Het grote Reflux topic

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door smartie1980, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

@ Natas: goed zo, ben benieuwd. Hier ook een blij kind als hij zijn spuitje ziet. Wij geven 2/3 zakje en daar gaat het prima mee.

@ baco: klinkt toch wel spannend zo met dat licht. Ik weet van Jesse toen hij erg last had van zijn reflux dat hij weinig prikkels kon verdragen en dus al reageerde als het te licht was. Maar hij had dan niet zo´n aanval ofzo. Ben benieuwd wat de KA 9 dec. zegt.

@ Meijke: wat fijn dat het zo goed gaat joh! Denk je dat het spoken om 21 u nog reflux gerelateerd is of meer leeftijd? Jesse spookt nu ook meer, maar is volgens mij nu een gewoon babydingetje geworden. Als hij rond 1 uur snachts namelijk huilt dan vindt hij het beregezellig als mama komt buurten, hahaha. Geen kreunen en steunen meer, wat een verademing.

Verder gaat het hier ook super. Mijn man en ik hadden het er gisteren nog over, wat een verschil met 2 maanden terug. Alleen maar een wanhopige huilende mama en nu is het zo gezellig in huis. Hier de echte dip van 1 tot 3 maanden, daarna langzaam de weg omhoog gevonden. Vanaf 4 maanden verbeterde het sterk en nu gaat het super goed.

2. Want2be

Want2be Fanatiek lid

30 aug 2010
    1.272
    0
    0
    Vormgever
    Zuid-Holland
    Fijn Tokkel...
    En jouw berichtje geeft mij ook weer hoop :)

3. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Ha meiden, hier begint een spuugvrij mannetje te komen. Hij had al tijden er geen last meer van, maar ook de spoortjes kots op de vloer bij het kruipen zijn verdwenen! Alleen als zijn zus doet alsof hij een paard is en op hem gaat zitten komt er nog wel eens wat uit, maar ja, dat zou zelfs bij mij het geval zijn :D :D :D (Ben echt superblij dat het een fikse bonk man is van 11 kilo, met die rouwdouwdochter van mij :D)

4. heide

heide Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.043
    0
    0
    begeleidster gehandicaptenzorg
    noord-limburg
    Baco: wel goed om je vragen op te schrijven inderdaad, zo vergeet je niks. Wel een flinkerd inderdaad, mijn dochter van 2,5 draagt nog steed smaatje 86 :D. ( is ook maar klein en fijn hoor)

Nats: ben benieuwd hoe de nexium zal bevallen.

Tokkel: wat fijn dat je nu weer mag genieten samen!

5. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    @heide, Bedankt voor de bonnen en het proefzakje!

6. heide

heide Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.043
    0
    0
    noord-limburg
    Siepie: graag gedaan! Ben blij dat ik iets terug kom doen ;)

7. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    @tokkel wat fijn dat het bij jullie zo goed gaat, echt fijn om te lezen!

hier gaat het met de reflux gelukkig ook beter maar verder gaat t helaas nog net zo prut. hij slaapt nog steeds bijna niet en snachts zijn we na het drinkennog weer een uur bezig om hem terug in slaapte krijgen.

en overdag ook zo de hele dag ..Pff vermoeiend want hij word meestal binnen 5 min al weer wakker en dan kan ik weer overnieuw beginnen

8. Meijke

Meijke Niet meer actief

Fijn Natas, hoop dat het helpt!

9. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    meiden, herkennen jullie het verstopte gevoel? Alsof ze verkouden zijn? Mijn dochter heeft dat dus al sinds haar geboorte, nu dus al 11 weken. Aangezien ze medicijnen krijgt tegen verborgen reflux, vraag ik me af of dit van de reflux kan komen. En zo ja, is dat bij jullie kindjes overgegaan en waarmee.

10. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Hey Tokkel, wat een opluchting! Goed om te lezen dat het goed gaat met jullie. Hoe gaat het bijvoeden=

Hier gaat het ook nog goed. Thee hoef ik alleen niet meer te proberen. Dat ging de eerste paar keertjes wel goed, maar ze kots er echt door. Ze eet ook nog precies wat nodig en niet meer. Ik merk wel echt dat rapley haar voorkeur heeft. Als ik nog wel eens denk ´vlug vlug´ te zijn met een prakkie, krijg ik een vies gezicht te zien. Ze houdt niet zo van prakkies. Eet ze amper van. Ik ben nu zelfs langzaam een beetje aan het kruiden met groene kruiden en knoflook. Ze vreet van zulke gerechten:D Dat is wel leuk:D

Wij mogen de medicijnen voor Veerle nog tot januari door gebruiken trouwens. Dan is ze ruim 9 maanden. Ben ik wel erg blij om! Over is het niet, maar het is zo wel goed in de hand te houden. Al met al heeft het dan best lang geduurd...

Verder is ze zoooooo ondeugend, echt, dat koppie van haar, zo fanatiek vooral als ze door heeft dat je iets niet wil:$:D

11. Kwekijzer

Wat fijn dat het bij jullie ook beter gaat! Wat een tijd was het he...?:)

12. Kwekijzer

@ siepie en heide,

Hoe is het bij jullie? En de rest van de 'oude' garde?

13. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

Wat super joh! Lekker zo'n ondeugend meisje. Kruipt ze al??? Fijn hè, eindelijk helemaal genieten!

Verder gaat bijvoeden super. Hij eet alles als een malle op, wel soms met wat meer oprispingen, maar dat komt omdat hij best veel eet. En hij drinkt dus sinds een week alle flessen op, ongelovelijk. Wordt wild als hij zijn fles ziet en gaat keihard huilen als het allemaal niet snel genoeg gaat. Ik weet dus echt niet wat ik mee maak. Ben helemaal blij!

14. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

Hoi meiden,

even een paar dagen weinig gereageerd, werk en sintdrukte. Kleutermeisje is hyper ongeveer, dus blij dat het na maandag weer voorbij is.
    Jesse doet het ontzettend goed. Paar dagen onrustig en mopperig geweest, maar vandaag weer gezellig. Hij zit in de typische babyfases, éénkennig en volgens mij zijn zijn tandjes erg actief.

@ adnalie: heb via pb gereageerd.

15. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Hier nu een aantal dagen de nexium in gebruik en wat een verademing zeg. Ik lepel het naar binnen en dat gaat prima. Ze sabbelt er lekker op en het allerbelangrijkste het werkt super.

16. heide

heide Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.043
    0
    0
    noord-limburg
    Kwekijzer: fijn dat het zo goed gaat bij jullie! Hoe doe je dat rapley?
    En heerlijk he zo'n eigenwijsje, leuk is dat als ze ouder worden en je echte karakters ontwikkelen. :)

Tokkel: die is een inhaalslag aan het maken met drinken en eten :D, groeit hij nu dan niet ook harder daardoor?
    Eenkennig zie ik hier nu ook wel een beetje inderdaad, ze heeft duidelijk haar voorkeuren. Oh ja, die Sint he..leuk maar veel kinderen gaan er een beetje door stuiteren nu.pff.

Hier gaat het eigenlijk ook goed, we proberen vanalles van bijvoeding uit. De ene keer eet ze er heel veel van en de andere keer maar een paar hapjes, maar dat geeft niet. Wel eet ze geloof ik liever potjes...steeds als ik iets zelf maak eet ze maar een beetje.
    En bij sommig eten merk ik ook dat er nog wat meer terugkomt, maar ze heeft er geen last van. Nou ligt ze natuurlijk ook nog maar weinig stil ;).

17. heide

heide Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.043
    0
    0
    noord-limburg
    Natas: fijn dat het met nexium goed gaat nu!

18. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

@ Natas: Welkom bij de fanclub! Wat een heerlijk middel hè!

@ Heide: Maakt jouw peutermeisje het al een beetje bewust mee? Mijn dochter vond het met 2 jaar ontzettend spannend, met 3 jaar ging ze het echt bewust meemaken en nu is ze niet meer te houden, hahahaha

Heb van de dietiste weer nieuwe voedingstips gekregen. Hij mag ook wat boter of olie door zijn hap, dan worden mijn eigen hapjes iets smaakvoller. Weet niet of jij dat al doet? Ik ga van de week voorzichtig wat boter proberen.
    En hij drinkt inderdaad alsof zijn leven er vanaf hangt. Zo zielig, die arme jongen heeft al die maanden gewoon honger gehad. Waarschijnlijk denkt die, nu alles drinken, voordat je het weet komt mama weer met die troep aan.

19. heide

heide Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.043
    0
    0
    noord-limburg
    Tokkel: oke boter, zal het eens proberen. Wist niet meer dat ze dat nu al mogen...
    Nee, Nienke vind het wel leuk allemaal, maar het is niet zo dat ze zich bewust is van alles. Op school krijgen ze dat geloof ik allemaal meer mee inderdaad.

20. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Yup, alsof er continu slijm hoog in de keel/neus zit. Een soort gesnurk of gerochel ook, vooral tijdens het fles drinken. Had mannetje hier ook vanaf de geboorte, en iedereen maar zeggen dat het van het ingeslikte vruchtwater kwam. Maar het ging nooit weg, en zelfs nu ademt hij altijd luidruchtiger dan zijn zus deed.

Deel Deze Pagina