Hallo Me2, vervelend dat je kindje zo'n last heeft! Zelf ook pas sinds woensdag aan de medicijnen dus ook hier nog niet gelijk een heel verschil. Kan het je niet vertellen hoe snel het gaat werken dus...hoop dat je gauw resultaat ziet!
Na de Losec duurde het een ziekenhuisopname en 2 weken. En toen pas iets beter. Pas nu een week of 7 weken verder vind ik het echt beter gaan.
Pfff, dat verslikken tijdens de fles gaat nooit wennen denk ik...hoesten en zwaar ademen, ze bleef er bijna in voor mijn gevoel... Nu ligt ze weer rustig op mijn borst te slapen
Dank dames! Ben ook benieuwd hoe lang het bij de andere kindjes duurde voordat er vooruitgang werd gezien.... Hier ook 5 dagen opgenomen geweest. NA een halve dag observeren hebben ze al besloten een ph-metrie te doen omdat alles echt op reflux leek. Zat weekend bij en hij had al Ulcogant gehad dus kon de ph-metrie pas na 48 uur omdat Ulcogant een vertekend beeld geeft. Gekke was dat hij eerst helemaal geen refluxklachten had . Maar een paar dagen voor de opname begon het opeens met erg spugen, kronkelen de hele dag, (ver- en terug-)slikken, niet slapen overdag, kreunen, persen en heel veel huilen. Onze andere 2 hadden het probleem dat zij niet konden poepen ondanks de bv en wel gewoon dunne poep, dus wij zaten veel meer in die hoek te denken. Onze oudste is eerst ook dagen ontroostbaar geweest voordat ze het euvel hadden ondenkt. Namelijk door gewoon lactuloze te geven. Hier hielpt dat echter niet dus toen begon er bij mij iets te dagen dat het toch reflux zou kunnen zijn. Hij heeft verder ook echt geen verschijnselen van bijv. KMA, terwijl de andere 2 na een paar weken echt exzeem hadden en erge buikpijn. We zijn nu dus 5 dagen onderweg met Losec en Motilium. Vandaag had ik het gevoel dat het weer wat minder ging, terwijl ik gisteren juist dacht aan stijgende lijn...vanmiddag was echter wel weer wat beter. Wat wel echt beter gaat is dat hij de afgelopen dagen wel elke dag heeft gepoept! Gaat dus kennelijk met ups and downs maar maakt me zo onzeker of het binnen korte tijd wel goed komt...ik wil mijn blije baby terug....
Hier ook een klein meisje met Reflux Ze spuugte hele golven voeding uit maar gelukkig niet de hele dag door! Het voornaamste was het omhoogkomen waarin ze zich verslikte en vreselijke hoestbuien kreeg waarin ze stopte met ademen en hele blauwe lippen kreeg! Zijn toen (weer) opgenomen in het ziekenhuis en ze heeft Zantac gekregen. Maar de Zantac vond ze zo vies dat ze er juist weer erger van ging spugen! Nu ben ik (ff) met de zantac gestopt en wordt ze constant ''hoog'' gehouden, dus ook dr matraje schuin enzo. En moet zeggen het is al een stuk minder!
@vagans; weet niet of je het al geprobeert hebt maar je kan de zantac ook mengen met wat voeding in het speentje van de fles. Zo zijn wij gestart, in het begin spuugde ze het uit en huilen zo vies en nu pakt ze het zo, we mengen het niet meer! @me2, wij merkten gelijk verschil met de medicijnen (zantac en motilium). Het slikken werd veel minder! Onze dochter spuugde niet namelijk maar had dalingen (zie begin van dit topic). Alleen zijn wij inmiddels gestopt met de motilium, kleine had zo'n krampen ervan!!! Ze kreeg dit 4x per dag 0,9 ml. Hoop dat dit jullie bespaard mag blijven maar onze kleine krijstte het uit met de motilium! Wij nu alleen zantac. @hier, het gaat erg goed. Ze spuugt af en toe een klein beetje, wel nog veel bellen blazen en ze heeft moeite met boeren. Verder is ze super gezellig! Qua ontwikkeling gaat het errug snel, we mogen haar nu ook niet stimuleren. Fysio gaf aan dat ze, toen ze zo'n pijn had, afleiding ging zoeken om die pijn niet te 'voelen'. Dit doet ze nog steeds terwijl er nu 'niks' aan de hand is. Herkennen jullie dit? Donderdag mogen wij weer terug naar de ka en logo, ben benieuwd! Groetjes
Siepie, wat ontzettend fijn dat het zo goed met haar gaat!!! En dank je voor je reactie m.b.t. de ontlasting. Inderdaad, dat water erbij was geen succes... We hebben 3 voedingen 10 cc water toegevoegd en dat was 3x spugen, terwijl ze normaal nooit spuugt. Het is echt verborgen bij haar. Vraagje van deze onzekere mama..., is dat verslikken ook gevaarlijk. Piepend ademhalen, hoesten...en zo verslikken dat het lijkt alsof ze geen adem meer krijgt. Dan is ze helemaal in paniek...en ik ben er ook niet gerust op. De KA vroeg woensdag of ze wel eens onregelmatig ademhaalt en toen zei ik van niet. Dacht gewoon aan hoe ze normaal ademhaalt. Maar eigenlijk doet ze dat wel, als er voeding omhoog komt en ze zich verslikt, dan lijkt het alsof ze even niets doet en daarna ademt ze supersnel... Maar misschien beeld ik me in dat ze echt even stopt. Is het gevaarlijk? Wat ben ik toch "blij" met dit topic, al hadden we natuurlijk allemaal liever dat we deze niet nodig hadden...
Siepie: hoe wisten jullie dat zij krampen kreeg van de Motilium? Hier lijkt de Motiulium juist te zorgen dat hij een goede stoelgang heeft waarvan ik vermoedde dat dat hem ook dwars zat (het niet kunnen poepen ondanks de dunnen bv poep), doordat hij nu elke dag heeft gepoept kan ik dat weer elimineren als hij huilt als oorzaak..... NB hier vanaf dag 1 inderdaad moeite met boeren. Dat gaat nu een stuk beter, maar soms lijkt hij "bang" te zijn om te boeren....
Meijke, gebruik je nog de difrax s-fles? Ik kan je toch echt de dr.Browns aanraden met ventiel. Ze zal er zooo veel rustiger mee drinken en makkelijk kunnen boeren. Heb er nog 2 liggen hier. Kan ze zo aan je opsturen, hoef je alleen bij etos 2 speentjes nr.1 te kopen en kan je het proberen. Pb me anders maar. Het is echt een fijne fles. Hebben hier nu de grotere maat en laatst avent geprobeerd. Ging gelijk mis....veel lucht en te snel drinken. Me2, je moet het wel 4/5 dagen geven de losec en pas na 2 hele weken gaat het echt goed werken, misschien ook omdat het wat moeilijker te geven is en niet alles altijd goed naar binnen gaat? Even doorzetten dus.. Van motilium krijgen veel kindjes kramp en hier hebben we die al snel achterwege gelaten. Niet ieder arts geloofd dat het nou echt helpt bij reflux, kindjes kunnen er ook erg onrustig van worden. Zantac is echt een zuur binder. Werkte bij onze eerste echt binnen 4 dagen HEEL goed. Mocht losec bij jullie niet goed werken kan je altijd vragen of je zantac mag proberen. Het verschilt gewoon per kind hoe goed het aanslaat. Charlie
Hier sluit ik me bij aan!! Wat een super fles is dat zeg! We gebruiken hem nog steeds. Echt een aanrader. Verder wil ik iedereen even een hart onder de riem steken. Het komt écht goed! Onze meid is alweer wat ouder dan jullie kids, maar we hebben ook een nare tijd achter de rug. Schouders eronder en genieten van de mooie momenten! Jullie doen het allemaal super!!
Charlie: dank voor je antwoord, maar Zantac wordt toch eerder voorgeschreven bij minder ernstige klachten? Maar zeker het overwegen waard dus! Hier was het slokdarmpje al echt verbrand.... Zoals gezegd ben ik wel blij met de Motilium want Guus kan eindelijk goed poepen. Leoschepje: wat fijn dat het bij jullie beter gaat! Wanneer had jij het idee dat het allemaal meer onder controle was? dank voor de bemoedigende woorden....ben soms zo verdrietig....is mijn derde kind en soms lijkt het alsof ik nooit eerder kinderen heb gehad, is soms zo gissen waar hij last van heeft....
@me2, dat kan wel inderdaad over Zantac, is minder sterk, maar mijn eerste stikte echt in het zuur en had van dat dikke slijm in haar mond, huilde ook echt veel en hard en had er op een heel andere manier weer last van dan mijn zoon. Bij haar hielp Zantac dus heeeeel goed, na 4 dagen een heel ander kind. Bij hem helemaal niet. Bij hem Losec ook niet erg maar Nexium weer wel... C.
Vraagje over de dr Brown, komt de voeding er wel heel makkelijk uit? Veerle drinkt nu van de difrax (voordeel is dat het een hele kleine speen is die erop zit en daar sluit haar mondje goed omheen, ze heeft een klein mondje) met speen L. Als ik haar meer laat werken voor haar voeding, dan drinkt ze de helft van wat ze nu binnen krijgt. Dus maak ik het haar gemakkelijk. Ze zuigt wel krachtig, maar ze geeft het na 40cc op ofzo. Ze begint heel enthousiast en dan is het dus klaar. Mij lukt het wel om haar 120cc te laten drinken, maar een ander dus niet. Die fles ziet er inderdaad wel uit als een fijne fles, maar zijn de speentje groter dan van difrax en moeten ze er echt voor werken om de voeding eruit te krijgen?
Hoi, Voeding komt er prima uit bij Dr. Browns, ik weet niet wat het is maar kindjes drinken er rustiger uit. dat verslikken deed Ben ook erg in het begin met Avent flesjes. Met Dr. Browns was het over. Ik heb wel altijd nr. 1 en 2 spenen bij de hand. We beginnen met 1 en switchen na 10 minuten naar nr.2. Dan doet hij er 20 minuten over. Zo moet je gewoon even kijken hoe het werkt. Elke kindje heeft natuurlijk een andere zuigkracht en het verschilt per keer. Als Ben een grote poepbroek heef gehad drinkt ie 3 x sneller bij de volgende fles . Dr. Browns heeft ook smalle hals flessen en brede hals flessen. Ben drinkt ook goed uit een smalle hals, passen de lipjes inderdaad fijn omheen. Speentjes zijn qua formaat hetzelfde, want ik heb hier ook Difrax liggen, maar of ze qua werking hetzelfde werken weet ik niet.. C.
Even vraagje. Mijn ka heeft advies gegeven nu al te starten met bijvoeding, zodat de reflux midner wordt. Ze is pas over een weekje 4 maanden. We zijn er vorige week mee begonnen, maar heeft ze dus harde peop. Echt keutels. Hebben jullie tips? Toch stoppen met hapjes, of juist door gaan voor gewenning?
Suenne je kunt de speen van de difrax gewoon in de Dr Brown's fles duwen. Hier heeft S ook de difrax speen daarop omdat hij de dikkere voeding niet goed door de Dr Brown's spenen kreeg of het net te snel kwam. Dus gewoon enkel de fles veranderen en de fles zelf doet toch nog zijn werk verder tegen krampen enz Me2 Hier heeft het 11 weken geduurd eer dat er een oplossing was. Zantac en motilium hielp hier absoluut niet. Na overstappen op een andere ka en we van hem Losec en Nestlé NAN AR kregen ging het ineens goed en kan hij nu zelfs zonder medicatie. Als ik me niet vergis woonden jullie toch in Zwitserland is het niet? of vergis ik me nu Dan moet je daar ook zeker de Nestlé NAN AR kunnen vinden
Hier hetzelfde meid alleen het is nog niet echt beter. Het gaat iets beter als ik zelf appel met peer maak. Dan kan hij wat beter poepen maar anders gaat het heel moeilijk.
Wij merkten bij de overstap naar Enfamil AR voeding een wereld van verschil. Daarnaast heeft ze een enorme sprong gemaakt toen ze 4 maanden was. De ka noemde het dan ook de fameuze '4 maanden'... Volgens hem ging het wel bij meer kinderen lastig tijdens de eerste 4 maanden van hun leventje. Maar och, wat ben ik ook super verdrietig geweest zeg. Ik zag het soms totaal niet meer zitten. Daarom ook mijn bemoedigende woorden, want het gaat écht over! Geef het de tijd...
Ons Wondertje: wij wonen in Zwitserland inderdaad. Ik geef echter BV dus geen flesvoeding hier. De KA raadt ook af van voeding te veranderen. Dat wil ik ook niet. Heb de anderen ook 7 maanden bv gegeven. Hij heeft gek genoeg verder ook geen symptomen van kma, de andere kids wel.