Het grote Reflux topic

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door smartie1980, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @ mama's met spugende kinderen: ik weet hoe wanhopig je ervan kan worden en hoe zwaar het is! Zeker als ze wat ouder worden bezeffen ze zich steeds meer wat hun overkomt. Megan is nog steeds een hele lastige eter en eet nog steeds vaak kleine beetjes. Ze lust echt alles maar eten is niet zo haar ding.
    Het gaat wel elleke dag een beetje beter :)
    Ik wil jullie ff een hart onder de riem steken en een knuffel geven! Het is echt zwaar maar het gaat over, echt!

2. denise89

denise89 Bekend lid

22 dec 2010
    820
    1
    16
    partime baan
    vandaag zus gesproken en het gaat al een stuk beter. spuugt niet meer/niet meer zoveel. en heeft vandaag nog gepoept, wel in drol vorm maar het kwam eruit en had er verder geen last van dus ik ben wel tevreden.

zus tot nu toe ook nog maar goed die heeft niet zoveel geduld. heb het bijvoeden uit der hoofd kunnen praten voor nu. echter hij word volgende week 4 maand en vanaf dan mag het volgens het boekje van het welbekende fruit en groente potjes fabrikant dus ze wacht tot dan. ze vond het alleen wel weinig maar 1 tot 2 lepeltjes en dan per dag steeds meer.

het erge is nog haar kleine man zit nu op 5x 180 cc flesvoeding en heb het idee dat hij daar al heel erg vol van is en soms houd hij de laatste paar slokken niet eens binnen. dat is wel handig met deze voeding die word dik in de maag maar vaak komt de voeding er bij de laatste slok alweer terug en is het natuurlijk nog niet dik. ook zie je vaak dat hij nog steeds voeding terug spuugt als hij al weer toe is aan de volgende fles. dus is de vorige voeding nog niet eens uit zijn maag:$
    als daar nu dan ook nog extra fruit en groente bij komt dan ontploft die kleine nog eens.

leuke is nog mijn moeder is het met me eens en die zegt ook hetzelfde als mij. dat hoor ik dan via mijn moeder en dan zegt mijn zus tegen mij als mama het allemaal zo goed weet dan moet ze die kleine maar eens een weekendje te logeren hebben kan ze zien dat ik gelijk heb.
    dan vraag ik me ook gelijk af hoe zal dan over mij praat als ik er niet bij ben.

echter maakt me allemaal niet uit ik kan het ook niet uit mijn hoofd zetten en laat mijn neefje niet zo aan zijn lot over. maar zorgt wel voor stress met name ook omdat ik al zoveel doe voor ze. ik zorg ook kosteloos voor hun kind als ze zelf moeten werken, maar ik zit wel dan elke dag met een onrustig kind die in stilte niet wil slapen en al helemaal niet boven in bed en door vermoeidheid enorm veel huilt.

heb overigens gisteren weer duidelijk gezegd dat ze hem boven in bed moet leggen tussen de voedingen in als hij moe is, en niet in slaap laten vallen in de box of wachten tot hij helemaal overstuur is.
    gister middag toen ik binnenkwam stonk hij enorm zuur en vies dus heb hem gewassen en schone kleren aangedaan, daarna was hij moe dus zei al tegen haar oke leg hem wel ff in bed en toen zei ze al waarom. nou dat is lekker rustig en slaapt hij door tot de volgende voeding. oja oja was het. hebben hem in bed gelegd, 2 boeken onder de poten van het bed zodat het bedje wat schuin staat en hij sliep al voordat we de kamer uit waren.
    zus was verbaast en zei al bij mij wil hij dat nooit.

dus kort gezegd dat ik nu wel doordring maar heb er een hard hoofd in.

overigens is dit nog maar een kleine omschrijving van de problemen rondom ritme en regelmaat.

3. Baco

Baco Actief lid

24 jul 2010
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    S is net bij de osteopaat geweest.....

Ben wel geschrokken. Nu blijkt dat S het helemaal niet goed heeft in zijn buikje; maagje en darmen. Hij is opgeblazen en tijdens de behandeling kwam het maagzuur en windjes. Hij liet geen aanvallen zien dus misschien dat de Nexium nu begint te helpen (start was dinsdag).
    Typisch hoor, ook het overstrekken wat hij soms kan doen kan er dus mee te maken hebben.
    Toen S net geboren was zijn we ook met hem naar de osteopaat geweest, dit hielp toen erg goed en nu maar hopen dat dit ook iets doet! Arm jochie....
    Het is zo vervelend dat je niet weet wat het is, die onzekerheid is nu weer volop aanwezig en dat doet pijn.
    Osteopaat wil hem volgende week weer zien en dan kijken we verder....
    Tot nu toe vandaag nog geen aanvallen......

4. Silma

Silma Lid

12 aug 2011
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Gisteren zijn we bij de ka geweest en hebben zantac voor een verborgen reflux meegekregen. Ik zag dit topic en ik hoop dat jullie mij misschien kunnen helpen. Misschien dat de vraag al wel eens eerder gesteld is…..ik beken dat ik nog niet alle 300 pagina’s heb gelezen.;)

Ik geef al een tijd infacol voor iedere voeding. Dit in eerste instantie omdat we dachten dat ze last van darmkrampen heeft. Nu de ka heeft aangegeven dat het een verborgen reflux is, begin ik me af te vragen of het inderdaad krampen zijn….. Maar ook het boeren wil veel beter met infacol. En dat lijkt me ook wel heel belangrijk bij een reflux, toch?
    Weten jullie of de combinatie zantac en infacol eigenlijk wel mag? En hebben jullie kindjes ook moeite met boeren? En wat doen jullie hieraan?

5. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

@ Baco: klinkt toch verdacht veel op refluxklachten dan. Ook met reflux heb je erg last van buik en darmen, die zijn erg gevoelig. Ben benieuwd hoe deze week verder gaat.

@ Silma: Kan gewoon samen, onze KA adviseerde het ook omdat Jesse moeilijk boert, maar Jesse kreeg er juist krampen van. Het enige wat nadelig kan zijn is dat het een sinasappelsmaak heeft en dit kan weer zorgen dat het maagzuur wat zuurder wordt. Maar het is maar een klein beetje, dus dat zal meevallen denk ik.

6. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ silma,

Hier hielp infacol helemaal niet. de overstap naar een andere fles was bij ons de manier om van de krampjes af te komen. Ik heb ook cinababy gebruikt maar daar werd het juist nog erger van!
    Ik gebruik bij thijs een combinatie van forlax en nexium.

Thijs is heel lief vandaag, hij slaapt veel maar eten en drinken ho maar. Hij lacht wel iedere keer als hij me ziet maar zijn fruithap van 10 uur vanmorgen komt er nu nog steeds uit...
    Als hij morgen niet beter gaat drinken (eten vind ik niet zo erg belangrijk) dan ga ik geloof ik maar even de ha bellen.

7. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Uhhh niet zo heel gek dat hij dan gaat spugen hoor! Dat is wel erg veel voor 3,5mnd oud......
    Baby's mogen max. 1000ml melk krijgen! Megan heeft aan over eten gedaan toen ze 3mnd oud was. We hebben in het AMC gelopen om dit terug te krijgen naar 800ml omdat het te belastend voor de nieren is.
    Wat zegt de KA hier van?
    Ik snap je ongerustheid hoor, maar goed het is je neefje en zijn ouders moeten het snappen en tot die tijd kan je niks doen.

Zo heeft mijn broer een dochter van 3 en die bepaalt zelf haar bedtijd:$
    Soms gaat ze pas om 0.00uur naar bed terwijl ze wel om 8.00 op het KDV moet zijn. Die komt strucureel slaap te kort! Maar je kan niks doen als ze het zelf niet willen inzien :(
    Sterkte meis!

8. denise89

denise89 Bekend lid

22 dec 2010
    820
    1
    16
    partime baan
    ik moet er wel bij zeggen dat mijn neefje al ruim 7 kilo is (echter wel te dik in vergelijking met zijn lengte). op het cb en KA vinden dit geen probleem aangezien het nogal een hongerige baby is.
    hij heeft toen hij nog wat jonger was een week in het ziekenhuis gelegen wegens het vele spugen en niet te stoppen krijsen van de pijn door verstopping en toen was hij 2 maand oud en kreeg toen al 180 cc voeding dus was idd veel te veel en hebben ze er in het ziekenhuis 150 van gemaakt.

misschien moet het wel verder naar beneden en als het mijn kleintje was had ik dat al lang gedaan maar mijn zus begint dan gelijk weer dan houd hij het nooit die 4 uur vol tussen de voedingen. daarbij komend ze liet hem ook gewoon huilen als hij vroeger honger had dan de juiste tijd onder het motto dan komt hij steeds vroeger.
    maar ze heeft ook stevig ouderschap vanuit het CB en die vinden het prima zoals het nu gaat als ze maar niet meer gaat geven als ze nu doet.

kan ook niet vergelijken met mijn eigen kleintje want dat was een hele grote baby en leek met 3 maand al zeker 5 maand en had ook de behoefte aan die hoeveelheid voeding en zat met 4 maand al op 4x 210.

ook nog bijkomend hij krijgt fysio vanwege voorkeurshouding en heeft een afgeplat hoofdje. is niet erg beweeglijk en ligt heel erg stil. ze zijn druk met hem aan het oefenen en hij kan nu zijn hoofd al wel goed optillen en soms draait hij terug op zijn rug als hij op zijn buik gelegd word maar dit is alleen tijdens het oefenen.

9. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Baco: hier een mama van een baby van 8 maanden en ook 11 kiilo :D En wat nu gek is, hij draait dus óók met zijn ogen weg soms. Vaak is het tijdens het eten in de kinderstoel (hij heeft er eentje waarin hij nog een beetje naar achterleunt; zo één met een hoge rug), maar hij doet zijn hoofd niet naar beneden maar juist omhoog. En hij kijkt daarbij dan ook ineens omhoog zeg maar - alsof er iets moois op het plafond zit - maar dan wel heel 'ongepast'. Dus je hebt contact, en dan ineens niet meer. Het lijkt wel wat op een tik, minder op een aanvalletje, want het duurt maar 3 seconden ofzo. Heb wel eens gegoogled erop en sommige baby's bleken dit ook 'onschuldig' te hebben als ze moe waren, net zoals hoofd schudden bij moe zijn (doet de mijne ook wel eens trouwens). Het oogdraaien lijkt wel met vermoeidheid ook verband te houden, maar soms doet hij het ook 'zomaar' lijkt het. Ik moest er even aan denken toen jij vroeg of het bekend was icm reflux, en ik ben hier al een tijdje meeschrijver omdat hij reflux heeft (nog steeds, maar absoluut geen 'last' meer van, behalve kotsspoortjes achterlaten bij het tijgeren :D). Doet jouw baby het misschien ook meer bij vermoeidheid?

10. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Het klinkt allemaal heel moeizaam en ook echt wel heel zwaar.
    Ik trek even de vergelijking mijn mijn oudste dochter....
    Zij was ook heel hongerig, had veel kramp en spuugde heel erg veel.
    Wij mochter haar dus 1000ml melk per 24uur geven ook tijdens het bijvoeden. Het enige verschil was dat ze licht was en heel snel met ontwikkelen.
    Ik heb tot aan een maand of 6 nog om de 3uur een voeding aan geboden. Omdat dit voor haar beter werkte. Hier werd ze rustiger van en ging ze rustiger drinken en ging ze iets minder spugen.
    Zoals ik jou reacties lees zou jij zelf ook kiezen voor vaker kleine beetjes als vast houden aan om de 4uur.
    Megan had een zeer ernstige vorm van reflux en ze hebben bij haar zelfs getrijveld of ze het niet toch moesten opereren. Omdat wij haar voeding zo geod in de gaten hielden en haar voldoende bleven aanbieden zodat ze kon groeien hebben ze het gelukkig niet hoeven doen.
    Wel heeft ze heel lang met een groei achterstand gelopen omdat ze zoveel spuugde...

Bij Suzannah is het verborgen reflux en dus een heel ander verhaal.
    Zij heeft dan weer de ontwikkelings achterstand die jou neefje ook blijkt te hebben en een duidelijke voorkeurshouding.
    Zij kan nu een beetje haar hoofd optillen en ze begint nu dingen zoals doekjes vast te pakken.
    Verder slaapt ze heel erg veel, en als je slaapt kan je niet ontwikkelen ;)
    De voorkeurshouding betekend veel opletten als je kindje in de box ligt veel met het hoofdje de tegengestelde richting opleggen. We leggen Suzannah waak op haar zijtje die ze niet leuk vind...........hahaha pech voor haar :D

Je weet zelf uit ervaring als moeder dat je met je kleintje bezig ben om te leren wie dit nieuwe kleintje is en welke wensen zij/hij heeft. Ze weten het al heel snel hoe ze het hebben willen en je kan als mama op je kop gaan staan maar dat help allemaal niks.
    Als hij te zwaar is voor zijn lengte krijg je ook dat je kindje steeds minder gaat doen omdat het nog te zwaar is voor de spieren.
    Je zus zit echt wel in een heel lastig pakket hoor, zo alles bij elkaar.
    Ik hoop dat ze het snel achter zich kunnen laten want zo kan je ook niet van je ventje genieten.

11. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Infacol en zantac kunnen samen, alleen kan infacol ook meer kramp veroorzaken.

@tokkel, ja haha lachen he dat ze meer moet eten ;)
    Het is wel prima met iedereen.
    Moest eergisteren van de logo in Zhuis groente geven, nou dat vond ze niks, nu eet ze ook geen fruit meer.
    Gelijk weigeren omdat het negatief was.
    Op zulke momenten baal ik wel s dat ik dan net niet zeker genoeg ben om op mn. Eigen gevoel af te gaan maar helaas...
    Ka gesproken en zodra we met de kinesiologe een voeding hebben gevonden die past moeten we daarop over.
    Als dat goed gaat gaan we stoppen met zantac, ben benieuwd.
    Gaat ineens dan wel weer heel snel allemaal.
    Maar goed eerst maar een zien natuurlijk.
    Q

12. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Gioedemorgen dames,

Zou idd oppassen met te grote flessen, Elise heeft heel even op 5 keer 180 cc gezeten maar toen we van 150 naar 180 cc gingen liet ze al snel een fles vallen en nu krijgt ze gewoon minder als 3 maand geleden :(, maar 720cc.

lastig he als je familie hebt waarbij je ziet dat het gewoon echt niet goed gaat. Nu heb ik zelf ook niet de waarheid in pacht maar ik heb jaren met kids gewerkt en als ik 1 ding geleerd hebben is dat rust, regelmaat en reinheid de basis voor een goed erelatie met je kind. Op die manier geeft je ze een veilige basis en kunnen ze met zelfvertrouwen de wereled ontdekken. het werkt met 5 maand, 5 jaar en ook met 15 jaar (ik werkte met pupers :))

Ondertussen heeft de nexium weer zijn werk gedaan en is de rust treug bij Elise. Waren een paar pittige dagen die bewijzen dat ondanks dat ze volgende week al weer een half jaar oud is :D:D:D, ze de meds echt nog nodig heeft. vindt ik ook ok, eerst maar eens rollen, tijgeren, kruipen etc en dan zien we wel verder. Ze maakt wat aanstalte om te rollen maar heeft het nog niet helemaal door. het is ook een grote dame (ik gok nu 8kg en 68) dus ze heeft ook wat om onder controle te moeten krijgen. Eten gaat hiet gelukkig altijd wel goed. Nog anderhalf pak en gaan over naar opvolgmelk. Ze krijgt nu ook 4 keer 180 cc dus daar veranderen we eerst niets aan. maar ik betwijfel of als we haar voeding opvoeren Elise haar flesminder gaat drinken. Die heeft in haar 6 maand nog nooit wat laten staan, alles wat ik aanbiedt gaat op...mama moet d erem erop zetten want ze eet nu echt al zo een geprakte peer gemengd met ene geprakte babybanaan helemaal op :$ maar ja voor haar 8 kg is 4 keer 180 ook erg laag dus dan maar wat extra groente en fruit erbij. volgende week beginnen we met fijne granen pap in de ochtend.

13. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

@ Stefanie: Fijn joh dat het zo lekker gaat met je meisje. En mooi dat de nexium zijn werk weer doet. Over een paar maanden gewoon weer een poging wagen.

@ Siepie: Wij proberen ook van het eten met een lepeltje 1 groot feest te maken. Vooral geen negatieve prikkel op dat gebied. Het CB mag ons hier geen advies meer geven op voedingsgebied. Daar gaat het zh alleen nog maar over.
    En fijn dat je ook aan stoppen kunt gaan denken!

@ Sloppy: Welkom terug!

@ denise: Krijgt je zus vanuit stevig ouderschap ook bezoek aan huis van het CB? Lijkt mij dat ze dan toch echt de rust en regelmaat zullen adviseren. Maar lastig hoor, aan de ene kant vraagt je zus veel hulp, aan de andere kant lijkt ze mij ook een beetje eigenwijs. Als ik het zo lees lijkt het er op dat ze eerst meer kijkt wat voor haar handig is en niet kijkt naar wat haar kindje nodig heeft (of zit ik er naast?)

@ hier: gisteren een beetje down, weet ook niet waarom. Vandaag gaat het wel weer.
    Waarschijnlijk hebben de dagen dat Jesse ziek is geweest er toch wel ingehakt. Hij slaapt wat onrustig op de dag, is meer wakker. En gisteren was hij erg mopperig, ook wel eens grappig om te zien.
    Mijn moeder heeft hem gisteren gevoed en die kreeg er 95 cc in, waar ik normaal 100 tot 120 er in krijg. Heeft ze dus goed gedaan! Ze vond het wel een hele klus en Jesse was erg aan het huilen. Ik merk gewoon dat hij niet zo tegen veranderingen kan.
    Heb mijn moeder ook gerust gesteld. Hij moet er maar aan gaan wennen dat anderen hem ook voeden. Morgen een voeding geven in een andere omgeving, omdat hij van de week ook een dagje naar mijn schoonouders gaat.

14. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

O ja, en onze kleine boef begint door te krijgen dat mama komt als hij moppert, hahahaha. Moest daar gisteren zo om lachen. Hij was aan het mopperen, mama komt binnen, troost hem en geeft speen. Oogjes vallen weer dicht, dus is nog moe. Loop weg, deur gaat dicht, meteen weer kreunen. Na drie keer herhalen viel het kwartje pas bij mij. Moest er wel erg om lachen, dacht: ach slimme jongen van me!
    Net had hij het ook weer. Zo gauw ik binnen kom meteen enthousiast trappelen en als ik weg ga meteen weer mopperen. Heb hem net even een paar minuutjes laten mopperen en nu slaapt hij weer.

15. Baco

Baco Actief lid

24 jul 2010
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, ik denk dat het niet te maken heeft met vermoeidheid (was dat maar zo!). Hij laat echt aanvalletjes zien tijdens of na het eten....aanvalletjes duren ook maar kort (paar sec.) en volgen soms kort achter elkaar.....

16. Baco

Baco Actief lid

24 jul 2010
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waar ik nog aan zat te denken........Tja, je doet niet anders ;)

S begon met aanvallen toen hij zijn vaste hap kreeg, ook zijn we toen overgestapt naar een andere voeding. Hij kreeg altijd Forte en Omneo samen. Nu krijgt hij alleen de Forte (tja, hongerige beeb...)
    Ik ben er steeds meer van overtuigd dat het 1 met het ander te maken heeft....ook gezien het feit dat zijn ingewanden op de hobbel zijn en de Nexium toch zijn werk schijnbaar doet. (normaal 7 aanvallen per dag, nu gemiddeld 1).
    Vandaag fruithapje gedaan om eigenlijk even te testen met sinasappel en kiwi. Voor de nexium kon hij zo 15 aanvalletjes krijgen en vanmorgen niet een.
    Zou het dan toch reflux zijn??? Apart hé!!

Ik vind het allemaal heel bijzonder en een nachtje slapen doet wonderen....
    Ik bel maandag even met de KA omdat wij toch vermoeden dat ook de voeding (fles) er mee te maken heeft en zijn ontlastingpartoon heeft veranderd. Negatief! Hij heeft erg moeite met zijn ontlasting, is erg dik en rolt zo van de luier (eet u smakelijk! :D)
    Ook zijn we aan het minderen met het middel voor de darmkrampjes. Misschien heeft dat ook invloed?? Zoveel vragen en misschien waren het wel geen darmpkrampjes maar gewoon reflux waar die last van had?
    Je gaat echt een beetje graven nu! Middel was trouwens Sab Simplex, ideale tip voor diegene die daar zoekend naar zijn. Dat werkt als een speer!

Rust en regelmaat;
    Dat heeft S altijd gehad en krijgt hij nu nog...
    Ik ben echt niet zo dat ik op klok kijk en hup hij moet in bed of zo maar ik kijk heel erg naar wat S laat zien. Is hij moe, jengelig of ogen wrijfend dan gaat hij naar bed.
    Volgens het CB moeten we in een ander schema gaan zitten maar ik vind het eigenlijk nog wel best zo.
    8:30 papfles
    10:30 fruithap
    13:00 broodje + klein flesje melk
    15:00 thee/diksap
    17:00 warm eten + kwark
    20:30 papfles
    CB wil graag dat wij hem om 6:30 wakker gaan maken zodat hij in een ander ritme van slapen komt. Nou ja!!
    Doen we sowieso nog niet, eerst even afwachten wat de nexium doet en het hele circus er om heen......daarna zien we wel of niet ;)

En voor de rest? Genieten we enorm van onze jongen en herkenbaar; de tijd gaat super snel!
    S loopt wel wat achter met zijn grove moteriek maar ook dat kan er mee te maken hebben. Toch misschien last en daardoor er niet toe komen.

Ik ben erg blij met deze topic, gewoon om wat info te vinden over reflux.
    Het lijkt er toch op dat hij dit heeft maar om het zeker te weten moeten we nog even geduld hebben.......

17. denise89

denise89 Bekend lid

22 dec 2010
    820
    1
    16
    partime baan
    ik ga er later even verder op in want word zo opgehaald maar vaak denk ik ook dat het voor haar wel makkelijk moet blijven anders geeft ze het snel op. echter is niet zo zeer mijn zus het grootste probleem maar de vader van de baby. hij wil niet veranderen, hij wil het niet snappen, hij roept altijd als het om de kleine gaat bel de dokter maar, huilt de kleine een halve dag omdat papa gestresst is dan moet zus dokter maar bellen. en zo gaat het de hele tijd door al zins zijn geboorte.

ze vind het lastig het ouderschap vanwege de moeilijkheden rondom de kleine. maar het ergste is nog haar vriend waar ze niet op kan rekenen en die zijn verandwoordelijkheid niet altijd neemt en problemen op zijn manier oplost.

voorbeeld huilt de kleine vanwege moeheid of onrust dan gaat hij er mee rondrijden in de auto want dan wordt hij wel stil. mijn zus wil dit niet omdat er dan zometeen altijd gereden moet worden. vriend roept dan nou dan ga je toch niet weg en doe je het zelf maar.

maar goed moet gaan. gaan even naar de intocht van sinterklaas. liam is nog wat jong en zal het niet snappen maar is gek op muziek en vrolijkheid dus komt zeker goed.

18. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Waarom????? Echt hier ook een langslaper van 20:00 tot 8:30 en geen haar op mijn hoofd die dat wil veranderen...vindt het juist wel eerug lekker en mijn man ook. Ze hoeft maar 1 dag in de naar de GO en dan maken we haar wakker om 7:30. ik prijs mezelf juist gelukkig...maf CB :p

Maar fijn dat het beter gaat met de nexium...hmm blijkt toch klein wondermiddel voor vele van ons

19. Baco

Baco Actief lid

24 jul 2010
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toch iets te hard gejubbeld.......:(

S schreeuwt nu alles aan elkaar wat los en vast zit. Vandaag ging het toch niet zo goed....Reden?
    Hij heeft vandaag fruithap gehad met sinasappel, druif, appel en kiwi. Dat ging goed tot het brood eten; 8x een aanvalletje.
    Tijdens het warm eten, schrik niet, 25x! Dit vooral tijdens het eten van kwark met overgebleven fruithap van vanmorgen....

Ik weet het niet meer.....toch die sinasappel wat het hem doet? Maar dan zou die Nexium zijn werk toch moeten doen? Of werkt het anders?

Ik sta echt op het punt om hem een zetpil te geven en hem geen sinasappel meer te geven....ook al is het maar een kleine hoeveelheid wat in zo'n potje zit.

20. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

@ Baco: Kan door de sinasappel komen. Refluxkindjes kunnen heftiger reageren op fruitsoorten. Sinasappel kan zorgen dat het zuur erger wordt, dus zou als proef er even mee stoppen en alleen zachte fruitsoorten geven.

Deel Deze Pagina