@Baco: ik zat nog iets te bedenken. Is het geen atypische reflux? Atypische reflux: bij deze vorm van reflux belandt de maaginhoud in de luchtwegen. Hierdoor kunnen er problemen ontstaan met de ademhaling, maar kan ook bronchitis, astma, keelontsteking of apneu zich openbaren. Apneu is het plotseling tijdelijk wegvallen van de ademhaling.
Bedankt meiden... voor jullie uitgebreide reacties!! Wat fijn dat jullie meeleven, meedenken en jullie ervaringen delen!! Hier is het een stukje rustiger na een half zakje Nexium. Wat werkt dat spul toch goed! Nu hopen dat haar darmpjes het aankunnen... De hele nacht knetterden haar winden me om de oren en produceerdse ze slijm ipv ontlasting. Het blijft dus nog even spannend! Ze is nu aan het piepen, dus ik ga er weer vandoor... Tot later
Hoi lieve dames Ik zie dat er al een heleboel gereageerd is, maar ik hoop dat ik mn verhaal ook nog kwijt kan en me kan aansluiten. Ik heb niet alle 140+ pagina's gelezen, dat lukt me niet. Ook ik heb een dochtertje met een reflux. Ze heeft al vanaf dat ze 8 dagen is af en aan verhoging. Ze schommelt tussen 37.3 en 37.9. Ook kan ze haar vacuum aan de borst niet goed houden en haar tongriempje is geknipt. Helaas heeft dit niet veel gedaan. Ook doet ze soms projectielbraken, maar sowieso moet ze veel sugen. Heeeeeel veeeeeel spugen. En huilen huilen huilen HUILEN. Uuuuuuren wakker... Jullie kennen t wel. Ze mag EINDELIJK vrijdag naar de kinderarts, maar ik ben wel 2.5 weken geleden begonnen met Nexium. Dat werkte heel snel heel goed. Ze ging slapen en zat in een heerlijk ritme! Helaas moest ze tussendoor ineens over naar Ranitidine n toen begon de ellende opnieuw. Haar ritme was weer helemaal weg en ze had weer zoveel pijn. En huilen huilen HUILEN...Ze begon ook weer meer verhoging te krijgen en meer te spugen. In overleg met de HA toch sinds een week weer de Nexium gaan gebruiken. HEt gaat wel beter en ze is vrolijker en slaapt beter. maar haar ritme vindt e maar niet. Ze is 's avonds ect tussen 18:00 en 1:00 wakker. En 's middags ook een uur of 3-4 achter elkaar. Ik ben maar weer begonnen met 5 minuten huilen en dan troosten en terugleggen, maar het voelt niet goed... Als je niet zeker weet of je kindje pijn heeft is vreselijk, kennen jullie dat? Maar ik heb ook een peuter van 2.5 jaar en kan niet alleen maar met mn dochtertje bezig zijn. Ik kan niks aandikken want ik geen BV. Al zit ik er echt bijna doorheen. En ik kan heeeeeeel goed tips gebruiken van dames die ook BV geven aan een refluxkindje... En akfolven en flesje geven is geen optie, dan ben ik zolang bezig met voeden, dat trekt mn zoontje ook niet! Of moet ik nou over op kv??? Dat zou ik vreselijk vinden aangezien ik mn zoon ook 12 mnd heb gevoed en ik het heerlijk vond.... Zo dat is mn reflux-verhaal...
Echt???? mag het samen gegeven worden? Ik heb Ranitidine in mn koelkast staan en Nexium gebruikt ze nu al.. Maar het lijkt niet afdoende....
Even heel snel een reactie: Borstvoeding is heel goed juist: dat verzacht de pijn. Over het indikken van (afgekolfde) melk en reflux zie Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Al even bezig - Spugen en reflux bij borstvoeding - inleiding
Hoihoi, Ik ben ook begonnen met het geven van bv. Het is zo jammer dat ik niet op mijn dochter durfde te vertrouwen. Ze had reflux en wilde haar pijn wegdrinken. Daar werd het erger door. Ze deed het heel wisselend met het drinken. Achteraf gezien, hoort dat ook helemaal bij haar. Door het geven van de fles is het in die zin voor mij beter geworden, dat het niet meer zo aan mijn lijf hing. Ik kan het niet goed uitleggen, maar ik was kapot moe. Veerle dronk ook iedere keer maar 50cc, dat wist ik door het wegen. Daar reageerde iedereen dan weer op dat het niet genoeg was. Maar ze drinkt nu nog precies zoals het haar blieft Toen ze medicijnen kreeg, werd ze rustiger, alleen was ik toen al over op de fles. Door het gedoe was ik er zo klaar mee. Ik twijfelde er zelf ook heel erg aan of ik wel genoeg melk gaf. Bv kan je 'indikken' door een paar lepeltjes jbpm met wat water aangelengd vooraf te geven en als je klaar bent met de voeding. Je moet dit iedere voeding doen. Het is niet ideaal, maar misschien doet het wel wat. Ik zou zeggen, geef de behandeling en de ka eerst de kans om de situatie tot rust te brengen. Als je dan het gevoel hebt om alsnog te willen stoppen, dan doe je dat in ieder geval op een moment dat je weet dat alles geprobeerd is. De ideeën over wat beter is zijn verdeeld, de ene zegt 'vaak een klein beetje' terwijl de andere juist zegt 'dan komt het maagje nooit tot rust'. Het mooie aan bv is, dat je kindje gewoon de baas is, ze kunnen er niet te veel van drinken. Succes.
@ Funnyfant: Jee, wat een verhaal. Wij hebben in het zh gehoord dat zantac en nexium niet samen mag. Hoeveel nexium krijgt je meisje nu? Kan zijn dat de dosering net te laag is. Bij Jesse was het ook even zoeken, al hoewel hij ook meteen verbetering liet zien. Toen de nexium bij Jesse zijn werk ging doen hebben we aan de rust en regelmaat gedaan i.c.m. inbakeren. Dit heeft voor het grootste deel het ritme terug gebracht. Inmiddels slaapt hij al een een week of 6 weer in een slaapzak en dat gaat erg goed. Moet zeggen dat wij met 4 maanden op advies zijn gaan bijvoeden en dat werkte hier heel positief. Darmpjes kwamen tot rust en er komt veel minder omhoog. Eventueel zou je met de KA de mogelijkheid van KMA nog kunnen bespreken. Of zelf eens testen of het projectiel braken minder wordt als je melkproducten uit je voeding haalt. Reflux en KMA gaan vaak samen. Veel sterkte. En niet erg hoor dat je niet alles terug leest We hebben ook pagina's lang over niets gepraat en in dit topic komen en gaan de mama's.
@ Kwekijzer: Leuke nieuwe foto! @ Krekeltje: Geen hightea tips, sterker nog ik lees stiekem even mee in jouw topic om zelf leuke ideeen op te doen. Hoe is de dag verder gelopen? @ Want2be: Hoe is het vandaag gegaan?
@kwekwijzer: Ja heel herkenbaar, dat de heeeeeele dag aan de borst willen. Gelukkig nu met de nexium minder, alleen 's avonds nog. Bedankt voor je reactie!!!! @Tokkel: Ja dat zei de vp van het CB ook vandaag. Het is vaak een kwestie van goed zoeken naar de juiste afstelling vd medicatie! Bedankt meid! Bakeren heb ik in de eerste weken geprobeerd, maar dat pikt ze niet. De armpjes moeten omhoog! . Gelukkig slaapt ze 'nu met de nexium 's nachts dan wel door van 1:00 tot 8:00, dus daar geen klagen En KMA heb ik wel gehad en mn zoontje heeft t ook. Dat was overigens ook een huilbaby de eerste maanden, dus ik denk dat daar ook iets heeft gespeeld. En het zit sowieso in onze familie. Dat ga ik zeker bespreken, dank je!!
Veerle nam dat in eerste instantie ook niet. Uiteindelijk gaf het haar wel heel veel rust. Ze is een heel pittig meisje. Dat is vaker zo met refluxkindjes zeiden ze in het ziekenhuis. Ik wist wel dat ze behoorlijk zat te maaien met haar handjes. Inbakeren werkt alleen goed als je kindje ook echt goed ingebakerd zit. Zit het te los, dan lokt het uit om te vechten ermee en zich los te wurmen, dan werkt het tegenovergesteld. Ik ben trouwens over gegaan op een bakerzak, dan had ze binnenin nog wel ruimte om te bewegen, maar kon ze zichzelf gewoon niet wakker slaan.
Oh ja ik heb ook de puckababy! Mijn zoontje is wel ingebakerd geweest tot de 5 maanden, maar mijn dochtertje slaapt echt beter zonder, heel gek...
Ik breek even in hier, Funnyfant, vraag ook naar de mogelijkheid dat de doorgang tussen maag en darmen deels dichtzit. Dat heet pylorushypertrofie en komt juist met deze termijn nogal eens voor, vooral bij jongetjes. Mijn dochter is daar met 6 weken aan geopereerd. Inmiddels heeft ze al maanden óók reflux en krijgt ze deze week in het AMC eindelijk onderzoek, want ze huilt nu al een week of zes uuuuuren per dag, ontroostbaar, en niets helpt. Zantac, Nexium en Losec helpen niet (voldoende). Vandaar dat er een slikfoto wordt gemaakt om een afsluiting of vervorming van de darmen uit te sluiten. Mocht dat het allemaal niet zijn, dan blijft reflux over en zal ze Motilium krijgen. En als dat óók niet helpt, dan krijgt ze een bepaald antibioticum om de reflux af te remmen. Dat was mijn verhaal, even in het heel kort. Suus