Kiwi kan ook erge reacties geven!!! Tokkel, je andere topic, kan ook 5e zijn, dat is vaak met koorts. Wel opletten met de blaasjes.. dan misschien f ha. Hier, madame eet geen fruit, maandag maar weer s kijken. Nu ligt ze op schoot in ons bed te slapen. Huilen huilen huilen en veel slikken.. Niks anders dan anders...
@ Siepie: het lijkt al iets minder te worden. Ga vandaag weer testen en kijken wat er gebeurd als ik dezelfde voeding geef. DAcht eerst dat het door de luuf kwam, maar het zat ook in zijn gezichtje. We zijn van de week ook met worteltjes gestart, dus die staan nu op het verdachtelijstje. Ben er even mee gestopt. Maar kan natuurlijk ook gewoon een kinderziekte zijn...... klinkt gek, maar daar hoop ik op! @ Baco: Het CB wil dat je je kleintje eerder wakker maakt??????? Wat een onzin! Echt soms zijn de adviezen zo raar! Mijn dochter sliep de eerste jaren van 8 tot 8 en soms wel tot 9 uur 'sochtends. Heerlijk was dat, vooral op dagen dat we niet hoefden te werken. En als we haar er uit haalden omdat ze naar de opvang moest deden we haar daar echt geen plezier mee. Gewoon lekker zo houden. Als jullie dit ritme prettig vinden, gewoon niets aan veranderen. Mijn dochter gaat inmiddels naar school en gaat nu eerder naar bed en staat eerder op. Maar in het weekend slaapt ze nog heerlijk door.
He meiden, Ik heb al eens vaker hier gereageert en wat mee geschreven maar jullie zijn al een tijd bezig en vind het moeilijk alles te volgen. Hier gaat het best goed Luuk is 8 maanden en met rust en regelmaat doet hij het prima. Hij krijgt nu sochtends 1 zakje nexium het maximale wat we hem mogen geven als de klachten nu weer verergeren moeten we onderzoeken laten doen. Maar ik heb wat vragen, soms is hij opeens helemaal overstuur met keihard huilen en soort grommen ik kan niet achterhalen wat dit is herkennen jullie dit als je kindje erge maagzuur heeft? Want verder is het een enorm vrolijk en lief jongetje. Ook eet hij nu aardig wat vast voedsel zoals groente en fruit en pap met bambix. Maar weet iemand welke groente of fruit het maagzuur verergeren? En dan drinkt hij ook sap heb alles geprobeerd maar hij weigert water en thee dus dan maar sap maar wat zou ik dan het beste kunnen geven? Liefs
@jeanet ik zou zure dingen vermijden. sinaasappelsap, zure appels, kiwi, ananas. hier is het goed fout gegaan met een appel die ik vergeten had zelf te proeven, die bleek erg zuur te zijn en hij heeft er de rest van de dag last van gehad. hier gaat het inmiddels weer beter, hij heeft vanmorgen weer een hele fles opgedronken en een fruithapje gegeten. ik denk dat ie dus gewoon ziek was zonder koorts ofzo...
@ Jeanetjuh: Ik geef diksap peer/perzik. Ik vermijd de diksap met appel er in. Dus is wel even lastig zoeken, want in bijna alles zit best veel appel. Je hebt van boomgaard ook perensap, ook erg lekker en niet te zuur. @ Fluitekruid: Fijn dat het weer beter gaat. @ Siepie: klein vraagje: ik kan het eten voor dinsdag toch gewoon rauw meenemen??? Of moet ik het koken?
hel lekkerste drinken is een rijpe peer prakken op een bord, daar komt gewoon 60-80cc perensap vanaf, effe door een hydrofiel spuugdoekje en ze kan het door de 1 speen drinken. hier echt zwaar favoriet
@ Tokkel, dank je wel voor de tip ik geef idd diksap en dan gewoon met appel nooit aangedacht dat hij het daar erg zuur van zou krijgen van de week even zoeken naar een diksap met peer.
@Baco: hier idd ook een paar keer achter elkaar. En hij trilt er soms ook een beetje bij, of hij beweegt zijn handjes heel snel alsof hij motor rijdt en gas geeft (snap je wat ik bedoel?). Soms denk ik echt wel eens, zou het wel kloppen? Of is hij een beetje 'raar' ofzo? Haha.. Ik vind het zo spastisch staan.
Bedankt voor jullie reacties! Dus infacol kan in principe wel samen met zantac. Maar inderdaad die darmkrampen die ze ervan kunnen krijgen ik vind namelijk dat, nu ze begonnen is met zantac, de winderigheid toeneemt. Is dit bijwerking van zantac? (Of zou het dan toch door de infacol komen, . maar die krijgt ze al een aantal weken) Ik vind het soms zo lastig....dan huilt ze vanwege de reflux (althans dat denk ik, belletjes blazen, tong uitsteken, kwijlen, slikken en soms de hik) maar ze laat dan ook veel windjes en ik merk aan haar dat ze daar ook veel last van heeft. Weten jullie nog hoe lang het duurde voordat jullie verbetering zagen bij het gebruik van zantac? Het lijkt er wel op dat, nu we 5 dagen zantac gebruiken, ze iets later last krijgt. Hiermee bedoel ik dat ze eerst 2 uur na de voeding last kreeg (je kon de klok er bijna op gelijk zetten) en dat het lijkt dat het vanaf gisteren af en toe iets later komt ( 2,5 tot 3 uur later). Herkennen jullie dit?
Dat herken ik dan weer niet......Sem draait met zijn ogen en is even weg. Handen en de rest van zijn lichaam beweegt even niet meer. Hij trilt dus ook niet.
Hoi Silma, Zantac werkte bij ons ook maar heel even. Heeft een week of 2 echt goed gewerkt en daarna was het niet meer voldoende. Ook hier was het standaard 2 uur na een voeding feest. Wij zijn na een aantal weken over gegaan op nexium. Dit werkte vele malen beter en heel veel meiden in dit topic zijn hier fan van. De werking is anders dan Zantac. Zantac is vergelijkbaar met een rennie, terwijl nexium zorgt dat het maagzuur minder wordt aangemaakt, het minder zuur is en er een beschermlaagje over de slokdarm komt. Sinds Jesse nexium gebruikt komt er veel minder zuur naar boven en heeft hij er veel minder last van. Winderigheid is ook iets wat bij reflux hoort. De darmpjes zijn erg gevoelig en vaak happen refluxkindjes veel lucht binnen. DAar kan infacol goed bij helpen. Voor de echte darmklachtjes zou je ABC dophilus kunnen proberen, te verkrijgen bij natuurwinkels. Is een poeder die de darmflora stimuleert en kan veel effect hebben. Sterkte ermee.
Vandaag weer contact gehad met onze KA. We hebben alles op een rijtje gezet en de kans op epilepsie wordt steeds kleiner.... KA denkt echt aan reflux. Ook gezien het feit dat S óók problemen heeft met zijn ontlasting. Als je alles op een rijtje zet ben je echt aan het spitten; wanneer ging het nog goed? Wanneer begonnen de aanvallen? Wat deden we anders? Als je alles na kijkt dan is S begonnen met 6 maand. Op dat moment zijn we begonnen met andere flesvoeding (forte) en vast eten. Toen S nog klein was.....(gut, is wat hé, hij is nog een beeb, je zou het bijna vergeten) kreeg hij een mix van forte en omneo + jbpm. Dit schijnt achteraf gezien een goede combi zijn geweest want de KA vermoed dat S toen ook reflux had maar dat wij dat niet konden zien dmv de voeding waar hij het goed op deed. Zijn ontlasting was goed en hij liet absoluut geen gekke dingen zien. Toen we begonnen met de fruithap hebben we de omneo laten staan en zijn volledig overgestapt na forte met geen jbpm erin want S kreeg immers pap. Het hele idee van forte geven omdat hij honger bleef houden kunnen we dus nu ook plaatsen. W.s. had hij helemaal geen honger maar wou hij blijven drinken om het zuur weg te spoelen..... Wat nu? We kunnen hem niet alleen aan de fles houden....we stappen wel weer over naar de omneo om zijn ontlasting beter te krijgen. KA gaf aan dat zijn darmen overvol zaten en er geen voedsel meer bij kon. Dat voedsel bleef dus in zijn maag met dus maagzuur als resultaat -dat kan dus ook nog- W.s. past dit wel in het plaatje van reflux. S blijft aan de nexium ook al heb ik het idee dat het niet veel doet. KA denkt dat de onmeo zijn werk gaat doen en dat dan 1 zakje voldoende is. Mocht S aanvallen blijven houden dan moeten we overstappen na 2 zakjes Nexium op een dag. Dit moeten we 3 weken doen en dan hebben we een afspraak met de KA die S dan even wil zien. Wat een gespit zeg! Maar goed, je doet het gewoon.... En? De behandeling bij de osteopaat werpt zijn vruchten af en misschien het gebruik van de Nexium ook wel....S begon met rollen gisteren!!!!
Hallo allemaal, sorry heb erg lang niks meer van mij laten horen. Hihi misschien kennen jullie mij niet eens meer. Ik heb even een vraagje over nexium. Heeft 1 van jullie het al af moeten bouwen en ja hoe hebben jullie dat gedaan? Wij mogen gaan afbouwen maar dokter laat het aan ons over hoe we dat willen doen. Beetje lastig want waar doe ik goed aan. Ik wil er iig niet in 1 keer mee stoppen. Hebben jullie een tip voor mij?
@ Baco: Jee wat een verhaal weer zeg! Gelukkig wordt er toch aan reflux gedacht, dat gaat vanzelf over. Het verhaal klinkt ook erg logisch. Ben benieuwd hoe het gaat met omneo en nexium. Hopelijk komt de ontlasting dan ook weer goed op gang. Jesse begint nu eindelijk beter te poepen (heerlijk die poeppraat) nu hij vaste hap krijgt. Wij hebben hier op eens 2 volle luiers per dag, terwijl het eens in de 3 dagen een beetje was. Ook zijn klachten mbt zijn reflux zijn veel minder. @Brigit: Er is onlangs een mama hier met de nexium gestopt. Wel wat eerder dan jij, maar dat was geen succes. Volgens mij in 1 keer gestopt. Ik weet niet hoeveel je geeft? Je zou met een half zakje kunnen afbouwen en daar dan een paar dagen tussen laten. Je merkt als het goed is binnen een paar dagen dat de onrust terug komt en als je weer start zijn de klachten ook vrijwel direct weer weg. Gaat verder alles goed met je kleine meid? @ hier: Al een paar waardeloze nachten. Het kreunen om 4 uur 'snachts is weg, dat gaat goed, maar nu tussen 23 en 1 uur 'snachts onrust. Vaak wel 3 keer heen voor een speen. Hij laat zich goed troosten, dus denk niet dat hij reageert op zijn voeding, maar dat hij gewoon troost wil. Hij zit ook nog erg vol en 'snachts wordt dat wat erger. DAarnaast een lieve dochter die helemaal in de sinterklaas zit, dus die wordt gemiddels tussen 4 en 6 wel 2 keer wakker en daarmee zijn mijn nachten behoorlijk gebroken. En zo de testen. Ben benieuwd wat er wordt gezegd.
Nou meiden, ik ben net terug. Kan snel even typen omdat Jesse in slaap is gevallen. Vond het wel een beetje zweverig, maar hij heeft allerlei voedingsmiddelen getest en volgens hem heeft Jesse absoluut geen KMA! Verder reageerde hij op heel veel voedingsstoffen goed, zelfs tomaat en macaroni. Alleen een kleine reactie bij brood en de tarwepap van fluitekruid. Maar omdat de granen in brood en in die pap wat grof zijn, kan daar de reactie van komen. DAt testen we over 2 maanden weer en dan kan het best zijn dat alles ok is. En een lichte reactie op diksap vanwege de suikers. Dus dat kunnen we wel geven, maar wel goed aanlengen met water. VErder zijn nek gecontroleerd, helemaal in orde. Maagklepje en slokdarm gecontroleerd, voelt nauwelijk nog de reflux. De grote vraag is en nu?????? Hij zei letterlijk, gewoon lekker melk met koemelkeiwitten kopen en geven. Kan zijn dat zijn darmpjes even moeten wennen, maar is binnen een paar dagen over. Vind dat zelf iets te dapper, dus ga maar eerst weer even overleggen met de dietiste. En de boodschap aan mij was, ga uit van je moedergevoel! Grappig, want ik heb zelf al lange tijd het gevoel de controle kwijt te zijn en ben tegen mijn gevoel in op allerlei adviesen in gegaan.
Ben ik ook weer eens even.. kan het niet helemaal bijhouden hier, maar doe mijn best af en toe. Baco: als je het zo verteld klinkt het inderdaad wel logisch. Zou wel fijn zijn als het dan nu "opgelost" zou kunnen worden! Tokkel; was je ook bij een kinesioloog geweest of waar? Ik zou inderdaad ook niet resoluut over te durven stappen, maar zou wel fijn zijn als die man? gelijk gaat krijgen en hij eigenlijk alles goed verdraagt! Hier gaat het eigenlijk ook best goed (durf dat nooit hardop te zeggen omdat we dan weer een tegenslag krijgen ). Ze eet al een half groot potje groente en fruit iets minder, maar ik lees hier dat dat ook kan komen vanwege zuren in het fruit..want appel kokhalst ze letterlijk van. Welk fruit geven jullie (vast al honderd keer verteld hier )? En ook steeds minder flessen!! Een week geleden zaten we nog op 6 flessen en nu op 4 soms . We hebben zelfst af en toe een nacht door mogen slapen (juicht nog niet te hard) Hebben jullie met aardappel/ei/vis/vlees echt gewacht tot de 6 maanden eigenlijk?
Brigit; wij zij laatst gestopt met de nexium, gewoon in 1 keer. dat kan ook prima hoor. Als ze er geen last meer van heeft dan gaat dat goed, als ze nog wel last heeft dan beginnen de klachten na ongeveer 4/5 dagen weer. Wij zijn weer begonnen voor de pijn treug was. je kan denk ik beter in 1 keer stoppen want dan kan je goed zien of ze er aan toe is of niet. heide; hier geven we al ruim een maand groente en fruit. fruit; mango, rijpe banaan, peer, appel. Binnenkort begin ik ,met honingmeloen en nog een lading zoete necarineprut dat ik van de zomer ingevroren had pruim was geen succes, veel te zuur. Groente; pompoen, broccoli, bloemkool, courgette, stoofpeer. Aubergine hebben we gerpobeerd, krampjes en vanavond gaan wij voor het eerste worteltjes eten. Tokkel; lastig hoor, maar he gevoel zei toch ook al geen KMA... zou toch staan op nu gaan provocerenb. Het is tenslotte jullie kind. hier gaat het prima, Elise heeft beginnende oorontsteking dus veel neusspray en vannacht had een ze een pijnstillertje van VSM kind gekregen. Ze heeft in maanden niet zo rustig geslapen. ook veel minder kreunen..ach
@ Heide: Ja we zijn bij een kinesioloog geweest. Wel zweverig allemaal hoor voor deze nuchtere Noord-Hollandse, maar hij was erg overtuigend. Jij had dit toch ook gedaan? @ Stefanie: Heb de dietiste gesproken en die wil ook gaan provoceren. We gaan morgen met de kinderarts bellen. Waarschijnlijk kunnen we op korte termijn testen en het kan gewoon thuis. Kan natuurlijk tegenvallen als hij wel allergisch is, maar dan weten we het in ieder geval zeker. En de dietiste verwacht geen heftige reactie bij hem. Het gaat ook om het introduceren van andere melkproducten. Kan niet wachten om straks met een maand of 6 een lekker danoontje te geven. Wat sneu dat Elise oorontsteking heeft. Hier ligt er ook één knock-out na een zetpil. Zielig dan hè, dan merk je pas dat ze echt last heeft. Je zou nog bij de apotheek neusspoeling kunnen halen. Is even wat gemener voor je kleine meid, maar dan wordt haar neus helemaal gespoeld en dat werkt hier erg goed. @ hier: Jesse heeft een super gezellig dagje na zijn uitstapje. Naast de test is het ook zo fijn om te zien dat hij die uitstapjes trekt. Hij heeft bijzonder weinig geslapen voor zijn doen, maar kijkt zijn ogen uit.