Het grote Reflux topic

Discussion in 'Baby en dreumes' started by smartie1980, May 11, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

@ Heide: Was standaard beleid en ging compleet tegen mijn gevoel in. Jesse vindt de friso erg smakelijk. Ben er nu wel achter dat de 160 cc water met 8 schepjes comfort een soort dikke brei wordt. Hij drinkt dus jammer genoeg niet meer, maar het smaakt hem wel en hij drinkt rustig, wat al een hele vooruitgang is.
    Ben vandaag gestart met 6 schepjes comfort en 2 schepjes standaard, even kijken of het minder dik wordt. De dietiste schrijft alles voor, maar had even niet rekening gehouden dat de comfort van zichzelf al dik wordt.
    Persoonlijk vind ik de friso lekkerder smaken. Mijn dochter was ook een friso-fan, kwamen we ook na maanden achter.

@ Fluitekruid: Leuk broodjes eten! Wordt dan zo gezellig aan tafel. Overal brood.

2. heide

heide Fanatiek lid

Oct 8, 2008
    2,043
    0
    0
    begeleidster gehandicaptenzorg
    noord-limburg
    Tokkel: hmm, dan denk ik dat we ook maar aan de friso gaan straks. Over 2 weken is ze al 6 maanden :$.

Even een vraagje: als je van opvolgmelk 1 naar 2 overstapt mag dat gewoon in één keer, of moet je dat ook opbouwen?
    Ik ben dat alweeer allemaal vergeten..:)

3. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

Jul 7, 2010
    3,744
    1
    36
    Friesland
    Volgens mij mag je in 1 keer van 1 naar 2 maar wij gaan van comfort 1 naar comfort 2 en mengen het deze week. Zit wel verschil in want het schepje van de nr 2 is groter en maar dat hoort zo aldus de voedinsgdeskundige van friso op het forum. ook schijn t er wat minder JBPM in te zitten waardoor het wat dunner kan worden.

Tokkel; waarom geef je nogal weer zoveel schepjes op 180 cc?? En moet dat nog nu hij zijn flessen zo lekker leegdrinkt?

4. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

@ Heide: Gaat snel hè! Wij zijn bij mijn dochter toen ook gewoon van 1 naar 2 gegaan.

@ Stefanie: Hij drinkt zijn flessen nog steeds niet leeg. De strijd is wel weg, dus hij drinkt rustig en stopt dan ergens tussen de 100 en 150cc. Als hij meer drinkt is het standaard spugen geblazen. Dus nu wordt er niet verwacht dat hij meer drinkt, maar zorgen dat hij zijn voeding binnen krijgt in de hoeveelheid die hij drinkt door er extra schepjes in te doen. Op zich wel een slim trucje, want ik begin hier inmiddels een klein beertje in de box te krijgen, heel anders dan dat magere mannetje van 3 maanden terug.
    En als hij de komende weken wel standaard meer gaat drinken, dan passen ze de hoeveelheden weer aan.

Verder alles goed hier. Meng nu friso standaard met comfort, want het was toch iets te dik. Zijn darmpjes lijken het allemaal te accepteren. Zo weer prikjestijd. Ben benieuwd of hij weer stopt met werken.
    Oh en al 2 dagen een onrustige Jesse als ik niet snel zijn fles in zijn mond doe, hahahaha! Begint helemaal te piepen en huilen. Moet niet gekker worden natuurlijk.

5. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

Oct 5, 2011
    1,748
    0
    0
    NULL
    NULL
    @tokkel, wat fijn zeg! een baby die boos wordt als hij geen eten krijgt! heb je een foto van je 'beertje'?

@heide, je kunt gewoon in een keer over hoor, heb ik hier ook gedaan , nu is thijs absoluut niet kieskeurig wat eten betreft dus ik weet niet hoe andere kinderen op die verandering reageren.

@hier, ik ga vandaag weer beginnen met forlax want zijn ontlasting is weer kneiterhard. en we gaan zo weer gezellig babyzwemmen! ik heb er helemaal zin in!

6. ria30

ria30 Actief lid

Apr 24, 2011
    170
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    schrijven huisartsen ook medicijnen voor tegen reflux of moet je altijd naar een ka.

7. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

Jul 7, 2010
    3,744
    1
    36
    Friesland
    Sommige huisartsen doen het ook maar vaak na telefonisch overleg met een KA

8. siepie

siepie Fanatiek lid

Apr 28, 2010
    3,424
    3
    38
    Ria, dit kan een ha ook doen maar wij lopen bij de ka.

Tokkel, wat een goede berichten!!!

Wij hebben via de kinesiologe een voeding gevonden, nestlé ;)
    Gaan we in dec mee beginnen, 2 om 2 met flessen.
    Logo voorlopig geen .nieuwe afspraak.
    Blijven .op Fruithap zitten.

Verder spuugt ze nog wel wat ...

Liefs

9. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

Oct 5, 2011
    1,748
    0
    0
    NULL
    NULL
    @siepie, welke voeding van nestle? En waarom juist die?

10. ria30

ria30 Actief lid

Apr 24, 2011
    170
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    bedankt voor antwoordt. hopen dat we verwijzing krijgen dinsdag. want ze wil zo graag slapen maar lukt der niet. konstant melk in der mond en veel belllen blazen.

11. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

Jul 7, 2010
    3,744
    1
    36
    Friesland
    Siepie; Ik heb nog een stuk of 5 kortingsbonnen voor gratis nestle 2 als je intresse hebt.

12. Want2be

Want2be Fanatiek lid

Aug 30, 2010
    1,272
    0
    0
    Vormgever
    Zuid-Holland
    Ik liet mijn meiske altijd in mijn armen of op mijn buik/borst slapen zodat ze toch de nodige slaap kreeg!

13. Want2be

Want2be Fanatiek lid

Aug 30, 2010
    1,272
    0
    0
    Vormgever
    Zuid-Holland
    Ik zag goed nieuws voorbij komen... fijn!!

Hier is het nog puzzelen met de medicijnen en alle bijwerkingen die erbij horen...

14. heide

heide Fanatiek lid

Oct 8, 2008
    2,043
    0
    0
    noord-limburg
    Dames bedankt voor de reacties, stom he dat je zulke dingen allemaal zo snel weer vergeet..

Siepie: fijn dat jullie een geschikte voeding gevonden hebben.
    Ik heb ook nog proefverpakkingen en ik geloof ook kortingsbonnen.. als je wil stuur ik ze je toe.

15. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

@ Ria: Nog even doorbijten! Is heftig hè als je kindje zoveel ongemak heeft.

@ Want2Be: Welke bijwerkingen zijn er vooral?

@ Fluitekruid: Lekker gezwommen? En al weer zachte poep ;)?

@ Siepie: Nestlé, spannend of het ook goed gaat. Daar zitten toch koemelkeiwitten in of niet? Ben erg benieuwd. Jammer dat het happen nog niet goed wil lukken.

@ Hier: Iets hardere ontlasting nu ik friso standaard en comfort meng. Net flink persen, maar volgens mij (zo te ruiken) is het gelukt om te poepen. Verder gisteren geprikt, dus een heerlijk nachtje gehad (ahum), maar waar hij vorige keer resoluut stopte met drinken, drinkt hij erg best al 2 dagen. O en had ik al gezegd hoe lekker hij het vindt (ja, kan het even niet laten hoor)!

En op verzoek hier ons beertje die vol verwondering de wereld in kijkt, inmiddels met beginnende onderkin!

16. Want2be

Want2be Fanatiek lid

Aug 30, 2010
    1,272
    0
    0
    Vormgever
    Zuid-Holland
    Hihi... leuk zo'n beertje ;)

Bijwerkingen:
    Nexium > krampen en verstopping
    Zantac / Ranitidine > misselijkheid, verlies eetlust en braken. Nu ook weer eerste signalen van verstopping, dus moeten we even stoppen met de medicijnen... spannend!

17. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

Oct 5, 2011
    1,748
    0
    0
    NULL
    NULL
    @tokkel, wat een leuk mannetje! ziet er gezond uit!
    we hebben heerlijk gezwommen gisteren, de poep is nog steeds hard maar ik blijf nog even een half zakje forlax per dag gebruiken, even kijken hoe het gaat.

18. heide

heide Fanatiek lid

Oct 8, 2008
    2,043
    0
    0
    noord-limburg
    Tokkel: lekker mannetje hoor! En is dat hetzelfde kindje als je profielfoto??

19. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

@ Want2be: Spannend stoppen met de medicijnen. Hier ook vaak ervaren hoor, dat je soms keuzes moet maken, omdat het medicijn dan weer reacties veroorzaakt die weer erger is dan de kwaal zelf. Blijft lastig!

@ Fluitekruid: Hopelijk snel weer gewone poep. Hier ging het vandaag goed.

@ Heide: Ja, zelfde mannetje, alleen bijna 3 maanden later. Was nog even naar een before foto opzoek, maar had weinig tijd vandaag. Heb veel foto's van jesse met een soort getergde blik en frons en dat is helemaal over. hij kijkt voornamelijk de hele dag vol verbazing rond, hahahaha.

20. ria30

ria30 Actief lid

Apr 24, 2011
    170
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    gisterenavond drama hier de huisartsen post gebeld en zeiden kom gelijk maar. die heeft ons doorgestuurd naar de dienst doende ka.
    advies gekregen 6x per dag 135 voeding met 2 schepjes jbm. medicijnen was is niet bewezen dat dat help zei ze hopen dat dit gaat werken.
    de ka vond het onzin om der in de bed te laten huilen tewijl ze in de draagzak rustig is. ze is niet overprikkeld zei ze daar zijn we erg blij mee.

blij te lezen dat veel mensen het beter mee gaat.

Share This Page