Het grote Reflux topic

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door smartie1980, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Want2be

Want2be Fanatiek lid

30 aug 2010
    1.272
    0
    0
    Vormgever
    Zuid-Holland
    Ahhhh arm meisje! Grrr... die artsen. Ze denken veel te snel dat je een hysterische overbezorgde moeder bent. Ik weet er alles van!

Hoeveel Nexium geef jij nu?
    Ik ben heel benieuwd wat je vrijdag te horen krijgt over de combi nexium/ranitidine. Ik heb dat hier 1 dag als combi moeten geven omdat we overstapten en toen was ze helemaal relaxed.....

2. Want2be

Want2be Fanatiek lid

30 aug 2010
    1.272
    0
    0
    Vormgever
    Zuid-Holland
    @Adnalie: hier geen rochelen of hoesten.... dus daar kan ik je niet mee helpen!

3. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Nee, mijn mannetje heeft nooit echt pijn getoond of slecht geslapen sinds zijn kuch-periode. Eigenlijk bestonden de symptomen an sich, hij was gewoon verder een heel makkelijk mannetje kennelijk. Nu nog hoor, bij zijn tweede inentingen huilde hij ook helemaal niet en zijn zus springt regelmatig bovenop 'm en doet of hij een paard is, en hij geeft geen kik. Dus ik denk wel dat het baby-afhankelijk is of een kind er slechter van slaapt of pijn laat zien. 'Laat zien' want of een baby al dan niet pijn ervaart, incl de mijne, kan ik natuurlijk niet zeggen, want kan helaas niet in z'n hoofdje kijken..

4. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    En is het kuchen bij jullie.weg gegaan? Zo ja, met Medicijnen?

5. Funnyfant

Funnyfant Niet meer actief

Ja dat was niet leuk nee.. Maar het is goed gegaan na de extra dosis Nexium. Ik doe 1 zakje korrels n 15ml water en geef 7.5 ml aan M. Dus 5 mg medicijn.

Ja hier wel dus... :)

Mn dochter is nu 6 kilo denk ik en krijgt dus 5mg. Fijn dat t gaat werken!

Pijn: Ja hier duidelijk wel pijn, geen twijfel over mogelijk. Maar bij de knip van het tongriempje sliep ze gewoon door en bij de spuitjes en hielprik bijna geen kik... Maar zonder medicijn (en nu 's avonds dus ook) kun je haar bijna niet vasthouden omdat ze echt krioelt van de pijn :( Een badje biedt soms iets verlichting...

Scheten: Hahaha ja hier ook een klein bouwvakkertje hahaha. Is dat van de NExium?

6. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Dat terug slikken was hier niet in een keer over met het gebruik van Losec. Wel was ze veel minder geïrriteerd, ze sliep rustiger en huilde steeds minder lang. Dat was met 1,5 week medicijngebruik helemaal over.

Als onze dochter nu weer een keer in een goede bui een flinke fles drinkt, heeft ze daar weer last van. Vaak gaat het dan wel met een keer flink boeren of een mondje terug helemaal over. Dat mondje terug heeft ze ook nog heel lang gedaan en doet ze nog. Op zich is dat niet erg, dat is de 'juiste' reflux waar kindjes in principe geen last van schijnen te hebben.

Ik moet zeggen dat het meeste toch met de tijd minder is geworden. Maar dat het hele heftige, dat ze echt pijn had, met de medicijnen is verdwenen. Als ik de melk niet verdik, is het helemaal geen doen. We hebben voor Veerle ook lang Enfamil AR gebruikt. Ik vind persoonlijk het nadikken met JBPM zeker zo gemakkelijk. Enfamil had ik altijd gedoe met klontjes, dus ik maakte dat apart klaar (met een kloppertje). Verder was dat ook wel fijne voeding omdat het niet zo dik in de fles zat.

7. Anneka

Anneka Lid

9 apr 2011
    50
    6
    8
    NULL
    NULL
    Wat een uitgebreid topic, zeg! Ik val ook even binnen.
    Zijn hier mensen die ervaring hebben met Zantac en Motilium? Zowel positief als negatief?
    Mijn zoontje was een echte huilbaby en is daarvoor in het zieke huis opgenomen. In eerste instantie werd ik op een hypoallergeen dieet gezet i.v.m. mogelijke allergie (bij borstvoeding) en kreeg hij Motilium i.v.m. reflux. Hij werd wel rustiger (hethuilen ging niet meer dag en nacht door) maar bleef onrustig (steeds aanhappen en loslaten, aan mijn tepel trekken, kronkelen, etc) en huilen tijdens en na voedingen. Ook bleef hij maar slikken en slikken en kwam de voeding steeds omhoog (liep zijn mond en neusje uit). Nu zijn we een paar dagen geleden ook begonnen met Zantac. De voedingen lopen nu veel rustiger, maar hij is ineens wel weer heel onrustig tussen de voedingen door. Ik snap er niets van. Heel wat weken geleden ook Johannesbroodpitmeel (Nutriton) gebruikt voor en na borstvoeding, maar dit was geen succes want hij werd er op de een of andere manier alleen maar onrustiger van en begon nog meer te huilen.

8. Lynneke

Lynneke Actief lid

29 mrt 2007
    122
    0
    16
    ik kom ook binnen vallen.

Ik heb een prachtdochtertje van bijna 5 weekjes oud.
    De kraamweek is de enige rustige week die we gekregen hebben. Daarna begon ze te huilen en dat werd steeds erger totdat ze geen moment meer stil te krijgen was, behalve in de draagdoek, maar ook dat hielp steeds minder.

Ze slikt veel, heeft veel de hik, steekt vaak haar tong uit enz.
    De huisarts heeft nu motilium voorgeschreven. Als dat blijkt te helpen worden we doorgestuurd naar de kinderarts om de diagnose 'verborgen reflux' te laten bevestigen.

We zijn nu 2 dagen bezig met de motilium en ik zie wel wat verbetering.
    Ze kan nu wat langer wakker zijn zonder dat ze direct overstuur begint te huilen en dat is al een hele verademing. Ook het slapen gaat wat beter. Ze slaapt nu wat langer door. Voorheen was het overdag max. 15-30 minuten. 's nachts sliep ze max. 1,5 a 2 uur. en ze wilde dag en nacht om de 1,5 a 2 uur bij me drinken.
    Afgelopen nacht heeft ze voor het eerst 4 uur tussen haar voedingen gelaten en kon ik dus mooi even 3 uurtjes achter elkaar doorslapen:D

9. Want2be

Want2be Fanatiek lid

30 aug 2010
    1.272
    0
    0
    Vormgever
    Zuid-Holland
    Spoedvraag: Kan het dat de Nexium opeens ook niet meer werkt? Het is hier drama. Ik ben helemaal wanhopig...

10. Funnyfant

het kan na een groeispurt niet meer genoeg zijn, dat heb ik nu ook... even hap bellen of je extra mag geven... deed ik gisteren ook !

11. Want2be

Want2be Fanatiek lid

30 aug 2010
    1.272
    0
    0
    Vormgever
    Zuid-Holland
    Gaat t nu weer goed? Hoeveel mocht je ophogen?

12. Funnyfant

weet ik niet, ik moet dat aan de KA of mn eigen HA vragen... Dit was eenmalig... Nu moet ik t nog even uitzngen.. maar de pijn heeft ze nu 's middags...

13. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

@ Funnyfant en Want2be: wij geven de nexium 'smorgens voor de eerste voeding. Er zijn mama's die het 'sochtends en 'savonds geven, maar bij de juiste dosering werkt het 24 uur.
    Jesse kreeg bij ruim 6 kilo 5 mg (half zakje) en nu driekwart zakje. Wij mengen het aan met 15 cc water en moeten dan 10 cc opspuiten met een medicijnspuitje. Jesse krijgt deze dosering al 2 maanden en daar doet hij het prima op, ook nu hij flink groeit.
    Ik denk dat ook zijn leeftijd eindelijk in zijn voordeel speelt.
    Als de onrust blijft dan is de medicatie vaak niet voldoende.

@ Adnalie: Ook hier niet een erge huilbaby. Zonder zantac algehele onrust, veel overstrekken, hiep hiepen, hikken, niezen en kuchen, kreunen en een rochelende ademhaling. Met zantac verbeterde dit eerst flink, maar binnen 2 weken kwamen de klachten langzaam terug. Met nexium een totaal ander kind. Wel nog voeding dat omhoog kwam, maar veel minder en het deed hem geen pijn meer.

@ Anneka: welkom! Ben benieuwd hoe jullie de Zantac gaan ervaren. Hier vooral voorstanders van nexium. Hou het goed in de gaten, als de reflux erg is, dan wil zantac soms niet voldoende zijn. Je zou ipv nutriton pure JBPM kunnen proberen van natufood. Ik weet alleen niet hoe het in combinatie met borstvoeding gaat. Maar in nutriton zijn veel toevoegingen en er zijn baby's die daar op reageren.

@ Lyneke: welkom! Hopelijk bij jullie ook snel rust. Jesse heeft ook motilium gehad, maar kreeg veel kramp.

@ Sloppy: Fijn dat het met de ontwikkeling beter gaat. Dat zijn goede berichten. Jesse is in zijn fijne motoriek ook sneller dan zijn grove. Kost hem gewoon te veel energie.

@ Kwekijzer, Ik herken het hoor. Jesse drinkt nu ook flinke flessen en vooral de fles na zijn groentehap geeft weer wat meer oprispingen. Vaak 2 uur na de voeding even paniek in bed. Maar jouw tip van zo´n maand of 3 geleden werkt nog steeds super. Even optillen, laten boeren en dan slaapt hij zo weer verder. Had het nog ergens in mijn achterhoofd opgeslagen!

@ hier: Gaat gewoon goed. Wel twijfel of zijn hangerige buien bij de sprong horen of dat het toch weer het hartje is. Hij wil van alles en is heel snel moe. Slaapt zo veel overdag.
    Zo weer APK bij de cardioloog. Ik ben benieuwd.

14. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

Oh en ik zie dat ik gepromoveerd ben tot senior member, hahaha! Hoor ik eindelijk bij de oude garde!

15. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    oh wat een drama hier met de flessen..... ze drinkt zo ongelofelijk weinig!!!!

vanmorgen weer maar 100 cc gedronken, in een uur!!!!!! Ze werd om 5.45 wakker, maar ik weet al, als ikd an een fles ga geven, drinkt ze helemaal niet. Dus heb haar bij me genomen en geslapen tot 8 uur en toen moest ik er uit voor mn oudste. Toen heeft ze dus maar 100 cc op. Begrijp het niet....

hoe maken jullie eigenlijk de comfort voeding klaar? Met gekookt water? Vind het maar een gedoe hoor....

tokkel, gefeliciteerd met je senior membership ;)

w2b, gaat het weer een beetje met a?

16. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    sinds gister trouwens ook een lichte piep in haar ademhaling...... ook een reflux symptoom?

17. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

@ Adnalie: Ja, Jesse kreeg ook een piep. Voedingsprobleem kan ook door de reflux komen. Als de voeding omhoog komt dan kan de luchtpijp licht ontsteken en dat kan een piep veroorzaken. Daarnaast raakt de slokdarm weer geirriteerd en dan drinken ze slecht. Ik zou nu de arts bellen en om nexium gaan vragen. Als je hier te lang door mee moddert, dan heb je kans dat het erger wordt. Wil je niet bang maken, maar zo ging het bij ons ook en Jesse weigerde op een gegeven moment volledig zijn fles.

18. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

@ Hier: Net glansrijk door de APK bij de cardioloog. Geen gestresst kindje meer, maar een lekkere mollige happy baby. Als het zo door gaat kan zijn operatie iets uitgesteld worden. En pas over 4 maanden terug! Ben helemaal blij.

19. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    maar zou ze dan ook geen pijn moeten hebben ? Ze is verder namelijk gewoon vrolijk, behavle dan als ze weer een hoestaanval heeft of ze zich verslikt. Als haar luchtpijp licht ontstoken is, lijkt het mij dat ze daar toch meer last van zou moeten hebben in de richting van pijn ofzo?

20. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    jippie :D super!!!

Deel Deze Pagina