Het grote Reflux topic

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door smartie1980, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krekeltje

Krekeltje Niet meer actief

Ja. L had echt veel pijn en is daarvoor ook opgenomen om een pijnstilling-spiegel te maken. Ze sliep slecht (lees nauwelijks) en krijste echt veel. Wij waren echt wel moedeloos...

2. Krekeltje

Kindjes die geen last hebben, noemen ze 'vrolijke spugers'.:p

3. Krekeltje

Kan je niet een pcm zetpil geven?

4. Want2be

Want2be Fanatiek lid

30 aug 2010
    1.272
    0
    0
    Vormgever
    Zuid-Holland
    Goed nieuws Tokkel!!!

Ik zit hier al vanaf vanmorgen vroeg te wachten tot de ka terug belt...het gaat zo niet langer :(

5. Krekeltje

@ adnalie

Als ze pijn heeft merk je het wel hoor! Maar slecht drinken kan wel een symptoom zijn. Huilt ze verder niet?
    Op zich vind ik 100 cc echt niet slecht hoor. Maar ligt aan hoeveelheid flessen per dag. L dronk dat ook echt niet. Je kan ze niet dwingen meer te drinken, maar je kan wel vaker aanbieden. (als je bang bent dat ze te weinig drinkt, desnoods een keer extra wakker maken).

De comfort voeding:
    Als ik een fles 210 cc maak, doe ik een beetje kokend en een beetje koud. Het moet namelijk oplossen in kokend water, maar dat hoeft niet de volledige waterinhoud te zijn.'
    Ik doe iets minder dan de helft kokend.

Dus:
    Ik maak een fles van 210 met 7 schepje:
    -kook water
    - giet 90 cc kokend water in de fles
    - doe er de volledige 7 schepjes (dus de hele voeding) erin
    - schudden en ontluchten (met kokend water komt er druk op de dop)
    - dan 120 cc koud water erbij. (want 90 +120 = 210 cc)
    - weer schudden
    - voelen of de temp goed is.

6. Krekeltje

aaaach:(
    Heb je al pcm gegeven?

7. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    daar ben ik idd wel van overtuigd dat ze het wel laat merken als ze pijn heeft, en aangezien ze vrolijk is, heeft ze dat dus niet (behalve op een paar momenten dat dr voeding omhoog komt, of ze weer een hoestbui heeft)
    Ze krijgt de ene dag 4 de andere dag 5 flessen, vandaar dat ik 100 cc erg weinig vind. Extra wakker maken heeft geen zin, dan drinkt ze helemaal niet :(
    Ik weet gewoon even niet wat wijsheid is.... nexium vragen, of zou dat de klachten niet verhelpen.... weet het gewoon niet.

8. Funnyfant

Funnyfant Niet meer actief

want2be: al nieuws meid?? Ik heb mn meisje ook net pcm gegeven.. ze had ook weer zoveel pijn.:( Nu gaat t weer beter...

Tokkel: WAUWIE!!! superrrrrnieuws, wat zul jij blij zijn meid :)

Krekeltje:Ja zonder de nexium hier ook ellende...

Ik ben wel echt bang dat ik de bv niet door kan zetten... ach ja morgen ff afwachten..

9. Want2be

Want2be Fanatiek lid

30 aug 2010
    1.272
    0
    0
    Vormgever
    Zuid-Holland
    De kinderarts zegt dat ze niets kan doen. Alleen een korte opname van ons allebei, zodat ik misschien nog tips kan krijgen. Maar voorlopig is er nog geen plek.

Maar ik sta op instorten....

10. Krekeltje

Heb je dat ook gezegd?

11. Want2be

Want2be Fanatiek lid

30 aug 2010
    1.272
    0
    0
    Vormgever
    Zuid-Holland
    Jazeker! Maar ik moest maar volhouden...

12. Funnyfant

Ik zou zeggen: ander zkh andere ka!!! belachelijk!!! sterkte meid

13. Want2be

Want2be Fanatiek lid

30 aug 2010
    1.272
    0
    0
    Vormgever
    Zuid-Holland
    Mijn grootste probleem is het slapen. Herkennen jullie dat? Overdag slaapt ze alleen in mijn armen (m.a.w. rechtop) en pas na middernacht kan ze zelfstandig (op haar buik) slapen, maar dan is ze wel eerst in mijn armen in slaap gevallen. Dat maakt het ook zo zwaar....

14. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

@ Want2be: Oh wat een ellende. Wat jij omschrijft hebben heel veel reflux mama's gehad. Jesse sliep heel kort, maar wel in bed. Hij was zo uitgeput dat hij uiteindelijk wel in slaap viel.
    Maar dit is niet goed hoor! Niet voor je meisje en niet voor jou! Heb je al een draagdoek geprobeerd, of wordt ze dan ook onrustig??? Ik vind het werkelijk te gek voor woorden dat een KA zegt dat je het nog maar even moet proberen. Vaak vergeten artsen dat je pas gaat bellen als je al tien keer over een bepaald punt bent gegaan.
    Heb je iemand in je omgeving die je even kan bijstaan, zodat je even op adem kan komen. Ik heb in de slechte periode van Jesse wat afgehuild en gescholden (als kleutermeisje op school zat, dat dan weer wel), dat luchtte wel op.
    En wat Funnyfant zegt, probeer een zetpil. Al is dat maar even tijdelijk.
    En morgen anders gewoon weer bellen. Ik heb op een gegeven moment gezegd dat als ze mij niet wilden spreken ik met Jesse naar het ziekenhuis zou komen. Vaak werkt het om toch vaak te bellen. Ze moeten je serieus nemen hoor! Jullie komen nauwelijks aan rust toe zo!

@ Adnalie: De symptomen die je omschrijft kunnen aangeven dat ze toch last heeft. Hou het de komende dagen goed in de gaten. Wordt het erger, dan meteen aan de bel trekken.

@ Funnyfant: Ben erg benieuwd wat de KA morgen zegt.

Ik heb het al een paar keer gezegd, maar elk ziekenhuis en elke KA blijkt een andere plan van aanpak te hebben. Zelfs over de dosering van nexium hoor je verschillende adviezen.

Sterkte meiden!

15. Funnyfant

Heeeeeeeeeel herkenbaar! En dan doet ze soms de ochtenden goed, maar dan.....

16. Funnyfant

mn meissie heeft 38.2 koorts... En dat mag nog niet voor de 3 mnd... (alleen van prikjes wel, maar die heeft ze al lang gehad)... Al 8 weken af en aan verhoging en dan vandaag het klapstuk met 38.2:(.. HAP gebeld: Maar omdat ik morgen al naar de kinderarts ga, hoefde ik vanavind niet meer naar het ZKH. Maar als het oploopt moet ik meteen bellen en dan op naar de KA.... Wordt vervolgd...

Heeft iemand nog iets wat ik morgen in t gesprek met de KA moet vragen? Ben er dan toch...
    Dt is mn lijstje met punten:
    Ranitidine werkt niet
    Nexium en ranitidine?
    Nexium verhogen?
    Nexium en infacol?
    Zetpil?
    Darmpjes?
    Borstvoeding?
    JBPM?
    Vacuum
    Verhoging
    Pijn, huilen
    Benen stijf en recht

17. Want2be

Want2be Fanatiek lid

30 aug 2010
    1.272
    0
    0
    Vormgever
    Zuid-Holland
    Goede lijst! Ik ben erg benieuwd...

Wij gaan morgen een second opinion aanvragen!

18. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

@ Funnyfant: Je zou nog kunnen vragen of het verstandig is of een fysiotherapeute naar haar kijkt. Die kan je allerlei tips geven om het overstrekken tegen te gaan. Jesse heeft zichzelf aangeleerd om nu altijd in standje plank te gaan, gewoon omdat hij dat vanaf zijn geboorte al heeft gedaan. De fysio heeft ons allerlei ontspanningsoefeningen gegeven zodat hij toch die goeie kromming maakt.
    Kan hij/zij meteen checken of er geen voorkeurshouding aan het ontstaan is, want dat gebeurd ook vaak met reflux.

19. Want2be

Want2be Fanatiek lid

30 aug 2010
    1.272
    0
    0
    Vormgever
    Zuid-Holland
    Maar je mag zowiezo naar de fysio zonder verwijzing! Dus goede tip Tokkel!!

20. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Dat zou ik even heel duidelijk aan geven inderdaad, vandaag nog... Genoeg is genoeg, dan moeten ze plek maken of voor je zoeken in een ander ziekenhuis.

Sterkte!

Deel Deze Pagina