Het grote Reflux topic

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door smartie1980, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Mmm... De eerste fles aangemaakt met een half schepje, was toch wat te weinig want het dikte maar minimaal in, 2e fles met een heel schepje, was weer teveel, dus de volgende fles moet goed gaan met 3/4 schepje... ;)

Ik kook 's ochtends het water voor de hele dag en zet het daarna in de koelkast, vervolgens warm ik het per voeding op in de magnetron...

@ Stefanie, jij geeft comfort voeding, daar zit toch al een deel jbpm in?
    Daarom heb je misschien minder nodig dan hier, nutramigen...

Kan het zijn dat hij er in het begin last van heeft ondanks dat hij al nutriton kreeg?
    Moet zeggen dat hij vanmiddag 2 uur lang behoorlijk wat krampen had, en dat hadden we net een beetje onder controle... :(
    Maar goed, ik geef het een kans, misschien went het vanzelf!

(trouwens, hier ook jbpm van natufood idd)

2. Sophie82

Sophie82 Lid

18 nov 2011
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    #3222 Sophie82, 19 nov 2011
    Laatst bewerkt: 19 nov 2011
    Een tip voor alle kindjes die Zantac krijgen. Ons meisje krijgt Nexium en Zantac (op advies van het WKZ) maar dan niet de originele Zantac met alcohol. Zij krijgt ranitidine drank. Is dezelfde stof, maar dan op basis van water en zonder alcohol. Dit is een stuk minder vies! Bij ons heeft de apotheek er meestal geen grote voorraad van, maar maken ze het zelf. Je kan er gewoon naar vragen, want ze veranderen het zo. Ze hebben mij gevraagd welke ik liever wilde.

3. Sophie82

Sophie82 Lid

18 nov 2011
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was even aan het teruglezen en zal nog even ons verhaal doen. Ons dochtertje (11-03-11) is vanaf dat ze 5weken was 6weken en 6 dagen opgenomen geweest in het zieke UIA. Voordat het zo eer was had de huisarts ons al 5 keer weggestuurd met de mededeling: hoort bij de leeftijd (overbezorgd moedertje). daar sta je dan weer buiten met de mandje (lees:maxicosi). Van onze oudste kenden we dit niet. Veel huilen, terugslikken en hele moeizame ontlasting.

Uiteindelijk is ze opgenomen waar ze op dag 1 al verborgen reflux constateerden. Daarvoor kreeg ze Nexium en Motilium. Helaas kreeg ze na 3 dagen een eenvoudig maag darm virus waardoor verdere behandeling opschoof.

De klachten bleven en ze ging steeds minder drinken. Toen hebben ze haar een neus maag sonde gegevn waardoor ze aan het drinken helemaal de brui gaf. Na veel aandringen en inmiddels al ruim 4 weken opname hebben ze haar op NeoCate voeding gezet. Maar KMA kon absoluut niet want dat staat in de boeken dat ze daar te jong voor was. Met deze voeding knapte ze wel op, maar omdat dat de allervieste voeding is die er bestaat besloot ze om maar helemaal te stoppen met drinken.

Ze bleef door de beschadigingen door de koemelkeiwitallergie moeite houden met haar ontlasting waarvoor ze in het ziekenhuis haar weer la guller gaven. Dit had ze thuis ook al gehad en resulteerde in enorme buikpijn en huilbuien. Zelf had ik er zo mijn vraagtekens bij, omdat lactose (synthetisch) het hoofdbestanddeel is van lactulose. 99% van de kindjes met KMA zijn ook intolerant voor lactose en hebben er dus geen baat bij. Ze begon omstreeks de giften van de lactulose dan ook enorm te spugen. Dus werd er onderzoek gedaan of ze geen vernauwing had van haar maaguitgang. Dit was gelukkig niet het geval. De KA besloot om de lactulose eraf te halen (waar hij zelf al helemaal geen fan van was voor deze kleintjes) en haar over te laten stappen op macrogolpoeder. Officieel is dit vanaf 6mnd maar volgens hem was het voor deze kleintjes veel beter en milder. Nou op 1gram per dag, waren de luiers al niet meer te tellen! Wat een wondermiddel zeg.

Uiteindelijk mocht zij na bijna 7 weken dus naar huis. Wel werden we doorgestuurd naar het WKZ. Wij gaven aan dat zij veel last had van de oprispingen en dat ze een kwartier voor de volgende voeding, de hele vorige er nog uit kon gooien. Deze arts besloot dat het versstandig was om eens te kijken of de Nutriton niet erger was dan de kwaal. Wat bleek: Binnen drie dagen verminderde het spugen enorm, had zij bijna geen oprispingen meer en kreeg ze ineens trek. Dat hadden we al heel lang niet gezien. Door de beschadigingen had zij waarschijnlijk minder peristaltiek waardoor de voeding niet doorstroomde.

We kregen er ook Zantac bij, dat heeft ook enorm geholpen. Nu is ze inmiddels 8 maanden en sinds een paar dagen over op Sojavoeding. De NeoCate vond ze echt te vies. Ze heeft daardoor ook honger gekregen en smult echt van een bakje sojayoghurt. heel wonderlijk om te zien. Nu maar hopen dat ze gaat leren om te drinken uit een gewonen beker en dat we dan snel eens van die sonde af kunnen.

Dus mijn tips voor iedereen:
    Wees alert op de nadelen van Nutriton
    Als Lactulose niet werkt, vraag om een grote pot Macrogolpoeder
    Volg je eigen gevoel en laat je niet teveel lijden door wat de artsen zeggen, je kent je eigen kindje toch altijd het beste!

4. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Jeetje wat een heftig verhaal zeg en dat het ziekenhuis zo lang deed om te bedenken dat lactulose niet bij jullie paste.
    Wat jij zegt hen ik hier ook gemerkt hoor. Wij hebben een keer de JBPM oopgehoogd omdat we wilde minderen met de meds. Nou vee meer spugen enzo, ze kon helmaal niet meer boeren en het werd niet verwerkt. Ik geloof dat het ze het wel erg goed doet op de comfort maar volgens mij is die JBPM ook op een of andere manier bewerkt.

Maar zantac en nexium, daar had ik nog nooit van gehoord..En ook niet die vorm van zantac, waarom geven ze dat niet standaard aan baby's??? Die met alcholo is echt te ranzig, heeft ze hier maar 2 weken gehad.

ooh en Sophie, welkom op het forum :)

5. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

Hoi Sophie,

Jee wat een verhaal zeg! En je kindje dus nog thuis met sonde.
    Jesse krijgt ook neocate en vind het ook verschrikkelijk. Wij zijn nu ook aan het provoceren op KMA in de hoop dat ze iets te snel in die richting zijn gaan denken. Flesje geven is namelijk een drama hier.
    Bij ons gaat het met de ontlasting beter sinds we bijvoeden. Er zijn meer kindjes die slecht reageren op de nutriton. Onze KA blijft beweren dat het niet kan, maar ik heb het te vaak gehoord van andere moeders.
    Welkom in dit topic en hopelijk is je meisje snel van haar sonde af.

6. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Hey meiden,
    Ik merk dat ik steeds minder online ben, meer thuis bezig al is het redelijk rustig.
    Vaste voeding wil nog steeds niet.zo lukken, we komen.niet verder als wat fruit.
    Dinsdag weer naar de kinesiologe.

@tokkel, hoe was het gegaan? Veel uitgekomen? Wil je me.evt pb sturen? Ben.erg benieuwd!!!

Liefs

7. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Goede morgen!

Ben ff afwezig geweest want het is erg hektische hier....

@Sophie: Wat een verhaal!! pffff wat kunnen HA je met een $%^@# gevoel wegsturen he?!

Ik zie ook andere nieuwkomers......helaas welkom hier.

Het gaat hier niet zo heel goed.
    Suzannah haar darmen willen echt niet opgang blijven ook niet met de Forlax. We moeten het nog een weekje aankijken en als het dan nog niet goed gaat dan moeten we bellen.
    Ze is echt verstopt nu. We dachten dat ze aan de diaree was maar dat schijnt een soort overloop te zijn. Als er namelijk een opstructie zit dan kan het er toch een beetje langs komen........het is namelijk heel weinig wat er uit komt.
    Verder is ze dan ook heel onrustig en slaapt heel slecht.
    Hij ontwikkeling gaat vooruit maar ze heeft nog steeds een achterstand....helaas. Ze kan ook niet veel omdat ze door de krampt steeds niet slaapt en daar weer oververmoeid van raakt.
    Maar verder groeit ze heel goed :D En ze kan inmiddels al tussen de 800 en 850ml drinken :D Daar worden we ook blij van.
    Vaste voeding mogen we met 4mnd nog niet gaan proberen omdat eerst die darmen rustiger moeten zijn. We mogen geen wisselingen doen voor haar..........helaas. Richtlijn is nu 6mnd en als het kan eerder maar voor als nog is het 6mnd :( Wel heel jammer maar goed die darmen moeten eerst regelmatig gaan werken.
    En hopelijk ben ik dan een keer niet op 5uur wakker ;)
    Sloppyman vroeg zich af waarom ik steeds zo moe was maar als je dat elke keer om 5uur begint...........
    Ik heb zelfs mijn oudste nu al op de bank zitten! Hij slaapt overal doorheen.
    Morgen weer voor een hysteroscopie, hopelijk hadden ze de laatste keer alles van de placenta verwijderd en geen littekenweefsel veroorzaakt want dan ben ik eindelijk klaar met de bevalling :)
    Zo fijne zondag allemaal!

8. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

@ Siepie: pb is verstuurd.

@ Sloppy: Hè bah, ik dacht nog, geen nieuws is goed nieuws. Heb je de tip van Sophie gelezen voor de darmpjes? Misschien is dat nog een optie. En ik snap dat ze zeggen, niet te veel veranderen voor die kleine meid. Was ook bij Jesse het advies. Elke keer houden we het even stabiel en dan veranderen we 1 ding, zodat je goed weet waar een reactie vandaan komt.
    Moet wel eerlijk zeggen dat bij Jesse de darmen goed gingen werken toen we aan de hapjes gingen. Alsof ze aan werden gezet. Hij vond het wat minder leuk, want dat gevoel kende hij volgens mij helemaal niet.
    Maar ook voor de vaste hap was hier rond de 16 weken een soort omslag al gaande. Hopelijk bij jou ook, want dan ben je er bijna! Maar zielig hoor, zo voor die kleine en haar vermoeide mama.

Ik ga voor je duimen morgen. Tjonge een bevalling van 16 weken, dat komt toch niet vaak voor ;)

@ hier: stap 2 van provoceren en we hebben nog steeds dezelfde Jesse. Zo weer een fles met een deel friso comfort, ben benieuwd. Ik ga er stiekem vanuit dat we bij een erge allergie al een veel erge reactie hadden moeten hebben. Maar de komende dagen even afwachten.
    En verder druk met de sint. Vooral mijn kleutermeisje houdt me 'snachts wakker met vragen, dromen enzo. Ze loopt nu heerlijk in haar pietenpakje rond, we gaan zo naar de intocht.

9. Sophie82

Sophie82 Lid

18 nov 2011
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    @sloppyslayer

Forlax is bijna hetzelfde als macrogolpoeder maar forlax is duurder en er zitten meer hulpstoffen in. Ik begreep van de kinderarts dat macrogol iets krachtiger werkt.Toen mijn dochtertje was opgenomen moest ik speciaal naar de gewone apotheek voor een pot van dit loedertje. In het ziekenhuis hadden ze het niet en wilde de apotheek het ook niet bestellen.
    Ik kreeg meteen een recepte mee voor een kilo, maar die was niet op voorraad of ik ook genoegen nam met een herhaalrecept en een pot van 500 gram. Moest er wel een beetje om lachen omdat ze in het begin 1gr per dag voorgeschreven kreeg.

Ze zeiden ook in het ziekenhuis dat als er echt een fecesplug voor zit een klysma nodig is. Die heeft mijn meisje ook meerdere malen in het zkh gehad. Dan gaven ze haar een halve microlax en was ze er zo vanaf. Zo zielig anders, ze blijven maar persen en ze kunnen er ook een fissuurtje (scheurtje in het slijmvlies) van krijgen en dan willen ze helemaal niet meer poepen. Die microlax kan je ook zo zelf bij de drogist en apotheek halen, maar als ik jou was zou ik gewoon even bellen met de huisartsenpost.
    Ze hebben er zoveel last van en voor hen is het een kleine moeite. Soms moet je gewoon voor je kleintje op je strepen gaan staan heb ik al wel gemerkt.
    Het lijkt af en toe wel dat pijn omdat een baby niet kan praten niet zo erg gevonden wordt. Een week wachten en aanzien vind ik best lang.

Wij mochten trouwens van de KA gerust wat "spelen" met de macrogol. Ze zei dat dit spul absoluut geen kwaad kan en dat het beter is als de ontlasting heel dun is dan wanneer het ze moeite kost.

Ik weet niet hoeveel je geeft, maar wij geven ruim een half schepje van melkpoeder, maar het mocht gerust een hele zijn zei ze. Het spul wordt niet opgenomen door het lichaam, maar blijft in de ontlasting waar het alleen voor meer vochtopname zorgt in de ontlasting.

Nou veel sterkte ermee en een fijne zondag!

10. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

@ hier: drie flesjes verder en nog steeds een gezellige jesse. Hij krijgt per fles 2 schepjes friso comfort.
    Net een iets dunnere poepbroek, dus morgen even afwachten al 2/3 van de fles friso comfort is. Maar kan ook van het fruit komen, heeft hij wel vaker.
    Ik denk dat we voorzichtig blij kunnen zijn.

11. Baco

Baco Actief lid

24 jul 2010
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Super toch!!

12. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @sophie: bedankt voor je uitgebeide reactie. Suzannah krijgt nu 1/2 zakje forlax p/d dat is 2gr.
    Ze heeft nu 48uur geen ontlasting gehad. Morgen moet ik in het ziekenhuis zijn en dan kan sloppyman miss ff langs onze ka lopen als het nog steeds niet gaat.
    Vandaag heeft ze het persen echt even gelaten voor wat het is.... Wel laat ze heel veel windjes.
    Had jou kleintje ook een soort van weerstand met de luier aan doen? Als he haar beentjes om hoog doet om luier er onder teschuiven dan voel ik nu weerstand als ik haar beentjes naar haar buik breng. Het doe haar geen pijn en het is zeker geen luierpijn maar net als of er wat in de weg zit....

@tokkel: spannen hoor! Ik hoop zo voor jullie dat jesse straks op standaart melk kan!

13. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Tokkel, goed nieuws lijkt het. Vindt jesse de flessen nu ook lekkerder of merk je nog geen verschil?

Jeetje heftig hoor die verstoppingen. Strekte!!

14. Meijke

Meijke Niet meer actief

Tokkel, wat fijn! Ik ben voorzichtig blij met je mee!

15. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

@ Nou, fles 4 ging ook prima! Lief dat jullie zo meeleven meiden!
    Helaas nog niet echt beter drinken, maar de neocate heeft nog de overhand in de fles, dus hopelijk wordt dat nog beter.
    Maar dat was ook niet de insteek (wel de stille hoop). We kunnen straks wel iets anders aanbieden, bijvoorbeeld een danoontje ofzo. Dat is al een prettig idee!

@ Sloppy: Jee, zou ook niet te lang wachten hoor. Dat gerommel met haar darmpjes blijft een drama! Zielig hoor.

16. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    dames.........goed nieuws :D Ze heeft weer wat gepoept :D
    Waar je al niet blij van word. Het was een goede volle luier en er was ook wat harde stukken mee gekomen.......sorry voor de details :)
    Sloppyman loopt morgen even langs de KA om te kijken wat ze kunnen doen.
    Haar buikje is nog wel opgezet dus we zijn er nog niet maar er is weer een begin.

17. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @tokkel: ja zo zat ik ook te denken dan kan je straks andere melk producten aanbieden en kan hij op een andere manier aan zijn vocht gaan komen. Geeft voor jullie ook meer rust! Mijn duimen draaien voor jullie hoor.

18. Want2be

Want2be Fanatiek lid

30 aug 2010
    1.272
    0
    0
    Vormgever
    Zuid-Holland
    Sloppy, welke medicijnen krijgt jullie meisje?

Ik kwam me juist weer even melden hier om te vertellen dat krampen bij de nexium ernstige verstopping kan veroorzaken! We hebben nu die alcoholvrije zantac. Zou minder bijwerkingen moeten hebben.

Verder blijft het tobben hier, dus ik ben een trouwe meelezer, maar reageren lukt haast nooit ;)

19. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    @sloppyslayer Ik gebruik ook forlax voor Thijs, hij krijgt een heel zakje per dag. Hier werkt het supergoed, hij heeft keurige luiers. Helaas is hij nu ziek dus kan ik het momenteel even niet vergelijken. maar tot vorige week ging het super! Het duurde idd wel een paar dagen voor het echt aansloeg. succes!

@tokkel, hopelijk is het geen kma, dan hoef je later niet op elke verpakking etc te controleren wat er in zit. ik help het je hopen. fingers crossed ;)

20. Want2be

Want2be Fanatiek lid

30 aug 2010
    1.272
    0
    0
    Vormgever
    Zuid-Holland
    Wij kunnen de muur opnieuw witten in de kinderkamer: forlax werkte iets té goed!

Deel Deze Pagina