Het grote Reflux topic

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door smartie1980, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht

nee nee! sorry, beetje onduidelijk misschien:) hij heeft twee keer normaal gedronken maar wel "veel" gespuugd en tot een uur erna nog en twee keer kreeg hij inderdaad maar 60/70 naar binnen...dus in totaal zal hij 500cc hebben gehad? heel weinig maar vandaag gaat alweer beter dus vandaar dat ik nog niet echt aan de bel heb getrokken maar wel even de vraag bij jullie neerleg :)

2. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Ok, ja, dat is en blijft lastig vind ik te beoordelen. Veerle heeft en drinkt nog met periode's maar 500cc. Wat ik dan wel altijd gedaan heb is haar sowieso 5 voedingen aanbieden, ook als ik haar daarvoor wakker moest maken. Maar wat me wel opvalt is dat ze dit met periodes ook weer in wil halen. Zolang je een kindje ziet wat actief is, wakker is als het wakker moet zijn en niet kreunt is er meestal geen nood aan de man. Vertrouw op je gevoel.

3. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    ja dat van dat inhalen is hij volgens mij vandaag aan het doen, hij drinkt elke fles leeg! ik heb hem gister inderdaad wel nog een flesje extra aangeboden nu je het zegt. ik ga het eens aankijken. bedankt voor je advies in ieder geval! :)

4. Baco

Baco Actief lid

24 jul 2010
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor wie ons verhaal een beetje volgt (reflux / epilepsie)....

Morgen dan eindelijk onze afspraak bij de KA!

Heb een A4 vol vragen geschreven :p

5. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

Klinkt toch wel sprongachtig hoor. Die van 9 maanden is even heftig heb ik begrepen. Dan komt het spoken 'snachts weer terug. Hopelijk vannacht een betere nacht.

6. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

@ Frannie: Echt weer heerlijk die artsen. De werking van Zantac wordt minder omdat je kindje groter wordt en dus moet of de dosering of het middel aangepast worden. Bij Jesse heeft de Zantac hoogstens 2 weken gewerkt en toen had hij echt weer klachten, ook na ophogen. Nexium mag, net zoals veel medicijnen, niet onder de 1 jaar, tenzij het op doktersvoorschrift wordt gegeven. Toen wij merkten dat het met de zantac niet goed ging en de klachten terug kwamen heb ik gewoon in het ziekenhuis gemeld dat ik nu nexium eiste en niet weg ging voordat ik het mee kreeg. De arts gaf het toen zo mee en daarna zagen wij binnen 2 dagen zo veel vooruitgang.
    Fijn dat het wel beter gaat! Houden zo!

7. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

Wij zijn met 4 maanden voorzichtig begonnen met bijvoeden, onder begeleiding van dietiste (Jesse werd toen nog verdacht van KMA). Wij merkten hier positieve veranderingen met bijvoeden. Zijn darmpjes werden er rustiger van en hij ging veel beter poepen. Misschien een idee om wat groentehap te geven (fruit is erg zuur). Werkt niet bij iedereen hoor, dus kan ook niet een oplossing zijn, maar wij hoefden dus niet te wachten.

8. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

Heel veel sterkte! Hopelijk goede berichten en duidelijke antwoorden.

9. Kwekijzer

ja, vond de ka ook wel. Ze krijgt nu 3 dagen 10 mg losec, als we niet een gigantisch verschil zien, dan moeten we weer terug naar 5 mg. Anders zou het een stap achteruit zijn.

10. Kwekijzer

Vanacht is ze 1 keer vol overtuiging wakker geweest..... we hebben haar even laten huilen, ze was ook zo weer klaar. Drinken kon het nu ook echt niet zijn, ze zuipt en ik heb haar weer om 18 pap gegeven, om 19 nog wat melk uit de fles na (120cc) en om 23 heeft ze 180cc gedronken.

Uiteindelijk heeft ze daarna doorgeslapen totdat ik om 8:00 uur wakker werd:$ dat was niet helemaal de bedoeling *schaam*

11. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

@ Kwekijzer: Heerlijk even lekker uitslapen met zn tweetjes! Wij beginnen de dag ook uiterlijk om 8 uur 'sochtends (en ik noem het dan uitslapen, hahahaha). Meestal meldt Jesse zich iets eerder. Maar op dit moment door gewoon lekker te brabbelen, zo gezellig.

Ik herken de symptomen van jouw dochter. Mijn dochter heeft ook rond de 9 maanden en net na haar eerste verjaardag (sorry er komt binnenkort nog een sprong aan) gespookt 'snachts. Volgens mij vind er dan weer van alles plaats in hun hoofdjes, gaan ze dromen en willen ze mama lekker in de buurt hebben.

En dat spoken houdt jammer genoeg niet op hoor. Hier vannacht een 4jarig spookje die stiekem naast mama in bed was gekropen, hahahaha. En broerlief heeft voorbeeldig doorgeslapen.

12. Meijke

Meijke Niet meer actief

Geeft toch niet Kwekijzer :D! Had ze het slapen ook even nodig blijkbaar!

Hoop dat het een sprongetje is voor je (al is dat ook niet fijn natuurlijk) en dat je qua medicatie op 5 mg kan blijven zitten.

Hier wil de KA nog even wachten met afbouwen. Ongeveer met een maand of 11 en dan als ze 1 is zonder.

Even klagen hoor meiden...we zijn MOE :D. Ze heeft sinds ze geboren is nog geen nacht gehad dat ze niet een paar keer wakker werd. Okee, hoort erbij denken we dan nog. Alleen nu is ze sinds 2 maanden zo aan het hoesten en het wordt steeds meer. De afgelopen 2 weken wordt ze zo 4/5 x per nacht wakker! En meerdere keren niet alleen voor een speentje, maar echt een uur wakker ofzo! Vannacht was ze tussen 1.00 en 3.00 onrustig. Van die keiharde hoestbuien, waar ze bijna in blijft voor m'n gevoel. Vandaag weer naar de HA, 3e keer in de afgelopen tijd. Hoop dat die iets voor ons kan betekenen, we lopen behoorlijk op ons tandvlees inmiddels... Het is 7 maanden geleden dat ik voor het laatst langer dan 4 uur aan een stuk geslapen heb...

13. Meijke

Meijke Niet meer actief

Haha wat schattig Tokkel, stiekem bij mama in bed gekropen :)

14. Krekeltje

Krekeltje Niet meer actief

hai meiden,

Ik ben al een tijdje hier niet geweest. :) Jammer, want ik ben niet meer echt van alles op de hoogte, maar aan de andere kant een goed teken: het gaat hier best goed!
    We zijn nu aan het afbouwen met meds. 2,5 maand terug zijn we van 2 naar 1x per dag 10 mg Losec gegaan.
    En nu vind ik eigenlijk dat het super gaat.
    We doen nu een paar keer per week 1x 10 mg Losec, maar slaan ook dagen over. We zijn er pas net mee begonnen, even kijken wat het oplevert. Maar zo hopen wij er uiteindelijk mee te kunnen stoppen.

Goed nieuws he!!:)

Wel hebben we nog Friso Comfort. Dat gaan we er pas al laatste afbouwen.

15. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

@ Meijke: Oh, dat is wel heftig hoor. Krijgt ze geen puf voor haar hoestbuien? Mijn dochter heeft er de eerste 2 jaar erg last van gehad en die moesten we 2 keer per dag preventief puffen en als het erger werd hadden we weer een ander pufje. Dit hielp wel goed.
    Bij haar lag het er uiteindelijk aan dat we in een nieuwbouwhuis woonden die veel te droog was door zo'n luchtventilatiesysteem (zijn heel veel klachten over). Toen we verhuisden naar een ouder huis waren de klachten meteen weg.
    Zou er even goed naar laten kijken, want het is niet normaal dat ze er zo'n last van heeft en dat het zo lang duurt.
    Sterkte! Ik hoop voor jullie snel een rustige nacht.

16. Krekeltje

Vast voedsel: wij zijn ook met 3,5 maand begonnen met groente en fruit en dat hielp wel. Maar dit was wel na advies van de ka.

Meije, pffff vermoeiend. Tegen kriebelhoest heb je wel hoestdruppels van VSM. Ik heb toch het idee dat dat wel werkt.

17. Krekeltje

o wacht, het is al langer aan de gang? Dan zijn die druppels natuurlijk geen oplossing.

18. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Wij hadden 2 weken geleden zelf de Zantac met een halve ml per keer opgehoogd maar ze werd helemaal hyper. Dit bleek hier door te komen en we zijn weer terug naar 1 ml per keer..
    Waar kan je dat vinden dat Zantac zijn werking verliest?
    Ik wil het eigenlijk wel even laten zien daar...
    Het eczeem is bijna weg helaas toch met allerlei crèmes want het was gaan ontsteken. Maar na 2 dagen al bijna niet meer zichtbaar. Nog even door met smeren tot het echt weg is en dan hopen dat het niet meer terugkomt en dan weten we zeker dat het van de voeding kwam. Volgens de vervangster kan ze ook "gewoon" eczeem hebben omdat ik het ook heb. Maar ik was een enrome huilbaby die helemaal onder het eczeem zat met 3 maanden en vraag me af of ik ook niet reageerde op de flesvoeding.. Maar vroeger was het advies laat maar huilen dus er is verder nooit iets onderzocht.

19. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ken je verhaal niet, maar fijn dat je een afspraak heb, en heel slim om een a4 mee te nemen met vragen hahaha had ik vorige keer ook, in mn zenuwen helemaal vergeten uit mn tas te halen..

20. Krekeltje

hihi, dat vergeet ik ook vaak.

Deel Deze Pagina