Het grote Reflux topic

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door smartie1980, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    We moeten vandaag een fles gewone melk gaan geven en dan kijken hoe ze reageert. Morgen belt het cb hoe het gegaan is. Volgende week heb ik een afspraak staan bij de ha om de medicijnen te bespreken.

Maar als ik jullie zo hoor, zal het rochelen, hoesten, kokhalzen gewoon blijven, ook al krijgt ze een ander medicijn. Toch? Of heb ik het verkeerd begrepen? Dat zijn namelijk nog de dingen die me gewoon niet lekker zitten.

2. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

@ Adnalie: nee, medicatie kan er wel voor zorgen dat de klachten minder wordt. Wij merkten met nexium dat er veel minder omhoog kwam, omdat nexium zorgt dat er minder maagzuur wordt aangemaakt. Het gaat niet helemaal weg, maar zorgte hier wel voor een grote stap vooruit.

Succes met het provoceren. Moet je meteen een heel flesje geven? Wij moesten het namelijk opbouwen. Eerst een keer 10 cc en dan kijken wat er gebeurd en daarna rustig gaan mengen met de melk. Mocht het geen KMA zijn, dan adviseer ik friso comfort. Die melk wordt van zichzelf al dik en Jesse ging met die melk veel rusiger drinken.

3. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    Wij moeten idd een hele fles geven..... We zullen wel zien.

Maakte jesse nou ook zo'n rochelend geluid tijdens en net na de fles? en is dat dan over gegaan met nexium? Want dan zou ik toch aan de ha kunnen vragen of hij dat wil voorschrijven. Ze krijgt nu zantac en huilt bij hetopkomen van de voeding niet meer dus ik denk dat ik ervan uit kan gaan dat er geen maagzuur meer om hoog komt?!?

4. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Tokkel: margarine, is dat bakboter of boter uit een kuipje voor op brood? Ik dacht zelf eerst ook aan roomboter, maar ik vraag me af of als ze in hun vroege jaren veel roomboter en andere volvette produkten eten, ze niet later een grotere kans hebben op hoog cholesterol? Het zit hier wel een beetje in de familie ook; niet overgewicht, maar wel hoog cholesterol. We zijn wel allemaal verder heel slank, maar hoog cholesterol is natuurlijk voor hart en vaatziekten funest, ook al ben je nog zo slank...

@Kwekijzer: weet jij over bovenstaande aan Tokkel misschien meer?

5. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

@ Jessmin: Ik wilde zelf die vloeibare boter in flessen gaan geven, waar je dus ook taarten mee bakt enzo. Van blue band. Dat is net iets anders dan boter voor op brood.

6. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik had vandaag moeten gaan werken en heb ook verlof tot half januari, daarna kijk ik eventjes verder. Zie het totaal niet zitten om haar achter te laten bij opa en oma.

Slijmerig klinkt ze ook, lijkt vooral veel op een verkoudheid. Stikgeluiden klinkt echt als : 'Hieeehieeeep' endan slaapt ze gewoon verder. Ze word er geeneens meer wakker van. Ze slaapt 's nachts echt super, maar overdag heeft ze er meer last van lijkt het.

7. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

@ mamaenmini: refluxkindjes slapen 'snachts beter omdat ze moe zijn van de onrust overdag. Heeft jouw meisje rond een uur of 5 'snachts ook weer een slecht moment. Heel veel refluxkindjes hebben dan wat meer last. En overdag ook.
    Hiephiep was hier ook. Nu nog soms als hij bijvoorbeeld fruit heeft gegeten.
    Nadat Jesse eindelijk goed behandeld werd voor zijn reflux zijn we via rust en regelmaat en tijdelijk inbakeren het ritme weer terug gaan brengen. Hierdoor sliep hij overdag beter. Wel regelmatig even speen brengen. Nu gaat het ontzettend goed en slaapt hij overdag in zijn slaapzakje prima.

En goed hoor dat je langer thuis blijft. Ik ben sinds enkele weken weer begonnen. Kon eerder ook echt niet weg. Als het straks met mini beter gaat (en geloof me dat gaat echt gebeuren, hou vol!) dan moet je zelf ook enorm bijtanken. Mijn zorg is de eerste maanden volledig naar Jesse en mijn dochter gegaan en nu merk ik pas hoe moe ik ben. Goed op jezelf letten hoor. Werkt je werkgever een beetje mee?

@ Adnalie: hoe is het provoceren gegaan?

8. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Ik zou zeggen, kom even naar het 'rapley' topic. Zogelukkig kan dit heel erg goed uitleggen, die heeft daar meer kaas van gegeten dan ik.

9. Kwekijzer

Het gaat hier echt wat minder de laatste tijd, niet slecht, maar gerommel, beetje zeurderig, wisselend 'goed' drinken, onrustig drinken. Minimaal drinken overdag en nu de laatste weken is ze 'snachts echt onrustiger. Afgelopen nacht was het om 00 uur echt luchtalarm en was ze pas tevreden na een fles. Vanmorgen om 5 weer. Vervolgens rond 7 weer een fles. Ze moet denk ik ook inhalen wat ze laat liggen. Ze dronk beter grotere hoeveelheden, maar dat lijkt dus weer minder goed te gaan.

10. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Kwekijzer: hé dat is wel raar zeg.. En die sprong zou toch inmiddels over moeten zijn... Iets veranderd in het eten? Nieuwe dingen gegeven? Kun je me de link geven naar het Rapley-topic, evt met waar de uitleg van ZoGelukkig staat over roomboter? Ben niet bijster slim met de zoekfunctie hier (eigenlijk nergens trouwens, haha).

11. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

@ Kwekijzer: ik dacht meteen aan de 9 maanden sprong. Daar zou ze nu midden in moeten zitten. Kan dat kloppen? Of anders tandenwerk?

12. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Hey meiden,

Ben er niet zoveel meer maar net als bij tokkel gaat alles hier best wel goed. Merk wel dat nu we grotendeels overzijn op vast voedsel het spugen stukken beter gaat. Terwijl ze maar 90 cc minder krijgt dan 2 maand geleden. het brood, fruit en groente wat er bij is gekomen helpt toch denk ik. We dikken sinds we aan de nr 2 van friso comfort zitten ook niet meer extra in. de nexium is nog wel nodig. Morgen weer naar de KA voor controle

Roomboter; volgens mij is dit omdat dit het meets pure ingredient is zonder gekke bewerkingen en toevoegingen. Onder voeding is nu zelfs een topic over boter. de eerste vier jaar heeft je kindjes de vetten ook nodig voor d eontwikkeling van de hersenen en haalt er heel veel vitamines uit. Ik geef hier ook roomboter maar dan een met ook olie erbij zodat het smeerbaar is.

verder knuffels aan een ieder die het nodig heeft en met en paar maand wordt het beter. rondom pagina 150 zaten wij nog midden in alle ellende en nu is het echt 180 graden anders

13. Kwekijzer

http://www.zwangerschapspagina.nl/voeding/247376-rapleymamas-348.html#post11529553

14. Kwekijzer

ja, ik dacht eerst de 8 maanden sprong, toen haar tanden, nu misschien haar 9 maanden sprong...*huil* Ze is 11 dagen te vroeg geboren, aan het begin was ze dus 11 dagen later met sprongetjes, ik weet niet of dat nu uit maakt? Welke sprong het ook is, die ben ik wel zat:D

Ik heb vannacht in mijn bed kunnen blijven liggen, maar ze is wel een paar keer wakker geweest. Eerlijk gezegd heb ik haar gisterenavond de andere helft van de Losec maar gewoon gegeven. Ik ga dat mooi uit proberen, kom er snel zat achter of dat het is. Verder heeft ze om 18:00 uur gisteren pap gehad en om 19:00 nog een flesje van 90cc (had meer kunnen zijn). Daar tussen in heb ik haar op een banaan laten happen, dat is op het moment het enige fruit wat ze wil:( en heeft ze nog een broodkorst gegeten. Verder hebben we haar om 22:00 uur wakker gemaakt voor nog een fles. Goed afgetankt de nacht in laten gaan.

15. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ze is de hele dag vooral onrustig dus niet alleen om 5 uur, slaapt max een uurtje overdag en dan wel de hele nacht door. Woensdag weer even over hebben bij de kinderarts. Ik geef haar nu maximale dosis nutriton, merk wel dat ze nu veel winderig is.

Over 3 maanden mag ze vast voedselm kijk ernaar uit!

16. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    even een vraagje...
    max spuugt sinds twee dagen heel veel...ook nog een uur na de voeding ofzo en ik zie hem steeds slikken/kokhalzen. gister heeft hij nauwelijks gedronken :$ en vandaag gaat het wat beter maar het spugen/kokhalzen/oprispen is nog steeds...
    kan het dat hij reflux heeft en dat dat pas met 3 maanden is gekomen? of is hij misschien gewoon niet zo lekker en komt dit weer goed?

17. Kwekijzer

Bij onze dochter merkte ik heel snel dat het niet soepel verliep. Al met een week dat ik de bv niet vond gaan zoals het zou moeten (niet soepel) enz enz.

Hoe lang heeft je kindje dit nu? Want er heerst wel van alles. Je moet het wel even goed in de gaten houden dat hij wel vocht binnen krijgt, anders moet je aan de bel trekken bij de ha ofzo.

18. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    hij heeft het sinds dinsdag. gister heeft hij twee keer maar 60/70cc gedronken :( en een keer was hij onder het drinken aan het kokhalzen en spugen :( maar omdat het hem steeds in zijn keeltje zit dacht ik aan reflux...

19. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik wil toch even wat vragen.. Van dit forum heb ik begrepen dat Zantac zijn werking kan verliezen/verminderen bij langer gebruik.
    Dit heeft mijn vriend aangekaart bij de (vervangende) huisarts en zij had er nog nooit van gehoord. Maar ze ging het uitzoeken en belde terug. Zij vertelde dat ze alles heeft nagezocht, ook internet en dat daar niets over te vinden is.. Ook zegt ze dat dit het enige veilige middel is voor kinderen onder de 1 jaar..
    Terwijl ik hier toch dingen als Nexium en Losec voorbij zie komen (ken het uit de praktijk via mijn werk)
    Gelukkig gaat het hier nu goed met de Nutramigen, Nutriton en de Zantac na ophogen Nutriton.
    Vond het wel raar eerlijk gezegd!

20. Kwekijzer

Ik begrijp van jou dat hij gisteren en vandaag in totaal maar 120/140 cc op een dag binnen heeft gekregen en dat hij daarbij spuugt? Heeft hij nog wel natte luiers? Ik zou, als je nog geen arts gewaarschuwd hebt, nu echt de huisartsenpost hierover bellen! Je kindje moet per dag minimaal 450cc vocht binnen krijgen om niet uit te drogen. Dat is in de minst ideale situatie.

Deel Deze Pagina