*inbreek nog ff* Ik heb de Losec bij wijze van illegaal experiment opgehoogd naar 2x5 per dag, en het kan toeval zijn, maar hier wordt ineens heel veel minder gehuild, en vooral: ze heeft ineens veel meer rust in haar lijf. Donderdag weer overleg met de kinderarts, ben benieuwd of ik hiermee door mag gaan. Suus
O, en dat Refluxboek van Stephanie Lampe dat iemand hier aanraadde is echt een enooorme eye-opener. Ik kan het iedereen aanraden die vermoedt dat z'n kind reflux heeft. Ze legt het allemaal superduidelijk uit, en als je het boek uit hebt, kun je de kinderartsen uitleggen wat je kind mankeert en nodig heeft . Suus
Hopelijk wel als t helpt!! Vraagje: Mn dochter spuugt minder met de Nexium, maar de kokhalst en hiept wel vaker... Is dat erg? Ze is in ieder geval een stuk vrolijker!
Hier werd er ook niet zo geweldig op de Nexium gereageerd, idd ook veel kokhalsen. Op wonderbaarlijke wijze gaat Losec beter. Suus
Losec is ook een omeprazol-achtige. Als ik het goed begrepen heb, kreeg je vroeger altijd Losec bij heftige reflux, en nu is Nexium wat meer 'in'. Het ligt aan je kind waar het goed op reageert, is een kwestie van uitproberen. Suus
Nexium vond ik overigens wel lekker makkelijk toe te dienen, al heb ik voor de Losec ook wel een manier gevonden: 1 drup water op een lepeltje, half tabletje erin, dan 'ontploft' het tabletje, mespuntje banaan uit een potje erbij, en dan hup naar binnen en een grote dikke fles erachteraan. Vaak heeft ze het evengoed wel door, maar is het leed snel geleden. Veel makkelijker dan dat gedoe met oplossen en spenen met grote gaten. En door de bananenprut bllijven die korrels wat makkelijker bij elkaar. Suus
Meiden, bedankt voor jullie reacties. Hier gaat het op en af soms dagen goed en dan heeft hij het weer zo enorm zuur. Van mij mag hij gaan lopen
funnyfant, hier ook Losec. Het ging goed met L. Vandaag heeft ze wel weer meds gehad en morgen ga ik weer overslaan.... Ze is nu 10 maanden en het gaat echt hartstikke goed. Het ging even minder toen ze 6 weken terug ging kruipen, toen spuugde ze daardoor weer even meer, maar nu weer niet. Ze begint ook te staan, e.d.
@ Funnyfant: kokhalsen en hiepen heeft JEsse ook nog een tijdje gedaan. Hij had er geen last meer van, dus leerde er mee leven. De medicatie zorgen niet dat alles weg gaat, maar nemen de meeste last weg. @ Suus: Wij hebben ook de nexium al eens iets opgehoogd, vlak voordat we naar de KA moesten. Toen ik vertelde dat Jesse weer klachten kreeg was dat ook zijn advies. Boek heb ik ook gelezen. Wat een herkenning @ Hier: sprongtijd! Gisterochtend, gezellig allemaal nieuwe dingen ontdekken, gistermiddag krijsen, krijsen en nog eens krijsen. En dan niet zachtjes, maar gewoon ontzettend hard. Slaapt ook erg slecht en wil alleen bij mij zijn. Hopelijk snel voorbij, dit is best vermoeiend. Had gisteren gevoelsmatig ook meer oprispingen, maar ik denk dat het ook kwam omdat hij zo overstuur was.
Arme Tokkel, hopelijk is de sprong snel voorbij. Dat krijsen, daar kun je gewoon nooit meer tegen, volgens mij. Dat boek (Refluxbaby van Stephanie Lampe) is echt een 'feest' van herkenning inderdaad. En ik vond haar troost- en medicatietips ook erg nuttig. Tokkel, geef jij de Nexium ook twee keer per dag, zoals zij in dat boek schrijft? Ik heb het idee dat door alleen al de Losec in twee keer te geven het veel beter werkt. Suus
@ Suus: Jesse krijgt alleen 'sochtends nexium. Het gaat met hem op refluxgebied eigenlijk op dit moment heel goed. Hij zit al maanden op dezelfde dosis. Wat hij nu heeft is puur gedrag. Ik ben nu ook de 5 minuten regel aan het toepassen. Normaal valt hij zo in slaap, maar nu is het elke middag brullen geblazen. Ga nu elke keer heen om te troosten, maar laat hem ook even huilen nu, want ik merk dat hij meer over zijn toeren raakt als ik meteen weer bij hem sta en hij komt zo niet aan zijn rust toe. En het klopt wat je zegt hoor, door die eerste maanden kan ik momenteel weinig huilbuien hebben. Denk meteen, daar gaan we weer, terwijl dat natuurlijk niet zo is.
Nee, dat snap ik helemaal! Die 5-minutenregel vind ik sowieso heel lastig hoor. Heel soms werkt die hier ook, maar geen situatie is hetzelfde, dus het is altijd weer aftasten en uitproberen. Sterkte ermee, het gaat vast snel weer over! Suus
5 minuten regel heeft geholpen vandaag! Ik dacht al, hij maakt een enorm drama, terwijl er niks is. Stopte keurig binnen een paar minuten en heeft daarna goed geslapen. Mijn dochter had ook altijd een inslaapvalhuiltje, was ik al weer vergeten. Maar blijft moeilijk hoor. Ik kon heel lang bij Jesse niet inschatten waarom hij huilde. Ik raak nu daardoor veel te snel in de paniekstand terwijl hij een gewone baby is geworden. Moet het allemaal weer opnieuw leren.
Ja, dat snap ik wel, dat het even flink schakelen is. Al merk ik nu ineens het verschil in huiltjes nu ze niet meer de heeeele tijd huilt. En dat is echt heel fijn, om eindelijk eens normaal te twijfelen tussen optie a of b in plaats van elke dag echt met de handen in het haar te zitten. En dat door een paar gram Losec meer... Wat fijn dat de 5-minutenregel werkte! Op naar de volgende sprong . Suus
Hahaha, ja nog een aantal te gaan! Ach, zo'n eerste jaar vliegt voorbij en ik ben zo blij dat het nu krijsen bij een sprongetje is, ipv pijn en ellende.
Ik herken dat ook wel tokkel, gelijk paniek bij erg huilen. Rilana is snachts steeds in de weer en wie doen de 10minuten methode Moesten we toen ook in het zh zo doen. Gister nog 6 keer eruit geweest, vannacht 1x. Nu hopen dat het doorzet. Bij ons ging het rond zeven maanden beter en nu ze steeds meer kan, kruipen en zitten, heeft ze ook geen zuur meer. Spugen doet ze nog wel maar ka gaf aan dat ze waarschijnlijk gewoon extra gevoelig is daarvoor en dit makkelijk doet. Moeten we maar mee leren leven. De ene dag spuugt ze tien keer en een andere dag maar 1 keer of zelfs niets. Groetjes
@ Krekeltje: Super! @ Hier: gaat het ook goed! Jesse heeft blijkbaar sinds deze week een inslaaphuiltje nodig en slaapt al nachten super goed door. Heb hem nu een paar keer 'snachts laten mopperen en dan slaapt hij zonder speen verder (mini juich momentje hier!)