aardappel en kip!
@ Fruitekruid: Flesje aantrekkelijk maken lukt hier al drie maanden niet. Meestal is het de truc van het grote afleiden. Mijn man loopt met hem rond de kamer en dan drinkt hij best goed. Mij lukt dat al niet meer, hij wordt zwaar, dus ik voed hem op de commode met muziekjes en beestjes ter afleiding. Dan lukt het meestal om er 100 tot 120 cc in te krijgen. We denken dat het door de pijn in het begin is ontstaan en nu een soort gewoonte is geworden. Plus dat de neocate echt verschrikkelijk smaakt. We willen gaan provoceren, niet in de hoop dat hij een andere melk wel beter drinkt, maar om hem straks gewoon andere melkproducten aan te kunnen bieden zoals een danoontje of een pyamapapje banaan. Soms weigert hij volledig de fles, leek van de week weer erger te worden nu hij nieuwe smaken leert kennen, maar het gaat inmiddels weer redelijk. Hij is er al drie keer voor in het ziekenhuis terecht gekomen, dus we willen dat kosten wat het kost voorkomen. Ik blijf de nutriton ook troep vinden hoor. Je merkt het al als het flesje een beetje lekt, één grote plakbende aan de fles. En dat gaat dan zijn maagje in. We voegen nu 1,5 schepje op 170 cc voeding toe en dat gaat net goed. Niet te dun, niet te dik. Het grappige is dat onze KA beweert dat baby's niet kunnen reageren op JBPM, maar ik heb al zo veel reacties van moeders gelezen die toch echt iets anders merken.